X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל, חושד כי ממשלת ישראל בדרך להפריט את ענף הבנייה השבוע אישרה הממשלה הבאת עוד 6,000 עובדים סינים ולא עושה די להכשיר ישראלים לענף שהיה פעם גאוות מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
יצחק מויאל [צילום: יח"צ]

ממשלת ישראל החליטה השבוע לייבא עוד 6,000 עובדי בניין מסין וזאת בנוסף ל-16.5 אלף העובדים שהבאתם אושרה כבר בעבר. זאת בנוסף לתוכנית של הממשלה לייבא חברות סיניות עם העובדים לעבודה בישראל. שמחתי לראות כי שר העבודה והרווחה חיים כץ התנגד להחלטה אבל זה לא עזר וההחלטה עברה ולהערכתי מדובר בעוד לבנה ב"קבורת" הענף לישראלים.
המדהים הוא שלראשונה הוחלט לפתוח גם את תחום בניית התשתיות לעובדים זרים, הכולל בין היתר הקמת מערכות מים וביוב, ניקוז, חשמל, תאורה, כבישים וגשרים, תת-ענף שעד כה היה סגור להעסקת עובדים זרים. באופן אירוני, ההחלטה התקבלה בניגוד להחלטת ממשלה קודמת משנת 2001 שמטרתה הייתה הגבלת תעסוקתם של עובדים זרים בבניין במגזר הציבורי לצורך עידוד שילובם של עובדים ישראלים בענף.
לצערי, מצד אחד משרד העבודה מתנגד לכל המהלך הזה של הבאת עובדים זרים לענף הבנייה, אבל בפועל, לא נעשה הרבה מצידם על-מנת להכשיר ישראלים לענף הזה, שמשווע לידיים עובדות בכל המקצועות. זו לא חוכמה להתנגד בממשלה או בתקשורת להבאת סינים ומצד שני לא לסייע לנו בהסתדרות להכשיר עובדים לענף.
משרד העבודה לא מסייע בפתיחת המיזם המדהים של ההסתדרות עם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, "בונים ישראלים", שכל מטרתו להכשיר ישראלים לענף הבנייה. משרד העבודה טרם חתם אתנו על הסכם ואני מקווה שזה עוד יקרה, כי הפגיעה בענף ובידיים ישראלים עובדות בעצם הבאת הסינים היא דבר שצריך להתייחס אליו בכובד ראש.
כל הדיבורים שישראלים לא רוצים לעבוד בענף הם דיבורי סרק במקרה הטוב ובמקרה הרע אלה הם דברי שקר חמורים. אני נפגש עם צעירים שרוצים לעבוד בענף. ישראלים כן רוצים לעבוד בענף שיש בו תנאים טובים. שכר נאות, ותק בענף, פנסיה מהיום הראשון, כל הביטוחים, מלגות רווחה, ולמרות מה שנאמר אנחנו בהסתדרות נמשיך לעודד ישראלים בענף ואני קורא לכל ישראלי שיבוא יקבל הכשרה קורסים ותנאים טובים.
החשד שלי מכל המהלכים של ממשלת ישראל, שלצערי מקבלים את תמיכת שר האוצר, המשמש כיו"ר קבינט הדיור הוא, להפריט את ענף הבנייה ולהעביר אותו לעבודה זרה, לידיים זרות מטורקיה מולדובה, איטליה ומסין. הענף שהיה לגאוות מדינת ישראל ולעבודה עברית ציונית יילך וייעלם לצערי, לטובת ידיים זרות ועלינו לעשות הכל למנוע זאת.

תאריך:  05/02/2018   |   עודכן:  05/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העבודה בבניין הפכה לעבודה זרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההשקעה היום היא בטכנולוגיה
אורי..  |  6/02/18 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחלי בן-צור
כן' הוא הבין את המשחק המזרח תיכוני שמשחק בו גם אבו מאזן    המשחק שנקרא: נותנים לך אצבע - תדרוש את כל היד!
אפרים הלפרין
מפלגת לפיד צוברת כוח, ולא רק כוח בסקרים, אלא גם כוח משטרתי, חשאי, ובקרוב גם יגיע ודאי הכוח הצבאי    לאיזה עתיד מביא אותנו פרזנטור המוקף בסגנים של... מכל השירותים הכי כוחניים במדינה?
יוני בן-מנחם
שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל למצרים התהדק בתקופתו של הנשיא א-סיסי הנחשב בישראל למנהיג הערבי האמיץ ביותר בתחום המלחמה בטרור האיסלאמי הקיצוני. גורמי האופוזיציה במצרים מנסים לנגח את הנשיא על שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל בחצי האי סיני אך ההנהגה המצרית פועלת משיקולי הביטחון הלאומי המצרי
דביר מור
כיצד סוכנות האו"ם הבלעדית לפלשתינים שמחזיקה מערכת חינוך המוסתת לאי הכרה בישראל ולטרור, הפכה ממנגנון שדואג לפליטים לסוכנות שמשמרת את מעמדם
אפרים הלפרין
מדיניות הגירוש של מסתננים נולדה בעקבות פסק דין מאוד ברור של בית המשפט העליון    הכיצד לא נשמעו כל היללות אז, וכיצד מופנית האש כעת ל"חושך" של שר הפנים ולא אל ה"אור" של בית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il