X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בפוליטיקה מטפטפים מסרים הגורסים כי המחאה ממומנת על-ידי גורמים זרים ומלאי כסף, ובכך כורכים אותה ביחד עם בעלי אינטרסים שאינם קשורים למצב הכלכלי העגום שאליו נקלעו המפגינים, ושוזרים לתוכה אלמנטים אשר לכאורה נסתרים מעיני הציבור
▪  ▪  ▪
לא לגיטימיים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כנגד המחאה עובדים ופועלים כוחות אדירים ודורסניים המנסים בכל כוחם לחסל אותה; ומהצד השני קיימת, בסך-הכל, מחאה עממית המאורגנת על-ידי העם, אשר חסרה את האמצעים, את היכולות, את הגופים החזקים ואת התשתיות הנרחבות הממוסדות שעומדות מולה לכלותה. ניתן לחלק את הכוחות העצומים האלו לשלושה כוחות שונים:
1. הפוליטיקאים. הכוחות הפוליטיים המבקשים למחוץ את לגיטימיות המחאה, לרדד אותה ולשוות לה נופך זר בדמות כוחות וארגונים סמויים מן העין אשר לכאורה מממנים אותה. את סוגי היתדות שהגוף הפוליטי-שלטוני מנסה לתקוע בלב המחאה ניתן לחלק לשניים:
א. רידוד המחאה. קריאות אנרכיסטים, שמאלנים, חייזרים, בוגדים וכו' נועדו להפוך את המסרים של המחאה ללא רלוונטיים ואת האזרחים המוחים לדמויות פלקטיות ורדודות. הדיון הופך להיות על אופי המוחים ולא על זעקתם, ובכך מסיטים את הדיון למחוזות חסרי גוונים. על-ידי קיבועם ומיתוגם של המפגינים באופן שלילי והשטחתם לכדי דמויות חד ממדיות, נוצרת האפשרות ליצוק לתוך סדר היום הציבורי תכנים המצמצמים את עצם ההוויה של המפגינים, כמו גם את האפשרות להדביק להם נרטיב אשר יהיה מזוהה עימם אסוציאטיבית ולהלביש עליו תכונות שליליות באופן שניתן יהיה לעשות להם דמוניזציה; ועל-ידי שלילת זהותם והמסרים שלהם, ניתן להרכיב עליהם סטריאוטיפים מלאי שנאה. כך שוללים מהם את זכות קיום המחאה ואת הלגיטימציה שלה.
ב. הפיכת המחאה לגורם זר. בפוליטיקה מטפטפים מסרים הגורסים כי המחאה ממומנת על-ידי גורמים זרים ומלאי כסף, ובכך כורכים אותה ביחד עם בעלי אינטרסים שאינם קשורים למצב הכלכלי העגום שאליו נקלעו המפגינים, ושוזרים לתוכה אלמנטים אשר לכאורה נסתרים מעיני הציבור. כך מבקשים הפוליטיקאים לא רק לקרוא תיגר על מניעי המפגינים, אלא לצייר עליהם גוונים אפלים היוצרים רגשות ניכור כלפיהם. בנוסף, הפוליטיקאים זורעים שנאה ושוללים מן המפגינים כל סממן של עומק וזעקה אישית. יתרה מזאת - הם מקבעים את שורש האינטרסים של המפגינים כדבר זר, וקורעים את הרבדים העמוקים של זעקתם. כך הם תולשים את האלמנט העממי של המחאה ושוללים את הלגיטימציה שלה בעם.
2. המשטרה. תולדה של הכוחות הפוליטיים הוא הכוח המשטרתי, ובמיוחד האלימות שהיא משתמשת בה; אלימות אשר נועדה להבריח מפגינים ולהרתיע אזרחים מלהשתתף במחאה. השר אמיר אוחנה, במטרה לרצות את אדונו ראש הממשלה בנימין נתניהו, משתמש במרוץ למפכ"לות על-מנת ליצור אצל המועמדים מוטיבציה לרצוח את המחאה; הרי מי שיפעל לריצוי השר, מקדם את עצמו במרוץ. כך קורה כי לא פעם ולא פעמיים נשמעת הטענה כי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד מקדם פעולות אלימות כנגד המפגינים. הדבר מקבל משנה תוקף בדיון אשר השתתפו בו ידיד, אוחנה, ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן: בדיון אוחנה דרש כי המשטרה תעלה את רף האלימות כמו שהיא מבצעת בהפגנות של ערבים, חרדים ואתיופים, ואם כהן, בתגובה לדברים אלו, התריס כנגד השר ואמר לו דברים קשים, אזי ידיד, לעומת זאת, בהמשך הדיון, בנושא אחר, לאחר שטען כי המשטרה פועלת על-פי הנחיות היועמ"שית של המשטרה, ואוחנה קטע אותו וקבע כי על המשטרה לפעול על-פי צו השר ולא על-פי היועמ"שית. ידיד התקפל, חזר בו והדגיש כי המשטרה תפעל על-פי הוראות השר ולא על-פי היועמ"שית.
3. שולי הימין הקיצוני והאלים. בהמשך לאלימות המשטרתית, ובניגוד להפגנות הלגיטימיות של הימין כנגד המחאה ובעד נתניהו, שולי הימין הקיצוני והאלים משתמשים אף הם באלימות כלפי מפגיני המחאה, אשר מורכבת בעצמה גם היא, בין השאר, בנוסף למפגיני שמאל, ממפגיני ימין וממצביעי נתניהו הכורעים תחת הנטל הכלכלי ושזועקים את השבר שנוצר מהטיפול הלקוי בפן הכלכלי של המגיפה. אלימות זו נובעת גם היא מטפטופי הדמים של הפוליטיקאים בדבר אי-הלגיטימציה של המחאה, וכמו אלימות המשטרה, יוצרת עוד רובד של אלימות המונע מאזרחים לבוא ולהפגין.
משולש הכוחות האלו נועד לקרקע את המחאה ולהרוג אותה. מדובר במכונה משומנת בעלת יכולות כבירות, המשמשת כמכבש לחצים עצום, בעלת שלושה רבדים: השלטון, הגוף האמון על שמירת האזרחים, וחלק מן העם עצמו. מולם ניצבים... פשוט אזרחים; לא אנרכיסטים ולא ממומנים, אלא התארגנות עממית פשוטה.

תאריך:  06/08/2020   |   עודכן:  06/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוחות אדירים נגד מחאה עממית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עלק מחאה עממית
באום  |  6/08/20 15:05
2
רדידות פופוליסטית ממוחזרת ל"ת
ראובן בן יעקב  |  6/08/20 15:37
3
טל, ביבי אמר: לך לעשות חמוצים ל"ת
מומו  |  9/08/20 17:51
4
הם מפחדים כי העם רותח מכעס
הירונימוס  |  9/08/20 22:47
 
- אכן הסמול הפחדן תמיד השתמש  ל"ת
באחרים לזוועות  |  10/08/20 10:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה הוא זה ששולט בנמל ביירות מבחינה ביטחונית ומשתמש בנמל כמחסן נשק וכחלק ממערך ההברחות שלו    ההערכה בלבנון היא כי חקירת הפיצוץ תטייח את העובדה הזו ותטיל את האחריות לאסון על גורמים זוטרים בממשל הלבנוני
עמוס גלבוע
ברוח ספר משלי על "דרך גבר בעלמה": מדוע דורשים "להעיף" את נתניהו ולא מציבים שם אחד שיחליפו; האם אנשי המחאה הכריזו מלחמה עלי ועל משפחתי ויש להם קשר עם עולם המתים? מדוע צה"ל נוהג בחוליה של חיזבאללה כאילו היה ישורחום? ולמה ראש הממשלה לא פונה לכל העם בקריאה לאחריות משותפת במקום להגיב ולהתנצח?
דן מרגלית
מהלך מדיני נועז שהניב תוצאות נאות, אך הסתיים במפח נפש אחרי כ-200 שנים, אינו יכול להיחשב לכישלון    לא בעידן המודרני ולא בעולם העתיק בו המהלכים היו איטיים יותר
מתי דוד
דרוש זעזוע מבריא של הלם חיובי להצלת הבית השלישי    כל אותן התופעות השליליות וההרסניות, שגרמו לחורבן הבית הראשון והבית השני, בתולדות העם היהודי, קיימות ומתעצמות בימים אלה בתוכינו, ומסכנות את המשך קיומו ועתידו של הבית השלישי
עומר מואב
אנחנו בפתחו של משבר עמוק וארוך וכרגע הממשלה צריכה לסייע לאנשים לשרוד את המשבר    כלומר, לסייע למי שנפגע וזקוק לסיוע בשביל לשרוד. לא רצוי שהממשלה תפזר כסף "בנדיבות" ותגיע למצב שלא תהיה אפשרות לסייע למי שזקוק בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il