X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נדמה לי שאנחנו זקוקים ללחצן מצוקה לחצן, שלוחצים עליו כשזקוקים לעזרה יש גם לחצן שנלחץ לבדו כאשר בעליו נופל ויש לחצן, שעונדים על היד וצריך להפעילו
▪  ▪  ▪
חוסר יציבות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בפגישת מחזור של התיכון סיפרה תלמה, בתו של מנהל בית הספר "אהל שם" ברמת גן, שהמורה שלנו לספרות נפל על המדרכה בעיר ונשאר שם עד מותו. הכנס היה שנים אחרי שסיימנו את הלימודים והאירוע נראה כל כך רחוק. מה יכולנו ללמוד מהאירוע הקשה, שהיה למורנו? אותו מורה, שהיה מבוגר מאיתנו בשנים רבות. היום, כשיש בין בוגרי המחזור שלי המתקדמים על כסא גלגלים או עם הליכון, ויש שכבר אינם - המציאות שונה.
נדמה לי שאנחנו זקוקים ללחצן מצוקה. לחצן, שלוחצים עליו כשזקוקים לעזרה. יש גם לחצן שנלחץ לבדו כאשר בעליו נופל ויש לחצן, שעונדים על היד וצריך להפעילו. ברור שלחצן כזה לא דרוש לאנשים צעירים ונמרצים, אבל סתם זקנים, שאינם תשושי נפש, עלולים ליפול וזה מסתיים בבעיות קשות. אני דור שלישי לבעלי לחצנים. החותנת שלי נפלה, נחבלה בפרק האגן ושכבה שנתיים (עם עזרה צמודה) ועם מנוי ללחצן בחברת עזר פון. אשתי ז"ל החזיקה במנוי הזה אחרי שאמה נפטרה. ואני קבלתי את המנוי בהיותי דור שלישי לחסרי יציבות.
המכשיר של חברת עזר פון עלה כ-83 שקל לחודש ללא תשלומים נוספים במקרה של צורך בעזרה. אבל, למזלי, לא אני ולא קודמותיי כלל לא נזקקנו לעזרה. באחרונה שמעתי שקופת החולים שלי, מכבי, מקיימת סדנא בת תריסר פגישות ללמוד תרגילי יציבות. נרשמתי מיד והתחלתי ללכת ללמוד תרגילים לשפור היציבות. כרגע, אני יודע שאינני יציב ולכן אי-אפשר לסמוך עלי... אבל הפיזיותרפיסטית המדריכה שלנו, טל, סיפרה כי אפשר להשיג לחצן מצוקה כדי להשתמש בו בבית. אם נופלים - אמרה - המוקד מתקשר אליך לבדיקה.
מיד התקשרתי אל "יד שרה". גיליתי שהמכשיר, שאני עונד על הצוואר, ניתן חינם לשנתיים. הנחתי את המכשיר במכה קלה על השידה, ומיד קבלתי צלצול. במוקד ידעו "שנפלתי" ובדקו. "כן, אמרתי, זה אני, אבל בטעות. הכל אצלי בסדר". בינתיים, המשכתי לבדוק ומצאתי שיש כמה חברות, שמציעות מכשירים לשמירת היציבות (ולהתרעה על נפילה). מכשירים כאלה הם בדרך כלל שעונים, שכוללים עוד תפקידים, נוסף לזיהוי הנפילה, גם ברחוב. אבל מחיריהם, כפי שמצאתי, מתחילים ב-200 שקל בעד המכשיר ויש שעולים כ-800 שקל דמי רכישה ועוד כ-40 לחודש. בקיצור, ליפול ברחוב זה לא טוב ולא זול...
הבחירות בפתח (אחרונות?)
עכשיו, כשהבחירות בפתח, כדאי לזכור שאם למועמד אין ערכים - הוא חסר כל ערך. ועוד אימרה ששמעתי על המועמדים: "לשקר זה קל. הכל דיבורים ולא צריך לקיים"...

תאריך:  21/03/2021   |   עודכן:  23/03/2021
+אחוז ההצבעה יקבע גורל הבחירות
00:44 22/03/21  |  אלכס טנצר   |   לרשימה המלאה

בגלל נוכחות דלילה בתקשורת הרוסית ופסיביות בשטח של מפלגות אחרות שלא מעזות לתקוף את ישראל ביתנו על כשלונות בפתרונות למצוקות של המגזר, נפתחה בפני ליברמן האפשרות להפוך קמפיין אנטי-חרדי לכל כך מוצלח וסיכוייה של מפלגת ישראל ביתנו להתחזק עולים

ליברמן ואנשי ישראל ביתנו בסיור [צילום: פלאש 90]
+בנט חתם על התחייבות שחיבר, שלא לשבת תחת לפיד
23:43 21/03/21  |  עידן יוסף

יו"ר ימינה בנט חתם בערוץ 20 על מסמך התחייבות שחיבר שבו נכתב: ״לא אשב עם לפיד כראש ממשלה", וקרא: "נתניהו, תחתום שלא תשב עם מנסור עבאס״. נתניהו לא נכח באולפן, אך איתמר בן-גביר שהתראיין אחריו ביקש לאתגר את בנט בחתימה על מסמך שבו יתחייב בנט לא לשבת גם עם לפיד ומיכאלי, אך יו"ר ימינה לא חתם.

+לנדבר שוברת שתיקה: ליברמן משחק בכם כמו בתיאטרון"
23:25 21/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סופה לנדבר, אשת אמונו של אביגדור ליברמן, קוראת שלא להצביע לישראל ביתנו  ▪  לדבריה, נמנעה מלדבר עד כה בשל לחצים שתשתוק  ▪  חושפת: ליברמן סולד מהומואים, שימש כדיקטטור במפלגה והנחה להתנגד לקידום חוקים למען הלהט"ב וחוקים להפרדת דת ומדינה

סופה נדבר. "ליברמן שקרן, אל תאמינו לו" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+דרעי: לא נתמוך ביוזמה לעצור את משפט נתניהו
21:09 21/03/21  |  עידן יוסף

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התראיין לערוצים 11 ו-13 ואמר שלא יאפשר פגיעה במערכת המשפט, אך הבהיר שיתמוך בפסקת התגברות "כדי לאפשר לכנסת למשול". עוד אמר דרעי כי לא תהיה יוזמה לעצור את משפט נתניהו - ואם תובא, כפי שהציעו ב-גביר ואוחנה, ש"ס לא נתמוך בכזו. על סקרי העומק של מפלגתו אמר: "נשמור על כוחנו - אך אין לגוש שלנו 61".

+שני פעילי דגל התורה הותקפו בעצרת בחירות
20:54 21/03/21  |  עידן יוסף

מעט לפני עצרת הבחירות של מפלגת דגל התורה ברשימת יהדות התורה, סמוך לביתו של הרב חיים קניבסקי, תקף נער שוליים חרדי עם אלה שני פעילים של הסיעה. זהותו של התוקף אינה ידועה. לעצרת הגיעו רק כמה מאות בני אדם.

+סמוטריץ' קורא לבנט להגיע לעימות מולו
20:48 21/03/21  |  עידן יוסף

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ פנה ליו"ר ימינה ח״כ נפתלי בנט והזמין אותו לעימות, ובלשונו "שיח משותף על ערכי הימין והציונות הדתית".
במסר פומבי אמר סמוטריץ': "נפתלי, אחרי חודשים שבהם אני מנסה לנהל איתך שיח ענייני חברי ומכובד סביב ערכים ובעיקר סביב הדרך לממש אותם בשדה הפוליטי המורכב, אתה בוחר בימים האחרונים במקום לפזר את מסך הערפל ולומר דברים ברורים ללכת ולעסוק בשיח של הכפשות וכינויי גנאי.
"איך כבר לא קראת לי? מש״ק דת, גבאי בית כנסת, ילד כאפות, סמרטוט שכולם בזים לו ואפילו אבק על החליפה של נתניהו.
"אתה ואני יודעים מצוין, שישבנו בחדר ודיברנו על ערכים ולא הגענו להסכמות ולכן נפרדו דרכנו. אני חושב שמגיע לציבור לדעת על מה ולמה. בוא נפגש עוד היום איפה שתגיד מתי שתגיד. אתה תציג את האני מאמין שלך ואני את האני מאמין שלי. נעשה את זה הכי ענייני והכי חברי אבל ניתן לציבור לדעת מה ההבדל בינינו וניתן לו לשפוט".

+ראשי המפלגות החרדיות לחצו על נתניהו על-מנת שיקרא להצביע עבורן
20:13 21/03/21  |  עידן יוסף

קריאתו של יו"ר הליכוד נתניהו להצביע למפלגות החרדיות ולא רק לציונות הדתית באה בעקבות שיחה קשה שניהלו איתו היום גפני וליצמן ברקע העזרה שלו לסמוטריץ' על חשבון יהדות התורה כביכול. הם הציגו לו סקר לפיו סמוטריץ' עובר ודרשו ממנו להפסיק להתערב בשאלה כיצד הגוש מחלק את קולותיו (חדשות 12).

+סמוטריץ': סגירת תיק נוה מראה את תוצאת העדר הפיקוח על הפרקליטות
19:54 21/03/21  |  עידן יוסף

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לסגירת התיק נגד אפי נוה: "‏כולנו מביטים עכשיו בשידור חי כיצד פועל הגוף החזק במדינה כשאין עליו שום פיקוח, שום ביקורת, ואיש אינו יכול להגביל אותו: פשוט פותחים תיק, מזיזים אדם וסוגרים את התיק. יש להחזיר את הרשות השופטת לגודלה הטבעי, ולהשיב את הפרדת הרשויות כפי שהיא צריכה להיות".

+בנט: "בסקר שלנו סער מתרסק"
19:47 21/03/21  |  עידן יוסף

יו"ר ימינה טוען בערוץ כנסת כי בסקר פנימי של ימינה מתרסקת תקווה חדשה לחמישה-שישה מושבים. - הסיפור עם סער נגמר, אמר בנט.
בתקווה חדשה אומרים מנגד כי מדובר בסקר כוזב ומוסיפים: "מוטב לבנט, שכבר פעם אחת לא עבר את אחוז החסימה, להפסיק לנהוג בפזיזות ברגע גורלי לישראל, ולהצטרף למחנה השינוי במקום לעבוד אצל נתניהו".

+זה לוח הזמנים להרכבת הממשלה
19:42 21/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ב-31 במרס יוגשו תוצאות הבחירות הרשמיות לנשיא המדינה ובחול המועד יחלו ההתייעצויות עם הנשיא  ▪  ב-7 באפריל יחול המועד האחרון על-פי חוק להטלת מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, שהסכים לכך

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נדחתה עתירת תקווה חדשה נגד יעקב ברדוגו
19:27 21/03/21  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן דחה ללא הוצאות את עתירת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, למנוע מיעקב ברדוגו לתת פרשנויות בגלי צה"ל.
בהחלטתו כתב השופט: "בנוגע לתעמולת בחירות בידי ברדוגו בכל שידורי גלי צה"ל רשמתי לפניי את הצהרת המשיבים בדבר 'שיחת החידוד' שתיערך כאמור לברדוגו. חזקה על גלי צה"ל ועורכיה שיסבירו לברדוגו היטב את המותר והאסור, ושיפעלו בהתאם לשיקול דעתם המקצועי למנוע תעמולת בחירות בשידורי התחנה בניגוד לדין".

+סמוטריץ׳ מגיב למתקפות של בנט: "הייתי ונשארתי ימין אידאולוגי על מלא"
15:27 21/03/21  |  מירב ארד

יו״ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ׳ מגיב למתקפות של נפתלי בנט: אני לא זזתי מילימטר. תפסיקו עם הטיעון החלש הזה - אני לא בכיס של אף אחד. לא אני, לא איתמר בן גביר ולא שאר החברים ברשימה. זה פתטי. אני הייתי ונשארתי בצלאל סמוטריץ', ימין אידאולוגי על מלא שמאמין בארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל.
הוא הוסיף: בוא ננסה לסיים את זה בצורה הכי פשוטה: נפתלי אחי. האם אתה מתחייב לבוא לממשלת ימין? האם אתה מתחייב שלא תהיה שותף בשום צורה לממשלת שמאל או שזוכה לרוב בתמיכת השמאל? האם אתה מתחייב שלא תיקח את קולות הבוחרים לטובת ממשלה יחד או בתמיכת יאיר לפיד, מרב מיכאלי, איווט ליברמן וניצן הורביץ? אני מתחייב".

+ירון, בחייך
14:51 21/03/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

פרישתך מהמרוץ אינה אי-עמידה בעקרונות  ▪  להפך, הבטחת לנהוג באחריות. היא לכל היותר אי-עמידה בעניין טכני, אריתמטי

זליכה. [צילום: פלאש 90]
+עד הבחירות ברדוגו ישמש רק כפרשן
13:43 21/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אלקבץ: ערוץ הכנסת הוא שאחראי על עריכת המשדר  ▪  תקווה חדשה: הניסיון למנוע דיון בעתירה מעידה כי אלקבץ יודע היטב שהתחנה תחת פיקודו הפכה לכלי תעמולה פוליטי של נתניהו

[צילום: יח"צ]
+בנט: "לא אסכים לרוטציה עם לפיד"
13:17 21/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ימינה: לפיד אינו איש רע, אך בעל דעות שמאל שהפוכות ב-180 מעלות לעמדותי  ▪  לפיד: מציע לקחת את הדברים בערבון מוגבל. אחרי הבחירות אדבר עם בנט  ▪  סמוטריץ': בנט פועל למחוק את הציונות הדתית ולהביא אותה מתחת לאחוז החסימה

לפיד ובנט. תיאום אחרי הבחירות? [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+ביום הבחירות: נסיעה חינם תחב"צ כולל ברכבת ישראל
12:13 21/03/21  |  מירב ארד

התחבורה הציבורית הבינעירונית כולל קווי רכבת ישראל תופעל ביום הבחירות (יום שלישי) ללא תשלום לכלל הציבור. ההטבה תתאפשר החל מיום שני (22.3.21) בשעה 20:00 ועד ליום שלישי (23.3.21) בשעה 23:59.

+בנט: אקיים הערב עימות עם נתניהו בערוץ 20
11:34 21/03/21  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, יקיימו הערב (יום א', 21.3.21) עימות טלוויזיוני משודר. העימות יתקיים בערוץ 20 והמנחה שלו יהיה בועז גולן.
"בשעה טובה, עימות. הערב נתניהו ואני נדון איך לאחר 12 שנות זינוק מחירי דירות תחת נתניהו (200% עליית מחיר), נאפשר לזוג לקנות דירה? איך הליכוד הפקיר את תושבי הנגב לטרור של כנופיות של בדואים? תוכנית סינגפור: האם נתניהו ימשיך לנפח את הממשלה או שאוריד מיסים? רק מהות", כתב בנט בציוץ שבו הודיע על העימות.

+הגל החמישי
10:13 21/03/21  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה

הפוליטיקה אינה מגיפה  ▪  אלא מה רפואה? בחירות מספר 4 שמחייבות בחירות מספר 5 הן תסמין ברור של מגיפה?  ▪  אבל הגורם אינו נגיף  ▪  נכון, לא נגיף אחד אלא עשרות מפלגות

פוליטיקה היא מגיפה? [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יד שרה
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מירב ארד
אלקבץ: ערוץ הכנסת הוא שאחראי על עריכת המשדר    תקווה חדשה: הניסיון למנוע דיון בעתירה מעידה כי אלקבץ יודע היטב שהתחנה תחת פיקודו הפכה לכלי תעמולה פוליטי של נתניהו
עידן יוסף
יו"ר ימינה: לפיד אינו איש רע, אך בעל דעות שמאל שהפוכות ב-180 מעלות לעמדותי    לפיד: מציע לקחת את הדברים בערבון מוגבל. אחרי הבחירות אדבר עם בנט    סמוטריץ': בנט פועל למחוק את הציונות הדתית ולהביא אותה מתחת לאחוז החסימה
אברהם בנמלך
הפוליטיקה אינה מגיפה    אלא מה רפואה? בחירות מספר 4 שמחייבות בחירות מספר 5 הן תסמין ברור של מגיפה?    אבל הגורם אינו נגיף    נכון, לא נגיף אחד אלא עשרות מפלגות
איציק וולף
גורמים בליכוד שוקלים להציע לנפתלי בנט ולאיילת שקד אפשרות להצטרף עם מפלגתם אל הליכוד בניסיון לגייס את תמיכתם לקואליציה בראשות נתניהו    בנט: נתניהו רודף אחרי באובססיביות כי רק אני יכול להתמודד מולו
עידן יוסף
ניקול ראידמן טוענת לנהנתנות יתר מצדו של יו"ר ישראל ביתנו שכללה שתיית יין שאטו פטרוז במחיר של מאזדה 3 וסיגרים משובחים    טוענת לאיומים בעקבות חשיפת התבטאויות ליברמן נגד הקהילה הגאה: "לא רוצה לקום כל בוקר ולבדוק אם יש מטען מתחת לרכב שלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il