X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כל עוד לא תבורר האמת לגבי ההתרחשויות בליל הרצח, וכל עוד תימשך ההסתה מטעם "הנאורים" בעיני עצמם נגד למעלה ממחצית הציבור, מי שמדבר על "אחדות", על "שלום בית" ועל "פיוס" אינו מתכוון לכך. רק חשיפת האמת במלואה, ללא הטיות וללא הטעיות, יכולה להוות בסיס לפיוס. ולהפך, כל עוד האמת במערומיה לא תובא לפני הציבור, הקרע בעם יימשך
▪  ▪  ▪
יגאל עמיר בשחזור רצח רבין [צילום: נתי הרניק/לע"מ]

בחירות 1977 שמו קץ לעשרות שנות שלטון מפא"י, "המפלגה שהקימה את המדינה", כאילו עובדה זו - גם אילו הייתה מדויקת - מקנה לה שלטון לנצח נצחים. ראשות הממשלה עברה מיצחק רבין למנחם בגין. יצחק בן אהרון, איש המא"דים (המחנה האנטי דמוקרטי) דאז, לא קיבל את תוצאות הבחירות וקרא "להחליף את העם".
בחירות 1996 הורידו את שמעון פרס - האיש שנכנס ללשכת ראש הממשלה בעקבות רצח רבין - והעלו את בנימין נתניהו לתפקיד הרם. מחנה השמאל/תקשורת שוב הגיב כאילו הצבעתו של ציבור הבוחרים אינה לגיטימית. למעשה גישה זו שרירה וקיימת עד היום, אפילו בשנתו ה- 15 של נתניהו כראש ממשלה. מכאן נובעת התנהגותם של אנשי המא"דים: אם קביעתו של ציבור הבוחרים אינה לגיטימית, הרי שניתן לסלק את נתניהו מתפקידו בדרך שאינה לגיטימית, בדרך הרחוב במקום בדרך הקלפי. גם העובדה ש- בג"ץ פסק בהתאם לחוק וקבע שנתניהו יכול להיות ראש ממשלה אינה מפריעה לאותם מפגינים, מאז הישראבלוף של "המחאה החברתית" ועד "הבלפוריאדה" השבועית בכיכר פריז.
לאורך השנים עשו ראשי הממשלה מן הימין מעשים אדירים: מנחם בגין הביא שלום עם הגדולה במדינות ערב; בתקופת כהונתו של יצחק שמיר כראש הממשלה עלו ארצה כמיליון עולים, שתרומתם לחברה ולכלכלה במדינת ישראל לא תסולא בפז; אריאל שרון (לפני שהפך את עורו) הוביל את מבצע "חומת מגן" ותיקן את מחדלי אהוד ברק במלחמת אוסלו; בנימין נתניהו, בדרכו הפתלתלה, בלם את אסון אוסלו שאיים עלינו לכלותנו. אבל, אנשי המא"דים (המחנה האנטי דמוקרטי) המשיכו בשלהם: שלטון הימין איננו לגיטימי, ועל כן כל הדרכים לסילוקו הן כשרות.
על כן גם ההסתה נמשכת, ומגיעה לשיאה בכל שנה בעונה זו של השנה, המסיתים חוזרים על השקר כאילו "הימין" הוא זה שרצח את רבין, "עובדה" המקבילה רק לכך ש"היהודים" הם שרצחו את ישוע. לא יגאל עמיר רצח, אלא הימין ובראשו בנימין נתניהו, ועל כן שלטונו אינו לגיטימי. לא אבישי רביב - איש ה- שב"כ הכפוף לכרמי גילון הכפוף ליצחק רבין - הפיץ את תמונת רבין במדי אס. אס., אלא הימין ובראשו בנימין נתניהו. לא ראשי הימין ובראשם נתניהו נאמו מן המרפסת בכיכר ציון, אלא מוסוליני. הן לכך מכוון האזכור החוזר של "המרפסת" שאינה לגיטימית, כאילו המרפסת בכיכר מלכי ישראל (כיכר רבין) שממנה נאמו רבין וממשיכיו בהפגנות "מחנה השלום" ("עצרות" שאינן אלא הפגנות) הן בליל הרצח והן לאורך השנים, רק היא מרפסת לגיטימית.
במשך 25 שנים של הסתה בלתי פוסקת, שבה מתחרים דוברי המא"דים מי ינאם מעל המרפסת ומי יהיה קיצוני יותר בהאשמת למעלה ממחצית העם ברצח ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין. המתלהמים על המרפסת בתל אביב ("מתונים", "נאורים", "שפויים", וכו') מוקיעים את הנואמים על המרפסת בירושלים, ברמז גס כאילו הם ממשיכי דרכו של מוסוליני. הסתה כבר אמרנו?!
וכמו בכל שנה מתקיים הפסטיבל השנתי בימים שבין התאריך העברי לבין התאריך הלועזי של הרצח, הימים שבהם כל "יוצר" ו"איש רוח" בעיני עצמו יכול להפיק סרט, ספר וכו' המאשים למעלה ממחצית הציבור בכלל, והציבור הדתי-לאומי בפרט, ברצח מעשה ידיו של יחיד. דינה של האשמה נבזית, מכלילה ומחליאה זו להיות מושלכת אל פח האשפה של ההיסטוריה, כמו דינה של האשמה נבזית, מכלילה ומחליאה אחרת, כאילו כלל היהודים אשמים ברצח ישוע. אין צורך להתנצל על רצח זה או זה כאילו נעשה על-ידי כל "הימין" או כלל "היהודים".
אמצעי השידור "הממלכתיים" נתנו ונותנים במה אינסופית לדבריהם של "אנשי רוח", "נאורים" בעיני עצמם, ו"תחקירנים" למיניהם, כאילו ה"תחקירים" שלהם דברי אלוהים חיים המה, וכאילו שהם האמת, ואין בלתה, וכל החורג או חולק על "האמת" שלהם, או מטיל בה ספק, ראוי לכל כינויי הגנאי והנאצה האפשריים.
עדר ה"תחקירנים" מטעם חוזר שוב ושוב על דבריו, אך אינו שואל את השאלות הבסיסיות: מי הפיק תועלת פוליטית מן הרצח? - רמז: לא היה זה נתניהו - ומי רקד על הדם בעקבות הרצח? מי ניסה לתרגם את הרצח למנדטים? וכן, מה חשב באותם ימים נוראים רבין עצמו על מחדל אוסלו, שאליו נגרר בעל כורחו (במקרה הטוב) או היה שותף לו (במקרה הרע), ומי חשש שמא רבין יחזור בו ממצעד האיוולת ובכך ינפץ את תקוותם של האוסלואידים?
שלוש היריות של יגאל עמיר מוכרות לכל, אבל איפה "התחקירן" שיבדוק שמא היה כדור נוסף, שהוא שהרג את ראש הממשלה המנוח? איפה "התחקירן" שיבדוק מה קרה בזמן הממושך מאז הירי בראש הממשלה ועד הגעתו לבית החולים? איפה הפרסום הרשמי של דוח הנתיחה הפתולוגית של ראש הממשלה? מתי יתפרסמו זיכרונותיו של פרופסור יהודה היס, הפתולוג, אשר יכולים לאשש או לשלול את המידע והשמועות על שהתרחש באותו לילה נורא?
"התחקירנים" ואחרים טוענים שיגאל עמיר עצמו הודה והעיד על עצמו שהוא הרוצח. הדיוק אינו חשוב בעיני "התחקירנים". כאשר יגאל עמיר ירה, כל המידע שהיה בידיו היה שהוא ירה, אך הוא לא יכול היה לדעת שרבין אומנם נרצח. הוא לא יכול היה לדעת אם היו כדורים אחרים, נוספים, שהביאו למותו של רבין. מכאן שהודאתו אינה הוכחה מעבר לספק סביר - כנדרש - שאמנם הוא רצח את יצחק רבין. מעולם לא תחקרו "התחקירנים" את הפרופסור יהודה היס, מנהל המכון לרפואה משפטית, על הידוע לו מליל הרצח ומאין חדר הכדור הקטלני, אולי לא מהגב. "תחקירן" של ממש היה שואל את עצמו ואת היס כמה שאלות בסיסיות. יהיה מרתק לקרוא את זיכרונותיו של היס.
כל עוד לא תבורר האמת לגבי ההתרחשויות בליל הרצח, וכל עוד תימשך ההסתה מטעם "הנאורים" בעיני עצמם נגד למעלה ממחצית הציבור, מי שמדבר על "אחדות", על "שלום בית" ועל "פיוס" אינו מתכוון לכך. רק חשיפת האמת במלואה, ללא הטיות וללא הטעיות, יכולה להוות בסיס לפיוס. ולהפך, כל עוד האמת במערומיה לא תובא לפני הציבור, הקרע בעם יימשך.

תאריך:  03/11/2020   |   עודכן:  03/11/2020
+תמרור אדום
09:17 03/11/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

שום דבר לא יצדיק את הטראומה הנוראית שעברנו לפני 25 שנה, צלקותיה יהיו טבועות בלב האומה כולה עוד שנים רבות. תיאוריות קונספירטיביות שונות הופרחו באוויר. כתבתו בערוץ 12 של יואב לימור הציתה אותן מחדש בקרב גורמים מסוימים. כך או כך, התמרור האדום שנדלק אז ממשיך להבהב כאות אזהרה מפני התהום

רצח רבין. טרואמה נוראית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ממתין לתשובה
08:50 03/11/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - מינוי והשבעה, מעוררי פלצות, משפט ראווה והפרה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות ואושר

רבין. לא ברור איזו מורשת... [צילום: יעקב סער/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתה נמשכת, כבר 25 שנים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ספק אם מישהו יברר את האמת
וינטר הניה  |  3/11/20 12:15
2
בריימן ממשיך לטמטם את הקוראים
שלמה המגיב  |  3/11/20 14:28
3
הטמטום נמשך
הירונימוס  |  3/11/20 15:34
 
- בריימן יודע את האמת , הירונימו
שלמה המגיב  |  3/11/20 17:56
 
- אני מסכים לכל מילה שלך
הירונימוס  |  3/11/20 19:40
 
- מה ההסבר לפצע ירי מקדימה
דואגת   |  4/11/20 08:09
 
- אין שום "פצע מקדימה" , דאגנית
שלמה המגיב  |  4/11/20 09:44
 
- ועל "עובדות מומצאות" , דאגנית
שלמה המגיב  |  4/11/20 12:37
4
היסטוריה מסבירה את העבר,
רפי לאופרט  |  4/11/20 08:25
 
- ולאופרט יודע במה "לא לגעת"
שלמה המגיב  |  4/11/20 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - מינוי והשבעה, מעוררי פלצות, משפט ראווה והפרה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר
טל בן-יעקב
חלק, בדגש על חלק מן הציבור הישראלי היה שותף להשתלחות חסרת הרסן נגד רבין ערב הרצח. התכחשותו הנפשעת ואי הודאתו באשמה הינה בזויה ומונעת כל סיכוי לשיח כנה ואמיתי בין כל חלקי הציבור הישראלי, מרחיקה כל אפשרות לאיחוי השברים של העם ולא מאפשרת חיבור מחדש בתוך מרקם החברה הישראלית
עמנואל בן-סבו
הנאומים החלולים אשר מדברים אהבה ומגבירים שנאה, מהללים את היחד ופוערים תהומות, מדגישים את השונה ופועלים להרחבת השסע
רפי לאופרט
פרשת אמיר השכל היא אפיזודה אחת מיני רבות ב"מסע הצלב" של השמאל-מרכז בישראל המכוון להדיח רו"מ מכהן בדרכים אנטי-דמוקרטיות    ברקע הדברים נצבים שורשי המחלוקות האידאולוגיות וההבנה שהכרעה בעימות תשנה את אופיה של המדינה    הגיע הזמן להכרעה ברורה, משום שאסור להמשיך בשקרים המבוססים על מבחני תקינות ולגיטימיות "מפוברקים" ו"גזענות התלויה בדבר..."
ד"ר דוד ארגז
מסע המחאה של כרמי גילון נגד נתניהו מצטייר כניסיון להסיר מעצמו אחריות ולהטיל אותה על נתניהו    השאלה הנכונה היא לא האם נתניהו הסית או לא הסית, אלא מה עשה כרמי גילון למנוע את הרצח ובעיקר מה צריך היה לעשות ולא עשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il