הדחייה הצפויה בהגשת תקציב המדינה תוביל לכך שלא יהיה תקציב להפעלת הצהרונים. חשוב לציין כי הפגיעה המרכזית הצפויה בהקשר זה היא בעיקר בערים בפריפריה הארצית והחברתית כמו: אשדוד, אופקים, חצור הגלילית, טבריה, שדרות, לוד, עכו, רמלה, עפולה, קריית שמונה ורשויות נוספות. כתוצאה מאי תקצוב קבוע של הצהרונים יוותרו בפני הורי ילדי ישראל שתי אפשרויות רעות מבחינתם:
1. לשלם סכומים גבוהים ומופקעים עבור השימוש בצהרון.
2. לצאת מוקדם מהעבודה כדי לקחת את הילדים הקטנים מבתי-הספר והגנים.
בעקבות המחאה החברתית, שפרצה כזכור בשנת 2011, החליטה הממשלה לסבסד את הצהרונים לפי סיווג אשכול חברתי בסכומים שנעים בין סבסוד מלא ל-350 שקלים. כדי שהתקציב לסבסוד הצהרונים יועבר, הממשלה מתכנסת בחודשי הקיץ ומאשרת אותו באופן מיוחד. אלא שהפעם מליאת הממשלה לא התכנסה, הסבסוד לא אושר, והצהרונים כלל לא נמצאים במתווה החזרה ללימודים.
פירוט העלויות של הפעלת צהרונים
העלות השנתית של התוכנית היא 1.3 מיליארד שקלים, שיוצאים מתוך תקציב משרד החינוך.
למרות שבשנה שעברה התקציב אושר בנפרד מתקציב המדינה, במשרד האוצר טוענים שהסיבה לאי תקצוב התוכנית לשנת הלימודים הקרובה היא היעדר תקציב מדינה.
חשוב לציין כי העלות הבסיסית של צהרון לילד, לפי משרד החינוך, עומדת על 650 שקלים בחודש. המשרד מסבסד את התוכנית בהתאם למדד החברתי-כלכלי של הרשות המקומית. ביטול הצהרונים באשכולות 5-4 משמעותן תוספת של לפחות 300 שקלים בחודש.
משרד האוצר טוען שלאשכולות 3-1 יש תקצוב מיוחד לצהרונים, אך זה לא המצב בכל הנוגע לאשכולות 10-4 מה שעלול ליצור פער בין הילדים הגרים ביישובים השייכים לאשכולות אלו. לא ברור נכון לעכשיו איך תיפתר סוגיה כלכלית מורכבת זו, מה שבטוח הוא שאי-פתרון הולם לסוגיה זו עשויה לפגוע בכלכלת ישראל.