X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אל תגידו שלנו זה לא יכול לקרות ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של עמים שלא האמינו שאצלם אסון הדיקטטורה יכול לקרות, וזה קרה
▪  ▪  ▪
נתניהו. נשק יום הדין [צילום: מן הטלוויזיה]

שבעה חודשים של תוהו פוקד את המדינה. מרבית האזרחים רואים את המדינה מתקרבת לתהום שאל תוכה היא תיפול, אך אין מי שיעצור את הטרוף הזה. נדמה שהאזרחים הרימו את הידיים ומותירים בידי אלה היושבים ליד הגה השלטון לעשות ככל העולה על רוחם. והם, המנהיגים, אם אפשר לקרוא להם כך, בלתי אחראיים לחוסר המעש שלהם כי הם יודעים שממילא שום דבר לא יקרה להם. הם מסודרים. זו הקרקע הפורייה ביותר לעליית הדיקטטורה, הרודנות השפלה. ואנו כבר במסלול הזה מזמן אך הקורונה נפלה לידי מחרחרי הדמוקרטיה ואויביה כפרי בשל. תפוח זהב!
בספרו "על הרודות", כותב טימותי שניידר, את הדברים הבאים: "כאשר הקימו רפובליקה דמוקרטית שביסודה החוק ומיסדו מערכת של בקרות ואיזונים, ביקשו האבות המייסדים (בארה"ב, צ.ר.) למנוע את הרוע שהם, כמו הפילוסופים הקדומים, כינו ר ו ד נ ו ת. הם התכוונו לתפיסת השלטון בכוח בידי יחיד או קבוצה, או למצב שבו השליטים עוקפים את החוק לתועלתם האישית". אני חושש שנתניהו וחבורתו קרובים להשיג את המטרה זו לאור הכאוס המשתולל במדינה. יטענו יודעי דבר ומומחים שאנו לא שם. גם במדינות אחרות טענו זאת וההיסטוריה יודעת לספר היטב מה קרה.
ציות עיוור של האזרחים להוראות המנהיגים, ללא יכולת לבחון את נחיצותן, מסוכן ביותר. הנטייה האנושית הרווחת היא שהפרט מקריב/מאבד את יכולתו לשפוט את המציאות בה בשעה שהוא מצטרף להמון המתנהג כעדר בקבלו כל הנחיה או אמירה של השלטון כנכונה אך גם כבלתי ניתנת לערעור. או אז ההמון מסוגל לבצע מעשים קשים. זה מה שקורה בתקופה האחרונה בישראל. יאמרו המבקרים, ראה ההפגנות ההמוניות נגד נתניהו, ותיווכח שהאזרחים אינם כה צייתנים. בכל הכבוד וההערכה הרבה שאני רוכש למפגינים, אני מבקש לקבוע ש-40 אלף מפגינים או 100 אלף, לא ישנו את המצב. חייבת להיווצר מאסה קריטית של מאות אלפים המצטרפים כדי לגרום לרעידת אדמה פוליטית. אנו לא שם.
איפה אנו? אנו במצב בריאותי-כלכלי-חברתי קשה ביותר. ההוכחה הטובה ביותר לכך היא דווקא פסטיבל השלום עם האמירויות. טראמפ הנמצא בבעיה קשה ביותר מצא שותף שמוכן לשחק בהצגה שלו, הלא הוא נתניהו, שגם מצבו לא ממש מזהיר. באמצעות רטוריקה פוליטית חסרת תוכן אך יעילה מאוד במניפולציות של דעת הקהל, נתניהו מנסה בכל כוחו להטות את כף לטובתו. בענייני פנים, אין לו מה למכור יותר, אז פונים לזירה הבינלאומית ומייצרים מציאות מדומה שהשלום עם האמירויות יקבור את הצורך לפתור את הבעיות הפנימיות, כולל הנושא הפלשתיני.
אין לי מושג מה קרה בחדרי החדרים של המו"מ עם האמירויות. אני יכול לשער בסבירות גבוהה מאוד שביבי לא השתנה. ההפתעות באשר לוויתורים עוד יגיעו, ולא רק מכירת מטוסי F35. ביבי יעשה הכל כדי להיחלץ מן המצפה לו בעוד כמה חודשים: המשפט. הקורונה טרפה את קלפיו. ביבי נמצא בלחץ אדיר כי הוא יודע שגם רבדים גדולים בציבור תומכיו הבינו, סוף-סוף, את התנהלותו. הסגר הנוכחי ואלה שעוד יבואו, מעמידים אותו בסכנה גדולה לגבי עתידו. וכאשר כל אלה אינם עוזרים, ביבי עלול להפעיל את נשק יום הדין: בחסות חוקים הזויים, אנטי-דמוקרטיים בעליל, הוא ינסה להשתלט על השלטון ולטעון שעשה זאת בדרכים דמוקרטיות. מי שייתן את ידו לכך בכנסת או בקרב שומרי הסף, יהיה שותף לקטסטרופה הממתינה לנו בתחתית התהום. גם מקורביו ואוהדיו, ברובם, יודעים שעידן ביבי נגמר.
אל תגידו שלנו זה לא יכול לקרות. ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של עמים שלא האמינו שאצלם אסון הדיקטטורה יכול לקרות. וזה קרה. ישראל אינה בבעלותו של ביבי ולא בבעלות חסידיו השוטים, סופגי שנאה יוקדת ליריבים פוליטיים אך גם למוסדות שלטון החוק. ישראל צריכה להישאר יהודית ודמוקרטית ולא להפוך למלוכה בראשות משפחת נתניהו.

תאריך:  30/09/2020   |   עודכן:  30/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עצרו לפני תהום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הדיקטטורה כבר כאן מזמן
עובד 1  |  30/09/20 16:06
2
צ'לו מפגר בלוח הזמנים
ב,ל  |  12/01/21 18:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
יועץ הוא יועץ הוא יועץ    זו העת לחשבון נפש ולניתוח תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), תפקיד רב-תחומי, כאשר בין התחומים קיימים ניגוד עניינים וסתירות מובנות    למעשה מדובר בתחומים אחדים ולא אחד בלבד, וחשוב להפריד ביניהם, כדי שיתבצעו באופן הראוי
יוסף אליעז
פתאום נשתה הגבורה מלומדי התורה ש"תורתם אומנותם" והם בחרו באוהלה של תורה במקום באוהל סיירים ועמם "החוזרים בתשובה" אשר קנאת מומרים קנאתם לדרך שבחרו בה
יונתן אורון
השיירות של 1948 מול השיירות של 2020    שתי השיירות עולות לירושלים לשמור על עורק החיים של עם ישראל
בלפור חקק
בשנת 2016 ביקרתי אותו כשהיה מאושפז בבי"ח שערי צדק, והופתעתי לראות שגם בשהותו בבית חולים הוא שוכב במיטה וכותב שירים על פתקים
עו"ד אברהם הללי
בסימן שמו אברהם    הפיוט נאמר על-ידי הקהל והחזן לפני הפיוט המסרתי אל נורא עלילה סמוך לשעת הנעילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il