X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בדיקת ניו-יורק טיימס מצביעה על האטה משמעותית בחודשי הקיץ - שאם תישנה בבחירות לנשיאות, עלולה להביא לפסילת קולות רבים שיגיעו באיחור
▪  ▪  ▪
סניף דואר, מיאמי [צילום: וילפרדו לי, AP]

בחודשים יולי ואוגוסט נרשמו עיכובים ניכרים במסירת הדואר בארה"ב בידי רשות הדואר הממלכתית. מאז המצב השתפר במקצת, אך הדואר "מחלקה ראשונה" – מכתבים וגלויות – נותר איטי יותר מאשר בתחילת השנה. כך מעלה בדיקה של ניו-יורק טיימס – חודש וחצי לפני הבחירות לנשיאות, בהן צפויים עשרות מיליוני אמריקנים להצביע בדואר בשל הקורונה; ההגעה בזמן קריטית, כי רק קולות שיגיעו עד 3 בנובמבר ייספרו.
העיתון מסתמך על נתונים של חברת SnailWorks, אשר עקבה אחרי 28 מיליון דברי דואר ב"מחלקה ראשונה". היא מצאה ששיעור ההגעה בזמן צנח בחודש יולי – זמן קצר לאחר כניסתו של לואיס דה-ג'וי, תורם כבד של דונלד טראמפ, לתפקיד מנהל הרשות, ותחילת הפעלת הצעדים לקיצוץ בהוצאות. הירידה בזמן המסירה הייתה חריפה עוד יותר מאשר בתוהו ובוהו שהשתרר בחודשים הראשונים של הקורונה. דברי דואר כאלו נמסרים בממוצע אחרי שלושה ימים, אבל ביולי-אוגוסט האיחור היה של עד יום אחד; כמעט כל הדואר למרחק רב הגיע בתוך שבוע. דואר למרחק קצר, האמור להגיע בתוך יומיים, הגיע בתוך שלושה ימים.
חלק מדברי הדואר הקשורים לבחירות אמורים להגיע בתוך שלושה ימים, כמו למשל אם טפסי הצבעה מודפסים במדינה אחרת; רוב דואר הבחירות הוא מקומי ואמור להגיע תוך יומיים. לדברי רשות הדואר, היא נותנת עדיפות לכל דברי הדואר הקשורים לבחירות, גם אם אלו נשלחים בתעריפים נמוכים יותר של כמויות גדולות.
ההאטה החלה לאחר שעובדי הדואר הצטוו להוציא בזמן את משאיות החלוקה, ולא להמתין כפי שנהגו עד לסיום המיון של כל דברי הדואר. התוצאה היא, שאמנם באותו יום הדואר מחולק בשעה מוקדמת, אך דברי דואר רבים ממתינים ליום המחרת במקום להימסר בו ביום בשעה מאוחרת יותר. כאמור, בהקשר של הבחירות ההבדל עשוי להיות בין ספירת קולות לבין אי-ספירתם. מומחים אומרים, כי לעיכובים תרמו כנראה גם שינויים נוספים, כמו הפחתת כמות השעות הנוספות של עובדי הדואר והפחתת מספר מכונות המיון בכמה מן המרכזים. באמצע אוגוסט הבטיח דה-ג'וי להשעות את כל השינויים עד לאחר הבחירות.
הפרעות מקומיות, אך חמורות יותר, בחלוקת הדואר נגרמו בשל הקורונה בערים שהיו מוקד המגיפה: ניו-יורק, פילדלפיה, דטרויט ואחרות. במבט כולל נראה שלמגיפה לא הייתה השפעה של ממש ברמה הלאומית על הדואר ב"מחלקה ראשונה", אך במקומות בהם עובדים רבים חלו או נכנסו לבידוד, זמני המסירה התארכו מעבר לממוצע הלאומי.
הבדיקה של SnailWorks עקבה אחרי למעלה מ-60,000 דברי דואר שנשלחו מדי יום מארבע ערים: מיאמי, מילווקי, סולט לייק סיטי ופרדריק. מאחר שזמני ההגעה משתנים ממקום למקום, ייתכן שהמידע מערים אלו אינו משקף בצורה מדויקת את התמונה הלאומית, אך הטיימס אומר שהמגמות הכלליות עולות בקנה אחד עם נתוני רשות הדואר עצמה.
דואר רשמי הקשור לבחירות נושא סמל מיוחד וזוכה למעקב צמוד מצד ועדות הבחירות, באמצעות הברקודים שלו. מומחי בחירות אומרים, כי צעדים אלו אמורים להוביל לכך שמעטפות הצבעה יהיו מוגנות יחסית מפני האטות כלליות ברשת הדואר. עובדי הדואר הונחו לזרז את הטיפול במעטפות הצבעה, כפי שהיה בבחירות קודמות. העובדים אומרים לנהל רישום יום-יומי של דואר הבחירות ושל הטיפול בו במרכזי המיון. עם זאת, מבקר המדינה האמריקני מצא בחודשים מאי ויוני השנה, כי חלק ממתקני רשות הדואר אינם ממלאים הנחיות אלו בצורה מלאה.

תאריך:  17/09/20   |   עודכן:  17/09/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
הנשיא אינו מצליח אינו לנצל את היתרונות המובנים שיש למי שמתמודד על כהונה שנייה - אך יש לו מספיק זמן להתאושש ולסגור את הפער מביידן
איתמר לוין
מאמר ב-Foreign Affairs משרטט את הצעדים שעל ארה"ב לנקוט - ותוהה האם עם נשיא שעודנו מפקפק בהתערבות ב-2016, הם אכן יופעלו
איתמר לוין
צוות מומחים מכין תוכניות פעולה להפעלה בימים הראשונים של ממשל ביידן    המשימות העיקריות: חידוש אמון הציבור ותוכנית להפצת החיסון
איתמר לוין
בני שלושת הדורות הצעירים מהווים 40% מכלל המצביעים השנה ודעותיהם ממקמות אותם חזק במחנהו של ביידן - אבל האם הם יבואו להצביע?
איתמר לוין
אחרי 30 שנות בסנאט, שם אין מנוס מלהגיע לפשרות, ג'ו ביידן רואה את עצמו כמפשר יותר מאשר כאידיאולוג    ברוח זו הוא מפזר הבטחות ששני אגפי המפלגה הדמוקרטית - הליברלים והמתונים - יכולים לחיות איתם, ומותיר את הפרטים עמומים    השאלה היא האם הדבר יגרום למריבות פנימיות אם ינצח בבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il