לפני כחודשיים, במסגרת מנוי שהיה לי בתיאטרון הקאמרי, הזמנתי שני כרטיסים להצגה שתוצג בתחילת חודש ינואר 2018.
עקב מחלת אשתי טלפנו באותו יום, בבוקר, והודענו שלא נגיע. הוסבר לנו כי במידה שהכרטיסים ימכרו זכותנו להצגה חילופית ישמר. במידה ולא ימכרו "נאבד" אותם.
אתמול טלפנתי לקאמרי לברר מה עלה בגורל הכרטיסים. נאמר לי כי לא נמכרו אך באופן חריג מאשרים לי, למשך 3 חודשים, הזמנת שני כרטיסים על בסיס "מקום פנוי". מהו "מקום פנוי"? הוסבר לי כי עלי לטלפן ביום מסוים, לפי בחירתי, עד 3 חודשים, לברר אם נותרו בקופה כרטיסים לא מכורים לאחת מההצגות באותו היום או הערב ובמידה שכן אוכל לקבל שני כרטיסים חלף הכרטיסים ש"אבדו לי".
הסברתי לטלפן הנחמד כי אנו גרים בשרון וכי אנו עברנו כבר את גיל 70 וכל הקונסטרוקציה הזו של טלפונים, בירור הצגות ומקומות באולם ונסיעה בו ביום לתל אביב (מזכיר לי את "
הדקה ה-90") קשה עלינו ואני מבקש במקום "בו-ביום" אפשרות של הזמנה של שבוע קודם. הבחור היה פסקני מאוד. זו האפשרות היחידה ואין בילתה!
חזרתי שוב ושוב על בקשתי אך נדחיתי בנימוס, בסבלנות אך בהחלטיות. בקשתי לשוחח עם הממונה עליו ונעניתי שאין אפשרות. אקבל את אותה התשובה. הסברתי לו שבכל מקום ציבורי ולא-ציבורי מסודר ניתן ל"ערער" בפני דרג ממונה. מסתבר שבקאמרי זה לא ניתן. הטלפן הוא כל הדרגים יחדיו! לאחר דין ודברים שקיבל אוקטבות גבוהות יותר נאמר לי שאוכל לפנות במייל או בפקס. בטלפון בשום פנים ואופן לא! לצורך העניין אמרתי לו שאין לי מחשב או פקס ובקשתי העברה לממונה או מספר טלפון. בשום פנים ואופן לא! כעסתי וניתקתי.
באמצעות אתר הגוגל גיליתי טלפון נוסף לתיאטרון הקאמרי ונעניתי על-ידי גברת מנומסת שמיד הבחינה שמדובר בלקוח כועס מאוד. לאחר הסבר קצר הבטיחה שמישהו "יחזור" אלי.
ואכן בחור בשם אוהד ש"עשה שיעורי בית" הסביר לי מה מגיע לי (כלום) ובמה הוא מוכן לפצות אותי. לא אפרט אך גישתו הייתה חיובית ביותר וקיבלתי אותה.
העניין שגורם לי לכעס רב והביא אותי לכתיבת המאמר הוא האטימות של הנהלת תיאטרון הקאמרי באמצעות טלפניה שלא להעביר לקוחות לא מרוצים לדרג מנהלי "גבוה" יותר או לחלופין למסור להם מספר טלפון שאליו יוכלו להביא את מצוקתם. השימוש במייל ופקס בלבד מראה על התנשאות, זלזול ובוז כלפי חלק גדול מהציבור בארץ שמסיבות שונות אין להם מחשב או פקס. אני מנחש שאותו גורם מנהלי או שיווקי שמורה לאנשיו לענות כך לציבור הרחב מניח שמי שאין לו מחשב או פקס גם אינו בא לראות הצגות תיאטרון, בטח לא בקאמרי "המכובד".
תיאטרון בעיני הוא המקום שצריך לגלות את מירב "האנושיות" כלפי כל הציבור ולא לגלות התנשאות בוטה ומרגיזה כפי שנהגו כלפי וכנראה כלפי הרבה אחרים.
אני מקווה שמישהו בהנהלת תיאטרון הקאמרי יקרא את המאמר ויבין את משמעותו.