X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההסתרה והקטנה של ידיעות המצדיקות רעידת אדמה תקשורתית, ועדות חקירה, פתיחת חקירות פליליות, השעיה לאלתר של מספר לא מבוטל של פקידים ברמות בכירות וטלטלה רבתי בקרב הציבור ונבחריו מצליחה במידה רבה
▪  ▪  ▪
חסון. נושא בהא הידיעה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הימים ימי אלול ועם ישראל עסוק בהכנות. השנה, יותר מתמיד, רבים מאתנו טרודים בבעיות פרנסה, חשש מפני הדבקות בקורונה והגבלות משמעותיות על שגרת חיינו בשל הזהירות הננקטת. ברקע רעשים פוליטיים וחוסר ודאות בעניינים רבים. בענייני ביטחון, בענייני בריאות, באשר לתוכניות מדיניות מסוכנות המתרקמות אולי בחדרי חדרים ועוד הצרות רבות.
למראית עין מסתכמות הבעיות פחות או יותר בנושאים שתוארו לעיל, אלא שזו מראית עין בלבד. מי שיעמיק ויתבונן ייווכח לדעת שמתחוללת מלחמה של ממש בין שני מחנות - האחד מגן בחירוף נפש על "מערכת משפט" מסואבת, רקובה, מושחתת וחולה והמחנה השני מנסה בכוחותיו הדלים לתקן, לבער השחיתות, לאיין את האכיפה הבררנית ולהשיב את משפט הצדק על-כנו.
ובכל העת הזו מתקיים קשר של שתיקה והסתרה בדבר החוליים ב"מערכת המשפט". לקשר הזה שותפים בתי המשפט, פרקליטים בפרקליטות המדינה, גורמי חקירה במשטרה, פוליטיקאים בעלי אינטרס להפיל את שלטון הימין וכמובן, איך לא, תקשורת מוטה, חד-צדדית, מושחתת אף היא, מאתרגת, מעלימה מה שלא מתאים לאג'נדה השמאלנית והפוסט ליברלית ומאדירה כל מה שעשוי (מנקודת ראותה) לסייע להמלכת השמאל, לא עלינו...
ההסתרה והקטנה של ידיעות המצדיקות רעידת אדמה תקשורתית, ועדות חקירה, פתיחת חקירות פליליות, השעיה לאלתר של מספר לא מבוטל של פקידים ברמות בכירות וטלטלה רבתי בקרב הציבור ונבחריו מצליחה במידה רבה. רק "משוגעים לדבר", ההופכים כל אבן והעוקבים באדיקות אחר מידע המופץ על-ידי מתי מעט עיתונאים העושים מלאכתם נאמנה, מודעים לשערוריות הרבות. הציבור הרחב החי את חיי היום יום והניזון מ"אמצעי התקשורת" המרכזיים (ערוצי הטלוויזיה, אתרי האינטרנט המובילים ומה שנותר מהעיתונות הכתובה) מקבל מידע מצונזר, חלקי, חסר ומגמתי, כזה שאיננו מאפשר לו להתוודע אל הידיעות המטלטלות האמורות לשנות סדרי עולם במקומותינו.
אגע במתי מעט דוגמאות שעל סדר היום: אילה חסון חשפה ידיעות המחשידות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כמו גם אישי ציבור ובעלי תפקידים נוספים בפלילים. המידע המפורט כלל תמלילי שיחות מוקלטות, מסמכים ועדויות - כולם יחד מהווים משנה סדורה ומזעזעת. היינו מצפים שזה יהיה הנושא בהא הידיעה בו יטפלו התקשורת, מבקר המדינה, גורמים נקיי כפייים במערכת הפוליטית ובכירים במערכת המשפט - יוק!!
מערכת נגועה
עמית סגל החרוץ חשף בימים אלה ממש "חומר נפץ" הנוגע לפרשות המסעירות את המדינה מזה כמה שנים - תיקי החקירה נגד נתניהו. מתברר שטיוח, הסתרה, מניעים ושיקולים זרים היו חלק ממערכת קבלת ההכרעות הגורליות כשהאצבע המאשימה מופנית לבכירים במערכת, בכללם שי ניצן מי שכיהן עד זה מקרוב כפרקליט המדינה. מאז הגילויים המסעירים, מטפלת התקשורת בידיעה אותה פרסם סגל על אודות האירועים באל חיראם בהם נהרג ערבי חף מכל פשע. ומה עם העיסוק בעיקר? חקירות נתניהו שזוהמו על-ידי אנשים לא הגונים, מוטים ועברייניים לכאורה?
התופעות הללו אינן חדשות. לפני כמה שנים התפטרה מתפקידה כראש המערכת לביקורת על הפרקליטות הילה גרסטל, כוכב עולה בשמי המשפט, נשיאת בית משפט מחוזי לשעבר ומועמדת לעליון. עם התפטרותה התראיינה והצהירה כי היא עוזבת התפקיד "אזרחית מודאגת". בין היתר אמרה כבר אז כי פרקליט המדינה שי ניצן אינו ראוי לשמש בתפקיד הרם בשל חוסר יושר. מישהו זוכר בכלל את האמירה המדהימה הזו?!
לפני כמה חודשים התחיל עורך הדין דן אלדד, מי שמונה על-ידי השר אוחנה לפרקליט המדינה הזמני "לחטט" במידע מפליל, לכאורה, נגד היועץ המשפטי מנדלבליט. בלי בושה ולאור היום דאג מנדלבליט להעביר את הפרקליט מתפקידו תוך שהוא נוטל לעצמו מסמכויותיו. ועוד הדוגמאות רבות.
האמת הצדק והיושר, כמו גם משפט הצדק - כולם נתונים בסד. הבעיות רבות ומטרידות, המערכת נגועה, חולה רקובה ואף מושחתת, חלק מהאישים המרכזיים בה חשודים בפלילים - אלא שכל זה "נשמר" היטב על-ידי "כלבי השמירה" של הדמוקרטיה. אלה עושים יד אחת עם השחיתות ועם ההסתרה, מקיימים קשר של שתיקה, הסתרה והעלמה של עניינים חמורים וכבדי משקל מאוד - באופן שהעניינים האלה אינם זוכים לטיפול הראוי. כך הווה שאי הצדק, הרדיפות הפוליטיות, תפירת התיקים, האכיפה הבררנית, הדאגה ל"אנשי שלומנו" ומלחמת החרמה בכל מי שאיננו מן "המשפחה" ועוד עוולות וחוליים רבים ממשיכים לשלוט ביד רמה בכיפה ויהודים רבים המעורים בפרטים ניצבים חסר אונים, כואבים ומתוסכלים.
ה"שופטים" אינם מבינים או שאינם רוצים להבין כי הם נגועים בניגודי עניינים חמורים ומבקריהם/חבריהם מגבים אותם, פוליטיקאים מושחתים ובעלי אינטרסים פוליטיים שותפים למעל ועולם כמנהגו נוהג. כך גם מפליא הבג"ץ מכותיו ביהודים (ראה מצפה כרמים למשל) בעוד שלבו שופע רחמים והתחשבות כלפי משפחת מחבל שהרג חייל יהודי שאת ביתה הוא מסרב להרוס. וכל אותו הזמן אנו האזרחים (כותב שורות אלה בכללם) חסרי יכולת השפעה של ממש.
למרות הקשיים והחומה הבצורה בפניה אנו ניצבים אין לנו זכות היתר להתעלם ו/או לשתוק. מה שלאל ידינו לעשות עלינו לעשותו - להציף את הבעיות, להביא המידע למודעות הכלל ולהתריע בשער, עד אשר בעזרת השם נצליח להבקיע את החומה.

תאריך:  13/09/2020   |   עודכן:  13/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי נבקיע את החומה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתם אף פעם לא תהיו מרוצים
הירונימוס  |  14/09/20 12:55
 
- אדוני מומחה למדע בידיוני?
במבה  |  14/09/20 15:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון הכהן
עם סגירת הדלת (הזמנית?) להחלת ריבונות על חלקים מיו"ש הגיעה העת לשוב להיגיון "הציונות המעשית". למרות שמדינת ישראל כבר הוקמה בתש"ח, המחלוקת בין תפיסת "הציונות המדינית" לזו "המעשית" נותרה אקטואלית כשהייתה בשנות השלושים של המאה הקודמת
אפרים הלפרין
מה אומרים לנו חכמי חלם - יש פרויקטור, רופא, פרופסור, שחררו מידיו את הכבלים הפוליטיים, תנו לו להפעיל שיקולי בריאות
עו"ד יוסי דר
נתניהו לא הבין בזמן שאדם שמקבל את חינוכו המשפטי והמוסדי בבית גידול כמו זה של ברק וביניש, מפתח מחויבות טוטאלית למערכת המשפטית וליוקרתה    הוא גם לא הבין בזמן, כי גורלם ותדמיתם של מנדלבליט ואלשיך, שאותם מינה, תלויים בהחלטותיו של שי ניצן    ברור היה שניצן הרגיש, בעצמותיו ממש, שעליו להמשיך ולשמר את "המורשת" שהונחלה לו, וכל הדרכים כשרות לשמור על המורשת הזו
טל בן-יעקב
החל מבחירות 2009 נחשפנו לעובדה כי זהות המפלגה אשר לוקחת את הבחירות לא משנה מאומה; הגוש הוא המחליט    כעת, עם הרצון של בנט וליברמן, אשר היוו חלק מרכזי בגוש הימין ושמצאו עצמם באופוזיציה, להחליף את נתניהו, מפת הגושים עלולה להשתנות
אפרים הלפרין
עמית סגל מחד-גיסא, רביב דרוקר מאידך-גיסא, בנימין נתניהו מחד-גיסא, היועמ"ש לממשלה מאידך-גיסא, זה בכלל לא חשוב מי מביניהם משקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il