X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנט אומנם עדיין לא ויתר עדיין על הרעיון להפוך לראש ממשלה אבל הוא מעדיף לחכות לרגע הנכון כדי לא להיתפס כ"כלנתריסט" שערק לשמאל כדי לזכות בתפקיד הרם הזה בדרך אופורטוניסטית
▪  ▪  ▪
בנט. מחכה לרגע הנכון [צילום: אבי דישי/פלאש 90]

נפתלי בנט התכוון ומתכוון לאכול את העוגה הקואליציונית עד לפרור האחרון אבל להשאיר אותה אח"כ שלמה. בנט אומנם מתואם עם "גוש השינוי" אבל מעולם הוא לא פסל את בנימין נתניהו כראש ממשלה עתידי. בנט הגיע לפוליטיקה, דרך הליכוד, כדי להפוך אוטומטית אח"כ לראש ממשלה. זו גם הייתה גישתו כשהוצנח אח"כ ל"בית היהודי", וזו הייתה גם הסיבה לפרישתו מ"הבית היהודי", כשהקים את מפלגת "ימינה".
וזו הייתה גם תקוותו של בנט לפני סיבוב הבחירות האחרון, אבל לאחר הבחירות הוא לפתע סירב להצעתו של יאיר לפיד, להיות ראשון ברוטציה ביניהם, כשמשרת ראש הממשלה כבר הייתה כל כך קרובה אליו. בנט אומנם עדיין לא ויתר עדיין על הרעיון להפוך לראש ממשלה אבל הוא מעדיף לחכות לרגע הנכון כדי לא להיתפס כ"כלנתריסט" שערק לשמאל כדי לזכות בתפקיד הרם הזה בדרך אופורטוניסטית. אז מה בכול זאת הסיפור של האיש החפץ לנגוס בעוגת ראש הממשלה אבל רוצה להותיר אותה שלמה מכול אשמה של כלנתריזם?
מחכה על הגדר הפוליטית לרגע המתאים
הסיפור של נפתלי בנט הוא די פשוט. הוא הבין שאם הוא יערוק לשמאל, אזי, הוא יעלם אח"כ מהפוליטיקה כאיש ימין, ואילו השמאל מעולם לא יאמץ אותו שנית כמניה ימנית ריקה מתוכן אלקטוראלי. בנט יודע היטב כי נקמת הבוחר הימני קשה מנשוא והוא חש את נחת זרועה לאחר סיבוב הבחירות הראשון של 2019, כשהוא נותר מחוץ לפרלמנט ולא עבר את אחוז החסימה. בנט מתואם עם נתניהו עוד מלפני יום הבחירות האחרון והוא יצטרץ לבסוף לממשלתו, אבל אם הוא היה ממליץ עכשיו על נתניהו, לפני הנשיא רבלין, הרי שהקשר שלו עם "גוש השינוי" היה מתנתק סופית ושם הוא היה נתפס כעריק. לפיכך הוא נקט בטקטיקה מתוחכמת. הוא המליץ על עצמו כמועמד לראשות הממשלה - ביודעו כי בדרך זו יחמוק מתמיכה ישירה בנתניהו ומנגד הוא יתן להמליך את המרכז שמאל על המדינה, כשלפיד נושף בעורפו ואמור למלא את מקומו לאחר שנתיים.
גם לנתניהו התרגיל הזה היה מצוין משום שאילו בנט היה חובר ללפיד הרי שאז גם סער וקבוצתו המפלגתית היו ממשיכים את המהלך ונתניהו היה נותר ללא כלום, ואולי גם היה מתפטר או מפוטר בעקבות משפטו. נתניהו יודע היטב שאם בנט יחבור אליו הרי שאז לא רק שערק סער עם חברו גם הם לקואליציה ימנית חדשה אלא אולי גם סער עצמו, שהענקת המנדט לנתניהו תהיה עבורו מפלט להתרת נידרו לא לשבת עם נתניהו מרצון. אילו סער היה באמת חפץ להחרים סופית את נתניהו הוא היה ממליץ על לפיד ואז אולי הנשיא היה מחליט אחרת, כשכול ההפרש ביניהם עומד על מנדט אחד בלבד. ומי יודע אם רע"ם לא הייתה מצטרפת ל"גוש השינוי" אילו סער היה מצטרף להמלצה על לפיד.
נחכה ונראה. הנמנדט הוא כרגע בידי נתניהו - עם 52 תומכיו. נתניהו עצמו איננו מעוניין בתמיכת רע"ם - מבחוץ ומבפנים, אבל הוא נותן לבן-גביר ןלמאיר פרוש להוציא לו את הערמונים האנטי ערביים מהאש הפוליטית הזו. אם בנט יחבור אל נתניהו, כמובן בטענה כי "זו האפשרות הריאלית היחידה לאחר שהנשיא העביר את המנדט אל נתניהו", הרי שלגוש של ראש הממשלה יהיו 59 ח"כים. בנו יודע היטב כי סער יגיע אחריו - או לפחות יעשו זאת מספר ח"כים מ"תקווה חדשה", שיעניקו לנתניהו את ממשלת הרוב.
ובאשר לראשות הממשלה הרי שבנט מאמין בסתר לבו כי המשפט של נתניהו יכריע את האחרון לפרוש בסופו של דבר. ויתכן כי לאחר שבנט יכנס לממשלת נתניהו תיכנס "ימינה" לתוך הליכוד וביום שאחרי נתניהו בנט עוד יתמודד על בכורת יו"ר הליכוד, דנהיינו ראש הממשלה הבא. בשנת 2013 ניסה את התרגיל הזה - ללא הצלחה מיותרת, איווט ליברמן. אבל אז נתניהו היה עדיין במיטבו ואילו ראשי הליכוד ידעו לחסום את ליברמן עוד לפי שהלה החל לגלח את עצמו לראש הפירמידה. אבל כיום המצב שונה - נתניהו כבר ממש על סף פרישה פוליטית ואילו בליכוד מאבק הדיאדוכים רק החל מתחת לשולחן הפוליטי, והאחדות מהם והלאה. דבר שבהחלט יהיה נוח לבנט ושקד לשעוט קדימה במפלגה שהם מזמן ערקו ממנה אך תמיד הם מאיימים לחזור אלייה. לא מעט ח"כים וראשי מחנות בליכוד יעדיפו להעביר את השרביט לבנט ביום שאחרי נתניהו.

תאריך:  07/04/2021   |   עודכן:  07/04/2021
+יהדות התורה מכחישה דיווח על אפשרות לממשלה חלופית
19:57 07/04/21  |  עידן יוסף

יהדות התורה: הדיווח על כך שנאמר לרה"מ נתניהו שלא נלך לבחירות וכי יש אפשרות לממשלה בראשות בנט, אינו נכון.

+ימינה הציעה לחרדים עסקה תמורת הימנעות בהצבעה על ממשלה
19:00 07/04/21  |  עידן יוסף

אם נתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה, צפויה ימינה להציג למפלגות החרדיות עסקה בתמורה להימנעות בהצגת ממשלת בנט-לפיד - ח"כ משה גפני ימונה ליו"ר ועדת הכספים, ואיילת שקד תחזיק בתיקי הפנים ושירותי הדת תוך שמירה על צורכי המגזר החרדי (עיתון משפחה).

+שלוש פעמים בנט
16:39 07/04/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

במאה ה-8 לפני הספירה דיבר ישעיהו בן אמוץ בבוז על "שני זנבות האודים העשנים האלה" והתכוון לרצין מלך ארם ולפקח בן רמליהו מלך ישראל  ▪  אילו הכיר אז את בנט האם היה מדבר על שלושה אודים עשנים?

בנט. הכפיף את עצמו [צילום: מן הטלוויזיה]
+האזרח מספר אפס
11:17 07/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כשהוא מעמיד פני מיוסר שולח ראובן ריבלין בדואר שליחים את כתב הסמכות לנתניהו, ומחרים את תמונת ראשי המפלגות המסורתית בכנסת. נשיא הוא שם נרדף לטקס, וכשריבלין מועל בתפקידו ולא מסוגל לקבל את דין הבוחר עליו לפנות את מקומו

ריבלין. נשיא השפל [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+יום שחור לישראל
10:33 07/04/21  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה

צר לי מאוד שלפיד הזדרז להציע לבנט את הרוטציה לראשות הממשלה כשבנט יהיה הראשון  ▪  אין כל הצדקה שבנט יהיה ראש ממשלה, ולא רק משום מספר המנדטים הקטן שהוא קיבל  ▪  דעותיו של בנט ושל חברתו לתנועה, אילת שקד, הן דעות שמהן נודף ריח של הבושם המפורסם "פשיזם"

בנט. מספר מנדטים קטן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+עלובי החיים, מהדורה עברית
08:45 07/04/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

במשכן הנשיא לא העז ראש רשימת "ימינה" להגשים את חלום חייו וליטול את כתר ראש הממשלה מעל לראשו של שנוא נפשו

בנט. תסמונת שטוקהולם [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
פגישת השניים צפויה להתקיים ביום חמישי בערב    נתניהו חושש שבנט יקים ממשלה עם לפיד, סער ומפלגות שמאל בתמיכת מפלגות ערביות, ומפעיל לחץ כבד על חברי רשימתו שלא יעשו זאת
עידן יוסף
בישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר ראש הממשלה: "אעשה כל מאמץ להצדיק את בחירתכם ולהוציא את ישראל ממעגל של בחירות חמישית. נקים ממשלה חזקה לכל אזרחי ישראל. לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. יש להפסיק עם החרמות"
דן מרגלית
אם ביבי יקבל 28 ימים הוא יטרוף את ימינה ואת הבית היהודי    לך ניתנה ההזדמנות, על כתפיך הוטלה המשימה למנוע זאת, אל תחמיץ אותך
איתמר לוין
העותרים טוענים שהן החלטתו של ריבלין להעניק לנתניהו את המנדט והן הסכמתו של נתניהו לקבל את המשימה הן בלתי סבירות בעליל בשל כתב האישום נגדו
דוד ארגז
מה שמנחה את הפרקליטות זו לא שאיפה לצדק אלא רצון לנצח בכול מחיר ולדרוס כל מי שעומד מולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il