X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו מסוגל לבצע את משימת הפירוק טוב ביותר, וגם באופן שאינו ניתן לאיחוי מחדש. התמחותו היא בזריעת מדנים פנים מפלגותיים, כל אימת שהן עלולות לאיים על המשך כהונתו. הוא לא יניח ליריבותיו, עד שיהפכן לעיי חורבות, לרסיסים שאינם מתחברים שוב
▪  ▪  ▪
נתניהו. אלוף הטריקים והשטיקים [צילום: מן הטלוויזיה]

אילו ניתן היה להעניק ביום העצמאות הקרוב, בין שאר פרסי ישראל, גם את פרס ישראל לפוליטיקה, אין ספק שנתניהו היה זוכה בו 'בהליכה'. תרומתו האישית הכבירה לפיתוח של שלושה תחומים פוליטיים, שאיש לא נגע בהם לאורך כל ימי הפוליטיקה הישראלית, לא תסולא בפז. הקוסם המציא את הפוליטיקה הממזרית. התחום הראשון שבו פיתח נתניהו מיומנויות וירטואוזיות, הוא אומנות פירוק מפלגות לגורמים. קדם לו אומנם ראש ממשלה לשעבר אהוד ברק, מומחה לפירוק שעונים והרכבתם. אבל נתניהו מסוגל לבצע את משימת הפירוק טוב יותר, וגם באופן שאינו ניתן לאיחוי מחדש. התמחותו היא בזריעת מדנים פנים מפלגותיים, כל אימת שהן עלולות לאיים על המשך כהונתו. הוא לא יניח ליריבותיו, עד שיהפכן לעיי חורבות, לרסיסים שאינם מתחברים שוב.
התחום השני, שמצטרף לזכויותיו בפוליטיקה הישראלית, הוא יכולתו הפנומנלית למכור התחייבויות והבטחות שאין לו שום כוונה לקיימן, וגם לשכנע את ציבור האידיוטים השימושיים - שהפעם, בניגוד לעבר, הן לא תהיינה רשומות על הקרח. זה שנים שהוא מוכר אוויר, וזוכה בתמורה לעוד קדנציה באולימפוס הבלפורי.
והתחום השלישי הוא פיתוח לכדי אמנות וירטואוזית של קמפיין הגעוואלד. זה שנים שהוא מפעיל אותו בהצלחה פנומנלית, 'להצלת שלטון הימין' (היי, זה ימין? לא טעית?). זה החל בבחירות לכנסת ה-20 (ב-2015), כשהתריע על הערבים הנוהרים בהמוניהם לקלפיות, ומאז רק השתפר. צחוק הגורל: ממש ברגע כתיבת שורות אלה, כאן ועכשיו, קיבלתי ממנו, בקולו, קריאת געוואלד מוקלטת: "שלטון הימין בסכנה!" (היי, אתה ימין?).
אפרט ואנמק, ונתחיל מהסוך - אומנות הגעוואלד. נתניהו, ממציא הז'אנר, הרוח החיה מאחורי פיצול מחנה הציונות הדתית ל'ימינה' ומפלגת 'הציונות הדתית', הוריש לרשימה שבראשות סמוטריץ', את שיטת געוואלד: "המנדט הרביעי בסכנה". עד כדי כך, שמצביעים פוטנציאליים של ימינה וגם אחרים, נוטים להמיר הצבעה לימינה בהצבעה למפלגת הציונוה"ד, רק כדי להציל ארבעה מנדטים למחנה הימין.
הו, התמימות הקדושה. המציאות, על-פי סקרי עומק שונים, הפוכה: דווקא ימינה, שבסקרים מגיעה למספר מנדטים דו-ספרתי, עלולה לאבד את יכולתה לדרוש את ראשות הממשלה, אם תצנח, בשל יועצי האחיתופל למיניהם, למספר חד ספרתי; בעוד שמפלגת הציונוה"ד כבר יושבת חזק, בזכות הגעוואלד, על המנדט ה-6, שהולך ונעשה יותר ויותר מוצק מבחינתה.
השבוע ביקר נתניהו בגוש-עציון ובבנימין, נפגש עם נציגי למעלה מ-70 יישובי ההתיישבות הצעירה שחיים זה עשור בתת תנאים, ללא חשמל ומים מסודרים, בלי כבישים ותשתיות אינטרנט. "אני נודר לכם נדר", אמר, "שכשנקים ממשלת ימין חזקה, יציבה, בלי רוטציה, היא תדאג להסדרת ההתיישבות הצעירה. זהו נדר".
ידידי מוטי קרפל, תושב הגוש, לא הפסיק לחייך, והגיב בפיליטון משועשע: "נתניהו גאון. אין כמוהו. בא אצלנו היום בגוש-עציון, למכור אוויר. אתם יודעים, כמו שהוא מכר לגנץ. אוויר טהור.
"בא נתניהו עם טרנזיט שלם מלא אוויר. בקרטונים. הקטע הוא, שלגנץ הוא מכר אוויר פעם אחת, וגנץ למד את הלקח. אבל אצלנו הוא מוכר אותו אוויר כל מערכת בחירות, ויש מלא קונים. עמדו בתור.
"התחיל להוציא את הקופסאות. גם הקופסאות הן מהפעם שעברה. משומשות. לא רק האוויר. על הראשונה נכתב, תיקון מערכת המשפט. קָנו ממנו. על השנייה, חוק ההסדרה. וואלה, איזה יופי. על השלישית, החלת הריבונות. טוב, את זה כבר לא הרבה קנו. על הרביעית, הסדרת ההתיישבות הצעירה, היו הרבה קופצים.
"גם את חאן אל אחמר הוא הצליח למכור. שוב. אשכרה. אפילו את המסתננים בדרום תל אביב הוא מִחזר. וככה הוריד מהטרנזיט קופסה אחרי קופסה. ועוד קופסה. ועוד אחת. מלא מלא אוויר. עמדו בתור. קונים בלבד... בעבר גם אני קניתי. קניתי את תוכנית המאה. אבל זהו. למדתי. לא קונים אוויר מנתניהו. אבל כאן בגוש-עציון היו היום לא מעט קונים. טוב, תקופת מגיפה, אנשים זקוקים לאוויר. חמצן. תקווה. צריכים הרבה אוויר. אז נתניהו מוכר להם. מומחה ללופט-געשעפטן".
והתחום הראשון, פירוק ללא הרכבה, הוכח בהצלחה כבר בעבר: זה החל בתרומתו לפירוק קדימה ב-2015, ונמשך בפירוקה של כחול לבן, שראתה עצמה אלטרנטיבה לשלטונו, לרסיסים בלתי מאיימים. מאז הקמת כחול לבן ניסה נתניהו לחדור לקוקפיט ולסכסך בין גנץ לשותפיו, עד שהצליח לו: לפיד פרש לכיוון אחד, גנץ הלך בכיוון ההפוך, בוגי נעלם לגמרי. כך גם פירק את המשותפת כשהפך את ח"כ מנסור עבאס, סגן יו"ר הפלג הדרומי של התנועה האסלמית הידועה לשימצה, לשותף בהקמת הקואליציה הבאה; ועכשיו, הפירוק של מחנה הציונוה"ד בהשראתו.
נתניהו עצמו הודה בכך, במרומז, בדבריו השבוע בוועידת עיתון 'בשבע': "'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ', בכל מקרה היא חלק מאיתנו. הוא בכל מקרה יילך איתנו, ללא כחל וסרק. הוא לא משחק, הוא לא מגמגם, הוא לא מהמהם, הוא גם לא מצטדק. אני אומר לכם: ...אין לי בעיה אם תחליטו להצביע ל'ציונות הדתית'". מכאן שמפלגת סמוטריץ' היא נתניהו במסיכה.
אחרי הדברים האלה, למצביעים ממחנה הציונות הדתית הכל נהיר: רוצה בהמשך נוכחותו בחיינו של הקוסם שהאידיאולוגיה היחידה שלו זה אוויר? לך על סמוטריץ'; רצונך להחזיר את משפחת המלוכה לקיסריה? לך עם בנט.
ואין שמחה כהתרת הספקות - וההתלבטויות.

תאריך:  22/03/2021   |   עודכן:  22/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס ישראל לנתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא נמאס לך?
שאול א.  |  25/03/21 23:28
2
די לשנאת חינם-נתניהו =חיסונים
פילוח   |  29/03/21 07:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
נכון לעכשיו ההערכה היא שתוקם ממשלת ימין או שנלך לבחירות נוספות אך כפי שלמדנו על המערכת הפוליטית בישראל ייתכן שיהיו הפתעות שטרם חזינו
נסים ישעיהו
כדי להתקרב אל ה' עלינו לדאוג שלזולת יהיה טוב. לא מספיק ששומרים מצוות ולומדים תורה, חייבים גם לוודא שלזולת יש כל מה שהוא צריך, שכן רק בדרך זו אפשר להתקרב לקב"ה
ד"ר בועז שנור
כאשר התועלת מן החיסון ברורה ונזקיו הם שמועות בלתי מבוססות, וכאשר ברור מהו הסיכון אותו יוצר מורה בלתי מחוסן - ניתן יהיה לתבוע אותו בכל מקרה בו ידביק תלמיד
נסים ישעיהו
כל אחד בטוח שדעתו היא הנכונה והיא אמורה לחייב את כולם. מצב כזה מעניק לאינטרסנטים הזדמנויות לחגוג על התמימות של רוב העם ולמשוך רבים לכיוונים בלתי רצויים תוך ארגון התקהלויות של מחאה ספונטנית כביכול, כמו שהיה בחטא העגל
נסים ישעיהו
וגם אם, כמו בימי אחשורוש, הגוים כבר אישרו לנו להקים מדינה, לבנות את בית המקדש ואפילו הזמינו אותנו למשתה שלהם, זה עדיין לא הגילוי הנכסף ובטח שלא מעיד על קשר תקין מצידנו עם הקב"ה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il