X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סקר זריז צופה כי לשמאל וגם לימין תהיה אפשרות להרכיב ממשלה, בעבור תמורה הולמת
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן עוררה סערה במערכת הפוליטית כאשר כל אחד מחברי המפלגות ביקש לעצמו תפקיד חדש ובכיר יותר. ראשון הקופצים על המציאה היה שר החינוך נפתלי בנט שמשום מה החליט שתפקיד שר הביטחון ממש תפור על-פי מידותיו והוא יכול להציל את עם ישראל מן הבושה במלחמה הקצרה מול החמאס.
מי שמיהר לנסות ולהיות הראשון שיחשוף את תוצאות הבחירות, אם אכן יוקדמו, היה העיתון 'מקור ראשון' שפרסם סקר דעת קהל ובו נתונים מפתיעים שלפיהם אם הבחירות היו מתקיימות השבוע, הייתה מפלגת הליכוד יורדת ל-25 מנדטים בלבד ובוודאי לא 40 מנדטים כפי שחזה מהרהורי לבו ראש הממשלה בנימין נתניהו.
רשימת 'יש עתיד' הייתה מקבלת רק 15 מנדטים; רשימת "ישראל ביתנו" הייתה מקבלת על-פי הסקר שבעה מנדטים; מפלגה בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 12 מנדטים ואילו רשימה בראשות אורלי לוי-אבקסיס שישה מנדטים. 'המחנה הציוני' בראשות אבי גבאי הייתה מגיעה רק לתשעה מנדטים; הרשימה הערבית המשותפת, אם הייתה מתמודדת במסגרת של רשימה אחת ולא מפוצלת, הייתה עולה ל-12 מנדטים; מפלגת 'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט הייתה מקבלת 11 מנדטים ובוודאי לא הייתה מצלחה להוביל אותו למעמד של ראש הממשלה; רשימת 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן, הייתה עולה לשבעה מנדטים ואילו רשימת 'כולנו' בראשות משה כחלון, אם היה מתמודדת לבד הייתה מקבלת שישה מנדטים; מרצ ומפלגת ש"ס היו מקבלות כל אחת שישה מנדטים, ויהדות התורה חמישה מנדטים. (הסקר נערך באמצעות מיזם הסקרים הדיגיטליים Direct Poll).
האופציות להרכבת ממשלה חדשה רחבות ומגוונות ולכן אין טעם לנסות ולהשתעשע כאן עם המספרים. אך דבר אחד ברור: גם הימין וגם השמאל מסוגלים להרכיב ממשלה חדשה, אם יצליחו לשכנע מועמדים פוטנציאליים לחבור אליהם ואם יצליחו לאפשר לבני גנץ לעמוד בראש מחנה השמאל. הרבה אם.
הנה דוגמאות: אם הליכוד יצליח לארגן את קבוצת המפלגות שהיו חברות בממשלת נתניהו ויוסיף לכך את מפלגתה של אורלי לוי, בתמורה הולמת, יעמדו לרשותו 66 מנדטים שדי בהם להרכיב קואליציה. ואילו הצד השמאלי ייאלץ לעבוד קשה כדי לצרף אליו מישהו מאלה שהיו חברים בממשלת נתניהו כדי להשיג רוב קואליציוני. זה אולי נשמע בלתי אפשרי אבל תמורת תשלום מתאים מקופת המדינה או טובות הנאה אפשר להשיג גם שונאי בצע.
הבעיה האמתית היחידה אינה תלויה במפלגות אלא בנשיא המדינה שהוא זה המטיל את תפקיד מרכיב הממשלה על אחד מראשי הגושים בעלי רוב המנדטים. וגם על הנושא הזה בוודאי תקום מחלוקת גדולה כי הליכוד כבר מתכונן, לפני הבחירות, לשנות את מבנה החוק.

תאריך:  17/11/2018   |   עודכן:  17/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי חזה והמציאות צחקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הגיון פשוט
יוסי מ.  |  19/11/18 08:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
מי שטבע את שמה של הצעת נאמנות בתרבות, הטביע במצולות גם את התמיכה הציבורית הנרחבת לה היא ראויה.
יוסי דר
העובדה שבנט לא מגלה לנו את הפטנט איך משקמים את ההרתעה מעוררת חשד שגם לו אין מושג ירוק איך מגיעים ליעד הזה
יוני בן-מנחם
חמאס מציג את סבב הלחימה האחרון ברצועה כניצחון על ישראל במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית ובניסיון לשפר את מעמדו ברחוב הפלשתיני. ישראל שואפת לחזור להפסקת האש שהייתה בתום מבצע צוק איתן אך הדבר מחייב אותה לשנות את כללי המשחק וליטול את היוזמה לידיה
נסים ישעיהו
אנחנו מובילים את העולם בטכנולוגיה חדשנית וכו' כמו הכוכבים המתנוצצים בחשכת הלילה. וכחול הים, שהגלים מתנפצים אליו ולעולם לא יוכלו לו למרות שאינו פעיל בעמידתו מולם, כך אנחנו, סבילים לגמרי מול ההתקפות עלינו
אפרים הלפרין
בג"ץ דחה את עתירתם של ח"כ גרמן ואחרים בעניין הפלרת מי השתייה    בדרך הראתה לנו יעל גרמן שהיא אורתודוקסית עד כדי אבסורד, ובית המשפט העליון, אפילו בהרכבו החדש הוא התגלמות האבסורד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il