X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
המלצות משרד הבריאות למגבלות הקורונה

הפתרון הקל: נסגור את בתי הכנסת

משרד הבריאות אינו מטפל בחופים ההומים אדם, במסעדות הצפופות ובאוטובוסים הדחופים הרבה יותר פופולרי לקבוע איסור גורף על התפילות בבתי הכנסת, בניגוד גמור לכל חלל סגור אחר, ולשלוח את המתפללים אל החום הישראלי זהו חלק ממגמה כוללת של ציבוריות חילונית הרבה יותר, הרומסת בבוז את שומרי המצוות
▪  ▪  ▪
לא מטפלים בזה

שלוש התמונות שבראש המאמר צולמו בתל אביב (יום א', 28.6.20) קצת לפני ששר הבריאות, יולי אדלשטיין, חשף את המלצות משרדו למאבק בקורונה. משום מה, ההמלצות הללו לא כללו טיפול בהפקרות במסעדות, בעומסים באוטובוסים או במבלים בשמש הקיצית. ממש לא. משרד הבריאות חוזר לפתרון הקל ביותר: לסגור את בתי הכנסת.
לכאורה, יש סיבות טובות לדאגה מפני התפשטות הקורונה בבתי הכנסת. אלו הם מקומות סגורים, בהם אנשים מבלים ברציפות שעתיים ושלוש. בגל הראשון היו לא מעט מוקדי הדבקה בבתי כנסת ובמוסדות דת, בשל אי-הפנמה של ההוראות ואף זלזול בהן. אז אם אנחנו נמצאים בפתחו של גל שני - מתבקש לגדוע אותו בעודו באיבו, כולל ואולי אף בעיקר בבתי הכנסת.
אלא שאם לנקוט במילה שלא מתאימה לבית כנסת, זהו בולשיט גמור. איש לא הראה בשבועות האחרונים אפילו מוקד התפרצות אחד שניתן לייחס לבית כנסת כלשהו. ראינו בתי אבות ובתי ספר, אך לא בתי כנסת. וממה שאני רואה, בבתי הכנסת מקפידים יותר מאשר בכל מקום אחר. יש מסיכות, יש ריחוק, נמנעים מאירועים ממושכים, מתרחקים בעת הקריאה בתורה.
מוקדי התחלואה ניכרים לעין כל. החופים הומים אדם, בלי רבע מסיכה ובלי חצי מטר של ריחוק. מסעדות עמוסות בסועדים, בשולחנות צמודים וכמובן שאי אפשר לאכול בפנים מכוסים. כיכר דיזנגוף מלאה ב"מזדנגפים", הצמודים זה לזה בפיסות הדשא המעטות. האוטובוסים דחוסים, ולנהגים אין שום סמכות לכפות ריחוק ומסיכות. מאות אוהדי כדורגל מצטופפים סביב אצטדיון בלומפילד, והמשטרה מסתפקת בחלוקת דוחות. אלפים מציינים את שבוע הגאווה, והשוטרים מאבטחים אותם. כל זה בסדר, עם כל זה אין בעיה. איפה הבעיה? בבתי הכנסת!
היחס אל בתי הכנסת היה ונותר גורף. בעוד קניונים וחנויות יכולים לקלוט אנשים בהתאם לשטחם, בבתי הכנסת המגבלה היא רוחבית: 19 איש וזהו. וממש לא משנה אם זה שטיבל קטן בבני ברק או בית הכנסת הגדול בירושלים. בעוד הפגנות יכולות להתקיים כתף אל כתף, בבתי הכנסת דורשים לפחות שני מושבים בין אדם לאדם. בעוד חדרי כושר - מקומות סגורים גם הם - יכולים לפעול בפיקוח עצמי, את המתפללים שולחים אל החום והלחות של הקיץ הישראלי. בגל הקודם חשבתי לתלות על בית הכנסת שלנו שלט "חדר כושר" כדי שנוכל לחזור פנימה; עכשיו אולי אנחנו צריכים ללכת להתפלל בשפת הים.
בכלל לא משנה שגם שר הבריאות הקודם וגם שר הבריאות הנוכחי הם שומרי מצוות. שניהם פוליטיקאים ויודעים היטב מה רוצים הצעקנים בתקשורת וברחובות, שבתי הכנסת הם לצנינים בעיניהם ושחיי הדת הם קוצים בצידיהם: הם ששים על ההזדמנות למרר את חייו של הציבור שומר המצוות, הם צוהלים למראה בתי כנסת סגורים, הם משתוקקים שהמצב הזה יימשך כמה שיותר.
בעוד נשפכות דמעות תנין על "הדתה" ו"כפייה דתית", המציאות היא הפוכה. אולי יותר ישראלים נעשים דתיים, אבל ישראל נעשית הרבה יותר חילונית. עסקים ותחבורה ציבורית בשבתות, כבישים מלאי אופניים ביום הכיפורים, טלוויזיה שגרתית לחלוטין בתשעה באב, חמץ בבתי החולים בפסח, בורות מוחלטת ביהדות במערכת החינוך. וכך אנו מגיעים למצב בו במדינה היהודית בתי הכנסת הם היעד הקל ביותר להתנכלות, והיהדות היא הקורבן הקל ביותר להשתקה.
שיהיה ברור: פיקוח הנפש של הקורונה דוחה תפילה בציבור. אלא שיש הרבה פתרונות ביניים, שאיש אינו מפעיל אותם. מה לעזאזל ההבדל בין בית כנסת לבין תיאטרון? בין בית כנסת לבין קניון? מדוע למקומות הללו ניתן להיכנס במגבלות, ואת המקום הזה נועלים? מדוע במקומות הללו סומכים על ההנהלה, ואל המקום הזה מתנהגים בצורה רודנית? האם ההבדל הוא משום שתיאטרון הוא מקום "תרבותי" בעוד בית כנסת הוא מקום "פרימיטיבי"? האם ההבדל הוא משום שבקניון עושים כסף, בעוד בית כנסת הוא רק מקום של רוח והשראה? האם ההבדל הוא שמשטרת המחשבות הליברלית - זו המרשה להגיד הכל בתנאי שזה עולה בקנה אחד איתה - רוצה הצגות ונורא חשוב לה לעשות קניות, אבל תפילה ותורה הן נושא לבוז מצידה?
אולי זה או זה, אולי גם זה וגם זה. אבל השורה התחתונה נותרת בעינה. זכות היסוד של כמה מאות צווחנים להפגין זוכה להגנה, בעוד זכות היסוד של מיליונים להתפלל זוכה להתעלמות. בעוד על הלהט"בים השוטרים שומרים, את המתפללים הם מגרשים. בעוד חנויות מקבלות לכל יותר קנסות, את בתי הכנסת נועלים ואוטמים. וכל זה בא, כאמור, במדינה שבה הרוב הליברלי וה"נאור", רומס את המיעוט השמרני וה"חשוך". במדינה היחידה בעולם בה מוטלות מגבלות פולחן על יהודים רק משום שהם יהודים (בהר-הבית). מדינה יהודית? הצחקתם אותנו.

תאריך:  28/06/2020   |   עודכן:  28/06/2020
+השלב הבא: בדיקות מדגמיות לקורונה
12:57 29/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הממשל האמריקני בודק את האפשרות לעבור לבדיקות מדגמיות: מספר קטן של אנשים מתוך קבוצה מוגדרת יעברו בדיקות לאיתור הקורונה, ואם אחת הבדיקות תהיה חיובית - הם יעברו בדיקה נוספת למצוא מיהו החולה  ▪  השיטה תוכל לסייע בבתי ספר, משרדים ובתי כלא

ערכות בדיקה, סין [צילום: מארק שילפבריין, AP]
בדיקת קורונה, טקסס [צילום: דייוויד פיליפ, AP]
+שיא חדש במספר החולים קשה ובינוני
12:18 29/06/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: מספר החולים קשה ובינוני לשיא חדש מתחילת הגל השני של הקורונה: 104 חולים במצב בינוני וקשה. משרד החינוך מעדכן שנכון להבוקר 1,008 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו בנגיף ו-256 מוסדות חינוך סגורים.

+סמוטריץ': אין שום סיבה לסגור דווקא בתי כנסת
12:15 29/06/20  |  עידן יוסף

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ (ימינה) בטוויטר: ״קורא לחברי קבינט הקורונה - רדו מבתי הכנסת ומהציבור הדתי. פחות מ-4% ממקרי ההדבקה האחרונים התרחשו בבתי הכנסת. ההקפדה על מסיכות בהם גדולה בהרבה מהמקומות אחרים. אם אולמות אירועים ומסעדות פתוחים אין שום סיבה לסגור דווקא בתי כנסת. תפילה ולימוד בבתי הכנסת חשובים לא פחות מהכלכלה״.

+מה מגלות המסיכות על ארה"ב
08:02 29/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מומחי רפואה מן השורה הראשונה, ולא רק פוליטיקאים, נמנעו במשך זמן יקר מן החובה לעטות מסיכות - והמוניטין האמריקניים בעולם נפגעים, מדווח וושינגטון פוסט

פניית פרסה [צילום: ריק באומר, AP]
+"המלוניות לא אמורות לסייע באכיפת בידוד"
01:14 29/06/20  |  עידן יוסף

ועדת החוקה סיימה לקרוא את סעיפי הצעת החוק להארכת תקנות הקורונה לבידוד במלוניות. הדיון יימשך ביום שלישי. היחס לחוזרים מחו"ל ולחייבי הבידוד בישראל יושווה כך שהפרמטר המכריע הוא האם ניתן יהיה לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר העומד לרשותם; זאת בניגוד לנוסח תקנות שעת החרום שקבע שעל אדם החוזר מחו"ל מוטל הנטל לשכנע כי יוכל לקיים את הבידוד בביתו.
לדרישת הוועדה, הודגשה חובת המדינה לספק מזון טרי ואיכותי ולוודא כי השוהים בבידוד יזכו לקבל תרופות ושירותים רפואיים להם הם נזקקים. מסתמן כי בנוסח החוק יובהר שקטינים לא ישהו לבדם בבידוד ללא ליווי הורה.
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "המלוניות אמורות לעזור עם אנשים חולים ולא לסייע באכיפת בידוד. הוא ביקש לבחון את נוהל המשפחות המעורבות שמדבר על העברה למלוניות רק במקרה של 50% חולים במשפחה הגרעינית". לבקשתו, הצהירו הגורמים האחראים בפיקוד העורף כי במשפחות מעורבות תתקיים גמישות ביחס להעברה למלוניות גם במקרים בהם פחות מ-50% מהמשפחה הגרעינית חולים. נציג המל"ל אמר בדיון: "כ-10% מופנים למלון בידוד כי אין להם מקום אחר; כיום במלוניות 1,023 חולים ו-718 מבודדים".

+299 מקרי קורונה ביממה האחרונה
01:05 29/06/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: אובחנו 299 מקרים חדשים של קורונה ביממה האחרונה כשמספר הבדיקות שבוצעו עומד על 8,572 - כ-3.5% מהבדיקות חיוביות. בכך, מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עומד כרגע על 6,363, ומניין המתים מהנגיף הוא 318.

+קליפורניה: מקומות הבילוי הליליים ייסגרו
23:14 28/06/20  |  עידן יוסף

מושל קליפורניה הורה על סגירה מיידית של כל הברים, פאבים ומקומות בילוי ליליים ב-7 מחוזות במדינה, כולל לוס אנג'לס לאור המשך העלייה במספר החולים. זאת, לאחר שמושלי פלורידה וטקסס נקטו בסוף-השבוע צעדים דומים. בחלק מהמדינות מזהים התקהלויות של צעירים במקומות בילוי כמוקדי הדבקה והתפרצות מחודשת של הנגיף.

+שלושה סוהרים בכלא רימונים חלו בקורונה
22:37 28/06/20  |  עידן יוסף

סוהר המשרת בבית הסוהר ׳רימונים׳ אובחן כחולה בנגיף קורונה. הסוהר הושם בבידוד ובוצעה בדיקה אפידמיולוגית שלאחריה נלקחו בדיקות מסוהרי המשמרת שלו בבית הסוהר, ששהו בביתם בשבוע האחרון. לפני זמן קצר אומתו שניים מסוהרי המשמרת כחיוביים, ללא תסמינים במצב טוב.
בתום הערכת מצב שקיים מפקד מחוז מרכז, הוחלט על עצירת התנועות אל בית הסוהר וממנו עד לסיום בדיקות סקר נוספות בקרב סגל וכלואים לשלילת חשד.
ממחר אחה״צ ולמשך כעשרה ימים לא יתקיימו בכלא רימונים ביקושרי משפחות, התייעצויות עם עורכי דין יהיו טלפונית, ודיוני בתי משפט יתקיימו בוויעוד חזותי.
תותר הכנסת ציוד לכלואים בהתאם לכללים.

+183 נדבקים חדשים מאז חצות
21:05 28/06/20  |  עידן יוסף

בעדכון משרד הבריאות סמוך לשעה 20:00, פורסם כי מחצות אובחנו 183 נדבקים חדשים. סך הכל נעשו אתמול 10,849 בדיקות. מספר המתים עומד על 318. מספר המונשמים עומד על 22 ואילו מספר החולים במצב קשה - 39.

+בתי הספר של הקיץ - 28 תלמידים בממוצע
21:03 28/06/20  |  עידן יוסף

בהתאם להנחיות ראש הממשלה, שר החינוך יואב גלנט יכניס שינויים בבתי הספר של החופש הגדול: פעילויות רבות יותר במרחב הפתוח וממוצע של 28 תלמידים בקבוצה, לעומת 35 כפי שתוכנן.

+אדלשטיין: הגבלות על בתי כנסת ואירועי דת
20:25 28/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתווה משרד הבריאות: להגביל מספר משתתפים בחתונות ל-50 איש, קפסולות בבתי הספר של החופש הגדול, תפילות במרחב הפתוח - ולא יותר מ-19 איש

[צילום: משרד הבריאות]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון הקל: נסגור את בתי הכנסת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
על הכותב חובש הכיפה להבין שזהו
שרותי לווין לשמים  |  29/06/20 02:51
2
הפוך!
אישש  |  29/06/20 07:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
תוקפים את משרד הבריאות ודורשים לערב אותם בהחלטה על אזור מוגבל    ראש מועצת קריית יערים: "אני ברבע שעה יכול למפות את היישוב ולהחליט מי נדרש לבידוד. למשרד הבריאות ייקח שבועיים"    יו"ר ועדת החוקה: "יש תחושה שראש עיר שיותר מקושר ויודע להרים טלפונים לשרים יודע לצעוק על טעות ומטפלים בה"
איציק וולף
ראש הממשלה ושר האוצר החליטו להאריך את הזכאות לדמי אבטלה שהייתה אמורה לפוג בתחילת יולי, מחרתיים    תוארך הזכאות למענקים לבני יותר מ-67 שלא יחזרו לעבודה
הרצל ישראל
למרבה המזל, נראה כי הגל השני עשוי להיות פחות דרמטי בהשוואה למה שהיינו עדים בישראל לפני כמה חודשים    הגל השני, מבוסס על היפוך המגמה של זיהומי COVID-19 שאובחנו לאחרונה בארץ    ספירת החולים והנשאים ממשיכה לטפס על מסלול מואץ
ארי בוסל
אנרכיה מנסה להשתלט על חיינו בזמן בו אנחנו פגיעים ביותר    כמו נגיף קו-ויד-19 שפועל בלי שגוף האדם יזהה אותו או יצליח להתמודד אתו, כך גם האנרכיסטים
מירב ארד
במחקר נמצא כי גם לחולי קורונה קלים עלול להיווצר נזק ריאתי לטווח ארוך ולעומתם חולים שהיו במצב קשה לא בהכרח מדווחים על קשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il