X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הימים האחרונים של ממשל טראמפ, 16.1.21 / Good Morning America
ניתוח הרשתות החברתיות אחרי ההשעיה

בלי טראמפ - הרבה פחות כזבים

וושינגטון פוסט: הדיסאינפורמציה בנוגע לתוצאות הבחירות צנחה ב-73% לאחר השעייתו של טראמפ בידי טוויטר, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות
▪  ▪  ▪
מחפש בית חדש [צילום: AP]

הדיסאינפורמציה ברשת בנוגע לתוצאות הבחירות בארה"ב צנחה ב-73% לאחר השעייתו של הנשיא דונלד טראמפ בידי טוויטר, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות – מצאה חברת המחקר זיגנל לאב, שנתוניה מצוטטים (יום א', 17.1.21) בידי וושינגטון פוסט. מספר השיחות על "הונאת הבחירות" צנח מ-2.5 מיליון בשבוע שלפני השעייתו של טראמפ ל-688,000 בלבד בשבוע שלאחר מכן.
הכזבים בנוגע לבחירות היו חלק מרכזי בדיסאינפורמציה ברשת מאז 3 בנובמבר אשתקד, ונדחפו בצורה מובהקת בידי טראמפ ובני בריתו. הם איבדו, לאחר ההסתערות על הקפיטול, את הגישה לשורה של פלטפורמות: פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, Twitch, Spotify, Shopify וכמובן טוויטר. הממצאים מלמדים כיצד מידע כוזב זורם בין האתרים, המעצימים זה את זה.
השעייתו של טראמפ הובילה לצעדים נוספים, כגון השעיית 70,000 חשבונות טוויטר הקשורים לטענות חסרות היסוד של אידיאולוגיית QAnon – להן היה תפקיד מפתח בהסתערות על הקפיטול. "צעדים אלו יחדיו צפויים להוריד משמעותית את היקף הדיסאינפורמציה בטווח הקרוב; מה שיקרה בטווח הארוך – את זה עוד יש לראות", אומרת קייט סטארבירד מאוניברסיטת וושינגטון.
עוד מצאה זיגנל, כי נרשמה ירידה חדה בשימוש בתגיות הקשורות להתפרעות בקפיטול. האזכור של #FightforTrump – שהיה בשימוש נרחב בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ורשתות אחרות בשבוע שקדם להתפרעות – נעלם כמעט לחלוטין. הן תגית זו והן תגית #HoldTheLine, כמו גם הביטוי "March gor Trump", קרסו ב-95%.
המחקרים של זיגנל ואחרים העלו, כי מערכת דיסאינפורמציה רבת היקף – כולל מצד טראמפ - הייתה מרכזית בהבאתם של מיליוני אמריקנים לדחות את תוצאות הבחירות, אך מתקשה לשרוד בלא החשבונות של טראמפ במדיה החברתית. תומכיו של טראמפ צייצו מחדש את הציוצים שלו בקצב אדיר, בלא קשר לנושא, וכך העניקו לו אפשרות חסרת תקדים לעצב את השיח ברשת.
טראמפ מחפש בית חדש ברשתות החברתיות – למשל Parler, Gab או טלגרם – אבל עוד לא החליט היכן לפעול. Parler לא פעלה ברוב השבוע שעבר, אך מחפשת דרכים לחידוש פעילותה לאחר שגוגל ואפל הסירו אותה מחנויות האפליקציות שלהן בנימוק שהיא מאפשרת להסית לאלימות, ואילו אמזון הסירה אותה לחלוטין. קבוצת המעקב Media Matters for America, הנוטה לשמאל, מדווחת, כי נרשמה ירידה ניכרת גם בהקלקות על דפים הנוטים לימין בפייסבוק בימים שלאחר השעיית חשבונו של טראמפ.
חוקרי דיסאינפורמציה מצאו שוב ושוב, כי חשבונות מעטים יחסית היו "מפיצי-על" בתקופת הבחירות, כאשר הציוצים והפוסטים שלהם היוו חלק ניכר מהכזבים בנוגע לבחירות. שבוע לפני הבחירות קבע מחקר של Election Integrity Partnership, כי 20 חשבונות בלבד – כולל זה של טראמפ עצמו – היו המקור לחמישית מהציוצים החוזרים של כזבי הבחירות.
Advance Democracy – גוף שהקים דניאל ג'ונס, לשעבר חוקר מוביל ב-FBI ובסנאט – מצא, כי הרשתות החברתיות הצליחו לסנן מספר רב של אתרים שקידמו טענות כזב בנוגע לבחירות. לצד זאת, שיח אלים ברור ממשיך להתפשט ברשתות. מדובר למשל בשימוש במילה "בוגד" כלפי יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ויו"ר ועדת המודיעין של הבית, אדם שיף. פוסט אחד אף התייחס לסגן הנשיא, מייק פנס, בתמונה של מוקש ולצידה המילה "בגידה". תומכי המיליציה Three Percenters קוראים בגלוי בטיק-טוק לפעול באלימות, כולל בסרטון שזכה ל-139,000 צפיות.

תאריך:  18/01/21   |   עודכן:  18/01/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלי טראמפ - הרבה פחות כזבים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין ספק שהבחירות זוייפו
Q  |  19/01/21 00:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
נכון לסוף השבוע - התפוגגו החששות מפני התפרעויות והסתערויות על הקפיטולים של המדינות    הצבא וה-FBI בודקים את הרקע של אנשי המשמר הלאומי המוצבים בוושינגטון
איתמר לוין
25,000 מאנשי המשמר הלאומי יאבטחו את העיר - פי שלושה ממספר החיילים האמריקנים באפגניסטן, עירק וסוריה יחדיו    מדינות סוגרות את הקפיטולים שלהן מחשש להתפרעויות    נסיונות לאתר מתפרעים-אפשריים בשדות התעופה    וירג'יניה תחסום גשרים המובילים לוושינגטון    לפחות 13 שוטרים השתתפו בהסתערות של תומכי טראמפ על הקפיטול
איתמר לוין
בכירים בקונגרס לא הצליחו להתקשר לטראמפ    הוא לא התעניין בשלומו של פנס גם כאשר תומכיו קראו לתלות את סגנו    מקורביו עמלו שעות לשכנעו לפרסם הודעות - שלא היה די בהן כדי להפסיק את ההתפרעות    טראמפ קיטר בדיעבד על הסרטון בו הודה למעשה בהפסדו: "גורם לי להיראות חלש"
איתמר לוין
על-פי הדיווח, ראש עיריית ניו-יורק לשעבר דרש 20,000 דולר ליום תמורת עבודתו בניסיון הכושל לשנות את תוצאות הבחירות - אך טראמפ נפגע מהדרישה והורה לעוזריו שלא לשלם
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מדווח: מושלים משתי המפלגות חוששים שהמתח הפוליטי יימשך חודשים ויוביל להתקפות אלימות על מרכזי שלטון מדינתיים ועירוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il