X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תנועות פתח וחמאס עשו תרגיל משותף ביחסי ציבור בנושא הסיפוח ושיגרו מסר של אחדות לאומית ואזהרה לישראל מפני ביצוע תוכנית הסיפוח בגדה. ההערכה בצמרת פתח היא כי מדובר במהלך הונאה של חמאס שמטרתו לדחוף לאינתיפאדה בגדה אך יו"ר הרש"פ מנצל אותו כדי להראות כי הוא תומך באחדות
▪  ▪  ▪
סאלח אל-ערורי [צילום: אתר האינטרנט של החמאס]

צריך להקדים ולומר, אין פיוס בין תנועת פתח לתנועת חמאס, לא נחתם שום הסכם ביניהן,תנועת חמאס ממשיכה לשלוט באופן בלעדי ברצועת עזה ומונעת את כניסת שרי הממשלה הפלשתינית אליה, במקביל היא ממשיכה לעצור ולחקור פעילים של תנועת פתח ברצועה.
גם מצרים שהייתה מאז 2007 המתווך העיקרי בין שתי התנועות שומרת על שתיקה ועד כה לא הזמינה את 2 הצדדים לקהיר לשיחות פיוס. קיימת התקרבות בין פתח לחמאס לאחר מגעים שהתקיימו בשבועיים האחרונים בין בכיר פתח ג'יבריל רג'וב לבין הנהגת חמאס, באמצעות אחיו נאיף שהינו בכיר בארגון.
לאחר שג'בריל רג'וב הציג בפני יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס את הספין התקשורתי החדש של התקרבות בדרך ל"אחדות לאומית" וקיבל את אישורו, הוא כינס ברמאללה מסיבת עיתונאים וירטואלית משותפת עם צאלח אלעארורי, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס שדיבר בשיחת וידאו קונפרנס מביירות שבלבנון. הקישוט הנוסף למסיבת העיתונאים המשותפת כדי להציג "אחדות פלשתינית" היה חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר המפלגה המשותפת, שישב בקהל.
מאז 2007 ועד היום, לאחר שתנועת חמאס גירשה את הרש"פ מרצועת עזה בכוח הנשק, ופעיליה השליכו כמה פעילי פתח מגגות הבתים ברצועת עזה, היינו עדים ל-14 הסכמים והבנות פיוס בין פתח לחמאס שאחד מהם אפילו נחתם בכעבה שבמכה, המקום הקדוש ביותר בדת האיסלאם, בין יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס למנהיג חמאס ח'אלד משעל. אולם, כל ההסכמים וההבנות לא החזיקו מעמד, מעבר למחלוקות האידיאולוגיות מתקיימת מערכה כבדה על השאלה מי ישלוט בעוגה השלטונית ועד כמה מוכנה תנועת פתח להתחלק בה עם תנועת חמאס.
גורם בכיר בפתח אומר: "חמאס ופתח הם שני קווים מקבילים שאינם יכולים להיפגש". ההתקרבות הנוכחי בין שני התנועות הינה טקטית ולא ברית אסטרטגית, היא משרתת את האינטרסים של שתי התנועות להכשיל את תוכנית הסיפוח של ישראל,יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מנסה להפגין באמצעות המהלך הזה כי הוא בעד פיוס ואחדות לאומית ואילו חמאס הלכה על המהלך כדי לנסות לדחוף את הרש"פ לעימות צבאי עם ישראל או להביא להתקוממות עממית בשטחי הגדה כדי להחליש את שלטונה של הרש"פ.
עבאס זכי, בכיר פתח הסביר ב-2 ביולי את המהלך: "מדובר בכורח המציאות,אנו רוצים לשחרר את פלשתין, אי-אפשר לעשות זאת במכה אחת ולכן צריך לעשות זאת בשלבים", הוא הדגיש. תנועת חמאס שיגרה למסיבת העיתונאים המשותפת את נציגה הבכיר סאלח אלעארורי הנושא בתואר סגן יו"ר הלשכה המדינית, בפועל הוא ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה ואיש הקשר לאירן ולחיזבאללה, משרדו ממוקם בשכונת א-דאחיה בביירות לאחר שגורש מטורקיה וקטר לאחר לחצים שהפעילו ארה"ב וישראל. אלעארורי ממשיך להפעיל את המשרד של הזרוע הצבאית של חמאס באיסטנבול באמצעות מגורשים מ"עסקת שליט", המשרד הזה אחראי על הוצאת פיגועים בשטחי הגדה. לכן, המסר החשוב ביותר מבחינת חמאס במסיבת העיתונאים המשותפת היה להבעיר את שטחי הגדה. סאלח אלעארורי קרא לבני הדור הצעיר של פתח וחמאס לצאת לפעילות בשטח נגד הסיפוח, " הפעולה בשטח היא החשובה ביותר, אל תמתינו להוראות" הוא הדגיש.
התנגדות בפתח
צאלח אלעארורי טען במסיבת העיתונאים כי סוכם עם פתח על הפסקת המעצרים של פעילי חמאס בגדה, אולם, כמה שעות אחרי מסיבת העיתונאים המשותפת החרימה המשטרה הפלשתינית דגלים של חמאס באחת ההפגנות בגדה, מנגנוני הביטחון הפלשתינים פשטו על ביתו של מחבל משוחרר של החמאס בצפון הגדה ערכו בו חיפוש ואף עצרו את העיתונאי טארק אבו זיד המזוהה עם חמאס. בסוף השבוע תקפו אנשי ביטחון פלשתינים את פעילי חמאס שהשתתפו בחגיגות בג'נין לרגל שחרורו של פעיל חמאס אמג'ד קבהא מהכלא הישראלי לאחר 18 שנות מאסר, דובר חמאס חאזם קאסם גינה את המעשה. מנגנוני הביטחון הפלשתינים ממשיכים להחזיק במעצר עשרות פעילים של חמאס בגדה.
נאיף רג'וב, בכיר בחמאס ואחיו של ג'בריל רג'וב יצא במתקפה על הרש"פ, בראיון לבטאון חמאס "אלריסאלה" ב-3 ביולי הוא אמר כי "ישנם גורמים ברש"פ שאינם רוצים פיוס עם חמאס ופועלים להכשילו, המעצרים של פעילי חמאס שעושה הרש"פ הם ההוכחה הטובה לכך".
גורמים בפתח אומרים כי נאיף רג'וב כיוון בדבריו לגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי שארגון חמאס ניסה להתנקש בחייו בחיי ראש הממשלה הפלשתיני ראמי חמדאללה בעת שסיירו ברצועת עזה במרס 2018, פרג' מסתייג מהמהלך שיזם ג'בריל רג'וב להתפייס עם חמאס ולגייס אותה למאבק לצד הרש"פ, פרג' מכיר היטב את התוכניות של חמאס להשתלט על הגדה. לדברי גורמים בפתח, מאג'ד פרג' רוצה להכשיל את המהלך של ג'בריל רג'וב מכיוון שהוא חושש שרג'וב ישדרג את מעמדו בקרב הירושה כדי להפוך ליורשו של מחמוד עבאס.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי יו"ר הרש"פ איננו מאמין לשום מילה של תנועת חמאס אך הסכים זמנית למהלך מכיוון שהוא משרת את האינטרסים שלו כרגע, לדבריהם מדובר בעוד מהלך הונאה של חמאס שמעוניינת רק לקטוף את פירותיו, אם הוא יצליח, ולא בצעד אמיתי לקראת פיוס.
לאן פני הדברים?
השאלה הנשאלת ברחוב הפלשתיני בגדה היא: מה הלאה? אילו צעדים יבואו בעקבות מסיבת העיתונאים המשותפת לפתח וחמאס? תנועות חמאס ופתח שידרו, באמצעות מסיבת העיתונאים המשותפת, מסר של אחדות לרחוב הפלשתיני ואזהרה והרתעה לישראל, אך אם הן לא ינקטו צעדים מעשיים בימים הקרובים המסרים האלה יתפוגגו במהירות.
בשטח נמשך הפיצול בין הגדה לרצועה, הפלגים הפלשתינים ברצועה בירכו על המהלך אך גם הם ממתינים לראות מה יהיו המהלכים הבאים. ובמערכת הביטחון הישראלית שואלים האם אחרי שהרש"פ הודיעה על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל, היא תאפשר כעת לפעילי חמאס בגדה לצאת לפיגועים נגד ישראל ותפסיק את סיכול הטרור. אין שום סימן לכך, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יודע היטב מהי המשמעות של מהלך כזה, ברגע שהוא יתן אישור לכך הוא יהפוך לאויב של ישראל וסוף שלטונו הוא רק שאלה של זמן.
חמאס היא אויב נחרץ של הרש"פ יותר מאשר ישראל, היא רוצה לקפד את ראשו של מחמוד עבאס והוא יודע זאת היטב, יו"ר הרש"פ מתמרן כעת בניסיון להפחיד את ישראל ולהרתיע אותה ממהלך הסיפוח.

תאריך:  05/07/2020   |   עודכן:  05/07/2020
+התרעת צבע אדום בעוטף עזה
20:10 05/07/20  |  עידן יוסף

דווח על ירוט מוצלח אחד של מערכת כיפת ברזל.

+שתי רקטות נורו לעבר שטח מועצת שדות נגב
19:27 05/07/20  |  עידן יוסף

מחבלים מרצועת עזה שיגרו שתי רקטות לעבר שטחים לא מאוכלסים בשטח המועצה האזורית שדות נגב. הופעלה התרעת צבע אדום.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר אברהם שלום
עמוק ביסוד התוכנית עדין נשארו עקבות של הנחות יסוד וטעויות העבר של מחלקת המדינה האמריקנית    בשיחות עם הממשל אין על הממשלה להצטמצם בדיונים על מפות ועל כבישים, אלא להסביר ולפרט מה המשגים בהנחות היסוד
עידן יוסף
יו"ר הרש"פ עבאס מוביל את בני עמו לדרך ללא מוצא ואיננו יכול למנוע את תוכניות הסיפוח של ישראל. בשטחי הגדה נוצרו תהליכים ותופעות שליליות המקשות מאוד על הרש"פ לגייס את הציבור למאבק נגד הסיפוח
טל בן-יעקב
נתניהו וטראמפ נתונים לבייס שלהם - המתנחלים והאוונגליסטים, בהתאמה    שתי קבוצות אלו חופפות אינטרסים, וריצוי הקבוצה הראשונה שווה לסיפוק הקבוצה השנייה; טראמפ, על כן, זקוק לנתניהו, אשר שולט על העם והארץ המעניינים יותר מכל את האוונגליסטים    ועדיין, בכל הנוגע לסיפוח, מתקבלים מסרים סותרים מוושינגטון, מסרים אשר גורמים לישראל לא לבצע צעדים אופרטיביים בעניין המהלך המדובר
יוני בן-מנחם
ראש ממשלת עירק מוסטפא כאט'מי נכנע לאיומי המליציות הפרו אירניות והורה לשחרר 14 פעילי טרור שביצעו התקפות רקטות על מטרות אמריקניות במדינה. אירן רשמה הישג נוסף ונראה כי היא תמשיך להשפיע באמצעות המליציות הנתונות למרותה על המערכת הפוליטית בעירק והחלטותיה
עמוס גלבוע
בשל חשיבותה האסטרטגית העליונה וההזדמנות החד-פעמית שנקרית לנו    את הישובים המבודדים אין לספח, ולגבי הגושים: לא בוער    לגביהם יש בין כה וכה הסכמה בינלאומית רחבה שבכל הסדר יהיו בריבונות ישראלית    שונה לחלוטין הוא המצב לגבי הבקעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il