X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא ברור האם הזכייה של "מילים נרדפות" סרטו של הבמאי הישראלי נדב לפיד בפרס דוב הזהב בברלין היא טעות בשיקול הדעת של חבר השופטים או בדיחה של הגרמנים על חשבוננו
▪  ▪  ▪
טרחני [צילום: יח"צ]

נפתח באזהרת ספוילר: צפייה בסרט "מילים נרדפות" תקלקל לכם את הערב. מעולם לא ראיתי סרט כל כך טרחני. שעתיים מבוזבזות על כשל כמעט בכל אספקט קולנועי.
הסרט מספר על יואב, ישראלי שמגיע לפריז. כשהוא הולך להתקלח נגנבים כל חפציו והוא נשאר עירום וקפוא. זוג צרפתים צעירים עוזרים לו ומשם מתפתחת ידידות. יואב מסרב לדבר עברית גם עם חבריו לעבודה בשגרירות ישראל, והוא משנן כל הזמן מילים נרדפות בצרפתית (מה שנתן לסרט את שמו).
הכשל הראשון של הסרט הוא בתסריט. הדמויות משעממות וקלישיאתיות. אמיל הוא בן למשפחה עשירה שחולם להיות סופר, בת זוגו קרולין היא נגנית אבוב נימפומנית (לשעבר?) שכמובן תשכב עם יואב בהמשך.
איננו יודעים מדוע יואב, חייל קרבי מצטיין, בחר להתנכר לישראל. האם התמונה שנראתה למשך שניות ספורות של מישהו נגרר מאחורי רכב היא הגורם?! לא ברור. לא ברור הוא גם מוטיב מוביל בסרט מתחילתו ועד סופו. שורה של אירועים קורים בלי הסבר ולוגיקה. כבר בהתחלה לא ברור מדוע יואב נכנס עם מפתח לדירה פריזאית ריקה, לא נועל את הדלת, מוריד את בגדיו והולך להתרחץ בלי מגבת.
התסריט מתמקד שוב ושוב בסיפור של הקטור ואכילס. הקטור גיבורה של טרויה נאלץ בניגוד לרצונו להתמודד מול אכילס גיבורם של היוונים שהרגו. התסריט רוצה שנאמין שהעובדה שהסתירו מיואב בן הארבע שהקטור נהרג גרמה לו צלקת נפשית שהיא הגורם למצבו הנפשי כעת.
הצילום הוא כשל אחר. בניסיון להעניק את התחושה של הליכה החליטו לצלם ללא מייצב את הקטעים מנקודת ראותו של יואב שהולך ברחוב. התוצאה - המצלמה הלא מיוצבת גורמת לתמונה לקפוץ מצד לצד וכאשר תמונה כזו מוקרנת על מסך ענק של הקולנוע היא יוצרת כאב ראש. האמת שזה גם חוטא למציאות, כיוון שלאדם יש צוואר ושרירים הגורמים לכך שהתמונה שהוא רואה שהוא הולך אינה כלל קופצנית ורוטטת כמו שמוצגת בסרט.
נקודת האור היחידה היא המאבטח ירון, בסצינה שבו הוא נכנס למטרו עם יואב, חובש כיפה ומזמזם התקווה בפנים של אנשים שנראים לו ערבים ואנטישמים כדי לפתוח בתגרה. זו הסצינה היחידה שיש בה איזשהו עניין. גם בסוף הסרט, כשיואב עושה אותו דבר בקונצרט של קרולין ונוזף בתזמורת, זה נראה פאטי וחיקוי עלוב של הסצינה של ירון. בכלל השחקן הראשי טום מרסיה כנראה ממלא את הוראות הבמאי והתסריט היטב ומצליח ליצור דמות ראשית אנמית, טרחנית ומשעממת.
הסרט גם אינו אנטי ישראלי בניגוד למה שכמה אנשים מאמינים. הישראלים אכן מוצגים ככוחנים שמעניקים יחס איום לממתינים לקונסוליה, אך מצד שני הביטו בתור לוויזה בקונסוליה בתל אביב גם שם המצב לא משהו. אומנם יואב מתנכר למדינתו אבל הוא חי חיים פאתטיים רק כדי לא לחיות בארץ, אלא בפריז "כלילת השלמות".
למעשה לסרט קשה להיות משהו חוץ מרע. הוא נראה כמו עבודה של סטודנט לקולנוע שהחליט להמציא את הקולנוע מחדש תוך שבירה של כל מוסכמה, אבל מה שיצא לו בסוף היא מכונית עם גלגלים מרובעים.
עד כמה הסרט רע? יש סצינה שאמיל מסיים לדבר עם יואב ונוסע ברכבו, ואז נגלות ארבע הטבעות על חלקו האחורי של הרכב שמאשרות שהצלחתי לזהות נכונה שמדובר באאודי רק על-פי המראה של הפנס האחורי היחיד שהיה בפריים הקודם. וזוהי ההרגשה הטובה היחידה שיצאתי איתה מהסרט.

תאריך:  02/04/2019   |   עודכן:  02/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירות דוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין לדעת ולקרוא זאת. תודה
מעניין מאד  |  3/04/19 20:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה נסטלבאום
טור אישי בשלישי    סיפור אמיתי על ידיעה שהייתה "פייק ניוז" מוחלט, שודרה בקול ישראל והביאה לסגירת כל צירי התנועה בעיצומה של המלחמה מהגליל העליון לגולן    מה ההבדל בינה לבין הידיעה ההזויה והשקרית על כך שרויטל גנץ אשתו של בני גנץ הפגינה במחסום ווטש? תחליטו בעצמכם
דן מרגלית
ריבלין לא שיער בדמיונו השחור-משחור שביבי לא מתואם עם בוגי    בכל זאת, לפני שנסע השאיר בידי ביבי, כמנהגו של כל נשיא, את רשימת הנושאים בהם יטפל בגרמניה
יוסף קנדלקר
מידי פורים מפרסמים בשלל עיתונים, מפורסמים שונים שהתחפשו, בנים לקאובוי ואם זה בנות לנסיכות בתמונות צבעוניות דהויות ואפילו בתמונות שחור לבן
עפר דרורי
ספר זה הוא ספר עיון, אסופת מאמרים שנכתבו על-ידי רבנים, חוקרים, סופרים ואחרים המנסים להעביר את תורתו לקורא
איתן קלינסקי
אני מבקש לנהל שיח ושיג כואב עם המילים: "העולם החדש" ו"המהפכני", וגם לשוחח עם "התרבות החדשה" ולתהות על "שמחת נעוריו ואהבתו" הנדרשת להתמודד "בנחשלות שמשפחתו שוכנה שם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il