X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עכשיו ליברמן שולח את הארס שלו כלפי החרדים, תוך כדי ניבולי פה ושפת שוק נמוכה, וכול זאת כדי לזרות הרס ותהו ובהו במחנה שהיה שותפו תמול-שלשום ואשר הקיא אותו ממנו
▪  ▪  ▪
ליברמן. לנקום בליכוד [צילום: צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עד למערכת הבחירות של 2019 הוא היה עסוק בניסיונות ההרס שלו והשתמש בתעמולת ארס. הכל אצלו אז היה ממוקד נגד הערבים. זו לא הייתה ביקורת פוליטית של ממש אלא ניסיונות איום בניתוק שליש מהאוכלוסייה הערבית בישראל מהמדינה, והפיכתה לחלק משטחי הכיבוש של הגדה המערבית, תוך הפקעת זכויותיה האזרחיות של האוכלוסייה הזו. הוא גם העביר את החוק שהעלה את אחוז החסימה כדי ששלוש רשימות ערביות לא תעבורנה את האחוז החדש וכך האוכלוסייה הערבית תיוותר ללא נציגות פרלמנטארית. אבל הצעת החלם הזו רק איחדה את הערבים לרשימה פרלמנטארית אחת וזו העלתה את הכוח הערבי לחמישה עשר מנדטים מעשרה בלבד של אותן רשימות, כשהן רצו לבד, ואילו מנגד עבד החוק הזה כבומרנג וכמעט ש"ישראל בתנו" של ליברמן לא עברה בגללו את אחוז החסימה ונותרה בחוץ - בסיבוב הראשון של בחירות 2019. אבל למי שחשב כי לפחות הארס של ליברמן היה עקרוני ורעיוני הרי מיד ההנחה הזו התפוגגה. האיש שהתלהם נגד הערבים באופן קיצוני יותר מכול ארבעת ראשי "עוצמה יהודית" לפתע שינה את מעופו וכיוון הארס שלו הופנה מהרחוב הערבי והועבר לחזית אחרת, ואילו הערבים הפכו לפתע ל"בני ברית" פוליטיים אבל בשתיקה.
בשנת 2015 הבין ליברמן שניסיון האיחוד עם הליכוד לא יעלה אותו להיות מנהיג הליכוד לאחר ימי נתניהו, הן משום שהבין כי נתניהו לא מתכון כל כך מהר לוותר על מנהיגותו והן משום שגם בעידן שיבוא אחריו כבר ידפקו על דלת המנהיגות כמה מראשי הליכוד שנושפים בעורף ואותו יניחו בצד. בשלב זה התנתק ליברמן מהליכוד ואח"כ הוא גם הסיר את תמיכתו להמליץ על נתניהו לראשות ממשלה. כשהבין כי ראש ממשלה הוא כבר לא יהיה אפילו ב"הווה אמינה" הוא פשוט התחבר לכול מי שנקרה לו בדרך רק כדי לנקום בליכוד, ובמיוחד בנתניהו. בשלב הזה הוא חבר בשתיקה למפלגת הציבור הערבי וכמובן שגם לגנרל גנץ ואת הארס הוא הפנה הפעם כלפי הליכוד, אך במיוחד כלפי אלה שיצרו חומת בטון פוליטית סביב נתניהו: כלפי החרדים במיוחד, אך גם כלפי הדתיים הלאומיים, שתמול שלשום היו בני בריתו לרשימת בחירות, במשך מספר שנים לא מבוטל.
עכשיו ליברמן שולח את הארס שלו כלפי החרדים, תוך כדי ניבולי פה ושפת שוק נמוכה, וכול זאת כדי לזרות הרס ותהו ובהו במחנה שהיה שותפו תמול-שלשום ואשר הקיא אותו ממנו. לאיש הזה אין גבולות בארס פיו ובביטויו הנמוכים משום שזו רמתו וזו שפתו הענייה והכושלת. האיש הזה צמח כל כך גבוה והחזיק כל כך הרבה זמן מעמד פוליטי משום שהוא בנה מפלגה אישית ומונופוליסטית יותר מרוב המפלגות הטוטאליטריות של פעם, שרק בקוריאה הצפונית וברומניה של צ'אושסקו אפשר הה למצוא דגם דומה לה. את האיש הזה, עם "בובות השעווה שלו", צריכה כל קואליציה עתידית להשאיר מחוץ למערכת הקואליציונית העתידית.
מיהו יהודי?
המערכת החרדית צריכה לערוך "מסלול מחדש" בכול האמור והנוגע לפוליטיקה החרדית וליחסה לענייני דת ומדינה. הבג"ץ קבע את קביעתו לטובת "הגיורים" הרפורמים לא מעט משום הפרצות והטעויות של היהדות החרדית. וראשית לטעות העקרונית הגדולה - ב"מקרו" העקרוני, של היחס בין דת למדינה. כשהחרדים תוקפים את המצב האבסורדי שבו בפרלמנט חילוני, עם נכרים, קובעים חוקים דתיים ליהדות, דבר שאפילו הפרלמנטים של אירן ואפגניסטן האיסלאמיים לא מעזים לחוקק חוקי דת מוסלמים במקום "חוקי ה"שריעה", הרי שעל החרדים להאשים את הפרספקטיבה הרעיונית שלהם, שבה הוליכו והובילו למצב הזה. לא לחינם התנגד, בקום המדינה, רה"מ דאז, דוד בן-גוריון, להצעת מפ"ם להפריד את הדת מהמדינה ולחוקק חוק שיתיר נישואים אזרחיים.
בן-גוריון טען ש"צריך לשנות את הדת היהודית מבפנים ולא לתת לה להתפתח עצמאית כשמנגד יש להקים אלטרנטיבה דתית אחרת כנגדה, ברחוב היהודי". כך לא הופרדה הדת מהמדינה ואילו "הרבנות הראשית לישראל" ו"בתי דינה" קבלו בעלות על הדת אבל בפיקוחה של המדינה החילונית, וכמובן תחת שופטי הבג"ץ החילוניים עד האנטי דתיים שמביניהם. וכך הגענו למה שהגענו היום. "חישוב מסלול מחדש", בענייני דת ומדינה - מצד היהדות החרדית, חייב להגיע למסקנה של הפרדת הדת מהמדינה, דבר שיותיר את הגיורים ואת ענייני הדת בידי רשויות דתיות אמיתיות ועצמאיות ומנגד יבטל את האוטוריטה של השלטון החילוני, יחד עם הנכרים לצידו, מעיסוק בענייני יהדות בכלל וגיור בפרט.
העניין השני - שבו נכשלו הפוליטיקאים החרדים, והוא כבר עניין של פרקטיקה פוליטית ב"מיקרו", הוא עניין אותו חוק שחוקק בשנת 1970 ושניקרא "חוק מיהו יהודי". החוק הגדיר את מי שנכלל בעניין הגדרת המושג "יהודי" לעניין זכאותו להפוך לאזרח ישראלי אוטומטית עם בואו לארץ, ובצד זאת נכנס גם הקריטריון של מי ש"גוייר". האדמו"ר מחב"ד ביקש אז להכניס למושג "גיור" גם את המילה "כהלכה". אם המילה הזו הייתה מופיעה הרי שבג"ץ של היום לא יכול היה להתערב בחוק הזה ולא היה מוצא את פרצת ה"גיור" כפרוצה. אבל באגו"י של אז לא הייתה נציגות לחב"ד, ולא מעט משום שהאדמו"ר שקדם לאדמו"ר האחרון של חב"ד (הרהי"צ - חמיו של האדמו"ר האחרון) לא היה שייך ל"אגודת ישראל" והתנגד להשתתפות בבחירות כלשהן למוסדות המדינה.
האדמו"ר האחרון שבא אחריו, אומנם שינה את השיטה ואת היחס למדינה, אבל כמובן שלא הצליח אז להכניס את נציגיו ועסקניו לתוך המבנה הארגוני הקשוח של אגו"י. הליטאים, בראשות הרב שך, קבעו אז את המדיניות. למרות שראש האופוזיציה דאז - מנחם בגין, הבטיח לאגו"י כי יארגן לה רוב - גם מתוך חברי הקואליציה של מפא"י, למילת התוספת "כהלכה" הרי שהרב שך טען כי אין צורך בכך. הרב שך ואנשיו היו בטוחים כי העניין הרי נמסר ל"רבנות הראשית בישראל" וזו תהיה אמונה על "גיור כהלכה" ולכן חבל לערער חוק עתידי בגלל תוספת שאולי תגרום בכלל להפלת החוק עוד לפני שיוגש. היו אלה הימים ש"הרבנים הראשיים" היו ישראל אונטרמן ויצחק ניסים, רבנים אמיתיים ומוצקים, ובמיוחד היה כזה הרב יצחק ניסים שלא חת משום דבר, כולל מאיומי פיטוריו לאחר שדרש להביא את האפיפיור ללשכתו שלו (לשכת "הרב הראשי") ולא לפוגשו במגידו.
באותם ימים לא היו בישראל כמעט תאים רפורמים ו/או קונסרבטיביים ואילו העולים מארצות ערב חיזקו את האגף הדתי, ואפילו עולי מזרח אירופה החילוניים בזו לרפורמים. אבל האדמו"ר מחב"ד חי אז בארה"ב ולכן מה שהוא ראה משם לא ראו רבני ועסקני אגו"י מכאן. בארה"ב כבר החל ההרס הרפורמי ולצידו "נישואי" ההתבוללות. האדמו"ר מחב"ד הבין שיתכן שבעתיד יתחזקו הרפורמים ושיגיעו לישראל - כפי שהפכו מאנטי ציונים לפני השואה לתומכי הציונות והמדינה שבדרך לאחר השואה כך ישנו גישתם לעליה לארץ ישראל ותגבר השפעתם בקרב החילוניים, ואילו בעתיד "הרבנים הראשיים" בישראל ירדו מתקיפותם, ולכן היה צריך את המילה "כהלכה" כמסמר בלי ראש כדי לייצב את המושג "יהודי" ולסוגרו בפני "גיורי" סרק עתידיים. אבל ידו של הרב שך, ובמיוחד על-ידי הקו שהוביל נציג הליטאים באגו"י, ח"כ דאז, שלמה לורינץ, הם אלה שהכריעו את הכף לחובת העתיד וכך הגענו להחלטת בג"ץ הנוכחית.
מבט היסטורי על ח"כ המנוח שלמה לורינץ יכול לחדד את העניין. הלה היה ראש מחתרת טרוריסטית בשם "ברית הקנאים", שפעלה בין השנים 1949 ל-1951, וביצעה פעולות טרור כביכול "חרדיות", ובראשן ניסיון הנחה של פצצה בפרלמנט הישראלי. מספר חודשים לאחר מעצר החבורה נבחר לורינץ להיות ח"כ של אגו"י, מבלי שבכלל יועמד לדין על מעלליו, בעוד ששאר החברים שלו נעצרו. אך גם הללו לא ניזוקו ממש אלא יצאו בעונשים קלים למרות פשעיהם החמורים, בטוענה כי הם היו "צעירים מדי" בזמן פעולות הטרור שלהם. לימים הם כלל לא פנו לחוגים הרדיקליים החרדים (מלבד הרב שבתאי יודלבי'ץ) והתמקמו במיינסטרים החרדי-ציוני-ממלכתי. הרב מרדכי אליהו נבחר ל"רב ראשי", יהודה רידר ומרדכי סליפוי הגרו לבריטניה והפכו ל"דתיים מודרניים", נחמן בלוי הפך ל"חרדי אוהד מפלגת מפא"י ועזרא רפול הפך לראש ישיבה ליטאית של אגו"י. לורינץ היה האיש שעמד כחומה בצורה נגד הצטרפות אגו"י לתביעתו של האדמו"ר מחב"ד לצרף את המילה "כהלכה" לעניין הגדרת ה"גיור" והבנתו ההלכתית.

תאריך:  16/03/2021   |   עודכן:  16/03/2021
+נתניהו צפוי לבקר ביום חמישי באיחוד האמירויות
22:44 16/03/21  |  עידן יוסף

רה״מ נתניהו מתכנן לטוס לביקור מדיני באיחוד האמירויות ביום חמישי (גלי צה"ל)

+הססמה "חוזרים לחיים" - "נכס הציבור"
22:39 16/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אוסר על הליכוד לעשות שימוש בסיסמת משרד הבריאות "חוזרים לחיים" לעידוד מבצע החיסונים  ▪  הסיבות: חשש לרושם של פרסום ממשלתי, לפגיעה באמון הציבור בשירות הציבורי ולשימוש בנכס ציבורי שלא למטרה אליה יועד  ▪  התיר ביקורים של מתמודדים בבחירות במתחמי החיסונים בנימוק שלא הוכח כי הביקורים במתחמי החיסונים עולים כדי שימוש בנכסי הציבור

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+תמנו-שטה בעד הגיור הרפורמי: הרבנות שוכחת להיות מסבירת פנים
22:00 16/03/21  |  עידן יוסף

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) מגיבה להחלטת בג"ץ בהכרה של גיורים רפורמיים וקונסרבטיביים בישראל. בוועידת 'בוחרים להסכים' של הקונגרס הישראלי ומקור ראשון, אמרה תמנו-שטה כי "לא ייתכן שהמדינה מכירה בגיורים מחו"ל לצורך חוק השבות ועלייה לישראל, ולא מכירה בגיורים בישראל, הרי אין הבדל. הלכה צריכה להיות מסבירת פנים ומקבלת. את הדבר הזה הרבנות הראשית שוכחת".

+לפיד נפגש עם יו"ר רע"ם
21:08 16/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר יש עתיד ניסה לשכנע את מנסור עבאס להמליץ עליו לנשיא להרכיב את הממשלה, לא ידוע מה תמורת מה  ▪  עבאס לא הסכים להתחייב לדבר  ▪  עבאס פנה לסער וביקש ממנו שלא לכלול אותו בגוש נתניהו

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סקר: התחזקות לליכוד; ארבע מפלגות בגבול החסימה
20:44 16/03/21  |  עידן יוסף

סקר חדשות 12 (מכון מדגם), אם הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד 30;
יש עתיד 18; ימינה, תקווה חדשה 10; הרשימה המשותפת, שס 8; ישראל ביתנו, יהדות התורה 7; העבודה 6; הציונות הדתית, כחול לבן, רע"ם, מרצ 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 69 ובניכוי סער - 59.
מתחת לאחוז החסימה: הכלכלית החדשה 1.4%

+סקר: סער יורד, סמוטריץ' עולה ויש רוב לממשלת הליכוד
20:17 16/03/21  |  עידן יוסף

סקר ערוץ 20, אילו היו הבחירות נערכות היום: הליכוד 30; יש עתיד 18; ימינה 11; המשותפת 10; תקוה חדשה, ישראל ביתנו, שס 8; יהדות התורה 7; הציונות הדתית 6; כחול לבן, העבודה 5; מרצ 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 70 מושבים, ובניכוי סער - 62, מספר המאפשר הקמת ממשלה.
לא עוברות את אחוז החסימה: הכלכלית החדשה 2%, רע"ם 1.6%.

+תחבורה בגובה העיניים
20:03 16/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר התחבורה לשעבר, ח''כ בצלאל סמוטריץ'
0
+סמוטריץ': כשבנט עוד לא נולד, הציונות הדתית הובילה מהפכות
19:28 16/03/21  |  עידן יוסף

יו"ר הציונות הדתית ח"ב בצלאל סמוטריץ' מגיב לכינוי "מש"ק דת" שהצמיד לו יו"ר ימינה נפתלי בנט. בוועידת הבחירות של ערוץ 20, אמר סמוטריץ': "יש משהו מקומם בפטרונות המתנשאת והמזלזלת באמירה של נפתלי כלפי הציונות הדתית.
"כאילו, עד שבאתי אני - האביר על הסוס הלבן - מה הייתם, גבאי בתי כנסת? משקי דת. כשנפתלי בנט עוד לא נולד, הציונות הדתית הובילה מהפכות במדינת ישראל. כל מפעל ההתיישבות, הקיבוצים והמושבים הדתיים, ההתיישבות ביהודה ושומרון, מפעלי התורה והחינוך.
"נפתלי, של נעליך מעל רגליך. זה בסדר, זכית להנהיג את הזרוע הפוליטית של הציבור הזה שש שנים, זכית להוסיף עוד חוליה. עשית דברים טובים. המחשבה כאילו 'אני עשיתי אתכם למה שאתם' זו התנשאות מעליבה ומזלזלת".
עוד אמר: "ישבתי עם נפתלי בארבע עיניים, אם זה רק קמפיין, אז אין בעיה. אני רציתי לדעת שמטרת העל שלו היא נאמנות לערכים. נפרדנו כי נפתלי אמר לי שהוא רוצה להחליף את רה"מ נתניהו".

+נתניהו: בנט יהיה שר, או בממשלתי או בממשלת לפיד
18:58 16/03/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו באירוע הליכוד בגבעת שמואל: "תצביעו ליכוד - תקבלו את בנט כשר מכובד בממשלה שלי. תצביעו לבנט - תקבלו אותו כשר בממשלה של לפיד".

+מפלגת מען לא תתמודד בבחירות
17:20 16/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

במסיבת עיתונאים משותפת עם בכירי הרשימה המשותפת הכריזה מפלגת מען על פרישתה מהמרוץ לכנסת ה-24 ועל תמיכתה ברשימה המשותפת

[צילום: הרשימה המשותפת]
+ליצמן בתגובה לדברי לפיד: "שוב הופך את החרדים לאויבים"
13:59 16/03/21  |  מירב ארד

שר הבינוי והשיכון ח"חכ יעקב ליצמן בתגובה לדברי יאיר לפיד: "יאיר לפיד ניסה להסתתר ולהתחפש, אך ככל שהוא מתקרב לבחירות הוא שוב הופך את החרדים לאויבים והוא מאבד את זה. לפיד נחשף היום שוב בשנאתו המוכרת מהעבר וחזר להסתה הישנה והמסוכנת שלו כלפי המסורת ושומרי המצוות בישראל. אותו לפיד שמכנה אותנו סחטנים וקיצונים, מתכוון להקים ממשלה עם איבתיסאם מרעננה, וזה לא מספיק קיצוני בשבילו. מי שקנה את תרמית לפיד ש”השתנה, התבגר והפסיק להילחם בחרדים”, התבדה ומקבל היום את לפיד המקורי, המפלג והמסית, בדיוק כמו שותפו ליברמן, איתו חתם הסכם עודפים".

+"נתניהו רוצה מלחמת הכפשות אישית"
12:23 16/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הסביר כי המטרה של נתניהו היא להסתיר את העובדה שיצטרך להקים ממשלה סחטנית וקיצונית שבה מפלגת הליכוד לא תהיה מפלגת השלטון  ▪  הוסיף: "ב-6 מנדטים לא עוצרים כפייה דתית, והכי חשוב לא מחליפים את נתניהו"

לפיד במסיבת העיתונאים [צילום: מסך פייסבוק]
+במריצה של אביגדור
11:44 16/03/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

אלו שמצביעים לליברמן כי הוא מגן על החילונים מפני הדתיים צריכים לקחת בחשבון שהעקרונות של ליברמן עלולים להתחלף  ▪  מה שנשאר אצלו קבוע הוא רק אהבה עצמית חסרת גבולות, תאוות כוח וסגנון מבהיל ומבחיל

ליברמן. תאוות כוח [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+סמוטריץ': בנט מפזר מסך עשן מטשטש
10:03 16/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הציונות הדתית טוען שיו"ר ימינה מנסה לאחוז את החבל הפוליטי בשני קצותיו מבלי שהוא מסביר איך יצליח לקדם אג'נדת ימין כשיישב יחד עם לפיד, מרב מיכאלי וליברמן

"ללכת עם ולהרגיש בלי"
+הסבה פוליטית
08:29 16/03/21  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה

כך חולפת התהילה של מפלגה היסטורית שאיבדה את דרכה, בגלל כשלון מנהיגותה ומדיניותה שהפכה למשלט פופוליטי חצי עזוב שעליו התנחלה הפזורה של השמאל המיואש

מיכאלי. בחירות שגויות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מתי דוד
כך חולפת התהילה של מפלגה היסטורית שאיבדה את דרכה, בגלל כשלון מנהיגותה ומדיניותה שהפכה למשלט פופוליטי חצי עזוב שעליו התנחלה הפזורה של השמאל המיואש
איציק וולף
מאז הבחירות האחרונות לכנסת ה-23 שנערכו במרץ 2020, גדל מספר בעלי זכות הבחירה המתגוררים בישראל ב-1.7%, שהם כ-102 אלף נפש    78% מבעלי זכות הבחירה המתגוררים בישראל הם יהודים, ובהם 11% חרדים. 17% מבעלי זכות הבחירה הם ערבים ו-5% הם אחרים
איציק וולף
ממלא-מקום שר התקשורת, בני גנץ, יסיים את כהונתו הערב    האציל חלק מסמכויותיו למנכ"לית לירן אבישר בן-חורין    בקרוב יפרוש גם מתפקידו כממלא-מקום שר המשפטים
איציק וולף
ראש הממשלה אמר כי הוא מגנה אלימות כלפי כל מועמד והוסיף "כולל כלפי מועמד לא רלוונטי כגדעון סער"    סער: לקח לנתניהו יומיים כדי למלמל ספק התנצלות בחצי פה. מנהיג אמיתי היה מגנה מיד את האלימות
איציק וולף
שר הבריאות, שנחשב בעבר למי שמתכנן לעבור מהכנסת למשכן נשיאי ישראל, טוען כי "העשייה מדגדגת לו יותר מתפקיד הנשיא"    מפרגן לאנשי משרד הבריאות: נתניהו הפעיל לחץ על מנכ"לי חברות התרופות אך היו עוד שחקנים וצוות במשרד הבריאות הציג הסכמים עם החברות כבר בחודש מאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il