X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במקרים רבים אין בספרי לימוד אלה שום סימן של הכרה בקיומה של ישראל. כמו-כן,
בחלק מספרי הלימוד הפלשתינים עדיין נכללים תכנים המבטאים שנאה ודמוניזציה כלפי ישראל, ובייחוד כלפי התנועה הציונית, ובחלקם יש גם עידוד של מאבק פלשתיני
אלים לשחרור
▪  ▪  ▪
ילדים בבית ספר בעזה [צילום: AP]

הימנעות מדה-לגיטימיזציה של מדינת ישראל ושל הנוכחות היהודית בארץ
  • כל מפה המראה את הגבולות הנוכחיים באזור חייבת לסמן את הטריטוריה של ישראל מלפני 1967 בשם "ישראל". טריטוריה זו לא תושאר ללא שם, ובוודאי לא תיקרא "פלשתין", מאחר שהדבר מהווה עיוות של המצב הנוכחי בשטח.
  • יש להציג את ישראל כמדינה ריבונית לכל דבר בכל טקסט כתוב המזכיר את מדינות האזור היום.
  • כל התייחסות לאזור, יישוב או אתר בתוך ישראל בגבולותיה מלפני 1967 אסור שתתאר אותו כאזור, יישוב או אתר פלשתיני תחת כיבוש.
  • כל דיון בספרי הלימוד במקומות הקדושים בארץ חייב להזכיר את המקומות הקדושים ליהודים לצד איזכור המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים. כל התייחסות למקום מקודש ליהודים (כמו הכותל המערבי בירושלים, מערת המכפלה בחברון וקבר רחל בבית לחם) חייבת לציין את העובדה הזאת.
  • כל דיון בנושאים הקשורים לאוכלוסייה ולדמוגרפיה בארץ חייב לכלול את מספר היהודים החיים שם (קרוב ל-7 מיליון ב-2019). כל מפה המראה ערים בארץ חייבת לכלול גם את הערים היהודיות החשובות תחת שמותיהן העבריים (כגון תל אביב, אילת, אשדוד וכו').
  • אין לתאר בספרי הלימוד את שטחה של ישראל מלפני 1967 כ"פלשתין הכבושה" או להשתמש בביטויים עוקפים כגון "שטחי 48", "הפנים" או "הקו הירוק" ביחס לשטח הזה במקום הביטוי "שטח ישראל".
  • אין לזייף מסמכים היסטוריים, כמו שנעשה עם מטבעות ובולים מנדטוריים שהוצגו בספרי הלימוד כאשר הכתובת העברית עליהם נמחקה.
הימנעות מדמוניזציה של ישראל ושל היהודים
  • ספרי הלימוד לא יכללו קטעים שעושים דמוניזציה ארסית, או דה-הומניזציה, לישראל ו/או ליהודים, או כל תיאור החורג מהצגתה של ישראל ו/או היהודים כיריב רגיל בעל זכויות, אינטרסים ועמדות משלו. אין להציג את היהודים כאויבי האיסלאם, כפי שנעשה לעיתים.
  • יש לשאוף להוסיף לספרים חומר שאינו נמצא בהם עתה ואשר ידון בישראל וביהודים בצורה אובייקטיבית (לדוגמה, חומר שידבר על מבנה הממשל הישראלי, הכלכלה, מדע וטכנולוגיה, התרבות העברית, ההיסטוריה היהודית, וכד') באופן שאמור לאזן במקצת את החומר האנטי-ישראלי העצום הנמצא בספרים.
  • חשוב ביותר להדגיש בספרי הלימוד שלמרות הסכסוך, הפרט היהודי/ישראלי הוא גם בן אנוש, מלבד היותו יריב, ויש להתייחס אליו בהתאם.
  • במסגרת הדיון בסכסוך, על ספרי הלימוד של הרש"פ הנלמדים בבתיה"ס של אונרא לכלול גם ביקורת עצמית (למשל, על דחיית הצעות לפתרון הסכסוך בדרכי שלום בעבר, על מעשי טבח נגד שכנים יהודים בלתי חמושים וכד').
הטפה לפתרון של שלום לסכסוך במקום קריאה למאבק אלים, ג'יהאד ומרטיריות
  • על הספרים הנלמדים בבתיה"ס של אונרא להדגיש, במסגרת הדיון בפתרון לסכסוך, כי שלום ודו-קיום עם ישראל הם בחירה אסטרטגית פלשתינית והדרך היחידה להשיג פתרון היא ע"י משא-ומתן.
  • על הספרים להימנע מכל הצגה של מאבק מזויין או אלים כאמצעי לפתרון הסכסוך.
  • יש לאזכר את האידיאלים האיסלאמיים המסורתיים ג'יהאד ומרטיריות (שהאדה) אך ורק בהקשר היסטורי ולא כחלק ממאמץ עתידי במסגרת הסכסוך.
  • המאבק הטריטוריאלי נגד ישראל חייב להיות מוגבל לשטחי הגדה המערבית ורצועת עזה לבדם ולא לכלול את שטח ישראל מלפני 1967.
  • על כל דיון במה שמכונה "נכבה" להדגיש את העובדה שהנכבה הייתה תוצאה ישירה של מלחמה שאותה יזם ע"י הצד הפלשתיני עצמו ולא תוצאה של תוקפנות יהודית, בניגוד למה שנאמר בספרים היום.
  • בדיון על הסכסוך, על הילדים הפלשתינים ללמוד להכיר באחריות היחסית של הצד שלהם לאירועי העבר ולא להגביל זאת ליריב לבדו. לדוגמה: מה שמכונה "חומת ההפרדה" אשר נבנתה להגנה על האוכלוסייה הישראלית נגד פיגועי ההתאבדות מצד פלשתינים.
  • את מה שמכונה "זכות השיבה" יש להציג כדרישה המייצגת את עמדת הצד הפלשתיני בנוגע לפתרון מה שנקרא "בעיית הפליטים", בעוד שהפתרון עצמו יושג במסגרת המו"מ בין שני הצדדים ועל בסיס של הסכמה הדדית בלבד.

תאריך:  09/11/2019   |   עודכן:  09/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השינויים הנדרשים בספרי הלימוד של הרש"פ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס גלבוע
אין כאן שום גזענות    יש כאן נושאים לאומיים וביטחוניים שאינם קיימים כלל וכלל בממשלת מיעוט בדמוקרטיות של המערב    היש מדינה שמרכיב התמיכה החיצוני בממשלת המיעוט לא מכיר בזכות קיומה?
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס דורש ערבויות כי אם ינצח בבחירות תועבר אליו השליטה בגדה ללא בעיות וכי פעיליו לא יעצרו לקראת הבחירות. בהנהגת חמאס חוששים כי הסכמת יו"ר הרש"פ לבחירות איננה כנה והוא מתכנן להכשילן באופן מתוחכם כדי לגלגל את האשמה על חמאס או ישראל
ההכנות לבחירות בשטחים נכנסו לתהליך מואץ אך עדיין לא ברור מי ירוץ מטעם תנועת פתח לתפקיד יו"ר הרש"פ. מחמוד עבאס שומר על שתיקה וג'בריל רג'וב טוען כי עבאס לא יתמודד בבחירות, בכירים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס הוא המועמד היחיד של תנועת פתח אך מרוואן ברגותי מאיים להתמודד מתוך הכלא הישראלי
יוני בן-מנחם
יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה נשא אמש נאום בפני צעירי התנועה כדי להבליט את "הישגיו" אך ניצל אותו להלך אימים על ישראל. מדובר בנאום במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית כדי להרתיע את ישראל והוא מעיד על חשש כבד שישראל תמוטט את שלטון חמאס ותהרוס את התשתיות הצבאיות ברצועה
איתמר לוין
עומר שאקר הועסק בידי ארגון Human Rights Watch, אך דרעי החליט שלא להאריך את אשרת השהייה בשל פעילותו לחרם על ישראל    הנדל: ההחלטה ניתנה במסגרת סמכותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il