X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברוח ספר משלי על "דרך גבר בעלמה": מדוע דורשים "להעיף" את נתניהו ולא מציבים שם אחד שיחליפו; האם אנשי המחאה הכריזו מלחמה עלי ועל משפחתי ויש להם קשר עם עולם המתים? מדוע צה"ל נוהג בחוליה של חיזבאללה כאילו היה ישורחום? ולמה ראש הממשלה לא פונה לכל העם בקריאה לאחריות משותפת במקום להגיב ולהתנצח?
▪  ▪  ▪
מי יבוא במקום? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בספר משלי (לומדים היום?) מופיע הפסוק הבא: "שלושה המה נפלאו ממני וארבעה לא ידעתים: דרך הנשר בשמים דרך נחש עלי צור דרך אוניה בלב ים ודרך גבר בעלמה". ישנן כמה פרשנויות לפסוק הזה. הרווח הוא שמדובר בתופעות שנשגבו מבינת האדם. ברוח פרשנות זאת אני מעלה ארבע תופעות עכשוויות.
הראשונה שבהן: איך זה שמול הזעקה והמחאה הקוראות לנתניהו להתפטר, לעוף לכל הרוחות, לא מוצב שום שם של אישיות שתתפוס את מקומו? שומעים רק קללות בהמיות נגדו ונגד בני משפחתו, אך לא שומעים דברי שבח בזכות זה שיבוא במקומו. כלום! לא ראיתי שלט אחד שינקוב בשם המחליף. הטבע האנושי דורש לדעת מי יבוא במקום. כאשר מדברים, למשל, בכדורגל מי יחליף את ריאל מדריד, מעלים את שמה של ברצלונה או וולנסיה; כאשר אמרו מי יעיף, למשל, את קסיוס קליי (מוחמד עלי) מכס אלוף העולם במשקל כבד, הציבו מספר שמות, ובראשם סוני ליסטון.
מה כן? מפליגים בתכונות האלוהיות שהמנהיג, שיבוא במקום נתניהו, יהיה נחן בהן: נקי כפיים, לא לוקח שוחד, ישר דרך, שאין בו שום אישום פלילי, כזה שכולו ערכי, כולו חסיד הדמוקרטיה, ועוד כהנה וכהנה תכונות שכמעט מזכירות את המלאך גבריאל ואת אותו צדיק "שלא הלך בעצת רשעים ולא ישב במושב ליצים". אבל, אנחנו לא מרחפים בשמיים, אנחנו חיים על קרקע של מציאות ושואלים: אייכה? ואין תשובה ואין שם.
השנייה שבהן: האם אני ומשפחתי הפכנו לאויב שיש להילחם בו, והאם למפקדי המלחמה יש קשר טכנולוגי נסתר עם המתים? מהיכן הפליאה? אחד מהלוחמים, אזרח ישראלי בשם רמי מתן, שלחם כמו רבים במלחמות ישראל הקשות, קבע בראיון בעיתון מעריב כי "אם במלחמת יום הכיפורים לחמנו נגד אויב חיצוני, הרי שהפעם אנו נלחמים נגד אויב פנימי". לא רק זאת, הוא דיבר בשמם של הלוחמים שנהרגו במלחמת יום הכיפורים ו"גייס" אותם למלחמה הנוכחית נגד האויב הפנימי.
האמת שאין לי שום מודיעין על כלי הנשק שבהם ילחם רמי נגדי ונגד בני משפחתי. זה יהיה הנשק של אז או של ימינו? דבר אחד ידוע לי בוודאות: אתה נלחם נגד 60 אחוזים ממצביעי הלאום היהודי בבחירות האחרונות; אתה נלחם נגד רוב פרלמנטרי שתומך בראש הממשלה, אתה נלחם נגד החלטה ברורה של בית המשפט העליון. היכן תמצא מדינה דמוקרטית שתתיר להילחם בה מבפנים, שתאפשר לך וללוחמים להשתולל כאחרוני הריקים והפוחזים? הלא אם באמת היה כאן "רודן", אם באמת הייתה כאן "טורקיה", כי אז לא היית מגיע בכלל לראיון.
השלישית שבהן: הכיצד זה הרוג אחד של חיזבאללה בסוריה גורם לטירוף מערכות בתקשורת שלנו, ולמהלך מביש של צה"ל, שבכוונת מכוון לא הורג חוליה של חיזבאללה ממרחק של כמה עשרות מטרים. נפלאה מבינתי. לגבי התקשורת, אין חדש. היא בשאול תחתית בהידרדרותה. אבל צה"ל? כל התירוצים, שאיני נכנס אליהם, מדוע לא חיסלו, מבישים יותר מעצם המעשה.
הרביעי שבהם: נפלאו ממני תגובות ראש הממשלה. הוא כל הזמן מגיב ומתנצח; הוא כל הזמן מדבר כמייצג את מפלגתו בלבד, הוא כל הזמן מייצר רחש בחש סביב בחירות. טעות קשה. עם ישראל נמצא עכשיו בעיצומה של מלחמה דו-ראשית: רפואית וכלכלית. צא ודבר אל כל העם וקרא לו לאחריות משותפת, שלי ושלכם כאחת; ישנה מציאות חדשה, צריך להסתגל אליה. הישועה לא תבוא רק מלמעלה. היא תבוא ביחד עם תרומה אישית של כל אחד ואחד למען המלחמה הכפולה שלנו - בריאות וכלכלה.

תאריך:  06/08/2020   |   עודכן:  06/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבע תופעות שנשגבות מבינתי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
המאמר 4 תופעות שנשגבות מבינתי
בר אורין  |  6/08/20 11:55
 
- נו באמת,
הז של ב  |  7/08/20 12:18
 
- אתה לא בר אורין אלא אבו שקרן
בז לך  |  9/08/20 19:56
2
יש הצעה הגיונית מאוד של
סניל  |  6/08/20 14:56
3
חזק וברור
שחשח  |  9/08/20 18:06
4
במחראה הציונית אין ימין ואין
הפרעאנק הזועם  |  9/08/20 20:25
5
דברי טעם !!! ל"ת
קורא ותיק  |  10/08/20 10:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
מהלך מדיני נועז שהניב תוצאות נאות, אך הסתיים במפח נפש אחרי כ-200 שנים, אינו יכול להיחשב לכישלון    לא בעידן המודרני ולא בעולם העתיק בו המהלכים היו איטיים יותר
מתי דוד
דרוש זעזוע מבריא של הלם חיובי להצלת הבית השלישי    כל אותן התופעות השליליות וההרסניות, שגרמו לחורבן הבית הראשון והבית השני, בתולדות העם היהודי, קיימות ומתעצמות בימים אלה בתוכינו, ומסכנות את המשך קיומו ועתידו של הבית השלישי
עומר מואב
אנחנו בפתחו של משבר עמוק וארוך וכרגע הממשלה צריכה לסייע לאנשים לשרוד את המשבר    כלומר, לסייע למי שנפגע וזקוק לסיוע בשביל לשרוד. לא רצוי שהממשלה תפזר כסף "בנדיבות" ותגיע למצב שלא תהיה אפשרות לסייע למי שזקוק בעתיד
ד"ר שלמה פרלה
רשות שופטת בעולם המערבי היא בעלת תודעה רחבה יותר לאתוס הליברלי שהרי התשתית הפילוסופית של לימודי המשפטים עוצבה בתקופת הנאורות שבה, כפי שצוין לעיל, החלו להתייחס אל האדם כסובייקט תבוני בעל ערך עצמי אוטונומי
עומר מואב
דירות, כפי שכותרת הפוסט רומזת, וסביר שאפילו הבנתם לבד, אינן מלפפונים    ההיצע של דירות אינו מספר הדירות החדשות שנבנו בשבוע מסוים, או אפילו בשנה מסוימת, ההיצע נגזר ממלאי הדירות הקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il