X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על חברות ובתי עסק לנקוט בכמה מהלכים ראשוניים הכרחיים בכדי למזער את הנזק העסקי הכלכלי עד כמה שניתן. ראשית, יש לבצע הערכת מצב ולקחת בחשבון את המקרה הקשה יותר, ובתוך כך להתייחס לכלל ההוצאות של העסק ולהעריך את הדחיפות והקדימות של כל הוצאה והוצאה
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

בשבועות האחרונים המשק הישראלי חווה משבר קשה שלא נראה כמותו זמן רב. עובדים רבים נשלחים לחופשה ללא תשלום או מפוטרים, ובתי עסק רבים מפחיתים משמעותית את פעילותם או מפסיקים אותה לגמרי.
עובדים שכירים שיוצאים לחופשה ללא תשלום צפויים לקבל דמי אבטלה במקרה שעבדו קודם לכן אפילו שישה חודשים ברצף (במקום תנאי של 12 חודשי עבודה טרם פרוץ המשבר), ובתי עסק צפויים לקבל מענק בסך של 6,000 שקלים בתנאי שהמחזור העסקי שלהם בשנת 2018 לא עבר את ה- 150,000 שקלים. לעניות דעתי המדינה תתקשה לעמוד באתגר הזה במלואו לנוכח עוצמת המשבר וגודלו כאשר משאבים רבים מופנים לטובת האתגר הבריאותי. בתי עסק קורסים זה אחר זה, ואזרחים רבים נקלעו למשבר כלכלי ונדרשים לקבל החלטות רבות בזמן קצר.
ככל הנראה המציאות הכלכלית כפי שהכרנו והתרגלנו אליה תשנה פניה. לצורך העניין בשנת 2014 בזמן מבצע צוק איתן נרשמו כ-6,000 מובטלים במהלך הרבעון, המשבר הפיננסי בשנת 2008 הביא ל-17,000 מובטלים ברבעון האחרון של השנה (סה"כ 63 אלף מובטלים במהלך 9 חודשים). כרגע ישנן הערכות שמדברות על כמיליון מובטלים (חלקם הגדול במסגרת חל"ת) כאשר רק בשלושת השבועות הראשונים של המשבר הגענו ל-330 אלף מובטלים, ומאז המספרים עלו משמעותית. אם ננסה להמשיל את המצב למה שחווים כעת בעלי עסק מדובר בשניות הראשונות שאחרי התאונה, כאשר יש עדיין סוג של הלם וניסיון לעיכול ולהפנמת המצב.
חז"ל אמרו בתלמוד "איזהו החכם הרואה את הנולד". על חברות ובתי עסק לנקוט בכמה מהלכים ראשוניים הכרחיים בכדי למזער את הנזק העסקי הכלכלי עד כמה שניתן. ראשית, יש לבצע הערכת מצב ולקחת בחשבון את המקרה הקשה יותר, ובתוך כך להתייחס לכלל ההוצאות של העסק ולהעריך את הדחיפות והקדימות של כל הוצאה והוצאה. בעניין הלוואות, בשלב זה מומלץ לפתוח ערוץ מול הבנקים שכבר הפנימו (חלקית) כי יאלצו לתת מרווח נשימה וכפי שחלקם פועלים מול הלוואות המשכנתא. כמו-כן, יש לפעול לגבות את הכספים (שחייבים מקבלי השירות) בחוץ, ולצמצם במידת הצורך את היקף הפעילות.
בנוסף, עסק או חברה אשר חוו נפילה קשה ועדיין מתקשים להתאושש, חשוב לדעת ולהכיר כי לפני מספר חודשים נכנס לתוקפו חוק חדש אשר החליף את פקודת פשיטת הרגל. חוק זה מאפשר שיקום יעיל יותר (כל מקרה לגופו) למי שחווה משבר ואף קיימת אפשרות בפני חברות להגיש בקשה להקפאת הליכים, ובמסגרת ההקפאה לנסות לפתור את המשבר בהסדר ולחזור לפעילות, גם מבלי להיכנס לפירוק. ישנם מקרים בהם אף ניתן צו להקפאת הליכים אישית לבעלי מניות בחברה.
באשר למי שכבר מצויים בהליכים בהוצאה לפועל או שיודעים בוודאות שהם בדרך לשם חשוב לפעול באופן מיידי כיוון שנכון לעכשיו ישנן הקלות לחייבים ולא ינקטו הליכים בהוצאה לפועל עד 16.4.2020. חלק מההליכים שננקטים במסגרת ההוצאה לפועל יעצרו, גם אם מדובר בהליך פינוי או בעיקול על חשבון בנק, וזו לגמרי הזדמנות לנשום אויר ולתכנן כמה צעדים קדימה וכבר לפעול.
בנוסף, לא כל בית עסק צריך להסגר, ישנם תחומים שבהם יש צורך לשנות את אופי הפעילות ולהתאים את עצמם לזמננו, שכן עולם הצרכנות מקבל צורה שונה יותר ממה שהתרגלנו בעשור החולף. שנשכיל לצאת מהמשבר הנוכחי עם כמה שפחות נזק וראייה צופה פני עתיד.

הכותב הוא עורך דין ומגשר, מתמחה בדיני חדלות פירעון ומייצג חייבים וזוכים בהוצאה לפועל ובפשיטת רגל.
תאריך:  05/04/2020   |   עודכן:  05/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלי עסקים במשבר הקורונה; איזהו חכם הרואה את הנולד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
שר הפנים דיווח לוועדת הקורונה בכנסת כי רוב החולים בירושלים הם משכונות חרדיות וכי בחלק מהשכונות יש ריכוזי חולים בשיעור גבוה מזה שנמצא בבני ברק    "פורים הוא כנראה אחת הסיבות המרכזיות להדבקה והבעיה העיקרית ביישובים החרדים"
אהוד פלג
כשחוסר ההגינות שולט בכיפה, איש איש דואג לעצמו (גם כדי שלא ירגיש "פראייר" - הפחד הלאומי הישראלי) והלכידות החברתית נפרמת. צחוק הגורל הוא שבסופו של דבר נמצא שלא רק שפגענו באחרים, אלא פעלנו גם בניגוד לאינטרס שלנו ופגענו בעצמנו
איציק וולף
ראש מטה המאבק בקורונה בעיר בני ברק מעריך שמספר הנשאים והאנשים שצריכים להיות בבידוד גדול בהרבה מן המדווח, בין היתר משום ש-50% מתושבי העיר לא מחזיקים טלפון חכם    "התושבים מתחילים להבין שבאנו לעזור להם, באמצע השבוע כבר יסמכו עלינו לגמרי ולא יטענו שבאנו לשים אותם בגטו"
נסים ישעיהו
אנחנו עלולים להתרגל כל כך לפעולות מסוימות שעניינן עבודת ה' עד שההרגל מכהה את חושינו ולא שמים לב שעברנו לעבוד את ההרגלים, שהם אומנם טובים אבל לא עבודה, לא באמת עבודת ה'
איתמר לוין
התוכנה של החברה כוללת פרצות המותירות את מחשבי המשתמשים חשופים לסכנת חדירה בידי פצחנים    הקידוד של הפגישות אינו הדוק כפי שנדמה למשתמשים    פצחנים חודרים לשיחות ומעלים תכנים מיניים, איומים ודברי שטנה    המנכ"ל אריק יואן: השירות תוכנן למגזר העסקי ולא למאות מיליונים משתמשים פרטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il