הדיסאינפורמציה ברשת בנוגע לתוצאות הבחירות בארה"ב צנחה ב-73% לאחר השעייתו של הנשיא דונלד טראמפ בידי טוויטר, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות – מצאה חברת המחקר זיגנל לאב, שנתוניה מצוטטים (יום א', 17.1.21) בידי וושינגטון פוסט. מספר השיחות על "הונאת הבחירות" צנח מ-2.5 מיליון בשבוע שלפני השעייתו של טראמפ ל-688,000 בלבד בשבוע שלאחר מכן.
הכזבים בנוגע לבחירות היו חלק מרכזי בדיסאינפורמציה ברשת מאז 3 בנובמבר אשתקד, ונדחפו בצורה מובהקת בידי טראמפ ובני בריתו. הם איבדו, לאחר ההסתערות על הקפיטול, את הגישה לשורה של פלטפורמות: פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, Twitch, Spotify, Shopify וכמובן טוויטר. הממצאים מלמדים כיצד מידע כוזב זורם בין האתרים, המעצימים זה את זה.
השעייתו של טראמפ הובילה לצעדים נוספים, כגון השעיית 70,000 חשבונות טוויטר הקשורים לטענות חסרות היסוד של אידיאולוגיית QAnon – להן היה תפקיד מפתח בהסתערות על הקפיטול. "צעדים אלו יחדיו צפויים להוריד משמעותית את היקף הדיסאינפורמציה בטווח הקרוב; מה שיקרה בטווח הארוך – את זה עוד יש לראות", אומרת קייט סטארבירד מאוניברסיטת וושינגטון.
עוד מצאה זיגנל, כי נרשמה ירידה חדה בשימוש בתגיות הקשורות להתפרעות בקפיטול. האזכור של #FightforTrump – שהיה בשימוש נרחב בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ורשתות אחרות בשבוע שקדם להתפרעות – נעלם כמעט לחלוטין. הן תגית זו והן תגית #HoldTheLine, כמו גם הביטוי "March gor Trump", קרסו ב-95%.
המחקרים של זיגנל ואחרים העלו, כי מערכת דיסאינפורמציה רבת היקף – כולל מצד טראמפ - הייתה מרכזית בהבאתם של מיליוני אמריקנים לדחות את תוצאות הבחירות, אך מתקשה לשרוד בלא החשבונות של טראמפ במדיה החברתית. תומכיו של טראמפ צייצו מחדש את הציוצים שלו בקצב אדיר, בלא קשר לנושא, וכך העניקו לו אפשרות חסרת תקדים לעצב את השיח ברשת.
טראמפ מחפש בית חדש ברשתות החברתיות – למשל Parler, Gab או טלגרם – אבל עוד לא החליט היכן לפעול. Parler לא פעלה ברוב השבוע שעבר, אך מחפשת דרכים לחידוש פעילותה לאחר שגוגל ואפל הסירו אותה מחנויות האפליקציות שלהן בנימוק שהיא מאפשרת להסית לאלימות, ואילו אמזון הסירה אותה לחלוטין. קבוצת המעקב Media Matters for America, הנוטה לשמאל, מדווחת, כי נרשמה ירידה ניכרת גם בהקלקות על דפים הנוטים לימין בפייסבוק בימים שלאחר השעיית חשבונו של טראמפ.
חוקרי דיסאינפורמציה מצאו שוב ושוב, כי חשבונות מעטים יחסית היו "מפיצי-על" בתקופת הבחירות, כאשר הציוצים והפוסטים שלהם היוו חלק ניכר מהכזבים בנוגע לבחירות. שבוע לפני הבחירות קבע מחקר של Election Integrity Partnership, כי 20 חשבונות בלבד – כולל זה של טראמפ עצמו – היו המקור לחמישית מהציוצים החוזרים של כזבי הבחירות.
Advance Democracy – גוף שהקים דניאל ג'ונס, לשעבר חוקר מוביל ב-FBI ובסנאט – מצא, כי הרשתות החברתיות הצליחו לסנן מספר רב של אתרים שקידמו טענות כזב בנוגע לבחירות. לצד זאת, שיח אלים ברור ממשיך להתפשט ברשתות. מדובר למשל בשימוש במילה "בוגד" כלפי יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ויו"ר ועדת המודיעין של הבית, אדם שיף. פוסט אחד אף התייחס לסגן הנשיא, מייק פנס, בתמונה של מוקש ולצידה המילה "בגידה". תומכי המיליציה Three Percenters קוראים בגלוי בטיק-טוק לפעול באלימות, כולל בסרטון שזכה ל-139,000 צפיות.