X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הציפיות שנתניהו ייקח בהליכה את בחירות מרס 2021, בזכות יבוא מיליוני החיסונים ארצה, נתחלפו בחששות גדולים, עקב שינויי נסיבות בלתי צפויים
▪  ▪  ▪
נתניהו. חגיגה מוקדמת [צילום: אוהד זוויגנברג]

יום רביעי, ה-9 בדצמבר 2020, היה אחד המאושרים בחייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא השכים קום באותו בוקר כדי להספיק להגיע לנתב"ג, עם הצלם הרשמי כמובן, כדי לקדם לבדו, רק עם שר הבריאות אדלשטיין, את פני 200 אלף מנות החיסון הראשונות, ששלחה פייזר. "זהו יום חג גדול למדינת ישראל", התפייט בנתב"ג. "ישראל תהיה הראשונה בהדברת הקורונה".
חסידיו של נתניהו זרמו איתו. את הדאגות שהסתמנו בקבוצות הווטסאפ של הליכודניקים, שמא הקורונה, הסגרים והמשברים הכלכליים והחברתיים, ימיטו מכה קשה על הליכוד ועל סיכוייו של נתניהו לעמוד בראש הממשלה הבאה, החליפה אופוריה גדולה: עד הבחירות ב-23 במארס, י' בניסן, כבר תחוסן כל האוכלוסייה. הכלכלה תפרח, חיי התרבות יתאוששו, בתי הכנסת ובתי הספר יחזרו לשיגרה המבורכת - וכל הסרט הרע הזה יישכח. והליכודניקים יצחקו כל הדרך לקלפי.
אבל במהלך הדרך לקלפי, הרחשה תקלה. משהו השתבש. 'היי יוסטון, יש לנו בעיה'. הכוכבים, שהסתדרו יפה, חרגו לפתע ממסילותם. איש לא שיער שעוד בטרם יושלם מבצע החיסונים הארצי, יקפוץ עלינו רוגזן של המוטציות החדשות למיניהן, ואלה שעודן בדרך: הבריטית, הדרום-אפריקנית, הברזילאית, הארגנטינית, הקליפורנית ואפילו הישראלית תוצרת הארץ. איש לא שיער שעד שיחוסן אחרון הישראלים, נוטרד על-ידי תופעות מדאיגות חדשות: הזינוק המפתיע בתחלואת נשים הריוניות וגם בתחלואת ילדים ותינוקות. והודאתו של מנכ"ל מודרנה סטפן בקסל, השבוע, שגם היא מחקה חיוכים: "הקורונה תישאר כאן לנצח".
האופוריה התחלפה בדאגה עמוקה. החיוכים נמחקו. ליכודניקים החלו להבין, גם אם לא יאמרו זאת לפי שעה בגלוי - שמשהו השתבש. שהקסם פג. וייתכן שאנחנו בפתחו של סרט אימים חדש לא עלינו, שעלול להפוך את יום הבוחר בעוד 53 יום - ליום דין; אולי ליום המהפך, ואולי 'רק' פרומו לסיבוב בחירות נוסף, חמישי במספר. בקיצור, אין סיבה למסיבה. גם חיסונם הכפול של 9 מיליון הישראלים, אינו סוף פסוק בסיפור תלאות הקורונה. וגם פיזור הכסף מהליקופטרים, כפי שניסח זאת הממונה המתפטר על התקציבים שאול מרידור, לא עושה רושם טוב.
הציבור גם נדהם לגלות, שמול חצי הכוס המלאה, שבה משתבח ראש הממשלה, בדבר היותנו ראשונים בעולם בשיעורי התחסנות האוכלוסייה ובניהול המלחמה בקורונה בכלל, או במקום 15 במדד בלומברג, ניצבת חצי הכוס הריקה, המזעזעת: ישראל היא המדינה הראשונה בעולם ברשימת 'מדינות האי', בשיעור תמותת נפגעי הקורונה: למעלה מ-4,500 איש. ראו באתר המעקב העולמי, המתעדכן מדי יום.
תקווה הולכת ונמוגה
נתוני 'טבלת המוות' המתייחסים למצבן של 'מדינות האי', אכן מזעזעים: ישראל מצויה בשיא השפל בכל 'מדינות האי' בשני פרמטרים מחרידים: מספר החולים למיליון ומספר המתים למליון. בישראל, אומרת הטבלה, שיא של 64 אלף חולים למיליון. עומאן הבאה בתור מרוחקת בפער ניכר - רק 25 אלף חולים למיליון. הרפובליקה הדומיניקנית במקום ה-3 עם 18.5 אלף מתים למיליון, ואחריה סעודיה עם 10,400 חולים למיליון. בתחתית הרשימה האיטי עם 960 חולים למיליון, מאלאגש עם 650 חולים למיליון וחותמת טייוואן עם רק 37 חולים למיליון.
במבחן התוצאה, כלומר מספר המתים למיליון, שוב ישראל עם השיא השלילי: 464 בישראל, ורק 293 בעומאן, 229 ברפובליקה הדומיניקנית ו-181 בסעודיה. בתחתית הרשימה סינגפור וניו-זילנד, כל אחת עם 5 מתים למיליון, וטייוואן עם 0.3 מתים למיליון. ישראל לא רק רחוקה משאר המדינות, אלא גם מן הממוצע ב'מדינות האי', שהוא 9,906 חולים למיליון (בישראל פי 6 וחצי: 64,000 חולים למיליון) ו-100 מתים למיליון (לעומת 464 בישראל). איפה הממוצע ואיפה אנחנו! מזעזע. ממש לא סיבה למסיבה.
על גלי הניצחון על הקורונה כבר אי-אפשר לבנות. אבל גם לא על הנאמנות החרדית, בעידן שלאחר הפרעות בבני ברק, ירושלים, בית שמש ואשדוד. בעטיין סביר שכוחן של המפלגות החרדיות יצטמק, מחמת תיסכולם של מצביעים חרדים שפויים, מאוזלת היד של נציגיהם הפוליטיים. קושי נוסף: הסיכסוך הפנימי הבלתי נגמר באגו"י, בין החצרות החסידיות המרכזיות לחצרות אחרות המוּדָרות מהעשיה הפוליטית.
הפרעות גם עלולות להרחיק מצביעים חילוניים מהליכוד הבוחלים מן הברית עם החרדים (שהגיעה לשיא הגיחוך השבוע, כשנתניהו התחנן להסכמת החרדים להעלאת גובה הקנסות למפירי הקורונה - והם, כרגיל, סירבו והבהירו שוב מי כאן בעל הבית האמיתי). ואילו חילוניים שההתנהלות החרדית האחרונה ב'ערי הקודש' לא באה להם בטוב, 'יגמלו' לחרדים על ההתפרעויות בנהירה לאחת המפלגות האנטי חרדיות מבין ההיצע הקיים בשוּק: ליברמן, לפיד, חולדאי או מרצ.
גם התקווה לבנות על החברה הערבית, הולכת ונמוגה. ברית לא כתובה בין רע"ם לליכוד, תפרק את המשותפת, וספק אם אז יֶחֱצוּ גם שאר המפלגות הערביות את אחוז החסימה. ברוח הפוך על הפוך, נתניהו דווקא מעוניין במשותפת חזקה. למה? כדי לצמצם סיכוייהם של סער ו/או בנט להקים ממשלה. לסיכום, הישראלי עלול להגיע מתוסכל לקלפי. על חגיגת הדמוקרטיה יעיבו כשלי ניהול משבר הקורונה, האיוולת שבפתיחת נתב"ג לרווחה במשך 10 חודשי המגיפה, חוסר היכולת לכפות את הסגר בכל המדינה, כולל על מנהיגים בכירים, הימנעות מסגרים דיפרנציאליים במקום הסגרים הכלליים, נתוני תמותות השיא, ומי יודע מה עוד מצפה מעבר לפינה.
ועוד: אם תימשך מדיניות השמים הסגורים, יגיעו לקלפיות יותר מצביעי שמאל. בבחירות מרס 2010, נמצא בקלפיות למבודדים שנחתו אז בנתב"ג, רוב מוחץ לשמאל. הפעם יישארו בארץ מצביעי השמאל המשוטטים בדרך כלל בחו"ל ביום הבוחר. ואל תגידו שהם בסך-הכל לא שווים מנדט: במקרה של שוויון, הם יהיו ה- game changer של המשחק הדמוקרטי.

תאריך:  28/01/2021   |   עודכן:  28/01/2021
+סקר: זליכה עובר את אחוז החסימה; חולדאי ממשיך להתרסק
01:12 29/01/21  |  עידן יוסף

סקר ישראל היום (מאגר מוחות): הליכוד 28; יש עתיד 15; תקווה חדשה 13; הרשימה המשותפת (ללא פילוגים), ימינה 11; שס 9; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו, מרצ 6; העבודה, כחול לבן, הכלכלית החדשה (זליכה) 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 68 מושבים, וללא סער - רק 55.
המפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה: הציונות הדתית 2%; הבית היהודי 1.2%; הדמוקרטית 1%; הישראלים 0.6%; תנופה 0.5%; עוצמה יהודית 0.3%; תל"ם 0%.

+גורמים במפלגת הישראלים: חולדאי עשוי לפרוש מההתמודדות
21:17 28/01/21  |  עידן יוסף

גורמים במפלגת הישראלים: חולדאי עשוי לפרוש מההתמודדות - אך קודם ינסה למצות מגעים (כאן חדשות).

+מקבץ תגובות מהבית שבסגר
13:41 28/01/21  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה

הדאגה מהאיום האירני, הדאגה מהנשיא ביידן וממשלו, הדאגה לצפוי אחרי הקורונה, הדאגה למובטלים, לזקנים, לעניים, הדאגה לאיחוי הקרע שבתוכינו, הדאגה ליציבות שלטונית  ▪  הדאגה לפשרה עם הפלשתינים, והדאגה לאנטישמיות המתפשטת בעולם נגד היהודים  ▪  הדאגה שהשמש תמשיך לזרוח וישראל תמשיך לפרוח והדאגה לביטחון מאויבינו ולשלום בתוכינו

אנחנו לא בארה"ב... [צילום: דוברות המשטרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמחקו החיוכים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבעייה היא
gngs  |  28/01/21 14:21
2
ראש ממשלה פלילי?
עזרא מנצור  |  1/02/21 15:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איציק וולף
הרשימה המשותפת לא תרוץ במתכונת הנוכחית בבחירות לכנסת לאחר שהמגעים בין מפלגת רע"ם לשאר המפלגות המרכיבות את הרשימה נקלעו למבוי סתום    ברשימה המשותפת מאשימים את עבאס מנסור בפעולה שיטתית לפירוק הרשימה וטוענים כי "התכסיס של נתניהו הצליח"
איציק וולף
מאשים את היו"ר החדשה של מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, ביצירת קמפיין שנאה וטוען שאין לו כוונה להיגרר אליו    נענה לבקשת בני גנץ להמשיך לכהן בממשלה לצורך מניעת חיזוק של גוש הימין לפני הבחירות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - השקדייה פורחת, מרי, הפקרות, מתהפך בקברו וזיכרונות    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    חג אילנות שמח והרבה בריאות ואושר
עידן יוסף
חילופי דברים בוועדת החוקה בין יו"ר הוועדה לבין הח"כים גינזבורג ופרידמן על סגירת מוסדות חינוך    אשר: אם נגדיל את הקנסות, מי יאכוף אותם?    גינזבורג: יש פה שלושה גורמי אכיפה
עידן יוסף
בהוראת יו"ר העבודה מרב מיכאלי אמור היה פרץ להתפטר מהממשלה, אך בחר להתפטר מהמפלגה והתבקש על-ידי גנץ להמשיך כשר הכלכלה    פרץ למיכאלי: "את מייצרת קמפיין שנאה"    אילן גילאון צפוי לחזור לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il