X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתיחות גדולה במחנות הפליטים בגדה בעקבות גל מעצרים שעושה הרש"פ בקרב תומכיו של מוחמד דחלאן גובר החשש לעימותים אלימים בהיקף נרחב, כולל שימוש בנשק חם, בכירים בפתח נערכים גם לאפשרות היחלשות השלטון המרכזי ברמאללה
▪  ▪  ▪
פרג'. אתגר ביטחוני גדול [צילום: מתוך יוטיוב]

קרב הירושה על ראשות הרש"פ נפתח בגלוי בשטחי הגדה ובמקביל הוא נמשך מאחורי הקלעים בצמרת פתח. מתח גדול שורר במחנות הפליטים בגדה שבהם יש לבכיר פתח מוחמד דחלאן מאחזי כוח כמו במחנות הפליטים קלנדיה, אלאמערי, ג'לזון, בלאטה, גנ'ין וטולכרם לאחר שגורמי הביטחון של הרש"פ בפיקודו של הגנרל מאג'ד פרג' פתחו בשבועות האחרונים בגל מעצרים של תומכי דחלאן בגדה.
זהו אתגר ביטחוני גדול עבור הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הידוע בקשריו ההדוקים עם השב"כ הישראלי וה-CIA, הוא רואה את עצמו כיורשו של מחמוד עבאס והוא צריך להוכיח לו, לארה"ב ולישראל כי הוא ראוי לתפקיד ויכול לשמור על היציבות הביטחונית בגדה.
תוופיק אבו חוסה, בכיר ב"זרם הרפורמיסטי" בפתח שבראשו עומד מוחמד דחלאן כתב השבוע
בדף הפייסבוק שלו כי " התחדשה המלחמה במחנות הפליטים בגדה בצל הקורונה ותחת כיסוי "עסקת המאה" " ומתח ביקורת נוקבת על המעצרים שעושים אנשי הביטחון הפלשתינים בקרב פעיליו של מוחמד דחלאן במחנה הפליטים אלאמערי הסמוך לרמאללה.
הוא האשים את הרש"פ בהפעלת טרור ודיכוי במחנות הפליטים בגדה, פגיעה בבתים וברכוש שלא לצורך בתירוץ ביטחוני. "מחנה פליטים אלאמערי הוא המצודה של יאסר ערפאת והוא כקוץ בגרונה של הרש"פ" הסביר אבו חוסה.
כוחותיו של הגנרל מאג'ד פרג' פשטו ב-27 באוקטובר על מחנה הפליטים אלאמערי ועצרו מספר פעילים מקרב תומכיו של מוחמד דחלאן ובראשם ג'יהאד טמליה, חבר הפרלמנט הפלשתיני, לאחר תהלוכת מחאה שעשו הפעילים במחנה במחאה על המעצרים הפוליטיים שעושה הרש"פ.
המעצרים נעשו תוך פגיעה ברכוש, פריצה לבתים והחרמת מחשבים ומכשירי טלפון ניידים, מדובר בפעילים המשתייכים לתנועת פתח אשר קצה נפשם בהנהגתו המושחתת של מחמוד עבאס והם עברו לצד השני למחנהו של מוחמד דחלאן.
מנגנון המודיעין של פרג', משקיע מאמצים גדולים, בהוראתו של מחמוד עבאס לפצח את היקף התשתית שהצליח מוחמד דחלאן בשנים האחרונות להקים בכמה ממחנות הפליטים בגדה ולצייד אותם בנשק.
הדיקטטורה של מחמוד עבאס
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס רודף את בכיר פתח מוחמד דחלאן מאז שנת 2011 על-רקע אישי, הדברים הגיעו להסלמה עד כך שהוא גירש אותו מתנועת פתח באשמות שחיתות ואף האשים אותו באחריות למותו של יאסר ערפאת.
למרות זאת,למוחמד דחלאן יש פופולריות גדולה ברצועת עזה ועתה מתברר שהוא הצליח לבנות לעצמו גם בסיסי תמיכה במחנות הפליטים בגדה, דבר שנעשה בחשאי ומצליח להפתיע את הרש"פ.
שני בכירים בפתח במזרח ירושלים, המזוהים עם מוחמד דחלאן, מוחמד צאב לבן וצלאח זוחייקה פירסמו ברשתות החברתיות מסרים אישיים למחמוד עבאס המותחים ביקורת קשה על התנהלותו כלפי בכירי התנועה וחופש הביטוי הפוליטי.
בכירים בתנועת פתח אומרים כי המעצרים שעושה הרש"פ בקרב תומכיו של מוחמד דחלאן בגדה מעידים על החולשה וההזנחה שבה חייה הרש"פ הנוכחית,על מדיניות הדיכוי של הרש"פ נגד כל מי שיש לו דעה פוליטית האחרת, נגד דחלאן או נגד כל פלג אחר או מפלגה דתית אחרת.
לדבריהם, הדבר נובע מחולשת המדיניות הפלשתינית ומהידיעה של מחמוד עבאס שהוא מאבד את השליטה אט אט על מהלך הענייניים.
גורם בפתח אומר:
"מחמוד עבאס מתנגד לכל דעה שמנוגדת למדיניותו, לכל אופוזיציה, הוא למרבה הצער הפך את עצמו לדיקטטור קטן, מבחינה פסיכולוגית, אם אתה שולט יותר משמונה שנים, הדבר הזה נותן לך את התחושה כראיס שאתה מיוחד, שאתה מעל לעם שלך, כאילו אתה אלוהים שמותר לך לעשות את מה שאסור לאחרים, זה מה שקרה עם מחמוד עבאס, 16 שנים של שלטון,16 שנים של תבוסות מדיניות, 16 שנים של ריקון העם הפלשתיני מהתוכן והמהות של הבעיה הפלשתינית".
לקראת מלחמת אזרחים?
תושבי השטחים עוקבים בדאגה רבה אחר הנעשה במחנות הפליטים שנאמנים למוחמד דחלאן בשטחי הגדה.
לכוחות הביטחון של הרש"פ קשה לפעול ביעילות במחנות הפליטים הצפופים ובסימטאות נגד החמושים של מוחמד דחלאן, במיוחד במחנה הפליטים בלאטה.
אפשרות ההסלמה קיימת, מחמוד עבאס כבר חש מאוים מכוחו של מוחמד דחלאן, במיוחד לאחר חתימת הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, שכן מוחמד דחלאן הינו יועצו הבכיר של השיח' מוחמד בן זאיד, דבר שנותן לו "רוח גבית" לחזור לשטחים ולהתמודד על תפקיד יו"ר הרש"פ.
מחמוד עבאס בונה על כך שגו' ביידן ינצח בבחירות לנשיאות בארה"ב, אם זה יקרה הוא ינצל את הדבר כדי לנסות ולחסל את כוחו הפוליטי והצבאי של מוחמד דחלאן בשטחי הגדה.
ניסיון של הרש"פ למחוץ צבאית את כוחו של מוחמד דחלאן במחנות הפליטים או היחלשות השלטון המרכזי ברמאללה בעקבות מחלת הלב של מחמוד עבאס או מותו עלולים להביא למלחמת אזרחים, בשטח פועלות מליציות חמושות של בכירי הפתח, לפחות 8 מהם רואים את עצמם ראויים לרשת את מקומו של מחמוד עבאס, התפתחות עימותים חמושים נראית רק שאלה של זמן.
ההתלבטות בקרב אנשי הביטחון הפלשתינים
היריבות הקשה בין מחמוד עבאס למוחמד דחלאן מציבה את אנשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים בפני דילמה קשה, הם צריכים לפעול בשטח על-פי הוראת יו"ר הרש"פ נגד פעילים אחרים של פתח רק בגלל שהם מזוהים עם מוחמד דחלאן.
רבים מהם מסתכלים קדימה ושואלים: מה יהיה בהמשך? מחמוד עבאס הוא כבר בן 86 וצפוי לרדת בקרוב מהבמה הפוליטית, האם כדאי להישאר נאמנים לו? מה יהיה בהמשך, יום לאחר מותו?
פעילים של פתח בשטח מציינים כי האווירה קשה מאוד בשטחי הגדה.
רבים מהתושבים נערכים לאפשרות הסתלקותו של מחמוד עבאס.
אחד מפעילי הפתח אומר בשיחות סגורות:
"יש חוליות רדומות, יש משפחות שמחכות ליום הזה, יש חיסולי חשבונות, יש אנשים שנהרגו, יש אנשים שמחכים למותו של מחמוד עבאס בקוצר רוח, יש אנשים שמחכים שתיחשף ההגנה הישראלית על חלק מההנהגה הפלשתינית.
תהיה פה מלחמת אזרחים, לפעמים אני חושב כמה מסכנים הם אנשי הביטחון הפלשתינים, כל מי שהיה מעורב בשפיכת דמם של הפלשתינים בין אם הוא בדרגת קולונל או גנרל,
לא תאמין למראה השנאה היוקדת והכעס שבקרב תושבי מחנות הפליטים בבלאטה ובאלאמערי על מחמוד עבאס ועל מנגנוני הביטחון ועל האנשים ששפכו את דמם של הפלשתינים, הם מחכים לרגע המתאים לחסל את האנשים האלה."
הגרעין הקשה במחנה הפליטים בבלאטה באזור שכם, המזוהה עם מוחמד דחלאן מורכב מעשרות מבוקשים חמושים הדרושים לחקירה על-ידי מנגנוני הביטחון הפלשתינים ועל-ידי השב"כ הישראלי.
במקרה שהרש"פ מצליחה לעצור חלק מהמבוקשים האלה, הם מועברים לכלא ביריחו שם הם עוברים חקירות קשות ואחר כך עומדים לדין בבתי המשפט של הרש"פ.
המבוקש המפורסם ביותר שהפך לסמל המאבק של בלאטה הוא אחמד נאג'י אבו חמאדה המכונה "אלזעבור".
הוא נעצר לפני שלוש שנים וישב בכלא ביריחו עד שלפני שנתיים מת בכלא בנסיבות בלתי ברורות.
הרש"פ טוענת כי הוא נפצע בעת מעצרו וזו הסיבה למותו אך בני משפחתו טוענים כי הרש"פ הרעילה אותו בכלא ביריחו באמצעות מים ששתה.
המבוקשים במחנה הפליטים בלאטה מטילים את האחריות למותו על הגנרל נידאל אבו דוחאן, מפקד כוחות הביטחון הלאומי, ועל אכרם רג'וב שהיה המושל בעיר.
נקמת דמו של "אלזעבור" היא אחת המשימות העיקריות של גרעין המבוקשים בבלאטה.
מחנות הפליטים בגדה רוויים באדי דלק שעלולים להידלק בכל רגע לתבערה גדולה, הרבה תלוי בבחירות בארה"ב, אם ג'ו ביידן ינצח מחמוד עבאס עלול לשאוב מכך עידוד ולנסות לעשות סדר במחנות הפליטים, דבר שעלול להביא להתנגשויות דמים.

תאריך:  29/10/2020   |   עודכן:  29/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
תהליך הנורמליזציה של ישראל עם מדינות ערב מבטא בין היתר את מותה של יוזמת השלום הערבית    היוזמה לא הייתה רלוונטית מבחינת ישראל מרגע לידתה, שלום אמת יושג רק על בסיס יוזמה שתבטיח את צרכיה הביטחונים של ישראל
עו"ד אברהם פכטר
שטיפת המוח הפוליטית המונהגת על-ידי אגודה מגמתית, כולל שיתוף של אנשי צבא ומוסד לשעבר, היא לא רצינית ולא משוכנעת    מדובר באנשים עם עבר מפואר אבל עם ראיית עתיד של קטרקט או בצורה ציורית יותר ראיית עתיד עם משקפת סגורה
ד"ר רפאל בוכניק
ההמולה סביב עסקת מטוסי F-35 מארה"ב לאיחוד האמירויות, וקרב הגרסאות סביבה, מעמידים במבחן סוגיות של אתיקה עיתונאית מזה ושל אמינות מנהיגים מזה. האגו העיתונאי הופך אפוא בהקשר הנוכחי לחזות הכל, ולעזאזל העובדות
מרדכי ליפמן
השבוע לפני 26 שנים, ביום רביעי 19 באוקטובר 1994, בוצע פיגוע התאבדות באוטובוס קו 5 של חברת דן ברחוב דיזנגוף, תל אביב, סמוך לפינת הרחובות דיזנגוף ואסתר המלכה, כ-100 מטרים צפונית לכיכר דיזנגוף    בפיגוע נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עשרות
עמנואל בן-סבו
ראש הממשלה, אדריכל הצונאמי של השלום והתקווה צריך לקבל את פרס ישראל על פועלו, פרס נובל ופרס ראשוני מסוגו בעולם, אתאז"א, אם תרצו אין זו אגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il