X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ג'אמל בואי, פרשן פוליטי בניו-יורק טיימס:

טראמפ בונה על נצחון מיעוט

הנשיא יודע שאין לו רוב במניין הקולות ולכן מקווה לנצח שוב בחבר האלקטורים מדובר בעריצות של המיעוט, שהיא עריצות לכל דבר - טוען בואי
▪  ▪  ▪
לשחזר את 2016 [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]

כמעט כל מי שמעורב בסיקור הבחירות לנשיאות בארה"ב סבור שדונלד טראמפ יכול לזכות בכהונה שנייה – וכמעט כולם סבורים שאם זה יקרה, הוא לא יזכה ברוב הקולות אלא רק ברוב האלקטורים, כמו ב-2016. הסיבה, מסביר ג'אמל בואי, פרשן פוליטי בניו-יורק טיימס: די מצביעים מתוך בסיס תומכיו מרוכזים במדינות מתנדנדות כמו פלורידה, מישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה. לכן, הוא יכול להפסיד בפער של 5 מיליון קולות – ולהיבחר לנשיא.
ניתן היה לצפות, כי טראמפ – המודע לעמדת המיעוט שלו – ימשול תוך פזילה אל הקונצנזוס וינסה להשיג לגיטימיות במניין הקולות. אבל בפועל, טראמפ ובעלי בריתו אימצו ההיבט האנטי-דמוקרטי בעליל של השיטה האמריקנית, כדי לשחרר את עצמם מפוליטיקת הרוב ומבניית קואליציות. לטענת בואי, לא רק שטראמפ יכול לנצח בלי רוב – זה גם מה שהוא מתכנן לעשות. אין לו עניין לשכנע את רוב הציבור האמריקני ולא אכפת לו מההשלכות של קו זה.
מתחילת נשיאותו של טראמפ היה ברור, כי הוא רואה את יתרונו בחבר האלקטורים כרישיון לסגנון מפלג במכוון של הזירה הפוליטית, ולזרוע זעם ודעות קדומות גזעיות בכל מקום בו נראה היה לו שהדבר כדאי מבחינה כלכלית. הוא מבסס החלטות מרכזיות על השאלה האם ניצח במדינה מסוימת או בקבוצת מדינות ב-2016. אם אין לארה"ב אסטרטגיה כוללת נגד הקורונה, הרי שזה גם משום שהממשל ראה אותה כבעיה של מדינות "כחולות" [התומכות בדמוקרטים].
כל זה נכנס לקמפיין הבחירה מחדש של טראמפ. הוא לא עשה כל ניסיון להשיג רוב של הקולות, כל ניסיון להעביר לצידו את המצביעים הספקנים. במקום זאת, הוא הפנה את מרצו לדכא את האופוזיציה בכך שהוא מעורר את התקווה שינצח בפעם השנייה באמצעים טכניים. כעת הוא יוצא נגד שירות הדואר האמריקני, שפעילותו קריטית להצלחה של ההצבעה בדואר. טראמפ רואה הצבעה זו כאיום ולכן מזהיר שתגרום להונאות בהיקף גדול.
כדי להפוך את התקפותיו למעשים, טראמפ פועל לפגוע בשירות הדואר. המנכ"ל החדש שמינה – לואיס דה-ג'וי, אחד מתורמיו המרכזיים – הוציא הנחיות שבאופן כללי מקשים על זרימת הדואר. בכמה חלקים של המדינה, כולל פילדלפיה, איסוף הדואר וחלוקתו הואטו בצורה משמעותית; כאשר מדובר בעיר מפתח במדינת מפתח – זו התפתחות מדאיגה.
בואי טוען, שהמפלגה הרפובליקנית כולה מגויסת כדי למנוע ממתנגדיו של טראמפ להצביע. מטה המפלגה השיק תוכנית "להגן על ההצבעה" באמצעות פיקוח על הקלפיות ופעולות נגד הרחבת ההצבעה בדואר. קמפיין טראמפ מצידו מנהל הליכים משפטיים בניסיון לעצב את ההצבעה בדואר בצורה שתועיל לו.
טראמפ מנסה גם בדרכים אחרות להקל על נצחונות של המיעוט. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה השבוע, כי תפסיק את מיפקד האוכלוסין חודש לפני המועד המתוכנן – ובכך תיפגע מידת הדיוק שלו. לדעת בואי, יש סבירות גבוהה לכך שהדבר יפגע בייצוגן של קהילות שחורים ומהגרים ויעניק ייצוג יתר ללבנים ולאיזורים הכפריים. הדבר לא ישפיע על הבחירות הקרובות, אך יעצב את הפוליטיקה בעשור הקרוב לטובת הרפובליקנים.
אם כל זה יצליח, טראמפ יהיה הנשיא הראשון בהיסטוריה שייבחר פעמיים ללא רוב במניין הקולות. וזאת תהיה הפעם השלישית שהדבר יקרה מאז 2000 – ובכל המקרים המנצח היה המועמד הרפובליקני. כולם מכירים את כללי הבחירות, אך הללו נותרו בעינם בין היתר משום שאירועים כאלו היו נדירים מאוד: עד 2000 הדבר קרה רק ב-1824, ב-1876 וב-1888. חבר האלקטורים הוא לא הדרך המודרנית ביותר לנהל בחירות לאומיות, אבל תוצאותיו לא הפרו בצורה שיטתית את ציפיית היסוד שלכל אדם יש קול אחד.
בואי מזהיר, כי אם טראמפ ינצח שוב בלי רוב של הקולות – הדבר עלול למוסס את שאריות האמון של מיליוני אמריקנים במערכת הפוליטית. אחרי תוצאה כזאת, כיצד ניתן יהיה לומר שזוהי דמוקרטיה? נכון שהשיטה האמריקנית נועדה למנוע את "עריצות הרוב", אבל בגלל זה יש בה שכבות רבות של ייצוג. המטרה הייתה איזון, לא שיטה בה החלוקה המקרית של הקולות פוגשת ניצול לרעה של הכוח, כדי ליצור יתרון כמעט תמידי לאותו צד. זוהי עריצות של המיעוט – וגם זו עריצות לכל דבר.

תאריך:  07/08/20   |   עודכן:  07/08/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ בונה על נצחון מיעוט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם הייתה מברר
פלג א  |  7/08/20 08:42
2
מצבנו טונ
רוני יפ  |  7/08/20 11:15
3
הכל תלוי באג'נדה
אבי כהן  |  7/08/20 12:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
משרד הבריאות הציב במקור תאריך יעד בחודש אוקטובר - זמן קצר לפני הבחירות לנשיאות    כעת מדבר הממשל על סוף 2020 או תחילת 2021, אך ג'ארד קושניר לוחץ להתקדם כמה שיותר מהר    גורמי המקצוע בממשל מבטיחים: לא יהיו קיצורי דרך מסיבות פוליטיות
איתמר לוין
הציוץ של טראמפ מלמד עד כמה הוא הפך לקול רם אך מבודד בממשלה ובחיי הציבור בארה"ב - טוען אלכסנדר ברנס בניו-יורק טיימס    אפילו הרפובליקנים מיהרו לדחות את האפשרות, אם כי הדמוקרטים חוששים מכך שהנשיא ותומכיו ישבשו את ההצבעה    ובינתיים, בעוד הנשיאים לשעבר משתתפים באשכבה של חלוץ זכויות האזרח ג'ון לואיס, טראמפ קרא לתמוך בפיצריה בניו-יורק
איתמר לוין
קצב ההצטמקות השנתי עומד על 32.5% - ולמרות שהוא צפוי להיות מתון יותר, התגברות הקורונה צפויה להוביל לאחת הירידות החדות ביותר בהיסטוריה    טראמפ אומר שיש לבחון את האפשרות לדחות את הבחירות - מהלך בלתי אפשרי מבחינה פוליטית    החשש: מכשיר את הקרקע לאי הכרה בתוצאותיהן אם ביידן ינצח
איתמר לוין
אקונומיסט טוען שהוועידות של הרפובליקנים והדמוקרטים הן יקרות ומיותרות - אך קרוב לוודאי שבעוד ארבע שנים הן יחזרו בפורמט ה"שואו" המוכר
איתמר לוין
וושינגטון פוסט קורא לממשלות המדינות ולאמצעי התקשורת לנקוט בשורה של צעדים, לקראת האפשרות שטראמפ ינסה להטיל ספק בתוצאות הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il