X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מביך, מביש ומדאיג בעיקר לאט, לאט התחוורה לי התמונה וחלחלה המחשבה, זהו ראיון וי, ראיון שצריך לסמן שנעשה בשביל הפרוטוקול
▪  ▪  ▪
בהקש מקלדת [צילום: דרור גרטי/פלאש 90]

קיבלתי זימון על-ידי נציבות שירות המדינה להשתתף במכרז לתפקיד בכיר בתחום החינוך. כבר הכנתי עצמי לנסיעה לירושלים, לעמוד מול חברי ועדה נכבדים, נטולי אינטרסים, נטולי מחטי תפירה, שאינם מכורים מראש, נטולי החלטה מודעת שרק מחייבת מס שפתיים, לצורך הנראות לכאורה של מכרז תקין ועל-פי חוק. אני מבקש לשתף בתחושות, על גלגולו של מכרז. הכל התחיל במודעה קטנה אי-שם בעמודים האחרונים של אחד העיתונים. המשרה הבכירה התאימה ככפפה לידי, עניתי על כל הדרישות פלוס, פלוס, פלוס, הכל מגובה בתעודות, בהמלצות מרגשות, בעובדות ובמעשים.
בנציבות שירות המדינה אישרו את ההתאמה, ומזכירות המכרז שיגרה הודעה כי הנני מוזמן לוועדת הבחירה. התרגשות גדולה וספק עוד יותר גדול, האם מכרז זה אינו תפור למידותיו של מי שיש החפצים ביקרו וביקרה, ואין זה אלא בשל מניעת לזות שפתיים. הודעה נוספת ממזכירות המכרז: 'אינך צריך להגיע לירושלים, אנו נשוחח אתך, בשל מגיפת הקורונה, בשיחת זום מאובטחת'. קשה היה לי להבין איך ניתן לקיים ראיון משמעותי כל כך דרך מסכים בלי אינטראקציה, בלי רגשות, בלי אפשרות של שיח קולח, חשוב ומוחשי, שיח הניתן בסד זמן של שבע ורבע דקות כדי לקבוע התאמה. לאט, לאט התחוורה לי התמונה וחלחלה המחשבה, זהו ראיון וי, ראיון שצריך לסמן שנעשה בשביל הפרוטוקול.
היום המיוחל הגיע, התקלחתי, התבשמתי, סירקתי את מה שנותר משערות ראשי, התגלחתי בקפידה, בחרתי חולצה מכובדת למעמד מרגש ומשמעותי זה, הסדרתי נשימותיי, התיישבתי בדיוק בתשע ורבע על הכיסא מול מסך המחשב, ממתין בהתרגשות להתחבר לישיבת הבחירה המשמעותית ... ואז זה התחיל.
פארסה בלתי נגמרת שנמשכה כשעתיים וחצי, הדיפה ניחוחות של חוסר מקצועיות, וחוסר רצינות. ראיתי את החבורה הנכבדה על המסך, הם לא ראו אותי. שמעתי אותם, הם לא שמעו אותי. מומחה המחשוב הנחמד ניסה בנעימות לסייע לפתור את העניין, ובינתיים הוכנסו עוד ועוד מועמדים עד שהתקלה עימי תתוקן, וזאת על-אף שהנציבות קיימה מפגש ניסיון דמה על המסך והכול עבד כשורה.
אגלי הזיעה לצד האצת קצב הנשימות שיבשו את כל התוכנית לקראת הראיון החשוב לו ציפיתי כל כך הרבה. בשעה אחת עשרה שלושים ושמונה הגה אחד מבחורינו המצוינים בישיבה רעיון מהפכני ממש. אחזיק בשני מכשירים סלולריים, באחד יראו אותי ובשני אדבר ואענה לשאלות, עד לרגע כתיבת שורות אלה טרם הבנתי את משמעות העניין. בין לבין כשחבורת המכרז בטוחה שאיני שומע אותם, הם מאיצים באיש המחשב: "יש לנו ועדה נוספת, חייבים לסיים איתו עכשיו". וכך, מה שהיה אמור להיות מכרז הוגן והגון לתפקיד בכיר בשדה החינוך, הפך לפארסה עלובה, בה המועמד מרואיין כמעט בכעס על שהוא מעכב אותם מלהיכנס לוועדה הבאה, נשאל שאלות סתמיות, בודדות, מקבל את התנצלותם על פארסת המחשב ולאחר שבע וחצי דקות מודים לו ומנתקים.
לאחר שעתיים, בו ביום, התקשרה מזכירת הוועדה: "לצערנו לא נבחרת", אמרה לאחר שגם היא התנצלה על התהליך. לאחר רבע שעה קיבלתי הודעת דוברות והזוכה הוא... מישהו מהמערכת פנימה. פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, ראש הנציבות, ככה נראית תפירת תיק לא של לואי ויטו אלא של לואי דה-פינס. חרפה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  01/06/2020   |   עודכן:  01/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דניאל הרשקוביץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ככה נראית תפירת מכרז
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה רק עכשיו הבנת את זה?
הכל תפור  |  2/06/20 23:09
2
קרה לי בדיוק אותו דבר
גמאני  |  3/06/20 10:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
"בנפול אויבך אל תשמח ובכשלו אל יגל לבך" (משלי כד, 17)    "ויצב את יהושוע בן נון ויאמר חזק ואמץ כי אתה תביא את בני ישראל אל הארץ אשר נשבעתי להם ואנוכי אהיה עמך" (דברים לא, 23)    "ספרי מוסר יש לנו די והותר, אבל אנשי מוסר כל כך מעט" (יוסף חיים ברנר)    "מה שיש מן הקיים במוסר, הרי הוא בנפשו של אדם, אבל לא בהגיון שלו ולא בהכרתו, כי אם במסתרי נפשו" (א.ד. גורדון)
יעקב ברדוגו
ישראל במצב חריג, והעולם במצב חריג, וזה כנראה הזמן לנקוט פעולה חריגה - ובראש ובראשונה לפרק את המונופול של אגף התקציבים. אגף שעל-פי מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, חלק גדול מבכיריו מונו בתפירת מכרזים בשיטת חבר מביא חבר
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - גאלה ושחררה, מושלמת, רמייה, קבוצת סיכון, לא נכללו, נכתב רק עתה ומתעללים בפרח    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו    שבוע טוב
דן מרגלית
היום נחרדתי לקרוא בטורו של סגל כי ההליך בעניינו של ראש הממשלה אינו כנהוג "מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו" אלא הפרקלטות נגד ביבי    הפרקליטות היא, אפוא, מחוץ לתחום
דן מרגלית
ביבי רוצה להפחיד את היועץ המשפטי והמפכ"ל הבא והכמעט-נוכחי    הוא מצית יערות במלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il