X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בישראל מתנהלות שתי ממשלות. ממשלת המחנה הלאומי ברשות הליכוד, וממשלת החיסול של כחול לבן. זה מה שהתחיל את כל הסיפור של כחול לבן, וזה מה שהיא פועלת בנחישות לעשות גם כעת: סילוקו של נתניהו מהחיים הפוליטיים
▪  ▪  ▪
גנץ, פרץ ואשכנזי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

מלחמה בחוץ. אין אדם שלא מכיר נפגעים; מי מהמחלה עצמה, מי מהמשבר הכלכלי. אולם מעל לכל מרחפת לה מלחמת הקיום הפוליטי. ממשלת הקורונה שהוקמה באמונה שהסולידריות הישראלית מתגייסת בעת חירום, שבעת משבר אנחנו יודעים לצופף שורות - הכזיבה. הממשלה אינה שולטת, סוכני כאוס זוכים לעדנה תקשורתית ומפגינים מקצועיים משולי הדרך מוצבים במרכז הבמה.
וכל זה בשל העובדה שבישראל מתנהלות שתי ממשלות. ממשלת המחנה הלאומי ברשות הליכוד, וממשלת החיסול של כחול לבן. זה מה שהתחיל את כל הסיפור של כחול לבן, וזה מה שהיא פועלת בנחישות לעשות גם כעת: סילוקו של נתניהו מהחיים הפוליטיים. בזה מתמצה תרומתה של כחול לבן, חברת הממשלה, למאבק הלאומי בקורונה. שהרי כידוע, אם ילך נתניהו, כמו שדורש ברק ומפנטז לפיד ומתחנן ליברמן - יבוא מזור לתחלואי הקורונה. ייפתחו בתי העסקים, נשוב לטוס לחו"ל, נשב בפרלמנטים של שישי ונגלגל שיחה על מצב הבורסה בניו-יורק ועל המשחק האחרון של מסי.
בכחול לבן מעודדים מהסקרים: לא כי המפלגה שלהם מתרסקת, אלא כי נתניהו יורד. זו הסיבה שלשמה קמו, וזו עילת קיומם גם כעת. גם בתוך הממשלה, הם ממשיכים את המשימה שלשמה הובאו על-ידי הפקידות והתקשורת. כחול לבן היא ההמשך של ניסיון ההפיכה השלטוני בישראל בדרכים אחרות. אם לא דרך הקלפי והריבון - העם - אז דרך גורמי האכיפה; אם לא דרך גורמי האכיפה - אז דרך בתי המשפט; ואם גם שם לא נצליח - אז נערבב את הקלפים יחד: מערכות אכיפה עם משפט עם הכוח הפוליטי המזערי שלנו - בתוך הממשלה.
יש לא מעט חברי כנסת, כולל ברשימה המשותפת, שתרמו להתמודדות ישראל עם הקורונה יותר מכל שרי כחול לבן גם יחד. לא רק שהם נשברים מקצת לחץ חברתי בטוויטר, הם שופכים שמן למחאה נגד הממשלה שבה הם עצמם חברים, ומשבשים ביודעין את היכולת לקיים משמעת ממלכתית בציבור. "ישראל לפני הכל" הפכה מסיסמה ריקה לסיסמה מניפולטיבית. לראשונה בישראל, ועוד בשעת חירום, מפלגת קואליציה חותרת באופן פעיל תחת היכולת של הממשלה לנהל משבר בריאותי וכלכלי.
הליכוד ונתניהו כשלו בהרכבת הממשלה, כשלו גם הנושאים והנותנים מטעם הימין כולו. אבל דווקא במצב הזה, כשהשותפה הקואליציונית הבכירה עסוקה בסדר יום אחר לחלוטין, מסורה כל-כולה לשליחות הקדושה שהטילה עליה הפקידות הלא-נבחרת בישראל - האחריות של הליכוד, ושל רה"מ נתניהו, כבדה וגדולה מתמיד.
במצב הזה, העיניים נודדות בחזרה לליכוד ולנתניהו. נדרשת אמירה ברורה: כחול לבן, הפקידות על דרגיה, והתקשורת האובססיבית - המשחק שלכם נגמר. יש מערכה חדשה, והיא מצריכה מנהיגות שתנהל את המשבר בלי רעשי הרקע של חבורת "הכל סבבה" או "הכל קטסטרופה". מנהיגות שמישירה מבט ואומרת: גם אם זו המערכה האחרונה שנוביל, אנחנו ננצח. נחזיר את הביטחון הבריאותי והכלכלי לישראל. יש מנהיגות כזאת בישראל, וזה בידיה. צריך שהיא תתעשת - ותופיע.

תאריך:  11/10/2020   |   עודכן:  11/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הליכוד מוכרח להתעשת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ברדוגרי יישר כוח ורוב בריאות
סניל  |  11/10/20 09:41
 
- }}}14שנים נתניהו ראש ממשלה....
ישראל שסועה מתמיד  |  11/10/20 13:54
2
יש לך גם דוגמאות לכל הטענות
הירונימוס  |  11/10/20 13:17
3
כל הכבוד
עמעד  |  11/10/20 15:10
4
עם כל האכזבה ואי הנחת, עם כל
מ. עמיר  |  11/10/20 17:25
5
תיבת הפנדורה סוף סוף נפתחה!!!
אקטואלי  |  14/10/20 22:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בצלאל לביא
נתניהו לא יצליח להימלט מגורלו במחזור הטקסטים על הצלחותיו הכבירות בזירה החיצונית, הבינלאומית    אפילו ההסכמים האחרונים עם איחוד האמירויות ובחריין, שאותם הוא מתעקש להגדיר הסכמי שלו היא רק עוד דוגמה לדרכי השיווק שלו
אליהו קאופמן
ארגון "לה פמיליה", אמיר השכל ומוטי רביד הביאו השבוע שוב את קול הגזענות אל פתח החברה הישראלית    שנאה לאומנית, פטרנליזם לבן ושמאלני והסתה אנטי דתית חברו זה לזה והצליחו להזיז הצידה את "איחוד הסולידריות נגד מחלת הקורונה"
ד"ר רפאל בוכניק
הטמעת המסר, גם מפי מומחים לבריאות הציבור, לפיו הסגר נכפה על כלל הציבור בשל שיקולים פוליטיים שמנעו הטלת סגר דיפרנציאלי וסטריאוטיפי, היא בעייתית ובמידה רבה גם בלתי-ממלכתית
יוני בן-מנחם
סעודיה מובילה קמפיין באמצעי התקשורת שלה נגד ההנהגה הפלשתינית וקוראת לפלשתינים להחליפה. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הורה לבכירי הרש"פ שלא להגיב על ההתקפה הסעודית עד יעבור זעם, הוא מקווה לבחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב בתקווה שהוא יחלץ את הרש"פ ממצוקותיה
יוסף אליעז
אחרי ששירת עשרות שנים את המגזר החרדי בעיקר, הציל נפשות, ריפא חולים ויילד כה רבים במגזר, העז פרופ' מוטי רביד לשעבר מנכ"ל בית החולים מעייני הישועה, לא עלינו, לומר אמת?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il