X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מסתבר שלמרות העשורים, דפוסי ההתנהגות והגישה לא השתנו ארי עדיין מתייחס לאיומים ברצינות תהומית, בעוד שהישראלי הממוצע מבטלם בהינף יד
▪  ▪  ▪
המלאך צחק

השנה אנו שומעים את המושג "חגי תשרי" כל כך הרבה פעמים בחדשות, בעיקר בגלל הסגר. מדינת ישראל הפכה למדינה האדומה ביותר בעולם, דבר המפחיד משני טעמים - המכה עצמה והמשמעות שלה: אם לא תעצר התפשטות המגיפה, יהיה רע ומר; אם כך בארץ, שמתחילת המגיפה הקדימה את העולם כולו בשבועיים עד שלושה, מה יקרה בארה"ב בעוד כחודש?
הנשיא התנצל והתחנן שנעשה את המוטל והמתבקש. פרופסור גמזו התנצל והזהיר. אך אנו בשלנו. להפגין מותר. שוק מחנה יהודה חייב להשאר פתוח. אם להפגין מותר, מדוע אסור להתפלל? החתונות ומופעי הזמר אצל הערבים, מסיבות הבית הפרועות אצל הכדורגלנים שלנו, וכך הלאה וכך הלאה, בניגוד לשכל הישר ובזלזול גמור בהוראות. כל זאת כאילו הנגיף הוא המצאה משונה שנועדה למרר לנו את החיים, דבר בדיוני לחלוטין, ולכן חייבים אנחנו להתמרד - אין בינו לביננו דבר!
השנה לא ניתן לטוס לחו"ל, וגם הבילויים העיקריים מהלך חג סוכות לא יהיו קיימים. ניתן לנו חודש של מתנה, מהקב"ה ממש, וכדאי שנתפכח ונראה שזו אכן מתנה מיוחדת במינה - התמקדות בעיקר, הזדמנות חד-פעמית שלא הייתה כמותה וכנראה גם לא תהיה. בני זוג. הורים וילדיהם. המשפחה הגרעינית. דברים פשוטים ביותר שהם העיקר וכל המהות. כיוון שלא היינו עושים זאת מרצון, כמו ילדים המסרבים להכנס הביתה אחרי שהיו בחוץ מהלך היום כולו, קורא ההורה ואומר - "אתם נכנסים עכשיו, ישר למקלחת, ומשם לארוחת הערב שמחכה על השולחן! מחר יום חדש"! אנחנו ממאנים, רצים ומתחבאים, צועקים "אני לא רוצה וזהו"! אך בלב פנימה כבר הבנו שהיום הגיע לסופו, ועם כל הצער שבדבר - מחר יום חדש! חכו, יש עוד את יום כיפורים, וכולנו נצא לכבישים, לונה פרק - הפנינג אחד ענק (אוייש, גם את זה אסור?!?).
בתחילת מלחמת המפרץ (הראשונה), זו בה התנסנו בטילי הסקאד של סאדאם חוסיין שליט עירק, הייתי בבה"ד אחת בקורס קצינים. מיד עם פרוץ המלחמה חיכיתי שיקפיצו אותי משם, שכן המינוי שלי לשעת חרום היה אי-שם בבור (אותו בור אליו חייל ששמר על הכניסה מנע את כניסתו של שר הביטחון - פקודות הן פקודות). צוערים אחרים נעלמו להם, וידענו שהם נשלחו למקומות עלומים. באותם ימים נסיעות לחו"ל לא היו כה שכיחות כמו בזמן זה (לפני המגיפה), ואנחנו קינאנו באותם חברים שידענו שהם נוסעים וחוזרים, כאמור למקומות מעבר לגבול.
כיון שחייתי בודאות של "זמן שאול", הכל היה הרפתקאה שעומדת להסתיים כל רגע. פתאום אפילו התורנויות לא נראו נוראיות כל כך, שכן כאמור הן היו זמניות בלבד. עמד לו מנגד המלאך וצחק מלוא פיו, בטנו החלה לכאוב מרוב צחוק, ועיניו דמעו. "ארי מתכונן לצאת, בואו נראה לו יציאה מה היא. הבור? אולי התכוון לבוץ"?
פתאום אזעקה. הטילים של סאדאם היו ברובם קונבנציונליים, אך אנחנו חיכינו לטילים עם ראש נפץ כימי, ביולוגי או אטומי. כמו הנגיף של ימינו, רב היה הלא-נודע מהידוע. טיל שנפל בנגב ולא התפוצץ היה עם ראש מותאם לסוגי לוחמה לא קונבנציונליים ואישר את החשדות והמודיעין. באותו זמן, גם ללא האיום הנוסף, אפילו הטילים שנורו עם רמת דיוק מינימלית הצליחו לזרוע בלבול ופחד בקרב האוכלוסייה.
המלאך עומד ומחייך, בעוד ארי עובר חדר חדר ומקפיד שכולם יהיו עם מסכות אב"ך. ארי נרגש, האחריות כבדה, על כתפיו. אם חס וחלילה יקרה משהו, אם מישהו יחנק מגז רעיל או גרוע מכך, הדבר יהיה על מצפונו. בקיצור "אמריק-קי" לחלוטין, לוקח את הדברים ברצינות תהומית ומסרב להתפשר כשחבריו לקורס צוחקים ואומרים "לא יקרה דבר, אל תפחד, אנחנו חסינים, הטילים לא יגיעו לכאן, למקום שכוח אל זה". כמעט שלושה עשורים אחר כך, אותה תמונה של ארי עובר מחדר לחדר עדיין חרוטה בבהירות מפליאה אצל מי שהיה שם באותו זמן.
מסתבר שלמרות העשורים, דפוסי ההתנהגות והגישה לא השתנו. ארי עדיין מתייחס לאיומים ברצינות תהומית, בעוד שהישראלי הממוצע מבטלם בהינף יד. הרשו לי רק לסיים את אותה תמונה בדיווח מהיר: לֹבור לא נזקקתי, שכן לא הייתה זו מלחמה מהסוג שהתכוננו אליה. ולבוץ דווקא כן הגעתי, לשמור על טילי הפטריוט שהגיעו מארה"ב ונוסו בזמן אמת (הם לא היו אפקטיביים). היינו ברמת אביב, ושם התבוססנו בבוץ, בגשם, בקור. פעם בשבוע נתנו לנו להגיע למועדון הספורט המקומי להתקלח שם. המלאך כל כך נהנה שהוא סיפק לי הגנה מיוחדת, והגעתי הלום לספר את אותו סיפור.
למי שלא זוכר, או מי שלא נולד עדיין, לא בכל דירה או בית היה חדר אטום, וצריך היה למגן בעצמנו חדר פנימי, או חדר עם כמה שפחות חלונות, לאטום את כל הפתחים היטב היטב ולהיות מוכנים עם מים ואוכל לחרום ומסיכות האב"ך עלינו או לצידנו. קודם אנחנו, אח"כ הילדים. זקנים גולחו (כן, גם של הדתיים). לא ניתן היה להשיג ניילונים לאיטום, והמחירים קפצו פי עשרה. כך היה גם לגבי ניר דבק. אם איני טועה, עד היום יש אצלנו עדיין סימני ניר דבק על מסגרות החלונות.
יש לנו גם מסיכת אב"ך או שתיים, בנות שלושים שנה לערך - מוצג למוזאון ממש. אנחנו "מוכנים לכל מקרה" לכל מה שיבוא. מסתבר שהיום הטכנולוגיה השתפרה עד כדי כך, שמספיקה מסיכת שלוש שכבות, אפילו אין צורך במסיכה לניתוחים. היום זה לא סאדאם חוסיין המשתולל לו, מאיים על שלום העולם. במקומו הגיע לכאן נגיף בלתי נראה, והוא עושה בנו שמות. גם הוא, כמו הטילים מעירק, מפחיד ביותר. לפעמים הוא פוגע פגיעה ישירה, פעמים אחרות הוא עובר מעלינו, מדלג לו בצחוק, משאיר שובל ונוחת פוגע במישהו אחר. שום דבר לא ידוע, שום דבר לא קבוע, לכן חייבים להזהר משנה זהירות.
הנה מלחמה מסוג חדש שלא היינו ערוכים לקראתה. גם היום אנחנו מסרבים להפנים, והמספרים שעולים ועולים נראים לא קשורים אלינו. לכן לא שינינו עדיין את דפוסי ההתנהגות ואת הגישה. גם זה בו יבוא, ביחוד כל זמן שאנחנו בסורנו. הנגיף, כמו אותו מלאך, הגיע לכאן עם משימה מאוד מוגדרת, ועד שזו לא תצא לפועל, הוא מכאן לא זז ויהיה מה. לא כדאי להעמיד את עקשנותו זו למבחן. אנחנו אולי קשי עוף ועקשניים במיוחד, מימים ימימה, אך הנגיף-מלאך, שליחו המיוחד של האלוהים, כאן בשל סיבה ועבור מטרה, ועם הבוס שלו לא מתחכמים, יהיה אשר יהיה. מי יתן שנכתב כולנו בספר החיים לשנה טובה, בריאה ומלאת כל טוב.

תאריך:  21/09/2020   |   עודכן:  21/09/2020
+מפגיני בלפור חומסים את זכות ההפגנה מאחרים
22:13 21/09/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

זה היה ברור שעם הזמן יהפכו כל הכינוסים מכל מין וסוג להפגנות, ופתאום מפגיני בלפור מבינים שנגמר להם הסוס

הכל בזכות ההפגנה... [צילום: קריים מיניסטר]
+"נתניהו בורח מאחריות ועכשיו מטיל רפש"
20:45 21/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת משיבה מתקפה לראש הממשלה שתקף אותה בישיבת הממשלה והאשים אותה באחריות להתגברות תחלואת הקורונה  ▪  "מציעה לראש הממשלה להתעשת ולהפסיק לחפש אשמות. טוב יעשה ראש הממשלה אם יתרכז בכך ולא בבריחה מאחריות והטלת בוץ ורפש"

שאשא ביטון. אחריות להטלת ספק על ההתמודדות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
נתניהו. כולם אשמים חוץ ממנו [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]
+שרי הליכוד: לקצץ גם בשכר השופטים
18:47 21/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השרים אוחנה, רגב ואקוניס קראו לקצץ גם בשכר בכירי הרשות השופטת, ולא רק בשכר חברי הכנסת והשרים  ▪  גנץ: אנחנו צריכים לתת דוגמה אישית ולא לרדוף אחרי גופים אחרים  ▪  נתניהו האשים את ח"כ שאשא-ביטון בדילול הנחיות הקורונה והודיע על כינוס קבינט הקורונה מחר

השרה רגב. למה לא לקצץ בשכר שופטים? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
גנץ. "לא לעשות עליהום" [צילום: אורן בן חקון]
+רבע מיליון בני אדם נכנסו לבידוד בשבוע
18:00 21/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בשבוע האחרון נכנסו לבידוד קורונה 254,532 בני אדם בישראל  ▪  מ-1 ביולי נכנסו לבידוד 1.16 מיליון בני אדם  ▪  "קיצור ימי הבידוד ביומיים יחסוך כ-150 מיליון שקל בחודש"

[צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+הקורונה תותיר צלקות כלכליות
17:43 21/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אקונומיסט מצביע על הבדל ניכר בין מצב ענפי הטובין למצב ענפי השירותים, ועוד יותר מכך - על פערים בין המדינות השונות

לונדון, 12.9.20. המיתון העמוק ביותר [צילום: דומיניק ליפינסקי, AP]
+גם בזמן קורונה מגיעים
לתשואות גבוהות עם טריא
17:02 21/09/20  |  כתיבת המומחים   |   לרשימה המלאה

[צילום: shutterstock]
+צה"ל מקים יחידה חדשה למאבק במגפה
16:17 21/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

את היחידה לחקירות אפידמיולוגיות יאיישו עשרות חיילי מילואים ו-600 חיילים בסדיר  ▪  גנץ הורה לצה"ל להיות ערוך לפתוח בית חולים שדה עם 200 מיטות בהתאם לצורכי מערכת הבריאות

[צילום: פלאש 90]
+אושרו תקנות להגבלת השימוש בתחבורה ציבורית
15:49 21/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתום דיון סוער אישרה הוועדה כי ההגבלות על שימוש בתחבורה הציבורית יהיו בתוקף עד אמצע אוקטובר  ▪  הרכבת הקלה הוחרגה מההגבלות תוך התחייבות משרד התחבורה להפעיל בה מנגנון ויסות במספר הנוסעים  ▪  מספר הנוסעים ברכבת הקלה - 52% לעומת יום רגיל

[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+התפרצות הקורונה בכנסת: יועץ ושני עובדים נמצאו חיוביים
14:36 21/09/20  |  עידן יוסף

יועצו של ח"כ חיים כץ, אחד מעובדי דפוס הכנסת ואחד מעובדי מזנון הכנסת נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. היום האחרון בו שהה היועץ במשכן היה 9.9 והיום האחרון בו שהו העובדים במשכן היה 14.9.

+ח"כ מארק: להחריג הפגנות מחוק הקורונה
14:33 21/09/20  |  עידן יוסף

חה"כ אוסנת מארק בחשבון הטוויטר שלה: "‏הנחתי הבוקר הצעת חוק לביטול החרגת ההפגנות מחוק הקורנה. כל יום בו מסיבות ההדבקה המופקרות בבלפור נמשכות, אמון הציבור במלחמה בקורונה נשחק. זה יפגע בבריאות של כולנו, בפרנסה של כולנו ובחיים של כולנו! אם חופש התנועה מצטמצם, חופש העיסוק מוגבל וחופש הפולחן נפגע - גם הזכות להפגין תוגבל".

+הסגר נשמר בחופי איגוד ערים בכנרת
13:48 21/09/20  |  מירב ארד

מאיגוד ערים כינרת נמסר כי גם היום (יום ב', 22.9.20), נשמר הסגר בחופי איגוד ערים כינרת.

[צילום: אריק טל קב"ט רשות הכינרת]
+עזה: 42 חולים חדשים ביממה האחרונה
13:42 21/09/20  |  עידן יוסף

‏קורונה ברצועת עזה: 42 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה, מספר החולים הפעילים - 1,830. בימים האחרונים חלה ירידה קלה במספר הנדבקים החדשים, דובר משרד הבריאות בעזה: זה סימן טוב אבל הדבר תלוי בהקפדת התושבים על ההנחיות.

+המשרד לשירותי דת: אישורי המעבר לרה"ש תקפים גם לכיפור
13:40 21/09/20  |  עידן יוסף

בעקבות פניות של חזנים לקבלת אישור מעבר ליום כיפור, המשרד לשירותי דת מודיע: האישור לראש השנה הוא בתוקף גם ליום כיפור ואין צורך בהגשה נוספת.
רק לאלו שלא הספיקו להגיש את האישורים, המשרד מאפשר הגשה נוספת דרך אתר האינטרנט של המשרד לשירותי דת עד ליום חמישי ו' תשרי תשפ"א (24.9.2020) בשעה 14:00 בקישור המצורף
[קישור]

+שלושה בתי חולים הפסיקו לקלוט חולי קורונה
13:28 21/09/20  |  עידן יוסף

העומסים בבתי החולים: שערי צדק, הדסה עין כרם ואסותא אשדוד הפסיקו לקלוט חולי קורונה נוספים. מד"א הנחה לפנות אותם לבתי חולים אחרים.

+השר רפי פרץ: להרחיב הקיצוץ למרוויחים מעל 40 אלף שקל
13:06 21/09/20  |  עידן יוסף

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ בטוויטר: "תומך בהצעה לקצץ בשכר נבחרי הציבור. הערבות ההדדית מתחילה מאיתנו. אבל אני דורש להרחיב לכל בכירי המגזר הציבורי. הקיצוץ צריך להיות גם בפנסיות התקציביות ובשכרם של בכירי המגזר הציבורי כמו מערכת המשפט, הצבא, הפרקליטות, וחברות ממשלתיות ששכרם גדול מ-40 אלף ש״ח בחודש".

+המשטרה קנסה חולה קורונה מאומת מפ"ת שהפר את ההנחיות
11:54 21/09/20  |  מירב ארד

משטרת ישראל קנסה חולה קורונה מאומת מפ"ת, שהגיע למקווה בעיר שהופעל בניגוד להנחיות: שוטרים שהגיעו למקווה גברים ברח' מנחם בגין בפ"ת הבחינו במספר טובלים במקווה וזאת בניגוד להנחיות משרד הבריאות האוסרות על שימוש במקוואות לגברים. השוטרים בדקו את פרטיהם של הנוכחים במקום והתברר כי אחד מהם חולה קורונה מאומת, בן 46 תושב העיר והוא נקנס בדו"ח ע"ס 5,000 שקלים.

+"נדרשות פעולות סגר הדוקות, עד כדי עוצר כולל"
11:22 21/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

פרופ' דב שורץ מבהיר במכתב ששלח לרה"מ: "אם לא ינקטו צעדים דרסטיים תגיע מערכת הבריאות בתוך שבוע למצב של אי-ספיקה"  ▪  מחר יתכנס קבינט הקורונה לדון באפשרות של הידוק הסגר

סגר שני. לא מספיק הדוק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מניין נשים ברחוב
10:41 21/09/20  |  יוסי גבאי   |   לרשימה המלאה

תפילה בעת קורונה [צילום: יוסי גבאי]
+האם התובנה לניהול משבר הקורונה הוא רק בטסטוסטרון שלכם
10:09 21/09/20  |  רות רזניק   |   לרשימה המלאה

לפתע כל המומחים הם גברים? ואילו הרופאות, מנהלות המעבדות, האחיות, ואנו "העמך" של האימהות והסבתות המגדלות דור אחר דור, יולדות אותם, סועדות אותם, מבינות וחשות את הכאב - אנו כבר לא נחשבות יותר?

מבינות וחשות את הכאב [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+בגלל המחסומים: עומסי תנועה כבדים ברחבי הארץ
08:28 21/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

38 מחסומים של המשטרה הוצבו בנתיבים בין-עירוניים עם חזרת המשק לפעילות  ▪  פקקי ענק בצירים המרכזיים ברחבי הארץ  ▪  קבינט הקורונה יכונס ביום שלישי לדיון בהידוק הסגר

פקקים בדרך לעבודה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
קבינט הקורונה. לקראת החמרת הסגר? [צילום: לשכת ראש הממשלה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
38 מחסומים של המשטרה הוצבו בנתיבים בין-עירוניים עם חזרת המשק לפעילות    פקקי ענק בצירים המרכזיים ברחבי הארץ    קבינט הקורונה יכונס ביום שלישי לדיון בהידוק הסגר
איציק וולף
ממשלת ישראל תדון מחר בהצעה לקיצוץ 10% משכר חברי הכנסת והשרים    הישיבה תתקיים בשעה 15:00 באמצעות זום
איציק וולף
קבינט הקורונה צפוי להתכנס לדיון על החמרת הנחיות הסגר לנוכח טענות שמדובר בסגר מלא 'חורים'    שר האוצר מתנגד לצמצום מספר העובדים במגזר הפרטי וטוען כי לא ניתן יהיה לאפשר באופן אחר את פעילות המשק
איציק וולף
נהג נעצר על-ידי השוטרים לאחר שנסע במהירות גבוהה מאוד ברחוב קינג ג'ורג' באופן שסיכן מפגינים ושוטרים    המשטרה חילקה את מתחם ההפגנה בסרטי סימון לקפסולות אך המפגינים התעלמו מהן ואף תועדו מזיזים את מחסומי המשטרה
רפאל בוכניק-חן
במגפה עולמית חמקמקה שהנסתר לגביה רב מהנגלה שומה על המומחים להניח הנחות עבודה מחמירות כבסיס לקבלת החלטות. הסגר אליו עומדת ישראל להיכנס הוא מכשיר לגיטימי ומחויב המציאות בעת הזו העשוי לבלום את התחלואה הגואה, כפי שאירע בגל הראשון בישראל וברחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il