X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דמוקרטיה איננה "התורה הקינטית של הגזים" לווקטור הלאומי חייבים להיות כיוון ועוצמה
▪  ▪  ▪

בהגיגים שמעלה אורית לביא-נשיאל במאמר הדעה שלה "אחדות המטרה" היא כותבת: "...הנוסחה היחידה שנבחרי ציבור חייבים להציע מבוססת על הגינות שלטונית, נגישות לשירותי בריאות וחינוך וביטחון אישי, ללא הבדל דת גזע ומין". ובהמשך הדברים היא מסכמת: "הנה כלל בסיסי: לראש ממשלה אסור להסית כנגד מתנגדיו או יריביו, אל לו לעשות דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולשומרי הסף של הדמוקרטיה, וכנבחר ציבור עליו לשרת את כלל החברה הישראלית על שלל גווניה".
בשני משפטים אלה מוצא הקורא כמעט בכל נושא דבר והיפוכו, ומאחר שאין שום ראש ממשלה שיודע לממש דבר והיפוכו בעת ובעונה אחת, הדברים הם דברי-סרק. בעוד היא גורסת שאזרחים בחברה דמוקרטית לא זקוקים לחנופה ולהבטחות סרק, אלא להגינות שלטונית, דבריה מאידך אינם עוסקים, וכנראה לא במקרה, בשאלה מהן חובות האזרחים כלפי השלטון, המדינה והאזרחים האחרים - שותפיהם לזכויות השוויוניות. זאת מאחר שאורית שייכת כנראה לקבוצה יוצאת הדופן שמדברת על שוויון אך לעולם מממשת אותו על-תנאי.
ראשית, הגינות שלטונית היא לומר אמת. אם לא ניתן לממש את התאוריה של אורית על הסתירות הפנימיות שבה, על מנהיגי הציבור לומר לה: שוויון איננו אפשרי בין בני אדם שאינם שווים. כל מערכות השלטון בעולם, פועלות בתנאי חוסר-שוויון, ואינן מסגלות לשנות זאת -לבטח לא לפני שהן זוכות בשלטון וגם לא במהלכו, משום שמגבלות החוק ומשך הזמן שבו הן שולטות, מונעות זאת.
שנית, אם כל החובות שמורות לנבחרי הציבור ושום חובות אינן מוטלות על האזרחים, המצב חסר סיכוי הרבה יותר (לא מכבר הודגם הדבר בברור במשבר הקורונה). זאת ועוד, אם לראש ממשלה אסור להסית כנגד מתנגדיו או יריביו, האם פרוש הדבר הוא שרק להם מותר להסית נגדו? ואם אסור להם, מדוע לא נאמרים הדברים במפורש? ראש ממשלה הוא נבחר ציבור, אבל הוא גם אזרח המדינה; האם תפקידו הוא עונש?!
אם שוויון הוא עקרון מקודש, מדוע מנסה אורית להעלים את זכויותיו השוות גם בתחום מניעת ההסתה. שנית, אם הציבור או חלק ממנו אינו מקיים את חלקו בהסכם ההדדיות, האם ראש הממשלה מנוע מלהגן על שמו, מעמד וזכויותיו? - בשם איזה צדק היא טוענת זאת? האם זכאי הוא רק לזכות שווה, או שלמעשה הוא אפילו חייב בכך, משום שזהו חלק מתפקידו? ולשם כך, בין היתר, נבחר. מיהם בעצם שומרי החוק שאליהם מתייחסת אורית? - שופטים, מחוקקים, שוטרים, סוהרים, עובדי ציבור כולם ואולי גם עיתונאים ושדרני חדשות ופרשנים? אם ראש ממשלה כנבחר ציבור צריך לשרת את כלל החברה, האם חברי אופוזיציה כנבחרי ציבור, אינם חייבים בכך?
מיהם אלה שפוסקים מי מקיים את חובותיו הבסיסיות ומי אינו מקיימן? אם הציבור קבע בדרך דמוקרטית שחברי הפרלמנט יהיו המחוקקים, הממשלה תהיה אותה חבורת נבחרים שקיבלה לכך את אמון הכנסת ובית המשפט יבַחר על-פי חוק, יפעל על פיו ויעניק לכל הבאים בשעריו יחס שווה - הגינות זהה ודין אחד לכול, זה הצדק האלמנטרי?! מיהו זה שמוסמך לפרש את רצון הציבור על-פי דעתו הפרטית - עם מניפולציות או בלעדיהן?!
אין ספק שאחדות המטרה בעם הינה קריטית, אולם בטרם יוצאים לדרך, חייבים הכל להבין היטב מהי המטרה, האם היא מוסכמת על הכל ומיהו זה שמוליך אליה את השיירה; שהרי בדמוקרטיה ליברלית בסיסית, "כללי משחק" אלה הם אבני-יסוד חברתיות ונורמטיביות: הריבון, ורק הוא, שקובע! בדמוקרטיה "הסתומה" של אורית אין לדעת מהי התשובה הנכונה במשוואה שבקשה להציג לפנינו כנוסחה לחיי "העולם הבא" במקומותינו. דבר אחד, אני מקווה, ברור אפילו לה: אפשר לא להסכים על נושאים רבים אך לא על השיטה לפתרון מחלוקות; כאוס איננו בר-ניהול והצהרת-כוונות איננה שיטה.

תאריך:  19/03/2021   |   עודכן:  19/03/2021
+נתניהו: רצינו לעשות 'נוהל שכן' לבנט
13:57 19/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אחרי שנפתלי בנט חשף בפני הציבור שנתניהו צפוי לבקר בביתו ביטל ראש הממשלה את הביקור וקיים מפגש עם פעילים ברעננה  ▪  טען שביקש לקבל מבנט התחייבות שלא יישב בממשלה עם לפיד  ▪  ימינה: נתניהו רצה להטריל וברח ברגע האחרון

"נוהל שכן חדש". נתניהו ברעננה
+בג"ץ: הליכוד לא ישתמש ב"חוזרים לחיים"
12:01 19/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מינץ: ססמת מסע החיסונים של משרד הבריאות היא קניין בלתי מוחשי של המדינה ולכן אסור לעשות בה שימוש פוליטי  ▪  ברק-ארז: שימוש כזה בססמה ממשלתית מהווה פגיעה בשוויון בין המתמודדים  ▪  שטיין בדעת מיעוט: הססמה איננה רכוש המדינה אלא רכוש הכלל

מצודת זאב, היום
+נתניהו יבקר בבית נפתלי בנט
11:07 19/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כוחות משטרה ושב"כ הגיעו סמוך לביתו של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ברעננה לקראת ביקור של נתניהו במקום, חמישה ימים לפני הבחירות  ▪  בנט: נתניהו עושה את הגימיק שלו, לא אחתום על כלום

[צילום: ימינה]
המשטרה והשב"כ הבוקר ברעננה
+סקר: גוש הימין עולה ל-61; נתניהו, ליברמן ודרעי עולים
10:21 19/03/21  |  עידן יוסף

סקר דיירקט פולס: הליכוד 32; יש עתיד 17; שס, ישראל ביתנו 9; ימינה 8; תקווה חדשה, כחול לבן, הרשימה המשותפת, יהדות התורה 7; הציונות הדתית 5; העבודה, מרצ, רע"ם 4.
גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 68, ובניכוי סער 61, דבר המבטיח רוב לנתניהו.
לא עוברת: הכלכלית החדשה עם 1.3%.

+סקר: מרצ ורע"ם עוברות; יהדות התורה יורדת
10:17 19/03/21  |  עידן יוסף

סקר מעריב (מאגר מוחות), אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 30; יש עתיד 19; ימינה 10; תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, שס 8; יהדות התורה 6; העבודה, הציונות הדתית, כחול לבן 5; מרצ, רע"ם 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 67, ובניכוי סער - 59.
לא עוברת: הכלכלית החדשה: 1.2%.

+"פוליטיזציה של ההסכם מזלזלת בהישג ההיסטורי"
10:07 19/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורם דיפלומטי רשמי באיחוד האמירויות צוטט ברשת CNN ותקף את הניסיון של בנימין נתניהו לנכס לעצמו את החתימה על 'הסכמי אברהם'  ▪  "איחוד האמירויות חתמה על ההסכמים בשל התקווה וההזדמנויות שהם מספקים לעם שלנו, ולא למנהיגים"

החתימה על הסכמי אברהם, לפני חצי שנה [צילום: אלכס ברנדון, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באין מטרה מוסכמת, לא תיתכן אחדות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כן המפקדת
באום  |  19/03/21 18:31
 
- אין ספק שאנחנו בדרך
רפי לאופרט  |  20/03/21 10:50
 
- אני מסכים
באום  |  20/03/21 15:11
 
- עוד בור ועם הארץ
הירונימוס  |  21/03/21 12:51
 
- מזכיר לי כתבה שראיתי לאחרונה
בני בנקר  |  21/03/21 14:42
2
תראו תראו תראו מה מרגיז את לאו
הירונימוס  |  21/03/21 11:16
 
- שוב לא הבנת?
רפי לאופרט  |  21/03/21 12:19
 
- אתה צוחק או מה?
הירונימוס  |  21/03/21 19:34
 
- ומתי הוסמכת להיות השופט ל"ת
רפי לאופרט  |  21/03/21 22:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איתמר לוין
מינץ: ססמת מסע החיסונים של משרד הבריאות היא קניין בלתי מוחשי של המדינה ולכן אסור לעשות בה שימוש פוליטי    ברק-ארז: שימוש כזה בססמה ממשלתית מהווה פגיעה בשוויון בין המתמודדים    שטיין בדעת מיעוט: הססמה איננה רכוש המדינה אלא רכוש הכלל
איציק וולף
כוחות משטרה ושב"כ הגיעו סמוך לביתו של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ברעננה לקראת ביקור של נתניהו במקום, חמישה ימים לפני הבחירות    בנט: נתניהו עושה את הגימיק שלו, לא אחתום על כלום
איציק וולף
גורם דיפלומטי רשמי באיחוד האמירויות צוטט ברשת CNN ותקף את הניסיון של בנימין נתניהו לנכס לעצמו את החתימה על 'הסכמי אברהם'    "איחוד האמירויות חתמה על ההסכמים בשל התקווה וההזדמנויות שהם מספקים לעם שלנו, ולא למנהיגים"
איתמר לוין
היהדות החלה כמונרכיה - אבל דווקא בגולה פיתחה מוסדות דמוקרטיים לעילא    גדולי הדור התחבטו בשאלת היחס בין השלטון במדינה לבין ההלכה    תכונה חיונית למנהיג היא הנכונות להודות בחטא    התורה מאותתת גם על החובה לנהוג בשקיפות מוחלטת בכספי ציבור    מהי "קופת השרצים" שאמורה להיות למנהיג?    וגם: היחס בין הדור לבין המנהיג
עידן יוסף
בפורום השבת הציבורית אומרים כי קביעת החוק שאיסור פרסום סקרי הבחירות האחרונים "בתום יום שישי" נועד למנוע פרסומים בשבת    בוועדת הבחירות שוללים את הפרשנות ואומרים כי יום שישי מסתיים אחרי כניסת השבת, בחצות
רשימות נוספות
המשותפת: לאסור שימוש בדברי סמוטריץ'  /  עידן יוסף
הליכוד: התאגיד מצנזר את נתניהו  /  עידן יוסף
לראשונה יפתחו קלפיות בנתב"ג  /  מירב ארד
מחאת הבחירות  /  אליהו קאופמן
רגע לפני ההכרעה  /  יעקב קורי
תחבורה בגובה העיניים  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il