X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסיפור מגלה גרעין של תקווה בלבו של הילד, ואדים, של ציפיה למרחוק לעתיד טוב, הנושא בכנפיו הצלחה
▪  ▪  ▪
לטעת תקווה [צילום: עאהד טאייח, AP]

סופרים נוהגים מדי פעם לתת מתנות לרעיהם - ספרים פרי עטם. לאחרונה, קיבלתי ספר ילדים מקסים בציוריו ובצורתו האסתטית, שמיד שבו את לבי, אך יותר מכך, שבה את לבי תוכנו של הספר, שהזכיר לי את המשפט: "היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה" (נדרים פא, ע"א).
אני זוכרת איך הייתי מסתכלת בהערצה על המורים שליוו אותי, מכיתה א' ועד לאוניברסיטה העברית. הם היו עבורי בבחינת עמוד האש שהלך לפניי בדרך הלימוד, ההתמדה וההצלחה!
כמוני, כן ידידי הסופר עמנואל בן סבו, שכתב את הספר: "זרעים של הצלחה". לעמנואל יש כישרון מיוחד לשזור סיפור חיים עם סיפורי ילדות. הוא בונה דמויות של ילדים וגדולים ומתאר בלשון ספרותית את הקשר הסמוי והגלוי ביניהם.
הסיפור מגלה גרעין של תקווה בלבו של הילד, ואדים, של ציפיה למרחוק לעתיד טוב, הנושא בכנפיו הצלחה. היא ניתנת לכיבוש, גם אם הוא נמצא בעמדה "נחותה" ביחס לילדים אחרים בסביבתו.
לאורך כל הסיפור, נטע עמנואל זרעים של ערכים, ניסיון חיים ותקווה, שבאמצעותם ניתן לעצב את אישיותם של הילדים הנמצאים באותו מצב.
תקווה בארץ לא נודעת
המחבר מוביל אותנו, עקב בצד אגודל, במשעול חייו של גיבור הספר, ואדים, שיצא באישון לילה, ללא אם ואב, מארצו הקרה בלווית סבתו ואחיו הקטנים. בידה האחת היא נשאה מזוודה, ובידה השנייה נשאה שקיות ניילון עם חפצים נוספים. כך עלו בבהילות על ציפור ברזל גדולה שהובילה אותם לארץ לא נודעת - לארץ ישראל!
עמנואל מתאר ברגש ובנימה של גבורה את מאבקו של ואדים, הילד, בצעדיו הראשונים בארץ לא ידועה לו וללא כל סיכוי להצלחה. למרות שעבר זמנים כואבים ומאתגרים, הצליח לגדול ולהתפתח בפנימייה, בחברת ילדים עזובים כמוהו, ולהוציא מתוק מעז. הוא התבגר והיה לגבר, כבש את ספסלי האוניברסיטה והקים משפחה. ואדים חזר בגדול לפנימייה שלו והחל להדריך ילדים כמותו. הוא נטע בלבם של הילדים זרעים של הצלחה ונתן להם דוגמה אישית טובה, שהיא בבחינת: "נאה דורש - נאה מקיים"! הסופר עמנואל בן סבו, היה המנהל החינוכי באותה פנימייה בה גדל ואדים, גיבור ספרו שנגע ללבו.
מודל לחיקוי
מה שהוביל את ואדים, היא האמונה ביכולותיו למרות הכול. הוא התבונן באלון הקטן, ילד מהפנימייה, שנשא אליו עיניים מעריצות ונזכר בחייו ובחוויה הקשה אותה חווה כילד רך טרם עלייתו החפוזה ארצה, איך פסע בפסיעות הססניות בתחילת הדרך ואיך לאט-לאט עלה ופרח כתמר...
ואדים גדל, כאמור, בפנימייה, שרת כמפקד בצבא, למד באקדמיה, הפך לאיש עסקים ואף נישא לטובי רעייתו ובנה בית בריא בישראל. הוא אומנם לא שכח את חייו כילד, אך מאידך לא הביט לאחור אלא התקדם בצעדי ענק קדימה! בעוד כולו מלא אופטימיות, שאף הוא להנחילה לילדי הפנימייה שחינך וליווה, צעד אחר צעד, בתחילת דרכם בשבילי החיים. ואדים שאף לנטוע בהם חוסן, און ותקווה בצעדם לקראת עתיד, שיהיה טוב מכפי שצפו, ואמנם ניכר שהצליח!
הגשמת חלום
בספר זה, מסופר על אלון הקטן, שערב אחד בטרם לכתו לישון, שאל את המדריכה שלו: "איך נהיים ואדים? איך הופכים לוואדים? והיא השיבה לו ברוך, שיאמין בעצמו, שלא יוותר ולא יתפשר. שימשיך לחלום, ללמוד, להשקיע ובסוף הדרך, אף הוא יצליח בחייו!
כשקראתי את ספר הילדים "זרעים של הצלחה", נזכרתי בי, כילדה, תופסת בידה של אחותי הקטנה והיחידה, שרה'לה, שומרת עליה מכל משמר מילדי השכונה השובבים, ומרגישה אבודה בלי אבא, שנפטר בהיותי בת חמש וחצי. גם אם לא הייתה בבית, היא הלכה לעבוד בניקיון בבתי אנשים, כדי להביא לחם לשתי היתומות שחיכו לה בבית. רק לעת ערב, היא שבה אלינו עייפה ורצוצה.
עברתי מהמורות רבות ושונות מאלו שעבר ואדים, אך אמי, חנה סיאני, למרות מצבה ותנאי הפרנסה הקשים בהם הייתה נתונה, דאגה לנטוע בלב שרה'לה ובלבי, את "סוד הצלחה" שנבט אף בלבו של ואדים, ושהוענק לו בפנימייה.
בכוחם של חלום, התמדה ודוגמה אישית של הורה/מורה/מדריך..., להגיע לרום ההר. הדרך קשה ולעיתים מסוכנת, אך הפירות בסופה - מתוקים!
בוודאי תתפלאו לקרוא שלדעתי, ספר הילדים "זרעים של הצלחה" של עמנואל בן סבו, שכתב אותו בדרך כה מרגשת ונוגעת ללב, מתאים אף למבוגרים. לאותם אנשים שנולדו בצל, גדלו בצל והחליטו יום אחד לשנות מסלול חיים ולצאת אל האור. עמנואל הראה, שניתן לעשות זאת ובכל גיל אם רק רוצים, אם רק מאמינים ואם רק מתמידים להגיע אל המטרה, כי אף פעם אין זה מאוחר מדי!

תאריך:  31/01/2021   |   עודכן:  31/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי אירן החלה בסידרה של פיגועי טרור נגד יעדים ישראלים ויהודים כדי לנקום את מותו של מדען הגרעין פחרי זאדה. אירן מתכננת לבצע את הפיגועים ללא "טביעות אצבע" במקביל למאבקה המדיני מול ממשל ביידן כדי להביא להסרת הסנקציות
רפי לאופרט
מבחן העל של הממשלה הבאה הוא יכולתה לפעול ביעילות בכל נושאי הליבה שעל סדר היום: קורונה, כלכלה ותעסוקה, ביטחון, הסדר הציבורי ושיקום מצב-הרוח הלאומי. לכך דרושה ממשלה הומוגנית, יציבה, חדורת מוטיבציה וחופשית מאילוצי-אגו, שזוכה לתמיכה ציבורית רחבה (לגיטימציה). ממשלה כזו לא ניתן כיום להקים בראשות נתניהו. עם זאת, אין לוותר על שימור מורשתו, זכויותיו למשפט צדק ומלוא ההערכה להישגיו כרה"מ
מרדכי קידר
הכרתו של אסד שאירן הפכה לנטל בארצו גורמת לו לרצות לסלקה, בהבנה שהשגת יעד זה עוברת בישראל. ייתכן שזו הסיבה למגעים המתנהלים בין המדינות על-פי דיווחים זרים
יוסף אליעז
משיצא גנץ ל"עצמאות" פוליטית והצליח להקים מפלגה עם שלושת שותפיו בוגי יעלון, גדי אשכנזי ויאיר לפיד, מצא עצמו בראש הפירמידה נתקף חרדה ונבהל. עתה חסר לו המפקד המרחף מעליו, ובאופן טבעי, המתאים כנראה לאופיו, נכנס תחת כנפי מתחרהו המנוסה, ביבי נתניהו. שהתכחש להבטחותיו לציבור בוחריו ונמנע מליטול את השלטון
יוני בן-מנחם
הממשל החדש בראשות הנשיא ביידן החל בשורה של צעדים שמטרתם לאותת למלך סעודיה כי הוא איננו מרוצה מההתנהלות של יורש העצר מחמד בן סלמאן    הממשל הודיע לסנאט כי בכוונתו לפרסם את הדוח הסודי על רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י    סעודיה בלחץ, יש חשש כבד שפרסום הדוח יפגע קשות בסיכויים של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שחשוד במתן ההוראה לרצח, להפוך למלך הבא של סעודיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il