X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסבלנות תהיה צו השעה [צילום: מארק לניהן/AP]
סקירה כללית על אתגרי השנה הקרובה
תחזית כלכלית ל-2022-2021
המפגש של מזל שור עם אורנוס מביא להתנגשות. השור, שאוהב לשבת על הכורסה ושכל דבר יגיע אליו, נפגש באורנוס שלא יוותר לו ויכריח אותו לקום מהכורסה כי הוא רוצה בשינוי נסיגת מרקורי יכולה לטלטל את השווקים

בעבר כבר נכתב כאן באחת הרשימות על ההשפעה העתידית של כוכב אורנוס במזל שור. היום כמעט כל מה שנכתב תחת הכותרת "אפשרויות" הפך לעובדה מוגמרת.
השור מסמל בין השאר את הרכוש, המערכת הכלכלית והבנקים. מזל שור עקשן שאוהב יציבות, ומתקשה להתמודד עם שינויים. לכן התגובה הראשונה שלו תהיה "להתנגד"! כוכב אורנוס, תמיד יפתיע בצורך וברצון שלו לשנות, לגרום מהפך להכניס אלמנטים שיהיו על-פי רוב "אחרים" ויעזרו לחשוב מחוץ לקופסה.
המפגש של מזל שור עם אורנוס מביא להתנגשות. השור, שאוהב לשבת על הכורסה ושכל דבר יגיע אליו, נפגש באורנוס שלא יוותר לו ויכריח אותו לקום מהכורסה כי הוא רוצה בשינוי. המפגש בין הצורך ביציבות, במסורת ובשמירה על הקיים מאותגר ויוצר קונפליקט. הבנקים שהכרנו, עם השירות המלא, "נכנעו" לכוכב אורנוס, והשירות החדש דורש מכל אזרח להתמודד עם השירות הדיגיטלי (אורנוס = טכנולוגיה חדשה ושונה), ללמוד (חובה) להשתמש בישומונים במקום להעזר בשירות האישי שהכרנו לאורך שנים רבות - פקיד מול לקוח - הפך השירות לטכנולוגי בטלפון החכם (אורנוס), או בהתחברות דרך תוכנת מחשב המחברת את האנשים לבנק (מזל שור). השינויים בהתנהלות הבנקים והשימוש בטכנולוגיה החדישה גרמו לרבים ללמוד לעבוד עם האצבעות, להעזר בכלים החדשים של הבנקים. העברת כספים בלחיצה על סמלים מתבצעת כבר כמעט שנתיים, תשלומים שונים גם. הצרכן למד לגשת למכונות (מחשב) ולהפקיד מזומנים והמחאות, בלי לקבל עזרה מפקיד.
הכרנו גם את מטבעות הדיגיטל, הבולט שבהן הוא הביטקוין, שגרם למהפך גם בשווקים, שיטה חדשה (אורנוס) שהתפתחה בהדרגתיות לקנייה ולמכירה של סחורות, ושירותים (שור), ואולי הביטקוין יהפוך תחרותי לדולר, שמוכר כמטבע בינלאומי, לצורך סחר בינלאומי.
ב-21.12.2020 עבר כוכב סאטורן למזל דלי והחל לאתגר את כוכב אורנוס במזל שור. במהלך 2021, יתרחש אתגר שיעורר אי-שקט חברתי, חוסר משמעת, הפגנות נגד האוטוריטה ומחאות שעלולות להיות הרסניות ולכלול פגיעה ברכוש (בשנה האחרונה התרחשו כאלה בארה"ב כמו גם מחאות BLM ותנועות דומות שהרסו רכוש, חנויות וגרמו גם למותם של בני אדם). מבנה הכוכבים ימשיך להשפיע גם ב-2022.
המנעד בין אורנוס בשור וסאטורן במזל דלי ישפיע מאוד במהלך 2021 על שינויים בשוק הכספים. הרבה דיבורים על שינוי שהוא הכרחי, כך שיש סבירות שהשווקים גם יגיבו בתנודתיות נמוכה יותר. הסבלנות תהיה צו השעה.
כוכב סאטורן מייצג סולידיות. ביטחון נמצא באתגר עם כוכב האורנוס שאינו צפוי. כך שנהיה עדים לאירועים שלא חשבנו לאפשריים.
המבנה המתוח בין סאטורן לאורנוס החל ב-17.02.21 וימשיך עד 24.12.21. הוא יחזור להשפיע שוב מסוף אוגוסט 2022 עד תחילת דצמבר 2022. ההשפעה של המבנה היא לאורך זמן (גם בשנים לאחר מכן) לפי נתונים מהיסטוריה של השווקים.
לאלה מכם שזוכרים, ברשימה בקיץ 2007, בה התריתי כאן על ה"פוטנציאל" של המולות אורנוס-סאטורן שישפיע מאוד על כלכלת ארה"ב. ואכן במהלך 2010-2008, המולות הנ"ל הביאה למשבר בארה"ב שהשפיעה על האטה כלכלית ברחבי העולם.
"כשהכסף מדבר האמת שותקת" (פתגם רוסי).
המבנה המאתגר בין סאטורן לאורנוס, שישפיע על היקום ב-2021 וגם ב-2022, הוא הבסיס לתנודתיות בשווקים, לעיתים קיצונית. יהיה צריך לעקוב אחרי כוכבי הלכת המהירים שידליקו מעת לעת את המנעד המדובר. בנוסף, זמנים שבהם המרקורי בנסיגה, ולקראת סוף 2021 הוונוס (סמל לפיננסים, מטבעות) תהיה בנסיגה שיכולה לטלטל את השווקים.
בינתיים, בשווקים המחירים גבוהים מעל ומעבר למצופה, גם ביטקוין "פורח". השווקים יהיו רגועים יחסית עד מאי 2021. אבל ההיסטוריה מראה שתקופה בהשפעת סאטורן ואורנוס "עוזרת" לתיקון וגם להתנפצות של השווקים. כך שההמלצה היא להתנהל בזהירות מירבית. הדגש מסוף מאי-יוני 2021 ודצמבר 2021. אבל אנחנו כבר יודעים שיש מגוון מניפולציות, בתחום כלכלי, כולל ריבית נמוכה ועוד, שידרשו מכם תשומת לב לאורך השנה לתנועות שעלולות להיות לא צפויות לכאן ולכאן בשווקים.
סאטורן ואורנוס הם למעשה "הברבור השחור" בכלכלה זמן הזה. הם הסיבה לאירוע פתאומי ולא צפוי שישפיע על העולם כולו. כזה שאי אפשר לצפות. האם זה יהיה משהו דרמטי וטראומתי בארצות הברית? כוכב פלוטו שישפיע על הצמידות ירח/פלוטו במפת ארה"ב (לפי המפה 02.07.1776 חלק מהאסטרולוגים בארה"ב, טוענים שזו המפה הנכונה). ההשפעה הזו הביאה שם לאי-שקט חברתי שכנראה ימשיך בשנתיים הקרובות למשבר שיפגע שם בביטחון המדינה. תיתכן גם הטלת מיסים (כוכב פלוטו) חדשים ומוגזמים על עסקים ואינדיבידואלים, כדי להתגבר על הגרעון העצום שלהם, וגם על צניחת הדולר (שיישאר נמוך לאורך זמן), אולי גם בגלל שיש מדינות המאבדות אמון ביכולת של ארה"ב לשלם את חובותיה.
ההמלצה - להתנהל באסטרטגיה, ולהיות מוכנים תמיד, גם להפתעה!
"הכסף מדבר בלשון המובנת לכל העמים" (אפרה ביהן)
פלוטו המתקדם לאיטו יגיע למעלות 27-28 בגדי ו"ידליק" את המפה של הבורסה בניו-יורק. זו צפויה להיות גם תקופה פחות נחמדה (סוף 2021-2022) בעולם הכלכלה ובשווקים.
האווירה השתנתה גם בעקבות מגפת הקורונה. המגפה השפיעה על המצב הכלכלי והחברתי - אישי ונפשי. המגפה גרמה לשינויי צריכה והתנהגות כמעט בכל המישורים. לדאבוני, המגפה עדיין כאן. היא תלווה ותשפיע על חיינו (לפעמים נרגיש דעיכה, אבל לרוב האופטימיות תנצח) התחושה שאנחנו כמעט בשליטה (בעיקר אצלנו!) בזכות החיסונים. מה שיעזור להשפיע בטוב.
"הכסף, אם אתה יודע להשתמש בו הוא משרתת צייתנית, ואם אינך יודע -גברת עריצה" (הורציוס)

תאריך:  26/02/2021   |   עודכן:  28/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דבריהם ומעשיהם של אחשורוש והמן הקדימו במאות ואלפי שנים את שנאת ישראל הנוצרית, את האנטישמיות המודרנית ואת גרמניה הנאצית    החל מההאשמה הקולקטיבית נגד כל היהודים בשל חטאו של יחיד, דרך העלילות השקריות וכלה במעטה החוקיות של ההשמדה: הסיפור חוזר שוב ושוב, וכך גם המסקנה - האנטישמיים מבינים רק כוח
חן מלול
בפורים תש"ג ביטלה עיריית תל אביב את החגיגות הציבוריות, בעקבות הידיעות על ההתקוממות הראשונה בגטו ורשה בינואר 1943    שנה קודם לכן בוטלו החגיגות בשל טביעת האונייה "סטרומה"
דוד חרמץ
אל"ם (מיל') עמר בר-לב, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל וכיום מספר 2 ברשימת 'העבודה', גדל לאבא שהיה רמטכ"ל. לשאלה האם הוא נהנה ממעמד זה, הוא משיב בתקיפות: "זה מאוד תסכל אותי. רציתי לקבור את עצמי"    בראיון הוא חושף ששאול מופז ואחרים בסיירת מטכ"ל לחצו עליו לפני מבצע אנטבה, לנסוע לאביו כדי לשתף אותו בכך שאינם מרגישים מוכנים לביצוע המבצע    מופז מכחיש
ירון פרידמן
הראיון שהעניקה לרשת "אל-ערביה" בדובאי ררד סדאם חוסיין, בתו של הדיקטטור העירקי, ממשיך לעורר סערה בעולם הערבי ובעירק בפרט. מה אמרה על תלייתו, האם תירש את אביה, ומה היו התגובות בעולם הערבי?
שרון מגנזי
האם הלמידה שלנו יעילה יותר בתמיכה של רובוט? האם מורים יכולים ללמוד מרובוטים כיצד ללמד? במחקרה על תמיכה רגשית באמצעות רובוטים בניהול למידה בסביבה מקוונת, בדקה הד"ר רינת רוזנברג-קימה מהטכניון, האם רובוט יכול לעזור לסטודנט להישאר בקורס המקוון ולא לנשור ממנו, באמצעות פיתוח קשר אישי עם הרובוט. "המרכיב הרגשי הוא, בעיני, משתנה בעל השפעה מכרעת על ההנאה מהלמידה ועל הלמידה עצמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il