X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו אינו אשף פוליטי אך הצליח להשיג כמה הישגים בולטים במהלך שלטונו אך עם זאת, שום דבר עדין אינו מבטיח את המשך הבחירה בו כראש הממשלה בפעם החמישית גם בבחירות הבאות
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא מילא מטרות חשובות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

יש האומרים כי ראש ממשלתינו בנימין (ביבי) נתניהו הוא החלום הרטוב של כל מצביעי הימין הפונטציאלי והמנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה הזאת. אך עם זאת יש מספיק טיעונים המדברים נגד המשך מנהיגותו, הלכאורה בלתי מעורערת, של מנהיג הימין האידיאולוגי במדינת ישראל.
ראש הממשלה הנכבד לא מילא כמה מטרות חשובות של ה"בייס הימיני" העמוק שלו. אפשר למנות אותם תחת כמה נושאים או מטרות שעלולים לערער את המשך יציבותו בשלטון בבחירות הבאות:
1. בתחום הלחימה בטרור - ראש הממשלה הבטיח עוד ב-2008, כשהיה ראש האופוזיציה, כי ימגר את שלטון החמאס בעזה. עברנו כבר כשלושה מבצעים צבאיים תחת שלטונו והחמאס בעזה ממשיך לחיות ולנשום. שלא נדבר על ההבטחה שלו להלחם ב"איום הצפוני", התחזקות הציר השיעי-אירני בצפון, דבר שבשטח לא קורה ואירן ממשיכה לחזק את ביסוסה באמצעות שלטונו של אסד ברמת הגולן ולבנות אלטרנטיבה עתידית כמעצמה צבאית נגדית לישראל.
2. בתחום המדיני - נתניהו לא הצליח למנוע את ההצבעה באו"ם בעד ההכרה בשני מדינות לשני עמים בגבולות 1967, ונגד ירושלים המחולקת והמפוצלת שתהא בירתם הנצחית. שלא נדבר על אי-הווטו שממשל אובמה הנחית על תוכנית זאת וההחלטה האחרונה באו"ם נגד קבלת החלטת טראמפ בהכרת ירושלים כבירת ישראל. שלא נזכיר גם את הדיבור על "עסקת השליט" המפוקפקת.
3. בתחום החברתי - נתניהו לא הצליח לקיים את האידיאולוגיה החברתית של המנהיג הלאומי של תנועת הליכוד זאב ז'בוטינסקי, לקיים את הבטחת "שלושת הממ"ים" ולתת ביטחון סוציאלי לסקטור זה (דבר המעורר תסיסה בקרב פלגים אידיאולוגיים-"חירותניקים" במפלגת הליכוד הלאומי). אפילו את מסקנות "ועדת טרכטנברג" ראש הממשלה לא קיים.
4. בתחום הלאומי - ראש הממשלה לא הצליח לקבע הן הסכמה בינלאומית והן הסכמה לאומית רחבה גם בתוך ממשלתו לסיפוח שטחי יהודה ושמרון שממערב לירדן, והחלת החוק הישראלי עליהם, דבר המעורר אנטגוניזם וכעס בקרב המתיישבים היהודיים ביהודה ובשומרון.
נתניהו אינו אשף פוליטי אך הצליח להשיג כמה הישגים בולטים במהלך שלטונו, בין אם הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל ובין אם ההצטרפות לארגון המדינות ה-OECD והקטנת אחוזי האבטלה בקרב האוכלוסייה הישראלית.
אך עם זאת, שום דבר עדין אינו מבטיח את המשך הבחירה בו כראש הממשלה בפעם החמישית גם בבחירות הבאות. מספיק להעמיד מועמד רציני מולו בתוך מחנה הימין שיצליח לפצל את התמיכה בקרב בוחרי הימין בו, דבר היכול להוביל להקמת ממשלת אחדות או לממשלת מרכז-שמאל בבחירות הבאות.

תאריך:  12/04/2018   |   עודכן:  12/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האשף הכל יכול
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קמפיין השקר המתחזה לתמימות
פטריק קים  |  13/04/18 16:45
2
כוכב הווליוודי שטוף מוח
יעקב יעקב  |  13/04/18 22:29
3
אפס הישגים לנתניהו
עזרא מנצור  |  14/04/18 12:23
 
- לרשעים וכפויי טובה יש זיכרון ק
קורןנאוה טבריה  |  14/04/18 13:08
 
- מנצורים מייחצנים אנשי קרנות
דלפוני  |  14/04/18 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
אחי הקטן, לאופולד, נרצח עוד לפני שהועברנו לגטו. הוא נרצח על-ידי חיילי S.S שהיו שיכורים או מסוממים    הם פרצו לבתים בשעת ערב מאוחרת, הוציאו גברים אך גם משפחות שלמות וירו לכל אחד כדור בראש
ציפי לידר
בשולי הכותרות: חרדיות פורצות משואה    זאב זאב - גם הוא במדליקים?    וּלקינוח נשות הברזל    מי אמר שנשים הן המין החלש?
משה ניסנבוים
לא בכדי תופעת ההתבוללות מכונה "השואה השקטה"    זוהי שואה המכלה בכל שנה אלפי צעירים יהודיים הנישאים בנישואי תערובת ומתרחקים מהעם היהודי    בקהילות רבות בעולם אחוז ההתבוללות כבר חצה את רף שבעים האחוז של הצעירים היהודיים המפנים עורף ליהדות
אסתר שניאורסון גרי
עוד נתנער גם מעוכרים אלה, וגם הפצע שנפער בעטיים, עוד יגליד, כי עץ החיים של עם נבחר שואב את חיותו משורש רב עצמה הרווה ממעיינות האמונה והגבורה של אבות ובנים, ובמקום הענפים שנכרתו, עוד יסתעפו בדים רעננים שיאמירו מעלה מעלה
ראובן לייב
הארגונים האיסלאמיים, בהשראתם הנדיבה של שלטונות אירן, עמלים עכשיו על הפצצה הגרעינית, כדי לחסל אחת ולתמיד את האויב הציוני, הנלחם על זכותו הבסיסית להתקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il