X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
את כל הקואליציות שבראשותו שאף נתניהו להשתית על שותפות עם מפלגת העבודה, וניהל מו"מ עם כל ראשי העבודה על הצטרפותם, גם כשהיה לצידו גוש של 61 ח"כים פלוס, של ימין-ימין מלא
▪  ▪  ▪
מיכאלי. אשת שמאל רדיקלי [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

ונניח שבנימין נתניהו ינצח בבחירות הבאות וירכיב את הממשלה הבאה. למי לדעתכם מבין השניים - מרב מיכאלי או נפתלי בנט - הסיכויים הגבוהים יותר מלכתחילה, לקבל את תיק החינוך בממשלת נתניהו?
אין ספק, במקרה שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, תוזמן יו"ר העבודה הגב'/מר מרב מיכאלי להיות אחראית על חינוך ילדינו. המחסום היחיד בינה לבין תיק החינוך יהיה, לא תאמינו, רק היא עצמה. אם תחליט ללכת עם נתניהו. בטענה הלעוסה ש"אין ברירה", יתממש חזון האימים המפלצתי: שר/ת החינוך מרב מיכאלי.
ישאל השואל: מניין הביטחון בחזון האפוקליפטי של הפקדת חינוך ילדינו בידי אשת השמאל הרדיקלי? פשוט בתכלית, והנתונים מדברים בעד עצמם: מאז עלה נתניהו לראשות הממשלה ב-2009, הוא לא חדל לחזר אחר ראשי מפלגת העבודה ו/או שלוחותיה (למשל 'העצמאות' בראשות אהוד ברק), בתחנונים שיצטרפו לממשלתו ויזכו בכהונת בכירות, תוך פגיעה קשה בשותפים הפוטנציאליים מימין.
לא הייתה אפילו ממשלה אחת מאז 2009 שבדרך להקמתה או במהלך כהונתה, לא ניהל נתניהו מגעים עם יו"ר העבודה לאותה עת, בתקווה שיצטרף עם מפלגתו הסוציאליסטית: אהוד ברק, שלי יחימוביץ, בוז'י הרצוג, אבי גבאי, עמיר פרץ. עכשיו יגיע תורה של מרב מיכאלי. המסורת חייבת להימשך.
מחנק מרושע
זה החל ב-2009, בפתח הקדנציה השנייה שלו כראש ממשלה, הנמשכת עד היום. היו לו אז ביד 65 מנדטים של מפלגות הימין, אבל הוא העדיף לוותר על ממשלת ימין ימין לטובת שלושה ממובילי העבודה: אהוד ברק, בוז'י הרצוג ופואד בן-אליעזר (כל אחד בעיתו) שהוזמנו לממשלתו תמורת תיקים בכירים: הביטחון, הרווחה, התעשיה והמסחר (בהתאמה). את מי שנחשב אז בשר מבשרו של הימין האמיתי, האיחוד הלאומי, השאיר בחוץ. בחסות השמאל שהכניס לממשלתו, הוקפאה לתקופה ארוכה הבנייה בהתיישבות שהוכנסה למחנק מרושע, ובירושלים.
שמא תאמרו שהייתה זו מעידה חד-פעמית? טעות. בבחירות לכנסת ה-19 שהתקיימו בינואר 2013, שוב השיג הימין רוב: 61 מנדטים בגוש הימין. 'ימין חזק' אמיתי היה מקים ממשלת ימין כפי שהבטיח, ואולי מנסה להרחיבה בהמשך. אבל לא נתניהו. מי שהבטיח ימין-ימין פנה נתניהו ליו"ר העבודה דאז, הסוציאליסטית הדגולה שלי יחימוביץ' (לא ייאמן, אבל נתניהו העדיף לראות בממשלתו את מי שהצהירה כי הצביעה רק"ח בעבר), במגמה להקים ממשלת ליכוד-העבודה, והפעם תוך הותרת הבית היהודי בראשות בנט בחוץ.
שוב אותו תרגיל מלוכלך של הצבעת נתניהו וקיבלת שמאל. מי שמנע את הפארסה הייתה דווקא יחימוביץ' שיושרתה הניעה אותה לוותר על השררה ועל הכיבודים הרמים. רק אז, משנסגרה דלת השמאל הרדיקלי בפניו, פנה לאשת שמאל אחרת, שוחרת המדינה הפלשתינית ציפי לבני, והיא אכן נענתה בשמחה וקיבלה את תיק המשפטים ואת תפקיד שומרת הסף של עליונות הבג"ץ, לבל יעז מישהו להפיל חלילה שערה משערות ראשו (הקרח). שוב עשה נתניהו הכל, אבל הכל, כדי להשאיר את הציונות הדתית בחוץ.
אבל גם אז טרם הייתה לו ממשלה והוא הזמין אליה את יאיר לפיד מ'יש עתיד'. לפיד, שהציבור הדתי לאומי כל כך אוהב לשנוא (ולא שאני ממליץ לבחור בו), היה 'גבר גבר' והודיע על סירובו, כל עוד לא יצורף עימו גם בנט. אף שתיק האוצר הנחשק קרץ לו, הוא היה מוכן 'להתאבד' לטובת 'ברית האחים'. לבסוף הוקמה הממשלה ה-33 עם לבני, לפיד וגם עם בנט, אורי אריאל ואורי אורבך. אבל הפעם בלי ידידיו החרדים.
ביביסט אמיתי
לאחר הבחירות לכנסת ה-20 במרס 2015, זכה הימין ב-66 מנדטים, אבל זו לא הייתה עילה מספקת להקמת ממשלת ימין-ימין. הוא שוב דהר, כדרכו, לזרועות השמאל, והציע ליו"ר העבודה בוז'י הרצוג (24 מנדטים) להצטרף. הרצוג ספג אש ממפלגתו ונסוג. משהחליף גבאי את הרצוג בראשות העבודה, שוב התנהלו מגעים בין השניים, בסוף מאי 2019, על צירוף העבודה לממשלת נתניהו.
והשמאל? - אותו ייצג אז פורש הליכוד, משה כחלון. כל יוזמה לרפורמות חיוניות במערכת המשפט, סוכלה בידי הטהרן כחלון. כנ"ל לגבי ההתיישבות. כחלון תמיד נגד.
מסתבר אפוא שבכל 12 שנות כהונתו מאז 2009, הבלוף שנתניהו מספר לעצמו ולחסידיו על ממשלת ימין-ימין, לא מחזיק מים. אבל הביסיסטים לא יתנו לעובדות לקלקל להם סיפור פייק יפה. עובדה: למרות מאמציו הסידרתיים לכונן ממשלות המושתתות על השמאל (תוך הותרת הימין, לעיתים, בחוץ), בשבילם ביבי הוא המלך. ביביסט אמיתי, לפני שהוא ימין הוא ביביסט.
6. אין, אם כן, שום ספק שגם הפעם ינסה נתניהו, אם ינצח, להקים ממשלת שמאל-ימין, גם אם יוכל להקים ממשלת ימין-ימין. עכשיו המחוזר התורן הוא אש"ף-רמאללה, שמתבקש לקרוא לערביי ישראל להצביע למי שהוא 'הכי טוב לפלשתינים'. ע"ע התעלמותו מנגיסות הפלשתינים בשטחי C עם הבנייה המטורפת שלהם, כמו גם הגיבוי שהוא מעניק להמשך קיומו של חאן אל אחמר, ועוד.
הדרך לאש"ף עברה הפעם דרך סגן השר במשרד ראה"מ פטין מולא. מתוקף מעמד זה הוא ביקש מהטרוריסטים, שיורו ל'פלשתינים הישראלים' להצביע ליכוד. נתניהו אומנם מכחיש, אבל נמנע בעליל מנקיטת הצעד היחיד המתבקש מהכחשתו: לשלוח את מולא הביתה. אבל הוא לא. מכוח תחושתו שהקרקע מתחילה לרעוד תחתיו, הוא בונה על התקווה מרמאללה.
אם ינצח בבחירות, הוא יוכל לשלם למיטיביו ביד רחבה: חיסוני קורונה, המשך ההקפאה בהתיישבות ובירושלים (גבעת המטוס, עטרות ו-A1), התעלמות משוד הקרקעות הפלשתיני, המשך ההפקרות השלטונית בנגב ובגליל. שערי האתנן ומחיר כלב לא ננעלו. אברהם לינקולן אמר ש"אפשר לשקר לחלק מהאנשים כל הזמן, אפשר לשקר לכל האנשים חלק מהזמן, אבל אי-אפשר לשקר לכולם כל הזמן". ייתכן שלינקולן טעה?

תאריך:  04/03/2021   |   עודכן:  04/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נא להכיר: מרב מיכאלי, שרת החינוך בממשלת נתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ידוע שנתניהו לא טוב ליהודים
ב_שמואל  |  4/03/21 17:23
2
מנחם רהט כותב:
מ. עמיר  |  7/03/21 06:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
אני מציע לכולנו להתבונן פנימה - לא לשאול מי הוא בן החושך במהלך, שכן זה בית הדין הבינלאומי בהאג; אלא מדוע הפעם עלה בידו לדלג על פני משוכה המגינה עלינו מרשעותו מאז מלחמת ששת הימים
יוני בן-מנחם
על-רקע הפיצול בתנועת פתח וכווונתם של בכירים בתנועה להתמודד עצמאית בבחירות לפרלמנט, הציעו גורמים בכירים ליו"ר הרש"פ לדחות את הבחירות. תנועת חמאס מעוניינת בבחירות כדי לנצל את הפיצול בתנועת פתח ולהביסה, מחמוד עבאס יצטרך להחליט בקרוב על גורל הבחירות
עומר מואב
אם ביטקוין יתפוס את מקומו של כסף הפיאט לביצוע עסקות, או לפחות יפעל לצד כסף פיאט בהיקף משמעותי, אז בהכרח מחירי מוצרים ושירותים נקובים בביטקוין ירדו ברציפות בתהליך הדרגתי - דיפלציה
דן מרגלית
לא יודע מדוע ערוץ-13 הזמין את ביבי    אולי כדי לפייסו אחרי הראיון הראוי לציון של אודי סגל עימו    אולי ההנהלה לחצה על העורכים מטעמים בלתי ראויים    אולי גם לא, איננו יודעים
זלמן שובל
מסיבות הפורים המופקרות ומכחישי הקורונה עשו את שלהם — אך כל זה איננו משנה את העובדה שישראל בהנהגת בנימין נתניהו ומערכת הבריאות מצליחה יותר מכמעט כל מדינה אחרת במערב לבלום את התפשטות המגיפה ולהחזיר את ישראל למסלול של תקינות בריאותית וכלכלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il