X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טוב יעשה בית המשפט אם ישכנע מבעוד מועד את הצדדים לפנות להליך גישור אצל שופט בדימוס שהוא בעל שיעור קומה ובעל יוקרה ציבורית רבה, שישכיל להביא בחשבון את הצרכים האמיתיים של כל הצדדים - כדי לשחרר אותם ואת הציבור מהמצב המשברי החמור והמתמשך שנקלעו אליו
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

היועמ"ש מנדלבליט הודיע לאחרונה שהוא: "עומד מאחורי עמדתי המשפטית שראש הממשלה יכול להמשיך בתפקידו עם כתב אישום". עמדתו זו של היועמ"ש אין בה רבותא, שכן החוק עצמו קובע כידוע, שראש הממשלה יכול להמשיך בתפקידו עד פסק דין סופי. מקל וחומר כשעמדה זו נתמכת ע"י פסק דין של 11 שופטי בג"ץ.
אלא שהיועמ"ש הודיע כאמור, שהמדובר בעמדתו המשפטית. כלומר, הוא לא הביע עמדה עובדתית. וכיצד תיקבע העמדה העובדתית? על-פי המצב העובדתי כמובן. במילים אחרות, העמדה המשפטית של היועמ"ש היא עמדה עקרונית מנותקת מעובדות קונקרטיות, ובבוא היום תעלה לדיון השאלה העובדתית אם ראש ממשלה שמתייצב בבית המשפט שלוש פעמים בשבוע מבוקר עד ערב - יכול למלא כראוי את תפקידו כראש הממשלה.
אפשר לקבוע במידה רבה של ודאות, שאפילו נתניהו עצמו סבור שהדבר בלתי אפשרי ואפילו הוא איננו מאמין שייתכן מצב שבו הוא יישב בבית המשפט שלוש פעמים בשבוע במשך שעות על גבי שעות. שלא לדבר על המבוכה הרבה שתתלווה אל הסיטואציה המוטרפת הזו שתשתלט על סדר היום הציבורי. אלא שמצד שני ברור, שנתניהו לא מתכוון לעזוב מרצונו את תפקידו בראשות הממשלה לצורך ניהול משפטו.
וכשזו התסבוכת, נראה שנתניהו שם בשלב זה את יהבו על הליך ההגנה מן הצדק שאמור להתקיים לפני שלב ההוכחות. נתניהו לא מסתיר - להפך, הוא מבליט - את כוונתו להשקיע את מירב מאמציו כדי למצות את הליך ההגנה מן הצדק ולהפיק ממנו את המקסימום במטרה להביא למהפך במצבו המשפטי. מעמד ה"אני מאשים" שקיים כזכור נתניהו בפתח אולם המשפט היה אך קדימון למהלכיו.
נתניהו מתכוון לרכז את עיקר טיעוניו כלפי עד המדינה ניר חפץ, שהתקבע בציבור כמי שמהווה את "ספינת הדגל" של הפרקליטות. היה ויעלה בידיו של נתניהו להביא לפסילת עדותו של ניר חפץ בעקבות האמצעים שננקטו כלפיו כדי לגייסו כעד מדינה - או אז תתחולל בבית המשפט ובציבור דרמה שקשה לתארה. בעקבות הדמורליזציה שתשתלט אז על הפרקליטות, ברור שהיא תתקשה להמשיך לנהל את התיק כאילו דבר לא ארע.
שאלה נכבדה היא כמובן כיצד ינהג בית המשפט לנוכח מה שיתגלה לו בהקשר לנסיבות שאפפו את גיוסו של ניר חפץ כעד מדינה. אבל שאלת השאלות היא כיצד ינהג נתניהו אם בית המשפט יחליט שלא לפסול את ניר חפץ - למרות כל מה שיתגלה אודות נסיבות גיוסו. אין ספק שבית המשפט יזדקק למידה הגונה של תבונה ואחריות כדי להכריע בסוגיה.
כך או כך, לנוכח תמונת המצב כפי שהיא מצטיירת עד כה דומה, שטוב יעשה בית המשפט אם ישכנע מבעוד מועד את הצדדים לפנות להליך גישור אצל שופט בדימוס שהוא בעל שיעור קומה ובעל יוקרה ציבורית רבה, שישכיל להביא בחשבון את הצרכים האמיתיים של כל הצדדים - כדי לשחרר אותם ואת הציבור מהמצב המשברי החמור והמתמשך שנקלעו אליו, ולהניח לדין לנקוב את ההר בהזדמנות אחרת.

תאריך:  16/09/2020   |   עודכן:  16/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאלת הנבצרות של נתניהו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
3 פעמים בשבוע
עמעד  |  17/09/20 11:27
2
לא יעזור לכם כלום.
יוסי מ.  |  21/09/20 11:05
3
מערכת אכיפת החוק חולה!!!
אקטואלי  |  7/10/20 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עידן יוסף
המארגנים של הפגנות הדגלים השחורים הודיעו: ״ההפגנות בגשרים בצמתים ובשיירות תמשכנה, מתוך אחריות חברתית לא נשתתף בהפגנות בלפור בזמן הסגר״    שאר הארגונים הודיעו שיפגינו כרגיל
עידן יוסף
מחקר חדש שמסתמך בעיקר על נתוני ג'י-פי-אס בדק כמה מפגינים מגיעים בכל סוף שבוע לבלפור, מהיכן הם מגיעים - והאם המספרים תואמים את דיווחי המשטרה והמארגנים
עו"ד יוסי דר
נתניהו לא הבין בזמן שאדם שמקבל את חינוכו המשפטי והמוסדי בבית גידול כמו זה של ברק וביניש, מפתח מחויבות טוטאלית למערכת המשפטית וליוקרתה    הוא גם לא הבין בזמן, כי גורלם ותדמיתם של מנדלבליט ואלשיך, שאותם מינה, תלויים בהחלטותיו של שי ניצן    ברור היה שניצן הרגיש, בעצמותיו ממש, שעליו להמשיך ולשמר את "המורשת" שהונחלה לו, וכל הדרכים כשרות לשמור על המורשת הזו
יוסי דר
הנשיאה לשעבר אומרת כאמור שהמשפט של נתניהו הוא כדבריה "גם משפטו של מנדלבליט" - כלומר מנדלבליט אישית הוא זה שניצב כאן לכאורה מצידו השני של המתרס. ובכן, האין בכך להשפיע על השופטים - ולו בתת הכרתם - להביא עובדה זו בחשבון שעה שהם בוחנים ושוקלים את הראיות בתיק?
עידן יוסף
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במתקפה חריפה על היועמ"ש מנדלבליט, "כל יוקרתו וכל עתידו של מנדלבליט תלוי בהרשעתו של נתניהו"    מנדלבליט: "תאוריה קונספירטיבית הזויה ומופרכת, שאינה ראויה לתגובה עניינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il