X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מינה צמח מודה כי תחזית המדגם השגויה שלה ושל מנו גבע במדגם בליל הבחירות, נבעה מכך שבוחרי הליכוד שיקרו בקלפיות המדגם. אחדים מחברי הליכוד הודו במפורש ששיקרו דווקא בערוץ 12, כי "הוא ערוץ שמאלני שפגע בביבי"
▪  ▪  ▪
מינה צמח. סקרים מבוססים על שקרים [צילום: ערוץ 2]

הדרמה המבישה שהתחוללה בישורת הסופית של בחירות 2019, שלפיה על-פי מדגם ערוץ 12 "כחול לבן" היא המפלגה הגדולה ולכאורה המנצחת עם 37 מנדטים לעומת 33 של הליכוד, מחייבת טיפול מקצועי או לפחות שינוי מהותי, כדי להימנע בעתיד מבושות מן הסוג הזה המציבות סימן שאלה גדול על כל שיטת הסקרים לפני הבחירות, ואולי בכלל יהיה צורך לשקול אם יש מקום להמשיך בעתיד להשתמש בסקרים.
הסוקרת ד"ר מינה צמח, שערכה עם מנו גבע את מדגם הבחירות של חדשות 12, כבר הודיעה כי תפסיק לבצע מדגמי בחירות באמצעות השיטה הקיימת. לדבריה, התחזית השגויה שלה ושל מנו במדגם בליל הבחירות נבעה מכך שבוחרי הליכוד אמרו במפורש ששיקרו דווקא בערוץ 12, כי הוא ערוץ שמאלני שפגע בביבי".
בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל, סיפרה מינה צמח כי היא ומנו האמינו באותו ערב מביש, כי תוצאות המדגם נכונות."לא היו לנו חששות" היא הסבירה, "המודל היה טוב מאוד. עבדנו לפיו אחרי שהוא עמד בהצלחה בהרבה מערכות בחירות". מינה צמח טענה כי "הגורם לטעות" כך היא כינתה את התוצאה השגויה מאד, "היה הצבעות שקריות במדגם של פעילי ליכוד. לא האמנתי שיש מי שישקרו בקלפי שלנו, אבל חברי ליכוד אמרו במפורש ששיקרו דווקא בערוץ 12, כי הוא ערוץ שמאלני שפגע בביבי".
כדי שלא להישאר ללא תשובה לשאלה איך התקבלו התוצאות המסולפות, הסבירה צמח באופן חד-משמעי כי "אני וגבע סיימנו לפעול בעתיד עם מדגמי בחירות שבהם אנחנו מראיינים אנשים. נחפש שיטות אחרות כדי להימנע מאפשרות כי אנשים משקרים בתשובה לשאלותינו".
צמח אמרה עוד, בהתנצלות מסוימת, כי ההצבעה השקרית של חברי ליכוד גרמה לה "לחשוב על הקיטוב בחברה הישראלית. התוכניות שלי לעתיד הן לעבור למחקרים בנושאי סובלנות ואחדות".
הבטחות אלה של מינה צמח שוות כקליפת השום כל עוד לא עמדו במבחן. אפשר יהיה להתייחס אליהן ברצינות רק אם גורם מקצועי ייבחן את התוכן שמינה צמח מציעה, ויעניק אישור שהתוכן ראוי לשימוש כסקר החוזה תוצאות
עתידיות. רק עם אישור כזה, שיסיר מתוצאות הסקר את התווית של שקר סטטיסטי, אפשר יהיה להסתמך על זה. אולי אחרי הרבה מדי שנות פעילות בתחום סקרי דעת קהל, ראוי שמינה צמח תפנה את הזירה ותניח למישהו "טרי" ומיומן לבוא במקומה ולנסות את כוחו, כדי ששיטת הסקרים לא תהפוך לזירת השקרים.

תאריך:  18/04/2019   |   עודכן:  18/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיטת סקרים או זירת שקרים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מצחיק
ברזילים  |  19/04/19 09:17
2
איך היא לא מתביישת לשקר העלובה
בני בנקר  |  21/04/19 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
גלעד קדומים
ביבי הוא אדם כה מרשים עד שכל מי שעומד לצידו בעצם עומד בצילו. ואולי עובדה זו עצמה מעוררת נגדו לא מעט אויבים. ממורמרי נפש שברור להם שהדבר היחיד שיכול לגרום שיזכרו אותם זה אם הם ינצחו את ביבי, והם עולים, מתגושש אחרי מתגושש עם המאמנים המקצועיים ביותר בעולם והם פשוט לא ברמה שלו
טובה ספרא
בתקופה הקרובה כדאי לשמור על שיקול דעת וביקורת    כפי שכתבנו – בנט ופייגלין לא עברו, כחלון וכחול לבן לא המריאו. ושקד? העתיד עוד לפניה    בשוך ההתקוטטויות הגיע הזמן לפיוס בעם
שמעון רחמים
גם לא היה אחוז חסימה כל שהוא היו נכנסות לכנסת במקרה המקסימלי 16 רשימות במקום 11 שנכנסו    דהיינו במקרה הטוב 5 רשימות נוספות    הדבר לא היה מגביר את "הסחטנות" אלא ההפך הגמור
איציק וולף
נשיא המדינה חתם על כתב המינוי להרכבת הממשלה והעניק אותו לראש הממשלה, בנימין נתניהו    ריבלין: במערכת הבחירות נאמרו דברים שאולי לא היו צריכים להיאמר - לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית
מירב ארד
שיבח את ועדת הבחירות: "חברי הוועדה פעלו בממלכתיות, ביושר ובהוגנות"    הוסיף "מערכת הבחירות טמנה בחובה אתגרים שכמותם טרם ראינו"    מלצר: "בימים האחרונים ניסו לערער את הלגיטימיות של התוצאות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il