X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכנס בתל אביב איננו אלא הפרחת סיסמאות, אין בו את החלופה היחידה שבאמת קיימת קודם כל נפסיק לזהם, ולהרעיש, לשפוך מנוע, להוביל פצצות בנזין שכל קסאם יכול לפוצץ לכדי כדור אש של מאה מטרים, ולהרוס את המוחות הצעירים של ילדינו ונכדינו
▪  ▪  ▪
הסיבה לאוטיזם? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מס מדינה
חשמל יש בכל מקום. כיצד תוכל המדינה לגבות 66% מס על הדלק החשמלי? ה-בולט של ג'נרל מוטורס זקוק לשירות פעם במאתיים ושלושים אלף קילומטרים. מה יעשה כל הממסד של החלפת השמנים הגירוזים ושסתומים ומשאבות המים ורדיאטורים ומפלטים ובדיקות זיהום?

שבועות שאנו נחשפים למסע פרסומי של המגניבים על אודות הכנס הגדול של מבחר/חלופות דלקים (Fuel Choices) שיערך בתל אביב ביום שלישי הקרוב. מגניבים מפורסמים מציגים לנו מכונית מעופפת ותצוגות נתונים הלקוחות מסרטי מדע בדיוני, אגב קריצה רבת ידע על-אודות הנפלאות הממתינות לנו ברחבת הבימה בחסות משרד ראש הממשלה, ובנוכחותו של ראש הממשלה בכבודו ובעצמו. ציפור קטנה לחשה לי שעלות הכנס כ-20 מיליון שקל ותקציב הפרסום שלו הוא כחמישה מיליון שקל. הכל מכספי ציבור כמובן.
תהיתי מה הקשר בין כל אותן תצוגות ומעופפים דמיוניים (כטייס חובב אני מכיר את כל המעופפים הקיימים) בגובה הקרקע לבין מבחר דלקים. בסופו של דבר יש רק דלק אחד למנועים הנהוגים במקומותינו, והוא נוזל המזוקק ברוב זיהום מנפט המיובא לישראל במיכליות מזהמות עוד יותר. תשעים ותשעה נקודה תשע מכלי הרכב בארץ, המשאיות הרכבות הבולדוזרים והמכוניות והאופנועים מונעים בדלק דלעיל. כל הנוסע בכביש שש מכיוון דרום חוזה בענן הזיהום האימתני הפרוש על השפלה שלפניו שמקורו, לוחשת הציפור, במיליוני מנועים השורפים את אותו דלק ומותירים את הזיהום באוויר. כל העוסק ברפואת ילדים כבר חושד שמגפת האוטיזם והפרעות החשיבה המצריכות טונות של ריטלין קשורה באותו זיהום נורא. אז נכון, חייבים חלופה לדלק הזה וטוב שמשרד ראש הממשלה מתגייס למשימה הקדושה של ניקוי האוויר והצלת הדור הבא מן החלקיקים הננסיים שמקורם בשריפת תוצרי הנפט. אלא שבפרסומות של המגניבים עם המשקפיים המגוחכים והמכונית המעופפת של המסך הירוק לא ראינו קצה קוצו של תחליף חלופה, או מבחר כלשהו של דלקים.
אז בואו נעמיד את הדברים על דיוקם. ברגע זה, בעולם הגדול וגם אצלנו יש בדיוק חלופה אחת לדלק הנוזלי. ולא, זה לא גז כי הגז הטבעי הוא בדיוק אותו דבר רק טיפ טיפה יותר נקי. החלופה היחידה היא חשמל. יש בעולם מכוניות חשמליות, אופנועים חשמליים, משאיות חשמליות, רכבות חשמליות, אוטובוסים חשמליים, רכבי חלוקה חשמליים ואפילו מטוסים חשמליים. מישראל, כן מישראל (חברת איוויאשן, קדימה-צורן). כל מי שמסתובב אצלנו בערים רואה אלפי אופניים חשמליות ששום חוק או תקנה לא תרתיע את הנוסעים בהם מלחבר לתקע בערב ולהגיע באמצעותם למחוז חפצם בבוקר. לחשמל אין מגבלת טווח. יש מכוניות של חמש ומאות וחמישים קילומטרים. אין מגבלה של זמן תדלוק. ישנם מצברים שיטענו את כל הטווח תוך רבע שעה. אין חוסר בחשמל. מספיקים מאתיים קילומטר מרובע של הנגב לספק את כל צריכת החשמל של ישראל בכל יום מן השמש. יש חלופה והיא מופיעה כבר בחזון הנביא יחזקאל. חשמל.
נזמין מאירן
אומרים שיש חלופות נקיות אחרות לחשמל. מימן. קיימות מכוניות ומשאיות מונעות מימן ותאי דלק, בסדרות נסיוניות או קטנות, אוויר דחוס, אם כי יש צורך במשאבה חשמלית כדי שתדחוס את האוויר, או גלגל תנופה. אלא שמישהו צריך להניע אותו כדי שיוכל להמשיך ולהניע את הרכב, או כור גרעיני. קטן כזה. כזה שמניע נושאת מטוסים. עוד קצת מאמץ ונוכל להקטין אותו כך שיניע מכונית מרוץ. נזמין מאירן.
בקיצור החלופה היחידה הקיימת שאיננה מזהמת כלל, שקטה, יעילה, ונגישה ומוכנה לפריסה היא הנעה חשמלית. אני אישית נסעתי קרוב למאתיים אלף קילומטרים חשמליים במכונית חשמלית, רנו פלואנס חשמלית, ובאופנוע חשמלי.
הפלא ופלא, בתערוכת חלופות דלק אין ולו רכב חשמלי רציני אחד. ייתכן שאופניים חשמליים לא קרואים יחלפו ברחבה. אין טסלה, שייצרה עד עתה רבע מיליון מכוניות חשמליות, ומגיעה ליצור של חצי מיליון בשנה עד סוף שנת העבודה הבאה. אין ג'נרל מוטורס שהחשמלית שלה, ה-בולט, הוכרזה כמכונית האמינה ביותר של כלל החברה לשנה זו. אין רנו-ניסן המיצרות את הליף ואת הזואי שהן המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר באירופה. אין BYD שמייצרת בסין מאות אלפי מכוניות חשמליות ואוטבוסים, ומוכרת גם בישראל. אין ZERO המייצרת אופנועים חשמליים עוצמתיים בקליפורניה ומוכרת בהצלחה גם בישראל. אין ENERGICA אופנוע איטלקי העולה על כל איטלקי אחר בביצועים. אפילו בליץ, הקטנוע החשמלי המורכב בישראל הצנועה לא מראה את פניה. רוצה לומר כל החלופות האמיתיות הקיימות, בכלל לא מוצגות.
כנהג הוותיק ביותר של רכב חשמלי בארץ, פלואנס חשמלית מבית בטר פלייס, אני מבטיח לכם שכל שנוהג בחשמלית לעולם יערוג לשוב לחשמלית. זה פשוט רכב טוב יותר. מישהו, מישהואים המקורבים לממסד המוטורי ולמשרד לחלופות דלקים החליט להסתיר את החלופה היחידה הטובה הקיימת מן הציבור.
ולא בכדי. חשמל יש בכל מקום. כיצד תוכל המדינה לגבות 66% מס על הדלק החשמלי? ה-בולט של ג'נרל מוטורס זקוק לשירות פעם במאתיים ושלושים אלף קילומטרים. מה יעשה כל הממסד של החלפת השמנים הגירוזים ושסתומים ומשאבות המים ורדיאטורים ומפלטים ובדיקות זיהום? כולנו יודעים איך נראית סוכנות רכב. מאה מטרים מרובעים של תצוגה, אלף מטרים מרובעים של תחזוקה. וזה כנראה הסיבה שתערוכת חלופות הדלקים לא מציגה חלופה לדלק אלא כל מיני תצוגות מפונפנות של נהיגה אוטונומית. לא שעיני צרה באוטונומיה. אבל קודם כל נפסיק לזהם, ולהרעיש, לשפוך מנוע, להוביל פצצות בנזין שכל קסאם יכול לפוצץ לכדי כדור אש של מאה מטרים, ולהרוס את המוחות הצעירים של ילדינו ונכדינו.
בתערוכת חלופות דלקים יש להציג חלופה. נקודה. חשמל. תריסר נקודות.

דר יובל ברנדשטטר, רופא ילדים. מראשוני רוכשי המכונית החשמלית של בטר פלייס
תאריך:  30/10/2017   |   עודכן:  30/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלופות דלקים? לא אצלנו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עצוב שכך הם פני הדברים. יש
ד"ר, ברוך שובך  |  30/10/17 17:59
2
כמה בעיות במאמר
EZ  |  30/10/17 19:19
3
תודה רבה למחבר ולאתר! מבקר
פלמוני  |  31/10/17 08:38
4
מענין ומאיר עיניים, כמו תמיד!! ל"ת
וינטר הניה  |  1/11/17 18:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אירית יעקב
אֲנִי קֹהֶלֶת, הָיִיתִי מֶלֶךְ עַל-יִשְׂרָאֵל—בִּירוּשָׁלִָם    על-פי הפרשנות המסורתית המלך שלמה כתב את קוהלת    בעבודה זו נציג פרשנות חדשה – קוהלת היה עוזיהו מלך יהודה
אריה הס
תפישת השמאל בגרסאותיה השונות, שעיקרה יציאה של ישראל משטחי יהודה, שומרון, בקעת הירדן ומזרח ירושלים וכינון מדינת פלשתין בגדה וברצועה (שבירתה מזרח ירושלים), תמצב את "פלשתין גדה" כ"רצועת עזה שניה"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שיפור בהכשרת מפקדים, התעשת, לממש את החלום, אין מדליקים אורות ושמ̤נים
אריה גל
המצרים הקדמונים ידעו לתת כבוד אמיתי למי שנחשבו בעיניהם, ובצדק, כאלים וכבני אלים. מי שהכין והגיש את המשקה לפרעונים היה שר (שר!) המשקים, ומי שאפה והגיש את לחמם היה שר (שר!) האופים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מדינה בתוך מדינה?    כוחה של מילה נשית    על נור דהרי שמעתם?    ולקינוח כשר וּמנומס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il