X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ה"תחקירנים" מתיימרים להיות שומרי הסף וכלב השמירה של הדמוקרטיה תפקידה של התקשורת לבקר בישראל רואה התקשורת את תפקידה בביקורת על הממשלה, כל ממשלה, משמאל בלבד אבל, בכל הקשור לביקורת מימין על הממשלה ה"תחקירנים" ממלאים את פיהם מים
▪  ▪  ▪
פרס. חגיגות יום הולדת [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

תוכנית "תחקיר" ששודרה השבוע הציגה שוב את חד-צדדיותם של ה"תחקירנים", אלה שבוחרים את נושא התחקיר ואת אופן הצגתו בהתאם לתרומתו למסע הבחירות של מפלגת השמאל/תקשורת, זו שהמסר היחיד שלה הוא "רק לא נתניהו".
תחקירנים ו"תחקירנים" גילו מאז ומעולם חריצות יתר בכל הקשור לראש הממשלה בנימין נתניהו, וניסו לשמש חוד החנית של השמאל/תקשורת במטרה להפילו. אין להכחיש שלראש הממשלה יש שגיאות רבות וחסרונות רבים, אבל למרות כל אלה, טרם נמצא מי שינווט את מציאות חיינו באופן שיהיה הולם יותר את הקשיים שבפניהם אנו ניצבים. ניגוד מוחלט קיים בין חריצות זו לבין שתיקת הכבשים של עדר התקשורת כאשר ראש הממשלה אריאל שרון הלך בתלם וגירש כעשרת אלפים יהודים מבתיהם ברצועת עזה ובצפון השומרון. על כך הוא זכה במעמד של אתרוג מוגן ויקיר השמאל/תקשורת. הן התקשורת והן המערכת המשפטית נאלמו דום לנוכח האי היווני, והפרשה נסגרה. הגירוש התבצע אחרי שבג"ץ הכשיר את השרץ ולא מנע אותו.
תחקירנים ו"תחקירנים" גילו רפיסות יתר בכל הקשור לראש הממשלה שמעון פרס בתפקידיו השונים, ונמנעו בעקביות מלחקור את הנסיבות שהובילו להסכם אוסלו ולמלחמת אוסלו, את מכלול היחסים המושחתים עם רב המרצחים ערפאת, את הקשרים עם איש העסקים מרטין שלאף, את ההיבטים השונים של הקזינו ביריחו, ואת הפרטים הרבים שהתגלו במהלך השנים סביב אירועי ליל הארבעה בנובמבר 1995. האם כך נוהגים תחקירנים אמתיים, או רק תחקירנים מטעם?! מתי יקום תחקירן אמיץ אשר ילך נגד הזרם ויחקור גם תחומים אלה? התחקירנים וה"תחקירנים" בחשו בעניין תהליך קבלת ההחלטות הכלכליות בצל הקורונה, אבל מעולם לא תחקרו את תהליך קבלת ההחלטות המדיניות בצל יאסר ערפאת והאוסלואידים, תהליך שאת פירות הבאושים שלו יאכלו גם ילדינו ונכדינו.
בהבדל מהאמור לעיל, אורח החיים הנהנתני של ראש הממשלה ומשפחתו, גם אם הוא מנופח באמצעות תקשורת בלתי אוהדת, בלשון המעטה, מנקר את עיני הציבור ומהווה פגיעה של ראש הממשלה עצמו בעצמו. בעשותו כן משחק בנימין נתניהו לידי יריביו הרבים, המחפשים כל דרך להפילו, לאחר שנכשלו בדרך הדמוקרטית. צדק נפתלי בנט, שהיה הפוליטיקאי היחיד שהתייחס לפן הערכי של הפרשיות וטען שעל מנהיג לשמש דוגמה לציבור.
ואם בנהנתנות מנקרת עיניים עסקינן, לא זכורה התייחסות שלילית כל כך לקודמיו בתחום הנהנתנות: אהוד ברק ודירות הפאר שלו, חוותו של אריאל שרון ואחוזת הקבר שלו, אהוד אולמרט ומגדלי השן שבנה בירושלים, ומעל כולם, שמעון פרס, מסעותיו ברחבי תבל וימי ההולדת המגלומניים והיקרים שלו. כל אלה הם שוליים בעיני מי שמתגוללים על נתניהו.
ה"תחקירנים" שוכחים שהדרג המקצועי במשרדי הממשלה אמור להיות כפוף להחלטות הדרג המדיני הנבחר. כך במשרד האוצר, כך במשרד המשפטים, וכך במשרדים האחרים. כאשר הדרג שאינו נבחר ("הפקידים") מנסה להכתיב לדרג שנבחר ושנושא באחריות את השקפת העולם של "שומרי הסף" בעיני עצמם, המעשה סותר את נשמת אפה של הדמוקרטיה, ואף מייתר את הצורך בבחירות דמוקרטיות.
ה"תחקירנים" מתיימרים להיות שומרי הסף וכלב השמירה של הדמוקרטיה. תפקידה של התקשורת לבקר. בישראל רואה התקשורת את תפקידה בביקורת על הממשלה, כל ממשלה, משמאל בלבד. אבל, בכל הקשור לביקורת מימין על הממשלה ה"תחקירנים" ממלאים את פיהם מים.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  24/01/2021   |   עודכן:  24/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרן פאפו
הכתב הבכיר של עיתון נפוץ קורא למנוע מראש הממשלה את זכות הביטוי וחופש הדיבור שהוא, הכותב, נהנה מהם בשפע מזה עשרות שנים יום-יום. זאת אומנם דמוקרטיה אבל מה שהיה קרוי במשטרים הקומוניסטיים "דמוקרטיה עממית" - דהיינו, חופש-דיבור רק למי שדעותיו שמאלניות. לזאת ייקרא "דלדולה של הרוח בישראל" בפראפרזה לספרו של אלאן בלום
יאיר דקל
קיבלתי הודעה שכרטיס ויזה שלי טעון שחזור    אני יודע שזאת לא אמת    גם הודיעו לי שבחברת DHL ממתינה חבילה שלי ואני צריך לשלם רק שני שקלים כדי שישלחו אותה
חנינא פורת
היסטוריה אוראלית של האוכלוסייה הערבית בנגב 1917 - 1948    בעקבות מחקרו של פרופ' מוסטפא כבהא
יהודה קונפורטס
אחרי ארבע שנים של חדשות כזב, ג'ו ביידן מתכנן להחזיר את אמון הציבור האמריקני בשלטון, ויצטרך להתייחס לחלקן של הרשתות החברתיות בהפצתן    וגם: מה הוא יעשה בתחומי הטק האחרים? ואיך השלטון החדש יתגבר על כך שככל הנראה לא הייתה בינו לבין השלטון הקודם העברת ידע מסודרת?
יוני בן-מנחם
התקיפה האווירית הישראלית בסוריה מהווה מסר לממשל ביידן כי ישראל נחושה למנוע את ההתבססות הצבאית של אירן בסוריה. ישראל מתנגדת למתווה של ממשל ביידן לטיפול בהסכם הגרעין והיא תנסה להשפיע עליו,ראש המוסד יוסי כהן ייצא לפגישה עם הנשיא החדש וראש ה-CIA
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il