X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכלל הוא שאין עושים מלחמה עם אדם בעולם עד שקוראים לו לשלום (רמב"ם מלכים ו א), שהרי אפילו מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק... אין לנו להיסחף בזרם של שנאה גם על האויב היותר נורא
▪  ▪  ▪
שה רבנו במלחמת עמלק

בימינו יש בין הפלשתינים, האירנים והערבים שונאים ברמה של "עמלק". למשל, משפחת המופתי חוסייני היא חלק מהם, בהיותם שונאי ישראל מדור לדור, השפעתם על העמים האחרים, החיבה שהייתה וישנה עד היום בינם לבין הנאצים והאלגנטיות שבה הם מסווים את שנאתם. אלה הסממנים של עמלק כפי שהם מופיעים אצלנו.
אולם אנו חייבים לדעת כי יש בין הערבים כאלה שהם צאצאי ישמעאל. על ישמעאל למדנו שהוא עתיד לעשות תשובה, להודות בכך שיצחק מייצג את תרבותו של אברהם, ולפיכך יפסיק לנסות להרוג את יצחק ולרשת את מקומו. עד שיבוא יום מיוחל זה - נגרש אותו ונילחם בו, אבל נזכור שהוא לא עמלק ובכוחו לבוא לכלל תיקון.
הכלל הוא שאין עושים מלחמה עם אדם בעולם עד שקוראים לו לשלום (רמב"ם מלכים ו א), שהרי אפילו מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק... אין לנו להיסחף בזרם של שנאה גם על האויב היותר נורא ('אורות הקודש' ג שכו). מיצינו את הקריאה לשלום עד תום. בתמורה לתהליך השלום, קיבלנו מדינת טרור חמאסטן, טבח וטרור ביהודים המכונה אסון אוסלו, טילים ומנהרות, סכינאות וגרזינאות ושוד קרקעות ותשתיות ורכוש, טרור מתאבדים וטרור עממי, רשות פלשתינית שהיא ארגון טרור מדיני וצבאי, ועם לא קיים (ראשי תיבות עמל"ק) המחנך ומאמן את צאצאיו, נשותיו ואנשיו, בגיבוי התנועה האיסלאמית הישראלית וחברי כנסת ערבים, לשנאת יהודים ולהשמדת מדינת ישראל.
הרב יוסף דב סולובייצ'יק הביא, בשם אביו ר' משה, ביאור חדש ברמב"ם (ויש שכתבו כך מפי השמועה בשם הגר"ח), ועיקרו: מצוות המלחמה בעמלק אינה רק כלפי מי שהוא מזרע עמלק, אלא כנגד כל אומה העומדת עלינו לכלותינו כמו עמלק "כי כל אומה המתנכלת לכלות את כנסת ישראל, הופכת על-פי הלכה לעמלק" ('חמש דרשות'. במאמר 'קול דודי דופק' הערה 32. 'נפש הרב' פז. נדפס גם בספר 'איש האמונה' עמ' 101, וב'דברי הגות והערכה'. וכיו"ב כתב הרב הנזיר ב'מגילת מלחמה ושלום' עמ' יט. וראה דיון בכל הנושא ראה בשו"ת 'יין הטוב' (לרב יצחק ניסים) ח"ב יו"ד סימנים ב-ה).
וכך כתב: "מזימות הערבים אינן מכוונות רק לעצמאותה המדינית [של ישראל], אלא כלפי עצם קיומו של הישוב בכלל. הם שואפים להשמיד חלילה את הישוב מאיש ועד אישה מעולל ועד יונק... פרשת 'מלחמה לה' בעמלק' אינה מוגבלת בחלותה הציבורית כמלחמת מצווה לגזע מסוים אלא כוללת חובת התקוממות נגד כל אומה או קבוצה החדורה שגעון של שנאה והמכוונת את משימתה כלפי כנסת ישראל. כשאומה חורתת על דגלה לכו ונכחידם מגוי' היא הופכת עמלק. בשנות השלושים והארבעים מלאו תפקיד זה הנאצים והיטלר בראשם. הם היו העמלקים.. כיום ממלאים את מקומם המוני הנאצר והמופתי...". מדבריו ניתן ללמוד כי הם מכוונים בימינו, כלפי החמאס והג'יהאד האיסלאמי וחיזבאללה, וכל מי שתומך בהם ומסייע להם במלחמתם להשמדת העם היהודי והמדינה היהודית.
מחה אמחה את זכר עמלק
והנה דברי הזוהר: "ואלו הם שנשארו מאלו שנאמר עליהם במבול ויימח את כל היקום, ואלו שנשארו מקליפת עמלק בגלות הד' דהיינו גלות אדום, המה ראשים בעולם בכוח רב, והוא משום שקליפה זו היא בחינת ראש וכתר דקליפות כנ"ל. והם נעשים כלי חמס לישראל, ועליהם נאמר במבול כי מלאה הארץ חמס, אלו הם העמלקים, ונתבאר מין הראשון של החמש מינים דערב רב, שהם העמלקים, והם כתר דקליפות" (בראשית רכה).
וכשיבא המשיח יבא בהתחדשות ביד הגדולה ויערוך מלחמה בעמלק... דהיינו שיערוך מלחמה בדין בעמלק ויבא המשיח (ויחי סא, ועיין שם עוד).
"...אמר הקב"ה אתם אמרתם היש ה' בקרבנו אם אין, הרי אני מוסר אתכם לכלב, מיד ויבא עמלק... הראשון שבא לעשות מלחמה בישראל היה עמלק, ומשום זה ואחריתו עדי אובד, שכתוב, כי מחה אמחה את זכר עמלק, וכתוב תמחה את זכר עמלק, זה שאמר ואחריתו עדי אובד. עדי אבדו היה צריך לומר, אלא עד שיבא הקב"ה ויאבד אותו, שכתוב כי מחה אמחה וגו'. אמר ר' אלעזר תא חזי, אף על-פי שהצור תמים פעלו, ועשה עמהם חסד להוציא להם מים, לא עזב את שלו, שהרי כתוב ויבא עמלק" (בשלח תמא).
"ויקהל משה את כל עדת וגו' ר' חייא פתח ויאמר שאול אל הקיני לכו סורו וגו', תא חזי מה כתוב בעמלק, פקדתי את אשר עשה עמלק לישראל וגו', והקב"ה בכל המלחמות שעשו שאר העמים עם ישראל מה הטעם, שלא היה קשה לפניו כמלחמה זו שעשה עמלק עמהם, אלא ודאי המלחמה של עמלק הייתה בכל הצדדים למעלה ולמטה, כי בזמן ההוא נתחזק נחש הרע למעלה ונתחזק למטה (בעולם הזה). מה נחש הרע אורב על פרשת דרכים, אף כן עמלק היה נחש רע לישראל, שארב להם על פרשת דרכים, שכתוב אשר שם לו בדרך בעלותו ממצרים, וארב הוא למעלה לטמא המקדש, (שהוא המלכות), וארב למטה לטמא את ישראל, מאין לנו שכתוב, אשר קרך בדרך... כעין זה, אשר קרך בדרך וגו', שפירושו הזמן לך אותו נחש הרע למעלה לטמא אותך בכל הצדדים, ולולא שנתחזק משה למעלה ויהושע למטה, לא יכול לו ישראל, ומשום זה נטר הקב"ה שנאה ההיא לדורי דורות, מהו הטעם, משום שחשב לעקור אות הברית ממקומו, ומשום זה כתוב פקדתי, דהיינו בפקידה, (שהיא המלכות), כי שם נרמז הסוד של אות ברית קודש..." (ויקהל א).
כמו שיש בישראל ארבעה פנים, יעקב, ישראל, רחל לאה... כך יש ד' פנים לעמלק, שהם קסם, ונחש, עמל ואון, אותיות עמל רשום בעמלק, והמן, שהיה מצד עמלק (נאמר עליו) ישוב עמלו בראשו, וכל אלופי עשו היו מעמלק, ועמלק למעלה הוא

תאריך:  19/03/2019   |   עודכן:  19/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה חסדאי / Moshe Hasdai
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בשקט, בשקט, עלה בימים אלה מחיר הלחם האחיד בחנויות סופר קופיקס של רשת קופיקס בבעלות רמי לוי, ב-30 אחוז בבת אחת! מאז רכש רמי לוי "מגן החלשים והעניים" את השליטה ברשת קופיקס עלו מחירי לא מעט מוצרים בחנויות סופרקופיקס ובהם החלב וכנראה עוד היד נטויה
איתן קלינסקי
אוניברסיטת תל אביב תיטיב לתת תשובה לשאלה, האם אלה הם גם החובות האקדמיות של סטודנט ישראלי במסלול לתואר שני בבית הספר למדעי הצמח    האם באמת קבל תואר שני מחייב שבועות וחודשים של עבודה בחממות ביישובי הערבה בשכר מינימום ולעתים 12 שעות עבודה ביום.
מרדכי ליפמן
וידוי אישי: מדוע המסלול היחידי לישראלי התועה, הוא מהשמאל לימין...    וגם - על ההבלגה הקדושה וקןרבנות החינם שהיא גרמה וגורמת    אירועי הדמים בטבריה, ההינתקות מעזה ותוצאותיה    ונאום אחד יותר מדי: הכרזת המלחמה של ערפאת... מתי? דווקא לאחר אוסלו
יואב יצחק
בניגוד לטענות, נתניהו לא החזיק מניות יחד עם בן-דודו מליקובסקי בתקופה שהוביל בתפקידו כראש ממשלה רכש של שלוש צוללות להגנתה של ישראל    בניגוד להאשמות הבזויות, נתניהו פעל משיקולים ענייניים בלבד בעסקת הצוללות בין גרמניה ומצרים: בתקופת מורסי (אויב, האחים המוסלמים) - נתניהו ביקש מקנצלר גרמניה מרקל להימנע ממכירת צוללות למצרים; בתקופת א-סיסי (ידיד) - נוכח אינטרסים מדיניים וביטחוניים ויתר נתניהו על בקשתו, והעסקה יצאה לדרך
יצחק מאיר
אחרי הרצח בניוזילנד    הרצח בשידור חי לתוך הרשתות החברתיות נועד להפיץ את הרצח לכל בית ובית בעולם בו יושב מישהו ומחכה לגחלים לוחשות שתצתנה את חומר הבעירה שיש בקרבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il