X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
למי מתאים הניתוח? [צילום: יח"צ]
כל מה שחשוב לדעת על ניתוח הגדלת חזה
כלל ברזל לפני כל ניתוח הוא להרגיש חופשי לשאול את המנתח כל שאלה שעולה בדעת המטופלת המידע והמענה לכל השאלות, מאפשר לאישה לקבל את ההחלטה השקולה ביותר שאפשר
עמוס לויאב מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית מרפאות כללית אסתטיקה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

הביקוש לניתוחי חזה גדול והוא מהניתוחים היותר מבוקשים בקטגורית הניתוחים האסתטיים. מהו ניתוח הגדלת חזה, למי הוא מתאים, האם הוא כרוך בסיכונים ומה התהליך שצפויה לעבור המטופלת עד להחלמה וחזרה לשגרה?
ניתוח אסתטי להגדלת חזה מאפשר לאישה לתקן את מראה החזה שלה, למה שנתפס בעיניה כמראה הנכון לה. התנאים הבסיסיים לניתוח חזה הם מצב בריאותי תקין, השלמת תהליך ההתפתחות של החזה, וציפיות ריאליות של המטופלת.
פגישת הייעוץ
פגישת הייעוץ שעורך המנתח עם הלקוחה, נועדה לברר אם היא כשירה מבחינה בריאותית לעבור את הניתוח, ואם הציפיות שלה מהתוצאות ריאליות. המנתח יערוך עם האישה תשאול לגבי מצבה הרפואי, תרופות שהיא נוטלת, תוצאות בדיקות ממוגרפיה וביופסיה והיסטוריה של סרטן שד במשפחה. לצד הבירור הרפואי, יערוך דיון מעמיק עם האישה לצורך תיאום ציפיות מתוצאות הניתוח.
בשלב זה יערוך המנתח בדיקה של החזה, שתכלול בדיקה וחיפוש גושים, מדידת צורתו של החזה, צילום פוטו של החזה, אבחון העור ומיקומן של הפטמות והעטרות.
בהתאם לתוצאות הבירורים והבדיקות הרפואיות, יעריך המנתח את מצבה הבריאותי של האישה, וכן את הסיכויים שלה לעבור את הניתוח בהצלחה. הוא ידון איתה באפשרויות העומדות בפניה, בתוצאות ובסיכונים הכרוכים בו.
ההכנה לניתוח
ההכנה לניתוח תכלול בדיקות דם, ביצוע בדיקת סונר ו/או ממוגרפיה בסיסית. הימנעות מנטילת תרופות מדללות דם ותרופות אנטי דלקתיות מסוימות, שעלולות להגביר דימום בניתוח. ייתכן שהמטופלת תדרש ליטול תרופה מסוימת, או לשנות מינונים של תרופות קבועות שהיא נוטלת. לקראת הניתוח האישה תידרש להימנע מעישון.
כלל ברזל לפני כל ניתוח הוא להרגיש חופשי לשאול את המנתח כל שאלה שעולה בדעת המטופלת. המידע והמענה לכל השאלות, מאפשר לאישה לקבל את ההחלטה השקולה ביותר שאפשר. אחת השאלות החשובות היא, באיזה מרכז רפואי יבוצע הניתוח. חשוב להבטיח, שהניתוח ייעשה בתנאים הרפואיים האופטימליים. מומלץ להגיע לניתוח עם מלווה, שישהה עם המטופלת בביתה לאורך היממה הראשונה שלאחר הניתוח.
ההליך הרפואי
ניתן לבצע ניתוח חזה בהרדמה מקומית או מלאה. השיטה להחדרת השתלים ומיקומם תלויה בסוג השתל, רמת ההגדלה המבוקשת, מראה הגוף של האישה והחלטת המנתח. החתכים נעשים במקומות מוצנעים ככל האפשר כדי למזער צלקות. אפשרויות החיתוך הן בקפל מתחת לשד, באזור בית השחי, מתחת לזרוע ובגבול עטרת הפטמה.
לאחר ביצוע החתך, שתל החזה מוכנס לתוך כיס, הממוקם בין רקמת השריר לקיר החזה (שתל תת-שרירי). אפשרות נוספת היא למקם את השתל ישירות מאחורי רקמת השד מעל לשריר החזה (שתל תת-רקמתי או תת-שדי) השתל מוחדר בעדינות ובדיוק רב לתוך כיס השתל.
שתל הסיליקון הוא השתל המועדף, כשהוא ממולא בג'ל אלסטי, אשר מעניק תחושה ותנועתיות של רקמת שד טבעית. שתלי הסיליקון מאושרים על-ידי ה-FDA ומשרד הבריאות מאשר להשתילם בנשים מגיל 17 ואילך. לאחר הניתוח מומלץ לנהל מעקב מסודר אחר השתלים, באמצעות ביקורת פעם בשנה.
סיכונים ובטיחות
חשוב לציין - הגדלת חזה אינה פוגעת בבריאות השד. בבדיקה יסודית של מחקרים שנוהלו באופן עצמאי בארה"ב, כמו זה של ה-Institute of Medicine, לא נמצא כל קשר בין שתלי חזה ומחלות אוטואימוניות, סרטן או מחלות מערכתיות אחרות. בשנים האחרונות נתגלו מקרים בודדים של סרטן תאי הלימפה, הקשורים לשתלים מחוספסים. מספר המקרים בכל העולם נמוך ביותר (מתחת ל-500 מקרים בכל העולם).
תוצאות ניתוח הגדלת החזה אינן נשמרות לנצח. הריון, הנקה, תופעות גיל המעבר ושינויים במשקל, עשויים לגרום לשינויים במראה החזה. ייתכן שיידרש ניתוח נוסף להחלפתם.
הסיכונים בניתוח נדירים, וכוללים סיכוני הרדמה, דימום, שינויים בתחושתיות של הפטמה והשד, נזילה או קרע בשתל, זיהום או החלמה איטית של החתכים, שינוי רקמתי באזור הצלקת מסביב לשתל (רקמה גבשושית), קמטוט והופעת גלים על העור מעל השתל. המטופלת נדרשת (כמו בכל ניתוח) לחתום על טופס הסכמה לניתוח, שבו מפורטים הסיכונים הכרוכים בו.
תהליך ההחלמה
בסיום הניתוח עוברת המטופלת להשגחה בחדר התאוששות, וברוב המקרים משוחררת לביתה לאחר מספר שעות. על-מנת לצמצם את הנפיחות ולתמוך בחזה בזמן ההחלמה, נוהגים לעטוף אותו בתחבושת אלסטית או בחזייה תומכת.
טרם השחרור מבית-החולים, תקבל המנותחת תדרוך מדויק כיצד לטפל בחזה לאחר הניתוח. היא תקבל מרשם לתרופות ומשחות, שיסייעו בתהליך ההחלמה ובהפחתת הסיכון לזיהום. במעמד זה ייקבע לה תור לביקורת ומעקב.
בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח מומלץ ללבוש חזיית ספורט 24 שעות ביממה. ישנה חשיבות רבה לניקוי אזור החתכים ומריחת משחה בהתאם להוראות. הכאב והנפיחות יפחתו בהדרגה. רוב המנותחות חוזרות לתפקוד מלא ולפעילות גופנית מלאה כשלושה שבועות לאחר הניתוח. החזרה לפעילות גופנית מותנית באישור המנתח.

תאריך:  24/06/2020   |   עודכן:  24/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל מה שחשוב לדעת על ניתוח הגדלת חזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הדיונים בביצוע שטרות גוזלים זמן ומשאבים העומדים לעיתים ביחס הפוך להיקפם הכספי. הרשם דורון יעקבי מוכן היטב, בקיא בפרטים ומנסה להגיע לפשרות הגיוניות. נקודת תורפה: סבלנות-יתר לעורכת דין המתנהגת בגסות
יהודית בנטולילה
בכל שנה באביב ובתחילת הקיץ, אנחנו רואים עלייה בהתפרצות מחלות עור ותופעת יובש וגירוי בעור, בלתי מוסברים
דליה הקר-אוריון
כדי לשמור על חופש אמנותי, לא קיבלו היזמים והיוצרים מימון מאף גוף ממשלתי או פרטי ומימנו את עבודותיהם בעצמם ואף שילמו שבר מעל הממוצע לבעלי המלאכה שעבדו איתם
שרון מגנזי
הפרופסור יוסי יובל, ראש המעבדה לתפיסה חושית וקוגניציה במחלקה לזואולוגיה של אוניברסיטת ת"א, סימן עוד מהילדות את יעדו להיות חוקר חיות. בחיבור בין פיסיקה וביולוגיה, הוא בחר להתמקד במחקר הסונר, החוש השישי של העטלפים. עם פריזמה כובשת וחושיו החדים, הוא מנווט את דרכו בעולם המחקר עם מיזמים חדשניים בתחום החקלאות המדייקת, ויישומים מרתקים כגון רובוט אקוסטי אוטונומי שמנווט את דרכו באמצעות גשוש-הד בלבד
איתמר לוין
המשטרה אינה פועלת בצורה ממשית לאכיפת מגבלות הקורונה, כי השיקול העיקרי שלה היה ונותר יחצ"ני    כל עוד הדרג המדיני יאפשר לה לנהוג כך, מספר החולים והמתים ימשיך לעלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il