X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
במשך השנים היו לאשתי ולי חיכוכים רבים בנושא הטונה לא פעם מצאתי בירכתי הארון קופסת שימורים של טונה שהיא החביאה מפני...
▪  ▪  ▪
דומה ליחס של השמאל [צילום: יח"צ]

גילוי נאות: אני לא סובל טונה. אני יודע שזה אוכל מזין ובריא והרבה אנשים עפים עליו. אבל גם אם תהרגו אותי אני לא מסוגל להכניס טונה לפה. אפילו הריח של טונה גורם לי להקיא. די שאנשים יאכלו טונה לידי כדי לגרום לי בחילה ותחושת מחנק. אני יודע שזה לא ממש הגיוני אבל אין לי שליטה על זה.
כאשר התחתנתי, דרשתי מאשתי שלא תגיש טונה. גם הילדים גדלו לבית בלי טונה. כשכול חבריהם התענגו על סנדוויץ' טוניסאי הילדים שלי הסתפקו בלחם עם שוקולד וגם כשגדלו הקפדתי לקחת אותם רק למסעדות שאינן מגישות טונה ובמהרה גם הם פיתחו גועל למראה הדג המשומר.
במשך השנים היו לי לאשתי ולי חיכוכים רבים בנושא הטונה. לא פעם מצאתי בירכתי הארון קופסת שימורים של טונה שהיא החביאה מפני. למרות שהכחישה ידעתי בתוך תוכי שהיא אוכלת טונה בסתר וכשקרבתי אליה ריח של טונה נדף מבין שיניה והגיע לנחירי הרגישים. זה היה לא רק הטונה. זה היה הכול: השקר, הבגידה בקדושת הנישואים וחוסר ההתחשבות. מהר מאוד יחסינו עלו על שירטון. אבל אשתי לא ויתרה. אני מתה על טונה היא ספק התוודתה ספק התריסה בפני יועץ הנישואים כשהלכנו אליו. "אני לא מסוגלת וגם לא רוצה להתאפק. עשרים שנים התאפקתי וזהו זה עכשיו שהוא יוותר".
הרבה שנים התביישתי ביחסי לטונה עד שגיליתי שאני לא לבד. שישנם רבים אחרים, גברים ונשים, שמתעבים טונה. ביחד הקמנו את מפלגת רק לא טונה (רל"ט) שנלחמת במזון הדוחה הזה. ביחד אנחנו פועלים להוציא את הטונה מחיינו. חוק הטונה שעבר בקריאה ראשונה יוצר איזון ראוי בין ערכי יסוד. מצד אחד החוק מתיר מכירת טונה ואכילה בתוך דלת אמותיו של אדם ומצד שני אוסר כפיית טונה על הציבור הרחב: אכילה בשטחים ציבוריים והגשה במסעדות ובדוכני רחוב.
עוד גילוי נאות: היחס של השמאל הפוליטי לבנימין נתניהו דומה קצת ליחס שלי לטונה. התיעוב של "מחנה השינוי" לנתניהו הוא חסר גבולות ונטול הסבר רציונאלי והשנאה כלפיו אינה תלויה בדבר. אף אחת מההאשמות נגדו לא באמת מצדיקה או מסבירה את עוצמת האיבה שהוא מעורר והצלחותיו הרבות לא משנות את דעתם אלא רק להפך, מלבות את אש השנאה. אפילו שונאיו מבינים שמבחינת כישורים נתניהו עולה על כל המועמדים שמולו ושיש לו יותר ניסיון ויותר קבלות מכול אחד אחר במערכת הפוליטית. אבל טיעונים רציונאליים לא באמת משכנעים את מתנגדיו כי מדובר בתגובה רגשית ושבטית.
כפי שכתב פרידריך ניטשה "הטירוף, נדיר אצל היחיד, אך אצל קבוצות, מפלגות, עמים וזמנים הוא התדיר". דיבוק השנאה כנגד נתניהו הרעיל את מוחם של מתנגדיו עד שחדלו להבחין בין טוב ורע ובין מותר לאסור. מפלגות השנאה לא מסוגלות להשלים עם קיומו של הביבי כי הביבי נתקע להם בגרון כמו עצם של טונה. לא לבלוע ולא להקיא. עצם נוכחותו בחיים הציבוריים מוציאה אותם משיווי משקלם ודעתם. בעיניהם נתניהו הוא אבי אבות הטומאה וכול אחד וכול דבר עדיף על המשך שלטונו. אם פעם האמינו ש"גם זה יעבור" עכשיו הם התייאשו ועברו לברירת שמשון: תמות נפשי עם פלישתים. כדי להפיל אותו הם מוכנים לוותר על כל עקרונותיהם, מסכימים לכול שקר או מזימה שפלה ואפילו להפיל על כולנו את הבית. רק שמישהו כבר יזיז מפה את הטונה.

תאריך:  30/03/2021   |   עודכן:  30/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק לא טונה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ארגז מלין על " שנאה" ?
שלמה המגיב  |  30/03/21 09:48
 
- עדיף דגנרטים ע"פ שקרנים
מגיב ותיק  |  31/03/21 08:21
 
- גדולללל!.מאפיין את השמאל ל"ת
קורא מזדמן  |  2/04/21 15:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
אומרים על נתניהו (במידה רבה של צדק) שהוא רב אמן פוליטי, אפילו קוסם    אלא שלכל קוסם נגמרים מתישהו הלהטוטים או אז הוא ניצב עם שרביט הקסמים בידו אלא שהשפן התורן מסרב להישמע לו ולצאת מן המגבעת    מה יעשה לעת הזו? רב מג מי שיצליח לנחש
עמנואל בן-סבו
למרות הפוליטיקה יש לנו ארץ יפה, אנשים בה מכל הסוגים, הגוונים, פסיפס של יופי ואור, פסיפס של אזרחים הנאבקים למען עקרונותיהם בכאב, בעוצמה, במסירות
יוני בן-מנחם
גורמי ביטחון בכירים בישראל מעריכים כי הבחירות לפרלמנט הפלשתיני יחזקו את כוחה של חמאס בשטחי הגדה דבר שיפגע קשות באינטרסים הביטחוניים של ישראל    תנועת חמאס מתייצבת לקראת הבחירות ברשימה מאוחדת בעוד הפיצול בתנועת פתח גובר ונמשכת קריאת התיגר על מנהיגותו של מחמוד עבאס
שרית פרידמן-ברזניאק
ביולי 2020 היא הורשעה בבית משפט על עבירות מס, ונגזרו עליה עונש מאסר של תשעה חודשים שהומר לעבודות שירות, ותשלום של 2.5 מיליון שקלים קנס, ודווקא היא, מנחה ערב שנועד למחות על עבירה?
יהודה קונפורטס
ד"ר אילן כהן, בעל ותק של שלושה עשורים בתחום הפטנטים, ממליץ איך להתנהל נכון, בפרט כשמנהלים מגעים לעסקות של מיזוגים ורכישות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il