X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם שילוב ילד בעל מוגבלויות במסגרת המוגדרת "רגילה" הוא נכון? האם יש בו יתרונות, או לחלופין, רק פערים? ומדוע ההורים בישראל 2018 מעדיפים למדר את השונה?
▪  ▪  ▪
יתרונות רבים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מודעות הסביבה לאנשים בעלי מוגבלויות התרחבה: עמותות ממשיכות לצמוח ולקום, מבצעים המוניים של תרומה והתנדבות מצויים כמעט בכל מקום וארגון, ואפילו בתנועות הנוער ניתן לומר שיש חשיבה והתערות עם בעלי מוגבלויות. עם כל זאת, עומדת בפניי שאלה מדירת שינה- מדוע בתחומי החינוך אנו לוקחים צעד אחורה? מדוע שם, המחשבה כי הילד שלנו ילמד במחיצתו של ילד אחר, שהינו בעל מוגבלות, אינה מקובלת עלינו. במחקר שנערך על-ידי החברה למתנ"סים, ניתן לראות כי אחוז ההורים שיפריע להם שילדם יהיה בחוג יחד עם ילד בעל מוגבלות כלשהי הוא 89%. מתוכם 34% טוענים שכל מגבלה שהיא תפריע להם. נתונים עצובים אלו מטיחים בפנינו את המציאות האמיתית שבה, עם כל הרצון הטוב, עדיין קשה לנו לקבל באמת את המוגבלות ולא משנה מה סוגה.
לשילוב ילד בעל מוגבלות מאובחנת בחברת ילדים רגילים יש יתרונות רבים. המרכזי שבהם הוא היתרון החינוכי, מתוך ידיעה כי הילדות היא זמן עיצוב האישיות. כאשר ילד רגיל לומד בחברת ילד בעל מוגבלות, ולא משנה מה סוגה, הוא נחשף למגבלה ולאפשרות הקיום של אנשים הלוקים בה. החשיפה הזו מגבירה את מודעותו לקיום מוגבלויות בכלל ולדרכי התייחסות והתמודדות איתן בפרט. יחד עם המודעות נעשית פעולה מוסוות של חינוך לקבלת השונה. ברגע שאתה מודע יש לך היכולת לקבל, דבר שהוא בלתי אפשרי כאשר אין מודעות כלל.
בנוסף לכך, שילוב של ילדים בעלי מוגבלויות בחוגים, בגנים או בתי ספר מעורר בילד את הרצון לנתינה. ההתבוננות על הילד בעל המוגבלות יכולה לייצר תחושה ונכונות לבוא לעזר ולשתף. אפילו בדברים הקטנים ביותר כגון: הרמת צעצוע שנפל לרצפה או עזרה בשטיפת ידיים לפני האוכל. כמובן הדבר תלוי באופן שוטף ביחס הגננת/המורה וההורים לשילוב זה, אך מנקודת מבט בה יש עידוד לכך מצד הגורמים הסמכותיים, זוהי הזדמנות נהדרת להנחלת עקרון הנתינה ותרגולו בקרב ילדים.
ניתן להסתכל על היתרונות גם מצדם של הילדים בעלי המוגבלות, קטנה כגדולה. עבור ילד בעל מוגבלות זו שמחה והצלחה לדעת שהוא חלק מקהילת הילדים הרגילים, הידיעה שאין מבדילים אותך כשלעצמה משרישה כוחות ותעצומות נפש היכולות לסייע בהתמודדות היומיומית עם המוגבלות. ההבנה כי שילוב ילדים בעלי מוגבלויות אף מעוגנת בחוק השילוב במדינת ישראל (כינוי לתיקון שביעי של "חוק החינוך המיוחד", תשמ"ח - 1988) הקובע כי בתנאים מסוימים, זכאי תלמיד עם צרכים מיוחדים ללמוד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן תמיכה וסיוע, על-מנת שיוכל להשתלב במסגרת החינוכית כתלמיד מן המניין.
סיבה מרכזית העולה מהשיח הציבורי בגינה הורים מתנגדים לשילוב, היא הפחד שילדיהם הרגילים יושפעו באופן שלילי מבעלי המוגבלויות. הפחד בהחלט מובן, אך עם זאת ברצוני להדגיש כי תהליך השילוב כולל בתוכו בקרת רווחה האמונה על מינון ואיזון בין מספר הילדים בעלי המוגבלויות לבין מספר הילדים הרגילים בגן המוגדר "רגיל". זאת על-מנת שההשפעה תהיה חיובית עבור שני הצדדים.
לסיכומו של עניין, עיצוב אישיות מגיל קטן למודעות, לקבלה ולנתינה ומנגד, תחושת השייכות והצמיחה ממנה, הן כולן הפנים הנכונות לדור העתיד שלנו.

תאריך:  08/12/2018   |   עודכן:  08/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
במילה אחת: לגליזציה, בשתי מילים: "עלה לבן"    מבלי ששמנו לב, כל תחום הפשיעה העצום של פשעי הסמים מומצא! כפי שאנחנו בראנו אותו כך אנו יכולים להיפרד ממנו לשלום ולא להתראות
אסתר שניאורסון גרי
וזוהי מעלתן של נרות חנוכה - הקב"ה ציווה, שמלבד זה שביכולתו של איש ישראל לעשות מביתו דוגמת בית המקדש ולהזכיר את הנס שהיה במנורה שבבית המקדש - הנה נוסף לזה, שיוסיף באור על מה שדלק במנורה שבבית המקדש - שידלקו שמונה נרות
ממר"י
בדיווח נכתב עוד כי "לחיזבאללה עמדות נסתרות וקדמיות על הגבול הבינלאומי [עם ישראל] כולל מנהרות אותן חפר לפני יותר מעשר שנים
ממר"י
התבססות אירן - מערבית לנהר הפרת, כדי ליצור רצף טריטוריאלי מאירן, דרך עירק וסוריה ועד לים התיכון
שלמה פרלה
החלום הראשון, חלום האלומות, לפי המפרשים, וביחוד המפרשים המודרניים הוא "חלום של עוצמה ועשירות כלכלית מבורכת"    כמו שאומר הגרי"ד סולובייצ'יק זהו "חלום של גדולה חומרית כלכלית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il