X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
באופן מזעזע, הדרישות שהוטלו על אש"ף על-ידי תוכנית השלום של טראמפ אינן נידונות בשום מקום בשעה זו - כאשר מתבצעות תוכניות למסירת שטחי אדמה מסיביים לאש"ף ב -1 ביולי, הקפאת בנייה ב-70% מהיהודים יישובים ביהודה ושומרון, ומתן לצבא הארגון לשחרור פלשתין לסייר בכביש 60
▪  ▪  ▪
מצג שווא [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

"תוכנית טראמפ", שהושקה בינואר האחרון, הטילה דרישות חסרות תקדים על הארגון לשחרור פלשתין, כ"מצב תקדימי" של אש"ף לזכות בהכרת המדינה. דרישות אלו מבדילות בין ממשל ארה"ב זה לבין כל הממשלות האמריקניות הקודמות, שלא העלו דרישות של ממש כלפי אש"ף.
באופן ספציפי, יוזמת השלום החדשה של ארה"ב מחייבת את אש"ף לנקוט צעדים "מיידיים" לפני שנעשה כל צעד לעבר הכרה במדינה פלשתינית.
1. ביטול ותיקון תוכניות הלימודים הנוכחיות של אש"ף, המסיתות אלימות.
2. ביטול חוק אש"ף חסר התקדים שמעניק תמיכה כלכלית לכל החיים לכל מי שרוצח יהודי ולמשפחת הרוצח.
במילים של תוכנית השלום של ארה"ב: "על המנהיגים הפלשתינים לחבק את השלום על-ידי הכרה בישראל כמדינת היהודים, תוך דחיית הטרור על כל צורותיו". "יש לנקוט בכל הפעולות הנחוצות כדי לסיים מיידית את תשלום המשכורת למחבלים המרצים עונשי מאסר בבתי כלא, כמו גם למשפחותיהם של טרוריסטים שנפטרו".
"הפלשתינים יבטלו את כל התוכניות, כולל תוכניות לימודים וספרי לימוד בבתי ספר, המשמשות להסתה או לקידום שנאה או אנטגוניזם כלפי שכניה, או שמפצות או מתמרצות פעילות פלילית או אלימה".
אולם, באופן מזעזע, הדרישות שהוטלו על אש"ף על-ידי תוכנית השלום של טראמפ אינן נידונות בשום מקום בשעה זו - כאשר מתבצעות תוכניות למסירת שטחי אדמה מסיביים לאש"ף ב -1 ביולי, הקפאת בנייה ב-70% מהיהודים יישובים ביהודה ושומרון, ומתן לצבא הארגון לשחרור פלשתין לסייר בכביש 60, כביש מהיר החוצה קהילות יהודיות ביהודה ושומרון. חמור מכך, כעת צפויה ישראל להותיר בבידוד לפחות 18 קהילות יהודיות לשרוד לבדן.
לאפיין תהליך זה כ"תוכנית טראמפ" יהיה מצג שווא אדיר. שביב התקווה הוא שממשל ארה"ב זה רגיש לחוות דעת שונות. הגיע הזמן לפנות ללשכת העיתונות של הבית הלבן ולשגרירות ארה"ב בירושלים על-מנת להתעקש בכבוד כי הנשיא טראמפ יאכוף את עצם הדרישות שהטיל על אש"ף - "מייד" - במילים המדויקות של תוכנית טראמפ.

תאריך:  24/06/2020   |   עודכן:  24/06/2020
+על הנרטיב הפלשתיני
11:32 24/06/20  |  ד"ר רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

הרשות הפלשתינית טוענת שהיא בעד פתרון של 2 מדינות אבל, מסרבת להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי  ▪  הפלשתינים דורשים את מה שהם מכנים "זכות השיבה" לישראל  ▪  דרישה זו אינה אלא סוס טרויאני לחיסול הרוב היהודי במדינת ישראל והפיכתה לפלשתין שנייה

זכות השיבה [צילום: וויסאם נסאר/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רבקה שפק-ליסק
הרשות הפלשתינית טוענת שהיא בעד פתרון של 2 מדינות אבל, מסרבת להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי    הפלשתינים דורשים את מה שהם מכנים "זכות השיבה" לישראל    דרישה זו אינה אלא סוס טרויאני לחיסול הרוב היהודי במדינת ישראל והפיכתה לפלשתין שנייה
יורם אטינגר
כאשר ישראל מקבלת החלטות מדיניות גורליות מול נשיא אמריקני, היא חייבת לשאול: האם התחייבות בינלאומית של נשיא אמריקני מחייבת את הנשיאים הבאים אחריו?
סוזי דים
לבכות מאי-הדיוקים של השגריר דרמר    דרמר הוא במקרה הטוב, אדם תמים ביותר    הוא לא ראוי לעמדת הנהגה    טוב שהציבור הישראלי מגלה זאת כעת, ולא מאוחר יותר
מרדכי ליפמן
יהיה שלום בינינו לבין הפלשתינים? שאלתי, אי-אפשר להלחם כל הזמן, הוספתי הגיג ישראלי טיפוסי משלי    "שלא תעיזו", אמר בנחרצות, "אם כך תעשו זה יהיה הסוף שלכם"
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה הורה על הקמת ועדה לבדיקת הקידומים והמינויים במשרדי הממשלה בעקבות האשמות על נפוטיזם. הרחוב הפלשתיני בגדה זועם על הרש"פ הממנה במנגנוניה קרובי משפחה של בכירים ברש"פ אך מונעת תשלום משכורות לעשרות אלפי פקידיה בטענה של משבר כספי קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il