X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניו-יורק טיימס מדווח על העתירות ופסקי הדין העיקריים מן הימים האחרונים, במאבק בין הדמוקרטים לרפובליקנים על התאמת נוהלי ההצבעה למשבר הקורונה
▪  ▪  ▪
הכנת מעטפות הצבעה בטקסס [צילום: דייוויד פיליפ, AP]

מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב מתנהלת לא רק בעצרות, בתעמולה, בתקשורת וברשתות החברתיות – אלא גם בבתי המשפט ברחבי המדינה. הרפובליקנים והדמוקרטים הגישו מאות עתירות בנוגע לנוהלי ההצבעה, ובעיקר – בעניין התאמת הנהלים לקורונה. ככלל, הדמוקרטים רוצים להקל כמה שיותר משום שאחוז הצבעה גבוה נוטה לטובתם, והרפובליקנים רוצים להחמיר כמה שיותר – בשל אותה הערכה.
רוב ההליכים נוגעים להצבעה בדואר, שעשרות מיליוני אמריקנים מעדיפים השנה בשל המגיפה. למעלה מ-300 הליכים הוגשו ב-44 מדינות בנוגע לנהלי הנובעים מן הקורונה. החשובים ביותר הם אלו הנוגעים למדינות המפתח: כתריסר מדינות בהן המרוץ בדרך כלל צמוד ושאין בהן מסורת ברורה של הצבעה בעד אחת המפלגות. ניו-יורק טיימס מתאר (28.10.20) את ההתפתחויות האחרונות.
פנסילבניה: בית המשפט העליון של המדינה קבע, כי יש לספור קולות המגיעים בדואר עד שלושה ימים (ועד בכלל) לאחר הבחירות. הרפובליקנים יבקשו מבית המשפט העליון של ארה"ב להתערב ולקבוע שיימנו רק הקולות שיגיעו עד יום הבחירות.
צפון קרוליינה: הרפובליקנים וקמפיין טראמפ מבקשים מבית המשפט העליון המדינתי למנוע ממועצת הבחירות להאריך את המועד לקבלת קולות בדואר. המועצה קבעה, כי ניתן לספור קולות שיגיעו עד 12 בנובמבר – תשעה ימים לאחר הבחירות – בתנאי שהם יישלחו (ויוחתמו בדואר) עד יום הבחירות.
ויסקונסין: חמשת שופטי בית המשפט העליון של ארה"ב אשר מונו בידי נשיאים רפובליקנים התייצבו לצידם של הפקידים הרפובליקנים במדינה, וקבעו שעל הקולות להגיע עד השעה 20:00 ביום הבחירות כדי שייספרו. בית המשפט המדינתי קבע שניתן לספור קולות שיגיעו עד 9 בנובמבר, בתנאי שנשלחו עד יום הבחירות. הדמוקרטים קוראים לבוחרים לשלוח את הצבעותיהם בתיבות ייעודיות או להפקידם במשרדי הממשל המדינתי, ולא לשלוח בדואר רגיל.
נבאדה: קמפיין טראמפ תובע להפסיק את ספירת הקולות שנשלחו בדואר במחוז לאס וגאס, בתקווה לערער על החתימות שעל גבי רבות מן המעטפות. המפלגה הרפובליקנית במדינה הגישה עתירה נפרדת, בדרישה לקבל מידע מפורט על הליך ספירת הקולות.
טקסס: בית המשפט העליון המדינתי אישר את קביעתו של המושל הרפובליקני, גרג אבוט, לפיה בכל מחוז תהיה תיבה ייעודית אחת בלבד למשלוח הקולות. במחוז האריס, הכולל את יוסטון, מתגוררים 4.7 מיליון בני אדם, מציין הטיימס.
מישיגן: שופט שמרני ביטל את החלטתה של מזכירת המדינה, ג'וסלין בנסון הדמוקרטית, וקבע שלבוחרים מותר לשאת נשק בגלוי בקלפיות ביום הבחירות.
ברבים מן המקרים טוענים הרפובליקנים, ללא הוכחה, כי השינוי בנוהלי ההצבעה עלול להביא לזיופים, וכי ספירת קולות שיגיעו לאחר יום ההצבעה תוביל לבלבול ולתוהו ובוהו. הדמוקרטים טוענים, כי יש להעניק עדיפות עליונה למימוש זכות ההצבעה בעת משבר לאומי. הם גם מציינים, כי חלק מן הרפובליקנים שינו את עמדתם לגבי קולות המגיעים באיחור: כאשר נראה היה בשנת 2000 שספירתם תסייע לג'ורג' בוש הבן, הם טענו שיש לספור אותם.

תאריך:  28/10/20   |   עודכן:  28/10/20
+מחויבות מוצקה לבטחון ישראל
13:49 28/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כותב ב-Foreign Affairs: אחזור להסכם הגרעין אם אירן תעמוד בתנאיו, אקדם את פירוק הגרעין בקוריאה הצפונית ואפעל להובלה אמריקנית בטכנולוגיה

ג'ו ביידן בישראל, מארס 2016 / שגרירות ארה"ב בישראל
התייחס כמו ל"כנופיית פרוטקשן" [צילום: גרוט ויינגארט, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
כותב ב-Foreign Affairs: אחזור להסכם הגרעין אם אירן תעמוד בתנאיו, אקדם את פירוק הגרעין בקוריאה הצפונית ואפעל להובלה אמריקנית בטכנולוגיה
מנחם רהט
במרוץ הצמוד טראמפ-ביידן, צריכה להיות נתונה אהדתנו לנשיא היחיד שנכדיו יהודים כשרים אל נהיה כפויי טובה לנשיא הכי פרו ישראלי והכי פרו יהודי מאז ימי ג'ורג' ושינגטון
איתמר לוין
כותב ב-Foreign Affairs: יש לחזק את מעמד הביניים על-ידי השקעות בתשתיות ובחינוך, להפגין תקיפות מול סין ולסיים מלחמות ממושכות
פנינה אלעזר שלו
ב-2 באוקטובר צייץ טראמפ לעולם כי בבדיקה שביצע, נמצא חיובי לנגיף, ואיתו גם רעייתו    באותו היום מיהר כבר להתפנות לאשפוז בבית חולים צבאי בוושינגטון, בצעד שגרר ענין עולמי רב בשאלה: למה ממהר להתאשפז ומה מוסתר מעיני הציבור האמריקני?
איתמר לוין
טראמפ אומר שמצבו כיום טוב יותר מאשר בבחירות הקודמות ואנשיו מדברים על התעוררות ניכרת בשטח    וושינגטון פוסט טוען, שהפעם המצב שונה מאוד: ביידן הרבה יותר פופולרי מקלינטון, הדמוקרטים מאוחדים נגד טראמפ, אין לו תקשורת חינם וכמובן הקורונה מרחפת מעל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il