X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
25 שנים להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין על-ידי בן עוולה, יגאל עמיר 25 שנים בהם הצל הנורא מרחף מאז על השיח הציבורי ונוחל כישלון מוחלט
▪  ▪  ▪
יצחק רבין ז"ל [צילום: יעקב סער/לע"מ]

אלו הימים הנוראים, ימים בהם קועקעה אישיותו של ראש הממשלה, ימים בהם מיצגי שנאה הוצגו בראש חוצות וההד לא היה מספיק עוצמתי כדי להוקיעם. ימים בהם ראש הממשלה ומשפחתו בוזו, הושפלו, הוקעו אל עמוד הקלון הציבורי. ימים נוראים של הפגנות בלתי פוסקות עם קריאות נאצה, שלטי הסתה, תמונות ראש הממשלה כאיש גסטאפו, כהיטלר, כגבלס.
ימים נוראים בהם המילה 'בוגד' איבדה מדרמטיותה. לא סתם בוגד, בוגד בביטחון המדינה אשר כולם מבינים מה דינו. ימים נוראים בהם ההמונים נושאים דגלים ולפידים, צרים על ביתו. ימים נוראים בהם מתבצע רצח אופי שעתי בכל הדרכים בהן ניתן להעלות על הדעת, ימים נוראים.
25 שנים להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין על-ידי בן עוולה, יגאל עמיר. 25 שנים בהם הצל הנורא מרחף מאז על השיח הציבורי ונוחל כישלון מוחלט. הימים שקדמו לרצח ראש הממשלה, ימי ההפגנות והזעם בעקבות חתימת הסכם השלום עם הארכי מחבל יאסר ערפאת היו קשים ומרים. ימים בהם החברה הישראלית, בחלקה, חשה נבגדת, סופרת מתיה, קורבנות השלום. ימים נוראים בהם התבצע רצח אופי נגד רה"מ באופן שיטתי, ואז, אל מול אווירת השנאה וההסתה הקשה ארב הרוצח יגאל עמיר וירה בראש הממשלה למוות. רצח פוליטי שהכה בתדהמה את מדינת ישראל ואזרחיה.
אלו היו ימים נוראים אשר נדמה היה כי משהו בשיח ישתנה בעקבות רצח רה"מ. השבר הנורא והאיום, האירוע הטראומטי שהרעיד את אמות הסיפיים של המדינה ואזרחיה. אך דבר לא השתנה. הימים הנוכחים מוכיחים שהשסע העמיק יותר, שיח השנאה התגבר, ההסתה נגד ראש הממשלה חצתה כל קו אדום, הרחובות סוערים, אלימים, רושפים אש ונוטפים זעם. חייו של רה"מ בנימין נתניהו בסכנה, חבל התלייה מעל ראשו, כמו הקריאה לצור על הבסטיליה בבלפור לצד כינויו על-ידי חלק מהצמרת הביטחונית כבוגד בביטחון המדינה מזכירים את הימים ההם. נדמה כי ההיסטוריה הקצרה חוזרת על עצמה.
שנאה ואיבה
אז הטיעון שהוביל לרצח הנורא היה בשל המאבק על שלמות ארץ ישראל, התנגדות קשה להסכם השלום עם אש"ף, מאות יהודים שדמם ניגר במסעדות מתפוצצות, אוטובוסים בוערים, ותחושת ביטחון מופקר. הכתובת הייתה ראש הממשלה יצחק רבין. היום הטיעון הוא ההאשמות נגד ראש הממשלה בשחיתות, דרישה ממנו לפנות את מקומו בלשכת ראש הממשלה בשל הגשת שלושה כתבי אישום, שוחד, מרמה והפרת אמונים. הכתובת היא ראש הממשלה בנימין נתניהו.
כמו אז כן עתה, השנאה והאיבה, לצד האלימות המילולית והבריונות, מיצגי השנאה והאשמות בבגידה בביטחון המדינה, הם אבקת השריפה המשתוללת ברחובותינו. לא יהיה הזוי לחשוב אם ברגעים אלה ישנו בן בלייעל הזומם לפגוע בראש הממשלה או במי ממתנגדיו.
25 שנים לרצח הנורא, קבינט הפיוס, פיקציה שלא הוקמה מעולם, היה צריך לקום בבוקר הרצח. לאחות את הקרעים, לחבר את השברים, ללקט את רסיסי החרס הנשבר. במקום זה המחנות המאשימים ירו אלו באלו בליסטראות האשמות, קיתונות של זעם, שנאה ואיבה. התהום שנפערה רק התרחבה מאז, 25 שנים ההסתה התעצמה, קריאות הנאצה התגברו. העם הפצוע, הכואב ומדמם על רצח יצחק רבין הופך אט אט לאוסף שבטים שהחוט המחבר בינהם מתרופף יותר ויותר .
25 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, הכישלון הלאומי מהדהד במלא עוזו, במלא חריפותו ואין בשורה, הלקח לא נלמד, לא הופנם. הכתובת זועקת, הרצח הבא, אם לא יתחולל שינוי משמעותי, פנימי, עמוק, יסודי ואמתי, כבר באוויר.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  28/10/2020   |   עודכן:  29/10/2020
+"מורשת" רבין (ופרס)
09:43 28/10/20  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

השבוע לפני 26 שנים, ביום רביעי 19 באוקטובר 1994, בוצע פיגוע התאבדות באוטובוס קו 5 של חברת דן ברחוב דיזנגוף, תל אביב, סמוך לפינת הרחובות דיזנגוף ואסתר המלכה, כ-100 מטרים צפונית לכיכר דיזנגוף  ▪  בפיגוע נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עשרות

ערפאת. מגמת דמים [צילום: ויסאם נאסר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
מרדכי ליפמן
השבוע לפני 26 שנים, ביום רביעי 19 באוקטובר 1994, בוצע פיגוע התאבדות באוטובוס קו 5 של חברת דן ברחוב דיזנגוף, תל אביב, סמוך לפינת הרחובות דיזנגוף ואסתר המלכה, כ-100 מטרים צפונית לכיכר דיזנגוף    בפיגוע נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עשרות
עידן יוסף
המשנה ליועמ"ש: "היועץ המשפטי לממשלה הוא יעד להתקפות הכי בוטות שהיו אי-פעם בהיסטוריה הישראלית מבחינת המוסד"    "נתקלת באתגרים קשים ולא פשוטים מאישי ציבור"
איתמר לוין
בית המשפט דחה את עתירתו של עמיר נגד הגבלת שיחותיו ל-15 קרובי משפחה מדרגה ראשונה, בשל חוות דעתו של השב"כ    הורה להגדיל את היקף השיחות משעתיים לארבע שעות ביום
מירב ארד, איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו טען שבמשך שנים מאשימים אותו באשמות שווא כאילו היה שותף לקריאות 'רבין בוגד ורוצח'    "ייצגתי חלק גדול בעם שביקר את הממשלה"    דליה רבין: "החברה הישראלית סובלת ממגמות אנטי-דמוקרטיות אלימות"
עידן יוסף
דוחה את תיאוריות הקשר: "סומך את ידי על בית המשפט ועל קביעתו בעניין זהות הרוצח"    דליה רבין: "התבססותן של תיאוריות קונספירציה תורמת להשלטת אנרכיה. גורמת לאיבוד האמון במערכות הצדק ובשלטון החוק"
רשימות נוספות
גנץ בעצרת לזכר רבין: "חובתנו לאזן את הכיכר"  /  עידן יוסף
יגאל עמיר לא יקבל הטבות  /  איתמר לוין
תימשך שלילת הטבות מעמיר  /  איתמר לוין
עוד אכזבה  /  רותי איזיקוביץ
רבין ואוסלו - סימני השאלה  /  יוסי אחימאיר
"כל החשבון עוד לא נגמר"  /  יהודה שלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il