X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סיפורים מצחיקים יש באמתחתי על שכנתי, זהבה, שהייתה כ"מעורב ירושלמי" מצד אחד, הייתה אשת מדנים, רבה עם השכנים וכל ויכוח, קטן כגדול, היה גורר אחריו גל קללות... ומאידך-גיסא, הייתה אימא מאוד טובה לילדיה, בשלנית מצוינת, נקייה ואישה נאמנה לבעלה
▪  ▪  ▪
מה לשים בסנדוויץ'? [צילום: לואיס פישר/פלאש 90]

לפני קרוב לארבעים שנה, גרתי ב"שכונת הכורדים". כך אנו, הירושלמים, מכנים את שכונת "נחלת ציון". דירתי הקטנה ברחוב "החידקל" הייתה בת 30 מטר מרובע, שקועה עד צוואר באדמה וחלונותיה היו בגובה הרחוב.
תריסי הברזל של חדר המיטות הקטן שלי, שבדרך כלל הקפדתי להשאירם סגורים, פנו לחצרה המרווחת של שכנתי, זהבה. מכיוון שרוב שעות היום דלתה הייתה פתוחה לרווחה, הייתי שומעת את כל המתחולל בביתה. זהבה הייתה מדברת בקול רם מרגע שפקחה את עיניה והיה נדמה, שכול בני ביתה חרשים.
סיפורים מצחיקים יש באמתחתי על שכנתי, זהבה, שהייתה כ"מעורב ירושלמי". מצד אחד, הייתה אשת מדנים, רבה עם השכנים וכל ויכוח, קטן כגדול, היה גורר אחריו גל קללות מא' ועד ת' שיצאו מפיה בשרשרת ובקול רם, כדרכה, שכול שכונת הכורדים שמעה. ומאידך-גיסא, הייתה אימא מאוד טובה לילדיה, בשלנית מצוינת, נקייה ואישה נאמנה לבעלה.
בוקר אחד, שמעתי אותה מדברת מהמטבח עם בנה, שאת קולו לא שמעתי, כי הרדיו היה פתוח והשמיע מוזיקה מזרחית בווליום של אין סוף דציבלים... יוצא איפה, שמבחינתי היה זה מונולוג של זהבה על הבוקר, והריהו לפניכם.
היא פנתה לבנה, מצי (שם חיבה לשמו, "מצליח"): "מצי, מה אתה רוצה שאכין לך לבית הספר, סנדוויץ' עם נקניק, או סנדוויץ' עם ריבה? מה אמרת? נקניק או ריבה?..., נקניק? ריבה? נו, תענה לי, נקניק? ריבה?..., מה? אתה רוצה סנדוויץ' עם גבינה"?, ואז קראה בקול לבעלה: "שלמה, קנית גבינה אתמול? מה? לא קנית? למה? כי היו הרבה אנשים בתור במכולת ולא הייתה לך סבלנות לחכות, אז חזרת הביתה ולא קנית גבינה"? בסדר, תקנה היום כשתחזור מהעבודה.
מצי, שמעת מה אבא אמר? אין גבינה, היה תור ארוך במכולת של גרשון והוא לא קנה גבינה. טוב, אז מה להכין לך, סנדוויץ' עם נקניק או עם ריבה? אחד נקניק ואחד ריבה? מה? אני לא שומעת..., תסגור קצת את הרדיו, בוקר, מה אתה מרים את הקול שלו עד השמיים. אז מה אתה אומר, נקניק או ריבה? יאללה, יה איבני1, אין לי זמן, יש לי יום כביסה היום. מצי, תגיד כבר, ריבה? נקניק? שניים נקניק ושניים ריבה? זה לא הרבה? אכין לך, אבל שלא תשים אותם על הגדר בדרך לבית הספר, חאראם2 על האוכל.
נשמעת הפסקה ורק קולו הרועם של הרדיו מילא את חלל דירתם ופלש אף לדירתי. "נו, מצי", נשמע שוב קולה של זהבה, "מה להכין לך לבית הספר, סנדוויץ' עם נקניק או סנדוויץ' עם ריבה? שניים נקניק ואחד ריבה? סליחה! שניים ריבה ואחד נקניק? לא? אז מה להכין לך? מה? תוריד את הקול של הרדיו, אתה משגע אותי מהבוקר, אני לא שומעת מה שאתה אומר ויש לי יום כביסה היום. נו, דחילק מצי, מה להכין לך, סנדוויץ' אחד? רק סנדוויץ' אחד לכל היום? אתה חוזר הביתה אחרי שתיים, מה, לא תהיה רעב עד אז? אז מה החלטת, שאתה לא רוצה שום סנדוויץ' רק פרי? מה יגידו אנשים שיראו שאתה כזה רזה, שאימא שלך לא נותנת לך לאכול?
מצי, אתה בטח חולה, בוא נמדוד לך את החום. תביא את המודד חום מהמגירה של אבא. אין לך חום? אז למה אתה לא רוצה סנדוויץ' לבית הספר? מה תעשה? תקנה פלאפל מ"שלום פלאפל"? זה מה שתאכל כל היום? אז למה לא אמרת לי מההתחלה?
טוב, תגיד לאבא שיביא לך כסף, אין עליי גרוש. מה? הוא הלך? מתי הלך? לפני רבע שעה? איזה אבא משונה יש לך, אפילו לא אמר לי 'שלום'. מה אמר? שהוא התרגז מהשיחה שלנו ומהרדיו שמנגן בקול גבוה? אז למה לא סגר אותו? כך אמר והלך?... וו'אללה צודק אבא שלך. צריכים לשמוע רדיו בשקט ולא להדליק אותו בקולי קולות על הבוקר, יותר מאוחר, בצהריים אפשר, אבל לא על הבוקר.
יאללה, מצי, השעה עשרים לשמונה, מאוחר לך, בשעה שמונה פעמון בית הספר מצלצל, שהמנהל לא יזרוק אותך מבית הספר כמו בשבוע שעבר בגלל שאיחרת. אז מה להכין לך, סנדוויץ' עם נקניק או עם ריבה? מה אתה אומר? אני לא שומעת מילה, תכבה כבר את הרדיו הזה לעזאזל ותענה לי. למה אתה לא עונה? מצי, מצי..., קרה לך משהו? אוי ואבוי לי...
מצי, מצי, איפה אתה? איפה הילקוט והמעיל שלך? מה, הלכת לבית הספר בלי שום סנדוויץ'"? מציייי, מציייי..." קראה בקול אחריו כשהיא רצה מהמטבח ויוצאת לחצר וצועקת: "מצי..., לא לקחת שום סנדוויץ', לא של נקניק ולא של ריבה..., אתה בטח חולה, מצייי, וו'אי לי"! קולה נבלע בקולו של הרדיו, והמוזיקה הרועשת שבקעה ממנו, הדהדה מביתה והלאה...
___________

הערות

1. בני - בערבית
2. חבל - בערבית

תאריך:  05/01/2021   |   עודכן:  05/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפור משכונת "נחלת ציון" - נקניק או ריבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מעין ענתבי
טיפולים פסיכותרפיים במגזר הפרטי נחשבים להוצאה כספית גדולה שלא כל אחד יכול לעמוד בה    משרד הבריאות יצא ברפורמה לבריאות הנפש, בניסיון לתת מענה לכל מי שמעוניין בטיפול מבלי שהתשלום יהווה מגבלה    אך מה עם המגבלה החדשה שצצה?
שמואל פישר
ברור לחלוטין כי ביטול בפועל של חוק והכשרת בניה בלתי חוקית תמורת הצבעה של בוחרים ערבים שינהרו בהמוניהם לקלפי היא "שחיתות" הגובלת בשוחד פוליטי
שאול מנשה
"המוסלמים האמינו באלימות ובטרור כדרך לשינוי מצבים פוליטיים    הם הגיעו לשיא האלימות במלחמת 1967 וזה נמשך כיובל שנים..."
בצלאל לביא
ספרים רבים ייכתבו בעתיד הקרוב על כהונתו ההרסנית של טראמפ כנשיא ה-45    כפי שאפשר להעריך, בעתיד היותר רחוק הוא יירשם כנשיא שפעל יותר מכל קודמיו לקעקע את היסודות לא רק של הממשל אלא בכוונת מכוון יצר שסעים עמוקים בחברה האמריקנית שרישומם לא יעלם במהרה
בעז שפירא
בימים עברו היה רפי פרץ איש שאהבת ישראל בוערת בו, איש של תורה, מחנך ומי שהוציא תחת ידיו האמונות מאות ואלפי תלמידים מצוינים אוהבי התורה העם והארץ    כניסתו לעולם הפוליטי הייתה בעוכריו ולנגד עינינו המשתאות חזינו במחזה מכוער בו הכוכב הראשי הוא החיידק הפוליטי שהשתלט על כל ישותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il