X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בזמן שרבים מאיתנו מצויים בבידוד וכל השאר מוגבלים בצאתם מביתם יושב לו אברה מנגיסטו בבידוד אמתי המגחיך את מושג הבידוד שנכפה על רבים מאיתנו בעקבות הנגיף החדש
▪  ▪  ▪
בני משפחתו של אברה מנגיסטו [צילום: צפריר אביוב/AP]

בזמן שרבים מאיתנו מצויים בבידוד וכל השאר מוגבלים בצאתם מביתם, יושב לו אברה מנגיסטו בבידוד אמתי המגחיך את מושג הבידוד שנכפה על רבים מאיתנו בעקבות הנגיף החדש.
בניגוד לאחרים, מצוי אברה בבידוד מלא ומוחלט כבר קרוב לשש שנים ארוכות ומתישות ללא קשרים טלפוניים, ללא וואטסאפ ואמצעי תקשורת אחרים, ללא חום אנושי ויחס אוהב, ללא שום מידע אם מישהו דואג לו ומחפש אחריו, ללא טיפול רפואי הולם (אם הוא זקוק לו) וללא שום תקווה. לכל זה מתווסף מצבו הנפשי הקשה שאותו הוא סוחב עוד לפני שנשבה.
בזמן תהליך הבחירות הארוך בתולדות המדינה (וכנראה שגם בתולדות האנושות כולה) ועוד יותר עכשיו בזמן התפשטות נגיף הקורונה, למי יש בכלל זמן לחשוב על אברה ולטפל בענייניו? אפילו מדינות אחרות שיכולות לעזור עסוקות עכשיו במגפה הקשה ופחות מתעניינות בגורלו של אדם בודד ממדינה זרה.
אני מקווה שהקמת הממשלה המסתמנת והורדת עומס ענייני הבחירות מכתפי ראש הממשלה, תוביל להגברת המאמצים לטפל בעניינו של מנגיסטו. כל יום שעובר הוא יום קשה במיוחד לאברה ומשפחתו וכל יום שעובר, רק מעמיק את הטראומה שתישאר לו עד סוף חייו.
רבים יכולים לסייע
לא הכל חייב ליפול על כתפי ראש הממשלה. יש ח"כים מהעדה האתיופית, יש ח"כים מהמפלגות הדתיות והחרדיות שמצוות פדיון השבויים אמורה להיות יקרה לליבם ויש ח"כים חילוניים מכל העדות המחויבים לדאוג לשלום אזרחי ישראל, ויש גם ח"כים ערבים שיכולים לעזור לא מעט באמצעות הקשרים שלהם עם הרשות למרות האיבה בינם לביננו.
בושה
בושה שאברה הופקר עד עכשיו. בושה שקהילה אתיופית צריכה לחוש כל פעם מחדש שמזלזלים בה. גם אם ישנם מהלכים מאחורי הקלעים להשבתו של מנגיסטו בושה שאין אף גורם מעודד ואף פוליטיקאי שמזכיר את אברה שוב ושוב ושוב ברשתות החברתיות, בתקשורת, במסיבת העיתונאים ובנאומים בכנסת כדי לגרום למשפחתו ולקהילה האתיופית כולה תחושת שייכות, חיבוק ואהדה.
בושה שאין הפגנות המוניות, התגייסות אומנים מפורסמים וזמן מסך בערוצי הטלוויזיה כפי שהיה לגלעד שליט כשישב בשבי החמאס, ובושה שרוב הישראלים לא מודעים בכלל לעניינו של מנגיסטו ואם כן אז רק באופן מעורפל.
אופירה וברקוביץ נהגו להציג בקביעות בתוכניתם את תמונותיהם של הדר גולדין ואורון שאול אך מאברה מנגיסטו הם שכחו למרות שבניגוד לחיילים הוא היחיד שישנה תקווה לגביו שהוא נשאר בחיים (מבלי לזלזל חלילה בחובתה של המדינה גם כלפי החללים).
האמצעים להשבתו של מנגיסטו קיימים
בזמן שאנחנו מעבירים כספים וחומרי גלם לרשות ומעניקים להם סיוע, ובזמן שיש לנו את כל האמצעים לעצור להם את החגיגה ולשתק להם את החיים גם בתחומים אחרים ואף לנקוט בחיסולים ממוקדים, אין שום סיבה שהשבויים והנעדרים יישארו שם.
אם לא ננהג ביד קשה, נעביר את המסר ששבי בני עמנו הוא עניין נסלח ושאפשר כבר עתה לתכנן את החטיפה הבאה. ללא חוט שדרה ישוב גם טרור העפיפונים, ישובו הטילים וכל הפעילויות האחרות שנועדו לשתק לנו את החיים.

תאריך:  30/03/2020   |   עודכן:  30/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מספר אחד בבידוד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שוב לא שמים עלינו
זהבה האתיופית  |  1/04/20 07:34
 
- לזהבה היקרה
עמוס שנער  |  1/04/20 18:37
 
- לזהבה היקרה
עמוס שנער  |  1/04/20 18:39
2
ישראל נוהגת באתיופים בגזענות,
מילים ריקות  |  2/04/20 12:44
 
- יש לך בעיית הבנת הנקרא/שנאה
עמוס שנער  |  2/04/20 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
הממונה על ערבויות המדינה השיב: "יחתם היום ההסכם מול הבנקים. כל ה-3,100 בקשות יעברו ישירות אל הבנקים וכך גם כל הבקשות הלאה, לבנק יהיה חופש פעולה מבוקר והוא יצטרך לתת מענה ללקוח, בתוך 7 ימי עסקים"    משה ברקת: סוכני ביטוח - יוגדרו כעובדים חיוניים    אושרה שורה של הקלות והטבות לחוסכים לפנסיה ולבעלי הביטוחים
עידן יוסף
הבידוד של ראש הממשלה וצוותו אינו מחויב לפי שעה, אך ננקט כצעד מונע משום שלא נפגש ולא שהה בחדר אחד עם יועצתו    בשבועות האחרונים מקפידים נתניהו וסביבתו על הנחיות משרד הבריאות, בליווי רופאו האישי, ורוב הדיונים מתקיימים ממעון רה"מ
מירב ארד
ח"כ שלח: "מחר נתחיל בדיון האסטרטגי שיתייחס בין היתר לאיך נראית התמודדות לאומית עם קורונה 2 חלילה"    ח"כ יוליה מלינובסקי: "צריך להציג את התוכנית הכלכלית בשביל לתת פתרון לאנשים"
מירב ארד
העריך כי שנת הלימודים לא תתחדש לאחר הפסח    על הבעייתיות שבבדיקות אמר: "הבדיקות נותנות לנו תמונה מאוד חלקית"    מספר הנדבקים עלה ל-עלה ל 4,347 - 80 במצב קשה
ד"ר גיל מאור
חוסן מתואר כמערכת פסיכולוגית של כישורים שמאפשרת לנו להתמודד במציאות יומיומית    חוסן נלמד כתגובה לסביבה יציבה ועקבית    כהורים, אנו אחראיים ליצור להם תנאים אופטימליים להתפתחות החוסן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il