X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמים דיפלומטים ישראלים מעריכים שנעמה יששכר מנוצלת כקלף מיקוח על-ידי המודיעין הרוסי בניסיון לשחרר מהמעצר בישראל האקר רוסי, אלכסיי בורוקב, ולמנוע את הסגרתו לארה"ב
▪  ▪  ▪
נעמה יששכר [צילום: באדיבות המשפחה]

בית המשפט ברוסיה גזר ביום שישי האחרון 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר שהורשעה בהברחת 9.6 גרם חשיש. במשרד החוץ הגיבו כי "ישראל רואה בחומרה את פסק הדין. מדובר בענישה כבדה חסרת פרופורציות כלפי צעירה ישראלית ללא עבר פלילי..."
נעמה יששכר, ישראלית, בת 26, עשתה את דרכה בחזרה לישראל לפני כחצי שנה מהטיול שאחרי הצבא בהודו. היא הגיעה למוסקבה בטיסת קישור ונעצרה על החזקה של 9,6 גרם חשיש. יש לציין כי נעמה עלתה על טיסת המשך לישראל כשהיא הייתה למעשה בשטח "ללא ריבונות משפטית". היא לא חצתה את מעבר הגבול של דלפקי משרד הפנים הרוסי אלא רק בעקבות מעצרה. סעיף האישום היה בתחילה שימוש עצמי, אך כעבור שבועיים שונה לסעיף חמור יותר - סחר והברחת סמים. תנאי מעצרה של יששכר קשים מאוד. היא מועברת בין בתי כלא, לא מתירים לה לפגוש משפחה בתדירות סבירה, לא מספקים אוכל כשר וסידור תפילה.
מחזיקים כ"בת ערובה" בכלא הרוסי
גורמים דיפלומטים ישראלים מעריכים שנעמה יששכר מנוצלת כקלף מיקוח על-ידי המודיעין הרוסי בניסיון לשחרר מהמעצר בישראל האקר רוסי, אלכסיי בורוקב, ולמנוע את הסגרתו לארה"ב. היא קיבלה גזר דין חמור לא בגלל עבירת סמים שביצעה אלא בגלל שישראל מחזיקה בנכס של המודיעין הרוסי. מה שאומר שהרוסים מחזיקים בנעמה כ'בת ערובה' כדי ללחוץ על ישראל לא להסגיר את בורקוב לארה"ב.
הפתרון ההגיוני הוא לשחרר את האסיר הרוסי בתמורה לשחרורה של נעמה יששכר. עם זאת, ישראל דחתה את ההצעה מסיבות משפטיות ומדיניות בשל מחויבות לארה"ב. יש לציין שכל מערכות הממשל של ישראל תקועות לחלוטין קרוב לשנה. כזכור, ישראל ספגה שתי מערכות הבחירות שהסתיימו ללא הכרעה ברורה. אי-יציבות שלטונית מחלישה את ישראל מבפנים. אין ממשלה קבועה. אז למה נציגי ממשלת מעבר רשאים לקבל החלטות מסוג זה? מן הראוי שממשלה העתידית תכריע בעניין.
בעשור האחרון שילמה ישראל מחירים כבדים יותר. רק לפני 8 שנים שוחררו 1,027 מחבלים תמורת חייל צה"ל החטוף גלעד שליט. חלק מהאסירים ששוחררו שבו לעסוק בטרור. עם זאת, לא מן הנמנע שנדרש פתרון נוסף. למשל לפנות לבית הדין לזכויות אדם בשטרסבורג, מאחר שנסיבות המקרה מעלות כי מערכת המשפט הרוסית הרשיעה את נעמה לא בשל נסיבות המעשה אלא אך ורק מאחר שישראל סירבה לשחרר את אלכסיי בורוקב.
על ישראל להמשך לפעול למען שחרורה של נעמה יששכר בכל המישורים האפשריים. לא ייתכן שצעירה ישראלית, לוחמת מצטיינת, תשלם מחיר כבד בגלל הניסיון המודיעין הרוסי לנצל אותה כקלף מיקוח. אין מקום לסגירת חשבונות מדיניים על גבם של אזרחים.

הכותב הוא עיתונאי עצמאי ופובליציסט.
תאריך:  15/10/2019   |   עודכן:  09/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלעד שליט / Gilad Shalit
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להמשיך לפעול למען שחרורה של נעמה יששכר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
ברחוב תל אביב 19 בנס ציונה סמוך לבית הכנסת הגדול, שוכן מזה כ-90 שנה בית מידות -מבנה ישן יפהפה רחב ידיים עם חצר - ביתו של מוכתר המושבה ירמיהו בוקסר שהיה מראשי המושבה לפני קום המדינה    זהו בית בעל ערך אדריכלי והיסטורי    סיפורו של הבית ואודות ירמיהו בוקסר
אביתר בן-צדף
עוד הערות, שכתבתי על מלחמת יום הכיפורים    המשך יבוא, כי יש עוד הרבה להגיד על המלחמה ההיא
איתן קלינסקי
חובה להיות נאמנים לאמנה חברתית, לפיה בסיומה של כל מלחמה חובה להתיר לכל אזרח, שגורש או נס מאימתה, לחזור לביתו
חיים שטנגר
מעדיף אני לנסות ולמוטט את גרסת עדי המדינה, שמסרו את החומר המפליל שהביא להגשת כתב האישום או הטיוטה לו, מאשר ללכת לשימוע ולהסתכן במסירת חומר מפליל נוסף, מישרין, לידי אנשי הפרקליטות
רבקה שפק ליסק
קל מאוד להאשים את המשטרה במצב האלימות בחברה הערבית. אבל, המשטרה מסוגלת וחייבת לטפל בארגוני פשע אך איננה מסוגלת למנוע רצח בתוך המשפחה או חיסול חשבונות בין משפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il