X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התמונות הבלתי נתפסות והקשות מהפרת הסגר הבוטה, מחציפת הפנים, המתריסה, בתלמוד התורה באשדוד, אשר הובילה להתפרעות של תלמידי הישיבה של הפלג הקיצוני והקנאי, זו מציאות שאין להשלים אתה בשום פנים ואופן
▪  ▪  ▪
לשים לזה סוף [צילום: דוברות המשטרה]

יש רגעים שמדינה חייבת לומר עד כאן. את ה'עד כאן' היה צריך לומר ולפעול כבר במאבק הראשון של הפלג הירושלמי הקנאי והקיצוני, המבאיש את ריח היהדות בכלל וריח העדה החרדית לגווניה השונים בפרט, מוציא דיבתה רעה ומחלל שם שמיים ברבים, המכנים את מדינת ישראל כמדינת שמד.
התמונות הקשות של חסימת הכבישים במשך תקופה ארוכה בגין מעצר בן ישיבה שלא הגיע ללשכת גיוס כדי לחתום על 'תורתו אומנותו, חוסות בגבולות חופש המחאה והביטוי, גם אם גרמו לפקקי ענק, גם אם נשמעו בהן קריאות שלא רק חנה בבלי הייתה מסמיקה למשמען, זכותו של הפלג הקיצוני למחות על עקרונותיו מבלי לעבור על החוק, כמו בכל מחאה לגיטימית.
אלא שהתמונות הבלתי נתפסות והקשות מהפרת הסגר הבוטה, מחציפת הפנים, המתריסה, בתלמוד התורה באשדוד, אשר הובילה להתפרעות של תלמידי הישיבה של הפלג הקיצוני והקנאי, זו מציאות שאין להשלים אתה בשום פנים ואופן. ההתפרעות חסרת האחריות של הפלג חסר האחריות, לצד ילדי ת"ת, תינוקות של בית רבן, הרואים את התנהגותם המחפירה, המבישה, המסוכנת, האלימה והמזעזעת של רבניהם, מוריהם והוריהם היא אות קלון על פלג קיצוני וקנאי זה.
הציבור החרדי לגווניו ואפיוניו, ממלא כחלק נכבד מהציבור הישראלי את הוראות הסגר. גדולי התורה הורו לנהוג על-פי הנחיות ממשלת ישראל, וקומץ הפלג הקנאים, הזניח אך הרועש והמחוצף עושה ככל העולה על רוחו, בז לממשלת ישראל, ממשלת השמד אשר מחיסוניה ייהנו בלי להסמיק. בז למנהיגיה, לחוקיה, למשרתיה. פלג בדלני וקיצוני זה עושה ככל העולה על רוחו.
מדינת ישראל מחויבת לפעול באגרוף פלדה כלפי התנהגות פלג הקנאים, למצות את הדין עם פורעי החוק, עם הפוגעים באנשי כוחות הביטחון, עם המסכנים עצמם וחיי אזרחים שומרי החוק.
תלמודי התורה והישיבות של קומץ פלג קנאים אלה יעמלו רבות כדי להשיב את רוח התורה, רוח המוסר לתלמידיהם שהסתובבו עם אלות, יידו אבנים של כוחות הביטחון, רגמו ניידת משטרה. זו אינה היהדות שלנו, אלה אינם הערכים שלנו, לא למידות כאלה אנו מחנכים את הצאן. דרכיה דרכי נועם ונתיבותיה שלום.
אין מקום לסלחנות כלפי פלג הקנאים הקיצוניים. הרוב המכריע של הציבור החרדי על גווניו סולד מהתנהגותם הביריונית האלימה, הכל כך לא יהודית, רוב הציבור החרדי לגווניו היה יותר ממעריך את מדינת ישראל אם ראשי המסיתים היו מובלים למעצרים ולבתי המשפט, ראשי המחאה ומפרי הסגר היו משלמים קנסות כבדים ונדונים על-פי מעשיהם.
פלג הקנאים חייב לדעת שלמעשיהם המוציאים דיבת ציבור יקר, שומר חוק, יש תג מחיר. אין להפוך זאת לקרב התשה כי אם לקרב בלימה והכרעה כנגד כל מי שנוהג באיוולתו בהפקרות קיצונית ומסכן חיי אזרחים.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  18/01/2021   |   עודכן:  18/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבוא חשבון עם חברי הפלג, הקנאים הקיצונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
מנהל לשכת ראש הממשלה במלחמת המפרץ, ינואר 1991, נזכר בימי הסקאדים, מסכות האב"כ והניילונים לפני שלושים שנה
יובל כהן
עבור שונאי ישראל, קילוחי הארס שהתיז בכרי בשנת 2002 הפכו לקאלט עם כל קריאה חסרת משמעות מעשית "לאסור את הקרנת הסרט" ו-"להחרים את כל עותקיו" בעידן האינטרנט והמדיה החברתית
יורם אטינגר
ברנס היה סגן מזכיר המדינה ועוזר מזכיר המדינה לענייני המזה"ת בתקופת הנשיאים אובמה ובוש. הוא הניח את אבני היסוד להסכם הגרעין עם אירן
ארז כהן
קיימת חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה לקידום תוכנית העתקת מפעלי התעשיה המזהמים ובניית 100 אלף דירות ושני מיליון מ"ר תעסוקה במקומם    אם תוכנית זו הייתה מתממשת, היו חיפה והקריות נהנים מיתרונות מרובים
ד"ר שלמה צדוק
המשטרה מעולם לא נתפסה כחלק ממיתוס "בניין האומה"    קציני הארגון היו, אמנם, מקושרים פוליטית ומבצעית למנהיגי היישוב, אולם בפועל, הם לא התרוצצו על ג'בלאות, לא כבשו משלטים, לא ראו את "הלבן בעיניים" של האויב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il