X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מיכאל מירו עיתונאי אזרחי וחוקר בתחומי חברה וסביבה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ראש הממשלה וכך גם חבריו לליכוד ולימין חייבים להבין שהליכה לבחירות נוספות עלולה לגרום להם בהתרסקות וירידה משמעותית מאוד במספר המנדטים. המצב הנוכחי שהמדינה משותקת יזקף לחובתו של נתניהו אבל מי שיסבול באמת אלו אזרחי ואזרחיות ישראל
▪  ▪  ▪
גנץ ונתניהו. העם רוצה שיעבדו יחד [צילום: אלעד מלכה]

הדמוקרטיה בישראל בתהליכי התפוררות שמואצים לאחרונה. מקבלי ההחלטות מראש הממשלה ועד אחרון חברי הכנסת אינם מבינים שהניצול הציני של חוקים כדי לחמוק מהכרעה יוביל אותנו להתפרקות.
לא נכנס כאן לצורה ולדרך, שבה מתקבלות החלטות בכנסת, לא נדון בכך שמרבית הדיונים וההצבעות על חוקים נעשים בנוכחות דלה. הנוכחות מלאה היא רק במקרים שיש סכנה קיומית לממשלה ולקואליציה. גם לא נדון כאן במידת ההקשבה וההעמקה של חברי כנסת וראש הממשלה כאחד. לא נכנס לסוגיות הללו כי די בדיון בהן כדי לכתוב עשרות אם לא מאות מאמרים.
אז במה כן נדון? נדון בניצול הציני של בנימין נתניהו כשהשתמש בצורה לא ראויה בסעיף 12 בחוק יסוד הממשלה ופיזר את הכנסת כשלא הצליח להקים ממשלה. התירוץ שלו שאביגדור ליברמן הכשיל אותו הוא תירוץ, שאף חבר או חברה בדירקטוריון, בשוק הפרטי היה מקבל אותו. מנהל טוב יודע להניע, לגייס, לגשר ובמילים אחרות יודע לנהל.
נתניהו כשל בהרכבת הממשלה בפעם הראשונה, גרר מדינה שלמה לבחירות ביודעו שהתוצאות תהיינה כמעט זהות. הבחירות השניות הגיעו ואזרחי ישראל צפו בתשדירי הבחירות של איש עייף, שחוק, שחוזר על אותן סיסמאות וקורא, בשארית כוחותיו, לאוהדי הימין להצביע לו. גםבמפלגות הימין המצב לא מזהיר ונפתלי בנט ואיילת שקד שכשלו בבחירות הראשונות יצרו ברית לרגע עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי ובדרך זו הצליחו להכנס. גם הצעד שלהם הוא ניצול ציני של החוק. הם נכנסו לברית שהם תכננו מראש לפרוש ממנה ובשורה התחתונה הצליחו להכנס לכנסת עםשלושה חברי כנסת בלבד. מובן שאם הם היו מתמודדים לבד שוב לא היו עוברים את אחוז החסימה. אגב הטריק הלא ראוי, הזה קורה גם ברשימה המשותפת.
כעת משהתמנה נפתלי בנט לשר ביטחון וכרת ברית עם הליכוד, אפשר לומר בפה מלא שמדובר בהונאת הבוחרים. הימין החדש ביקש מהבוחרים לבחור בו כדי שתהיה מפלגה ימנית רצינית ובעלת משקל שתשמור על האינטרסים שלהם....ומה קרה? הם נטשו כצפוי את תלכיד מפלגות הימין ועברו לפעול כסיעה עצמאית עם הליכוד ולשרת את מטרות ראש הממשלה, להציג את הליכוד כסיעה עם מספר המנדטים הגבוה ביותר 35 במקום מה שהחליטו הבוחרים בבחירות שקבעו שהליכוד יקבל רק 32 מנדטים.
התיאורים הללו ממחישים עד כמה חברי הכנסת ומרבית העיתונאים והפרשנים לא מבינים לעומק שאסור לעבור לסדר היום במקרה כזה. תוצאות הבחירות היו ברורות לגמרי, שתי מפלגות מרכזיות הליכוד וכחול לבן חייבות להקים ממשלה הסכמה, שכן אין אפשרות ולא תהיה אפשרותבמצב הזה להקים ממשלה.
בעת הזאת חייבים שני המנהיגים, בנימין נתניהו ובני גנץ, לשבת להחליט על קווי יסוד ולהחליט מי מתחיל במשרת ראש הממשלה, ביודעו שהשותף שלו בעל זכויות שוות בהחלטות. מדובר בהחלטה טכנית בלבד. ראש ממשלה מעולם לא היה יכול לפעול לבד אלא בשיתוף פעולה מלא עם חבריו לממשלה.
הפוליטיקאים והעיתונאים שיש להם תפקיד חשוב בשמירה על הדמוקרטיה חייבים להפנים שהם לא בתוכנית ריאליטי בטלוויזיה. לאלה גם אלה יש אחריות מלאה על מה שקורה כאן.
חייבים להבין שזהו תהליך שהחל כבר לפני שנים, רק הלך והחריף עם השנים. אני סימנתי את התהליך הרע הזה, בחוק שסימן את ריסוק הדמוקרטיה, פירוק רשות השידור. 45 ח"כים מכל המפלגות שיתפו פעולה לחיסול השידור הציבורי העצמאי והקמה של גוף שיהיה נתון בידייםהארכות של הפוליטיקאים מכל עבר. אגב מדובר בהחלטה גורלית, באבן יסוד של הדמוקרטיה ובישיבה המכרעת השתתפו בסך-הכל 56 חברי כנסת, אפילו לא מחצית מחברי וחברות הכנסת. הדיווחים שעולים מחקירות ראש הממשלה רק ממחישים את הדברים. נציגי השלטון מדברים בצורה גלויה שהם רוציםלמלא את השידור הציבורי באנשים "משלנו".
ונשוב אל נקודת המפתח, האדונים הנכבדים, נתניהו וגנץ, תפנימו הציבור שבחר בכל אחד מכם רוצה שתעבדו ביחד. חשוב לציין שכעת ראש הממשלה, רק נחקר בחשד בפלילים. כעת כולם ממתינים למוצא פיו של היועץ המשפטי לממשלה. לטעמי אין צורך להמתין, מובן שראש הממשלה נתניהו היה צריך לבקש מבני גנץ להיות ראש הממשלה הראשון ואז עם תום ההליכים בתקווה שיצא זכאי יוכל נתניהו לשוב אל כס ראש הממשלה ללא חשד, חשש ומורא. אבל נראה שראש הממשלה מתבצר בעמדתו שהוא צריך להיות ראשון. משמעות הדבר שהוא ישמע את החלטת היועץ המשפטי לממשלה ויגרוםלטלטלה אדירה וחוסר יציבות פוליטית, כשההחלטה שתתקבל תהיה, להוציא אל הפועל את כתבי האישום בצורה כזו או אחרת. איש לא יכול לערוב לנו שבמקרה כזה ראש הממשלה יודיע שהוא עוזב עד שחתופו תוכח.
ראש הממשלה וכך גם חבריו לליכוד ולימין חייבים להבין שהליכה לבחירות נוספות עלולה לגרום להם בהתרסקות וירידה משמעותית מאוד במספר המנדטים. המצב הנוכחי שהמדינה משותקת יזקף לחובתו של נתניהו אבל מי שיסבול באמת אלו אזרחי ואזרחיות ישראל.

תאריך:  10/11/2019   |   עודכן:  10/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמת שכבר נמאס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע אתה בטוח ?
ארי כספי  |  10/11/19 08:50
2
אם מיכאל מירו
באום  |  10/11/19 10:22
3
אדון החוקר,?!
שמחה חן  |  10/11/19 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איתמר לוין
תיק הביטחון הופך לכלי משחק פוליטי, כאשר בראש המשרד החשוב ביותר במדינה עומד שר שאינו אינו יודע כמה זמן יכהן    בנט ושקד עברו ארבע מפלגות בתוך שנה, ומן הסתם שוב השאירו הררים של חובות
איתמר לוין
בהנחה שיוגש נגדו כתב אישום, מתי על נתניהו לצאת לנבצרות - מיד עם הגשתו או רק עם תחילת שלב ההוכחות? הכרת ההליך הפלילי וההיגיון מובילים למסקנה, כי יש להמתין לתחילת ההוכחות
איציק וולף
קרא לגנץ לקבל את מתווה הנשיא ולנתניהו לוותר על גוש ה-55    "מי מביניהם שלא יתפשר, מי שלא יקבל את ההחלטה הנכונה - נתמוך בצד השני. אני ממליץ לשני הצדדים לקבל החלטה נכונה"
איציק וולף
ח"כ איילת שקד מסבירה מדוע העדיפה לוותר על משרת שרה תמורת הענקת משרד הביטחון לנפתלי בנט    "יש סיכוי שניגרר לבחירות שלישיות ולכן הכהונה יכולה להיות לתקופה ארוכה"    "הממשלה אותה אני שואפת שנקים היא ממשלת ימין עם ישראל ביתנו, אני עושה את כל מה שאני יכולה על-מנת שזה יקרה"
איציק וולף
ח"כ מוטי יוגב ויו"ר עוצמה יהודית הגיבו על מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון    "נכון יהיה לעשות פריימריז בציונות הדתית ובכל מחנה הימין"    בן גביר: לאורך כל השנים אמרנו שמקומו של בנט בליכוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il