X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ליברמן מחפש דרך גם לליבו של הציבור החילוני בכלל החרד לקיום ההתנהלות הנוכחית בשבתות ציבור שרובו ככולו תומך במפלגת "יש עתיד" לטעמי, אם מר ליברמן לא היה מעריך שהבחירות בפתח לא היה יוצא בפעילות תזזיתית כזו
▪  ▪  ▪
ליברמן. התעורר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שני האישים שמצטיינים בהבנת רזי המפלגות ואשר ניחנו בערמומיות, נחישות וחוש ריח מפותח למתרחש בעומקי הפוליטיקה הישראלית הם, לפי הסדר, בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן.
שני אישים אלו (ואולי גם אריה דרעי במרחק רב אחריהם) הם מהוותיקים בהוויה הפוליטית הישראלית. עבדו יחדיו ונפרדו, זכו בניצחונות, חוו הפסדים, יצאו מהחיים הפוליטיים וחזרו אליהם וכיום עומדים, למעשה, בצמרת המדינית של המדינה. האחד ראש ממשלה מזה תשע שנים ברציפות והשני שר ביטחון.
כאשר אני בוחן את התנהלות הקואליציה בחודשים האחרונים ואת התנהלותו של אביגדור ליברמן בפרט אני חש שהבחירות בפתח.
הקואליציה "מעבירה" בתקופה האחרונה שורה ארוכה של חוקים בקצב שלא הכרנו בעבר, לפחות אחד בשבוע. כל חוק וחוק בא לספק תביעה כזו או אחרת של המפלגות המרכיבות את הקואליציה והתחושה היא שצריך להספיק להעביר את החוקים לפני "שיהיה מאוחר מדי", קרי: יוכרז על בחירות.
במקביל אנו רואים פעילות מעניינת וחריגה של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שהיה "דומם" זמן רב. הוא מתנגד בתוקף ל"חוק המרכולים" עד כדי סיכון קיומה של הקואליציה, יוצא בפעילות הפגנתית בשבת בהתרסה כנגד חוק זה. תוקף בפומבי ובחריפות רבנים ואמנים שהמשותף להם הוא פגיעה בצה"ל ובפעילותו. מפלגת "ישראל ביתנו" שואבת את כוחה מהציבור של עולי ברה"מ לשעבר וצאצאיהם וקמעא מהימין הקיצוני, ציבור שרחוק מהדת. עתה הוא מחפש דרך גם לליבו של הציבור החילוני בכלל החרד לקיום ההתנהלות הנוכחית בשבתות. ציבור שרובו ככולו תומך במפלגת "יש עתיד". לטעמי, אם מר ליברמן לא היה מעריך שהבחירות בפתח לא היה יוצא בפעילות תזזיתית כזו.
יוקרה אישית
הפוליטיקאי השני בנחישותו, בערמומיותו ובבקיאותו ברזי הפוליטיקה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. מר נתניהו נמצא כיום בשיא אישי. המצב הביטחוני, הכלכלי ובכלל של המדינה טוב מכפי שהיה אי-פעם בעבר. יוקרתו האישית בעולם גבוהה מאוד ומשתווה למנהיגי המעצמות הגדולות. נשיאים וראשי ממשלות רבים בעולם מחפשים את קרבתו.
בעייתו הגדולה של ראש הממשלה היא החקירות כנגדו המתנהלות מזה כשנתיים במשטרת ישראל. ראשית החקירה המכונה "תיק 2000". בתיק זה נחשדים ראש הממשלה ובעל עיתון ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, ברקיחת קנוניה של מתן שוחד תקשורתי כנגד "הטבה כלכלית" (הקטנת תפוצת העיתון ישראל היום). לדעתי הפגם המשפטי בתיק נעוץ בעובדה שמר מוזס הוא בעל עיתון ויכול לעשות בו כרצונו, לעומת זאת מר נתניהו אינו בעל עיתון ואינו יכול להתחייב לכלום ללא הסכמת בעל העיתון ישראל היום. אם לא יוכח מעל לכל ספק שמר נתניהו פנה וביקש מבעל העיתון "הטבה כלכלית" למתחרה הרי שאין בתיק זה מאומה. לעומת זאת בחקירה השנייה המכונה "תיק 1000", יש למר נתניהו בעיה. כמות המתנות, בשווי כספי, שקיבל, במשך השנים, אינה יכולה להשאיר איש אדיש לכך. ובטח לא את היועץ המשפטי לממשלה.
היועץ המשפטי לא יוכל לסגור את התיק מאחר שאם יעשה כן יוגשו עתירות רבות לבג"ץ כנגד מעשה זה ואז ההכרעה בגורל התיק תעבור ממנו לבג"ץ. אני בטוח שהוא לא ירצה בכך וגם מר נתניהו, כנראה, לא ירצה בכך. לכן בטוח שיוגש כתב אישום השאלה באיזו מידה של חומרה וזה תלוי בהמלצות המשטרה.
לכן בעת שיוגשו ההמלצות, בעוד כחודשיים בערך, יוכל ראש הממשלה להעריך מה היא חומרת האישום המצפה לו. אם צפוי לו כתב אישום שלא יוכל להיגמר בעסקת טיעון ללא קלון הוא ימשיך בכהונתו ככול שיוכל. אך אם כתב האישום יאפשר עסקת טיעון ללא קלון, אולי בקנס כספי גדול אזיי יעדיף בחירות מיידיות שבמידה שיסתיימו בניצחונו מצבו המשפטי יהיה נוח מאוד.
כיום מה שמחזיק את מפלגות הקואליציה מאוחדות הוא אי-רצונן בבחירות אך כל יום שמקרב אותן ליום הבחירות כחוק (נוב' 2019) מקטין את אי-רצונן בבחירות. שינוי קל בדעת הקהל, דוגמת המלצות המשטרה, כנראה ידחוף אחת מהן להפלת הממשלה, פירוק הקואליציה והליכה לבחירות.

תאריך:  28/01/2018   |   עודכן:  28/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
יוסף אליעז
אין ספק שהנפש סולדת ממערכת היחסים כפי שנתגלתה, מערכת שבה לכאורה ראש ממשלה מכהן ורעייתו מקבלים ארגזי סיגרים, ארגזי שמפניה ומתנות תכשיטים לפי הזמנה או גרוע מזה: לפי דרישה
איתמר לוין
היועץ המשפטי אינו יכול לסמוך כמעט על איש: פרקליט המדינה הוא שקרן, המפכ"ל חיפה על עבריינים, ראש להב הוא מטרידן, התקשורת נגדו, בג"ץ הכשיר את ההפגנות. אל תקנאו בו
עומר כרמון
מקורבי היועץ המשפטי לממשלה: "אם נתניהו יזוכה, לא יקראו למפכ"ל להתאבד אלא למנדלבליט"    אהוד ברק: "נפל עליך פחד? חרפת עולם תרחף מעל ראשו של מי שימרח"
אפרים הלפרין
ניתן להתייחס למידת הפליליות של חבר הכנסת איתן כבל ולמידת הפליליות ראש הממשלה נתניהו בפרה המכונה פרשה 2000 על-פי תורת המספרים הבינריים, בואו ננסה
עומר כרמון
מני נפתלי כועס על שותפו לשעבר שהתראיין אצל אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ▪ הודיע שהמחאה תחזור לכיכר גורן בפ"ת - סמוך לביתו של אביחי מנדלבליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il