X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
האם ייתכן שעשיתי משהו שפגע במשתמש אחר ברשת? אם אמרו לכם שהתנהגותכם פוגענית, כדאי מאוד שתעצרו ותשאלו את עצמכם למה מישהו חושב ככה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

כשאנחנו מדברים עם אחרים ברשת, הם לא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אותם. אין הבעות פנים ותנועות גוף כדי לתווך את כוונותינו, לפעמים גם אין שם או תמונה שיכולים לתת לפחות רעיון כללי של מי נמצא מהעבר השני. ולכן לא קל לנו להבין שדברים שאנחנו אומרים ועושים עלולים לפגוע במישהו.
ייתכן שניסיתם להצחיק, ייתכן שניסיתם להיות ציניים, ייתכן שניסיתים להיות זהירים ורגישים אבל השתמשתם במילים הלא נכונות. וייתכן גם שכעסתם והתעצבנתם ואמרתם את מה שאמרתם בכוונה, כי קל להגיד דברים פוגעים כשלא רואים איך הצד השני מגיב.
אם אמרו לכם שהתנהגותכם פוגענית, כדאי מאוד שתעצרו ותשאלו את עצמכם למה מישהו חושב ככה. ואחרי זה כדאי שתעשו עוד כמה דברים:
  • כדי לנסות להבין את הפגיעה, שימו את עצמכם בנעליהם ונסו להבין למה הם מרגישים כך. האם צחקתם על משהו שחשוב להם או שקשה להם איתו? האם השתמשתם במילים שיכולות להעליב ולפגוע? האם חשפתם מידע פרטי שלהם? האם הבכתם אותם? ברגע שתבינו מה עובר על הצד השני, תוכלו לשנות את דרכי הפעולה שלכם לטובה בעתיד.
  • תתנצלו. התנצלות כנה שמראה לאחרים שאתם באמת מצטערים על שפגעתם בהם. אל תסייגו את ההתנצלות ואל תתרצו את המעשים שלכם. אל תגרמו למי שנפגע להרגיש לא נעים שהוא נפגע.
  • אם העליתם תמונה או סרטון מביכים או פוגעניים ומבקשים מכם להסירם מהחשבונות שלכם ברשת - הסירו אותם, ונסו לבקש גם מהאנשים ששיתפו את המדיה להסירה מהחשבונות שלהם. ברור שלא תוכלו להגיע לכולם, אבל נסו בכל זאת, ולהבא דאגו לקבל אישור לפני שאתם מעלים תמונות או סרטונים שמופיעים בהם אנשים אחרים.
  • היו רגישים לנסיבות ולהקשרים הרחבים יותר. כל אחד מגיע מרקע שונה ומנסיבות חיים שונות. מה שמצחיק אתכם בשל הרקע שלכם עלול להיתפס כפוגעני בעיני אחרים בשל הרקע שלהם.
אם פגעתם באחרים - בכוונה או שלא בכוונה - ואתם מצטערים על כך, אל תישארו עם התחושות האלה לבד. דברו עם ההורים, עם חבר או חברה טובים או כל אדם אחר שאתם בוטחים בו. וזכרו שמוקד 105 כאן עבורכם מסביב לשעון.

תאריך:  31/05/2020   |   עודכן:  02/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב בנימיני
תינוקות וילדים הם אוכלוסייה בסיכון במיוחד, שמרו עליהם    חשוב לדאוג שהילדים לא יסירו את החולצה בזמן שהותם בחוץ ובמים
אולגה רז
תוספת אבץ בחולי שפעת מקטינה את משך המחלה ב-30%, אך מינוני יתר עלולים לגרום להרעלת אבץ, להחלשת המערכת החיסונית, לאנמיה ולתופעות לוואי נוספות, לכן חשוב להתייעץ עם גורם רפואי
איתמר לוין
מאמר של חגי סגל בעיתון מקור ראשון מדגים היטב את דרכו של מחנה נתניהו: לפזר אמירות חסרות יסוד, מתוך הנחה שהאמת והעובדות ממילא אינן משנות לרוב הציבור    חלק מהטענות הללו חותרות תחת עקרונות יסוד של מדינת חוק דמוקרטית, ואחרות משקפות ליקוי מאורות מוסרי חמור ביותר
ד"ר ערן לרמן
התסבוכת במלחמת האזרחים בלוב גברה עוד יותר בחודשים האחרונים, ויש לה השלכות על כל האזור - וכמובן על ישראל    עם זאת, יש דרכים רב-ערוציות להפחתת הסיכונים
איתמר לוין
לא ניתן להבין את התורה שבכתב, ובמיוחד את חלקיה ההלכתיים, בלא התורה שבעל-פה - בדיוק כשם שלשון החוק לבדה אינה מספיקה כדי ליישם אותו    ארבע דוגמאות לקראת חג השבועות, בהתייחס לספרה של השופטת דפנה ברק-ארז "לקרוא משפטים בתנ"ך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il