X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ירדן זועמת על ההחלטה של סאאב עריקאת לקבל טיפול בבית חולים ישראלי ולא בבית חולים בירדן. אישפוזו בישראל חשף את מחדלי הרש"פ שלא הקימה ולו בית חולים אחד בגדה, והעלה לסדר היום הציבורי את שאלת השחיתות וגניבות הכספים בצמרת הרשות
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד אשפוזו של סאאב עריקאת בישראל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

אשפוזו של ד"ר סאאב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף וראש צוות המו"מ עם ישראל, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, מעורר מחלוקות רבות בשטחים וגם כעס בירדן. זאת לאחר שעריקאת דחה את הצעתו של עבדאללה מלך ירדן לשלוח מסוק ליריחו כדי שיעביר אותו לטיפול בבית חולים בקריה הרפואית ברבת עמון.
גורמים ירדנים אומרים כי בדחיית הצעתו של המלך והעדפת בית חולים ישראלי על פני בית חולים ערבי יש משום פגיעה בכבוד הלאומי של ירדן.
מקורביו של עריקאת מתרצים את החלטתו להתאשפז בבית החולים הדסה בכך שבבית החולים הירדני אין את הציוד הרפואי הדרוש שלו הוא זקוק בדחיפות, אולם בכירים בפתח אומרים שעריקאת לא סומך על הרמה המקצועית של הרופאים בירדן או של הרופאים בשטחים ומעדיף להיות מטופל בידי רופאים ישראלים.
כאמור, הכבוד הירדני נפגע מהחלטתו של עריקאת וקיים גם חשש בבית המלוכה הירדני שישראל תעשה שימוש באשפוזו בבית החולים הדסה בירושלים לצורכי הסברה.
ברחוב הפלשתיני ובפלגי האופוזיציה אומרים כי אישפוזו של סאאב עריקאת בבית חולים ישראלי הוא עוד הוכחה לכך שההנהגה הפלשתינית שיקרה לבני עמה כאשר טענה, לאחר פרסום תוכנית הסיפוח הישראלית, כי התנערה מכל ההסכמים עם ישראל והפסיקה את התיאום הביטחוני עמה.
אמבולנס ישראלי נשלח לביתו של סאאב עריקאת ביריחו על-פי בקשת הרש"פ ובאבטחה של המשטרה הפלשתינית העביר אותו אל בית החולים הדסה בירושלים. עריקאת זכה, בזכות מעמדו הבכיר ברש"פ, למתנה גדולה שאליה מייחלים אלפי פלשתינים בשטחים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף והיא טיפול בבית חולים ישראלי מודרני עם צוות רופאים מעולה.
הפעיל הפוליטי דאוד בדראן סיפר לי השבוע על ילדה פלשתינית בת שנתיים וחצי בגדה הזקוקה בדחיפות להשתלת לב, הוריה מפצירים ברש"פ כבר 6 חודשים כי יאשרו לקבל את הטיפול הדרוש בבית חולים ישראלי, אך הם נדחים בהלוך ושוב בטענה כי הדבר בלתי אפשרי בגלל הפסקת התיאום הביטחוני בין שני הצדדים. והנה לפתע פתאום, בכיר הרש"פ עריקאת זוכה ליחס מועדף ומקבל את מה שנשלל מהילדה הזקוקה בדחיפות להשתלת לב.
אשפוזו של עריקאת בבית החולים הדסה עין כרם חשף לעיני כל את ערוותה ומחדליה של הרש"פ בכל הקשור לטיפול הרפואי בתושבי הגדה וההזנחה הפושעת של מערכת הבריאות הפלשתינית. מאז שהגיעה הרש"פ לשטחי הגדה ב-1994 ועד היום, היא לא בנתה אפילו בית חולים חדש אחד שיעניק שירותים רפואיים נאותים לתושבים הפלשתינים, למרות שקיבלה סכומי כסף אדירים מהמדינות התורמות. מרבית הכספים נבלעו ב"חור שחור" מבלי שהושקעו בפרויקטים חיוניים עבור האוכלוסייה הפלשתינית ובראש ובראשונה במערכת הבריאות.
ברחוב הפלשתיני מתרוצצים אלפי סיפורים על השחיתות של בכירי הרש"פ המתגוררים בארמונות פאר, נוסעים במכוניות חדשות ומקבלים משכורות גבוהות בנוסף לעסקים הפרטיים שפתחו בשטחי הגדה, הכל על חשבון העם הפלשתיני. הכספים שמגיעים מחו"ל לרש"פ מתנקזים ללשכתו של מחמוד עבאס במוקאטעה ברמאללה, שם מחליטה אינתיסאר אבו עמארה, ראש הלשכה, לאן יועברו הכספים.
בכיר בפתח סיפר לי, כי לפני כמה שנים הגה אחד מבכירי הרש"פ רעיון, להסב מבנה גדול בעיר בית לחם לבית חולים ומרכז רפואי גדול שייתן שירותים לכל תושבי הגדה. אולם עד מהרה הוא נרתע וויתר על הרעיון לאחר שורה של לחצים שהגיעו אליו מצמרת הרש"פ וניסיונות סחיטה כדי שיאפשר לבכירים ברש"פ להפוך ל"שותפים" שלו בפרויקט ולהתחלק עמו ברווחים.
מערכת הבריאות הפלשתינית מתקשה לתפקד בגלל מחסור בתקציבים ובציוד רפואי אך ספק רב אם הרש"פ תפיק מפרשת סאאב עריקאת את הלקחים הדרושים ותפנה סוף-סוף כספים למערכת הבריאות שלה ולהקמת בית חולים מרכזי שיתן שירותים לתושבים.
בכירי הרש"פ דואגים רק לעצמם. לעבאס יש רופא ישראלי צמוד שמטפל בו, גם כשהוא מתאשפז בבית החולים ברמאללה. הרופא הישראלי מועבר בחשאי תחת שמירה כדי לטפל בראיס. גם רעייתו של עבאס מקבלת טיפולים רפואיים בישראל, שלא להזכיר את מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב ואחרים.
כספי הסיוע לפלשתינים בשטחים לא הגיעו למערכת הבריאות הפלשתינית, הפיקוח הבינלאומי עליהם איננו הדוק די הצורך. בכירי הרש"פ מצאו את הפרצות הדרושות להעלים כספים רבים ואשפוזו של עריקאת מעורר ברחוב הפלשתיני את השאלות, מי משלם את עלות אשפוזו בישראל ולאן נעלמו מיליארדי דולרים שהוזרמו ממדינות העולם לטובת פיתוחה של הרש"פ ושיפור רמת החיים של האוכלוסייה בגדה.
השיח הפלשתיני עוסק גם בשאלה מה יעלה בגורלו של עריקאת אם יבריא וישתחרר מבית החולים, האם הוא ישנה את היחס שלו לישראל שאותה הוא מכנה "מדינת אפרטהייד" ומשמיץ אותה מעל לכל במה בינלאומית אפשרית תוך תמיכה וסיוע לתנועת ה-BDS.
גורמים בפתח המכירים מקרוב את עריקאת טוענים כי לא יחול שום שינוי בעמדותיו כלפי ישראל אם יחלים וישתחרר מבית החולים. לדבריהם, השנאה שלו לישראל עמוקה והוא רואה בטיפול הרפואי בו, בבית החולים הדסה עין כרם, חובה הומניטרית ומוסרית של ישראל ללא כל קשר לסכסוך הישראלי הפלשתיני.
אבל יש כבר כאלה ברש"פ שטוענים כי גם לאחר שעריקאת יחלים הוא לא יוכל להמשיך ולשמש בתפקיד ראש צוות המשא-ומתן עם ישראל מכיוון שהרחוב הפלשתיני לא יאמין לכך שהוא לא הושפע מהטיפול שקיבל בבית חולים ישראלי שהציל את חייו.
ישראל קיבלה החלטה נכונה כשהסכימה לקלוט את עריקאת לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ההחלטה מוצדקת מבחינה הומניטרית ומוסרית והיא גם משרתת את צרכי ההסברה של מדינת ישראל.
ההחלטה הישראלית העלתה לראש סדר היום ברחוב הפלשתיני את השאלה, לאן נעלמו כספי הסיוע שהועברו לעם הפלשתיני ומדוע כשלה הרש"פ במשך כמה עשורים בבניית בית חולים גדול בשטחי הגדה לרווחת התושבים.

תאריך:  23/10/2020   |   עודכן:  23/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
אחת הרקטות יורטה באוויר ושנייה נחתה בשטח פתוח וגרמה להתלקחות    הג'יהאד האיסלאמי מאיים: טווח הרקטות יורחב, ונגיב לתגובה מצד האויב
עמוס גלבוע
באופן צפוי לחלוטין הרשימה המשותפת הצביעה נגד ההסכם עם האמירויות    בתמיכה מבחוץ תחבלו לעשות ממשלת מיעוט??! טירוף! האויב הכי מסוכן לתהליך הוא אירן, והחוליה החלשה היא בחריין
יוני בן-מנחם
חשיפת המנהרה החודרת בגבול רצועת עזה היא הישג חשוב של צה"ל אך היא צריכה להדליק "אור אדום" בישראל לגבי השימוש שעושים ארגוני הטרור בכספי הסיוע מקטר. חשיפת המנהרה סיכלה פיגוע חטיפה גדול שתכנן ארגון חמאס, הארגון מתעתע בישראל ובמקביל לישום הבנות הרגיעה היא מכין את סבב הלחימה הבא
אלי אלון
השבוע לפני 26 שנים ביום רביעי 19 באוקטובר 1994, אירע פיגוע התאבדות באוטובוס קו 5 של חברת דן ברחוב דיזנגוף, תל אביב    בסמוך לפינת הרחובות דיזנגוף ואסתר המלכה, כ-100 מטרים צפונית לכיכר דיזנגוף    בפיגוע נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עשרות
עידן יוסף
האטימה בוצעה לאור החלטת בית המשפט העליון אשר ביטל את צו ההריסה שהוצא ביחס לבית המחבל תוך שקבע כי שמורה הסמכות להמיר את צו ההריסה בצו לאטימת החדר בו התגורר המחבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il